HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: dziubbasek w 11 Czerwiec 2014, 20:52:44
-
Witam,
przegrzebałem chyba wszystkie fora (włącznie z rosyjskimi) i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu :( Może Wy mi pomożecie...
Mianowicie, Tucsona 2.0 benzyna + LPG kupiłem jesienią. Zwykle jeździ nim żona na krótkie dystanse, więc dopiero po pewnym czasie zauważyłem, że ogrzewanie działa na pół gwizdka i to tylko po stronie kierowcy (wyszło to podczas dłuższej trasy - uratowały nas podgrzewane fotele). Co jakiś czas przez około minutę wiało w miarę ciepłe powietrze, a potem jakiś kwadrans ledwo letnie. I tak w kółko. (generalnie przy temp -10 na zewnątrz w środku było może +5). Ogrzewanie nie działało niezależnie od ustawień na panelu (auto itp).
Jako, że po powrocie do domu żona dalej używała samochodu tylko na krótkich trasach - problem został zignorowany.
Teraz okazało się, że nie działa klimatyzacja. I nie działa identycznie jak ogrzewanie - przez pierwsze 5 minut mocno chłodzi, następnie 15 min nie działa, 3 min działa, i tak w kółko.
I teraz pytanie - czy problem jest wspólny dla ogrzewania i klimy, czy to dwie różne sprawy?
Dodam, że myślałem, że to siłownik nagrzewnicy regulacji temperatury - ale nie - siłownik działa, a przy wykręconym siłowniku i ręcznym ustawieniu dalej wieje ciepłym powietrzem.
Przy ustawieniu "Auto" siła nawiewu cały czas jest na max, stąd wnioskuję, że czujnik temperatury wewnętrznej działa prawidłowo. Zewnętrzny też pokazuje sensowną temperaturę.
Coś jeszcze mogę sprawdzić?
[ Dodano: 2014-06-14, 20:55 ]
Chyba znalazłem częściową przyczynę problemu - korek chłodnicy nie puszczał - płyn w zbiorniczku zawsze był na idealnym poziomie, ale nigdy nei wpłynęła do niego nawet odrobina płynu z chłodnicy (w zbiorniczku płyn piękny, zielony - w chłodnicy brązowe szambo).
Pytanie - czy oryginalny korek chłodnicy w Hyundai Tucson 2.0 benzyna jest 1.1 bara (taki mam), czy może 0,9 (wydaje mi się, że taki powinien być)?
Może ktoś sprawdzić u siebie? - bardzo proszę...
-
Witam
Moja historia z ogrzewaniem zaczęła się od gasnących świateł mijania. Z tą awarią pojechałem do elektryka.
Znalazł przerwane a właściwie zgniłe trzy przewody w nadkolu. Dwa były od świateł a trzeci ????. Wkrótce okazało się, że ten trzeci był właśnie od ogrzewania. Dotąd ogrzewanie działało ale słabo. Myślałem, że to taki urok mojej bryki. Po ty ogrzewanie śmiga aż miło. Dodam, że klima działała od początku dobrze.
Pozdrawiam
-
Dziubbasek jeśli dodajesz coś do posta to się to nie wyświetla jako nowy post i nikt nie wie że zadajesz pytanie wtedy trzeba zrobić to http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=53425#53425
Jak podasz numer vin to może się dowiemy czy ma być 0,9 czy 1,1.
-
@ marek-f
wygląda na to, że u mnie problem nie był związany z elektryką, tylko z syfem w układzie chłodniczym. Najprawdopodobniej przytkana była nagrzewnica. Po kilkakrotnym przepłukaniu układu problem najprawdopodobniej ustał (ze względu na temperatury na zewnątrz nie jestem w stanie w pełni przetestować ani ogrzewania ani klimatyzacji).
@kosmos2011
okazało się, że właściwy korek to 1.1. Ale dzięki za podpowiedź.
A tak na marginesie - wie ktoś może wie czy takie ustrojstwo jak w linku poniżej znajduje się w standardowym wyposarzeniu samochodu, czy trzeba sobie "domontować"?
http://goo.gl/ixIqGV
-
Tylko w dieslu.
http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/24173/electric/upravlenie_klimaticheskoy_ustanovkoy_i_vozduhovodi-97971A11/obogrevatel-97191B/
-
A tak na marginesie - wie ktoś może wie czy takie ustrojstwo jak w linku poniżej znajduje się w standardowym wyposarzeniu samochodu, czy trzeba sobie "domontować"?
http://goo.gl/ixIqGV
Z silnikami benzynowymi nie używa się takich grzałek. Mają zastosowanie tylko w nowoczesnych dieslach - bo te wytwarzają b.mało ciepła.
-
Ja mam taki problem, ze czasem (rok temu zauwazylem raz, w tym roku juz kilka razy) nie dziala ogrzewanie. Pomaga ustawienie temperatury na max, wowczzas nie jest bardzo zimno. Wszystko wraca do normy po ponownym starcie silnika.
Wyglada to jakby jakis czujnik zle informowal uklad automatycznej klimy o temperaturze.
Co mozna sprawdzic, jak to naprawic?
Mial ktos podobny przypadek?
-
Wyglada to jakby jakis czujnik zle informowal uklad automatycznej klimy o temperaturze.
Co mozna sprawdzic, jak to naprawic?
Mial ktos podobny przypadek?
W Tucsonie mojej żony stało się tak jeszcze na gwarancji. Uszkodzony był czujnik temp. wewnętrznej. Wykryto usterkę w czasie jazdy próbnej z podłączonym komputerem.
-
Czy to ten czujnik, ktory jest przed przednia szyba?
-
Tu już Ci nie odpowiem. Ten o którym piszesz jest rzeczywiście od temp wewnątrz, ale nie wiem czy jest jedyny. W Carismie ktorą swego czasu jeździłem były np. trzy takie czujniki...
-
Przy szybie to czujnik od świateł w trybie "Auto".
-
Instrukcja obsługi Tucson strona 108: System automatycznego ogrzewania i chłodzenia. "Nigdy nie przesłaniać czujnika który umieszczony jest na panelu instrumentów, gdyż w przeciwnym przypadku system nie będzie pracował prawidłowo" To podpis pod obrazkiem czujnika na podszybiu.
-
witam wszystkich, niestety potrzebuje pomocy bo żaden mechanik nie jest mi w stanie pomóc. mianowicie chodzi o brak ogrzewania w aucie, dokładnie leci trochę ciepłe powietrze od strony kierowcy.
A zaczęło się od wywalania płynu, zatem mechanik i diagnoza "uszczelka pod głowicą". powiedziałem - dobra, robimy. samochód odebrany od mechanika a i tak nie grzeje. no to do mechanika, nie wydobywają się spaliny ze zbiorniczka, wymieniony korek od chłodnicy, wymieniona nagrzewnica, termostat, pompa wody, auto było płukane kilka razy i dalej nic. teraz jedyny objaw to po zgaszeniu silnika przez chwilę po dotknięciu górnej rury od chłodnicy słychać bulgotanie, płynu nie wywala, nie ubywa, a i tak dalej nie grzeje, jak by ciągle się zapowietrzał.
proszę pomóżcie bo za to co wydałem na te części i robociznę kupił bym inny silnik.
co może być przyczyną, bo pod pięciu pod komputer nie wyskakują żadne błedy
-
Witam -
rzeczywiście ciekawa sprawa z tym twoim ogrzewaniem, powymieniane praktycznie wszystko co można było i dalej nic. Według twojej relacji wygląda to na zapowietrzanie się układu, pytanie z jakiej przyczyny. Jest jeszcze jedna kwestia, mianowicie wyczytałem że producent własnie w samochodzie z silnikiem 2,7 zalecał wymianę płynu w serwisie, niestety nie było napisane dlaczego. Być może ten silnik którego osobiście nie znam bliżej ma jakieś takie nazywane potocznie "dinksy", do których trzeba jakichś specjalistycznych przyrządów. A we własnym zakresie po tym co już zrobiłeś, pozostaje ci już tylko próba solidnego "przegonienia " układu grzewczego. Nagrzej silnik do temperatury pracy,po nagrzaniu przez trzy minuty utrzymuj obroty 2500, następnie na pięć sekund zwiększ obroty do 4000, przez następne trzy minuty znowu utrzymuj 2500 obrotów, po raz kolejny na pięć sekund zwiększ obroty do 4000 i znowu przez kolejne trzy minuty utrzymuj obroty na poziomie 2500. Jeżeli po tych twoich wszystkich wymianach części i tym odpowietrzeniu nie będzie efektu pozostaje moim zdaniem serwis - ceny domyślasz się jakie.
Pozdrawiam i życzę powodzenia -
-
dzięki za podpowiedz, mój silnik to 2.0 1.6 benzyna + lpg, nie wiem dlaczego w stopce pokazało się 2.7 ale nieważne. zastanawiam się czy może to parownik bądź po wymianie nagrzewnicy źle podłączyli rury - ale czy to ma jakieś znaczenie, dodatkowo po zagrzaniu rura dolna od nagrzewnicy gorąca a górna chłodniejsza, termostat otwiera, wiatrak się włącza, temperatura w normie, żadnych wahnięć, wiec nie wiem o co chodzi. jedynie chłodnica zostaje do wymiany tylko nie wiem czy jest sens. a może jakiś czujnik - ale który?
-
Zakładam że silnik nagrzewa się do normalnej temperatury pracy w normalnym czasie bo to ważne, a jeżeli tak to znaczy że chłodnica drożna i termostat pracuje normalnie, pozostaje sprawdzić prawidłowość podłączenia tych wszystkich rurek i rureczek. Cudów nie ma, jakaś przyczyna jest i kiedy wydałeś już tyle kasy to nie wypada nic innego jak szukać do skutku. Znowu się chyba pomyliłeś pisząc, że twój silnik to 2.01.6 benzyna, ale to tylko tak na marginesie.
Pozdrawiam-
-
wielkie dzięki, tylko ani mechanik (mechanicy w mojej miejscowości) nie mogą sobie z tym poradzić, i nie wiem co już robić, kazać zdejmować jeszcze raz głowicę, ale była planowana i sprawdzana na szczelność, i nie ma żadnych objawów walniętej uszczelki czy kupować już inny silnik?
a jeszcze jedno zauważyłem jak odpalasz auto po zgaszeniu np. po 10 minutach to zajebiście dmucha gorącym powietrzem ze wszystkich kratek i po jakimś czasie traci to ogrzewanie, jakby jakiś czujnik przekazywał - przestań grzać
-
Nie napisałeś jaką masz tę klimatyzację, czy jest to manual, czy klimatronik, bo w tym może tkwić rozwiązanie twojego problemu. W klimatroniku może to być padnięty jakiś czujnik, a w manualu na przykład zaśniedziałe styki pokrętła regulatora temperatury, albo też czujnik
Pozdrawiam -
-
jest klimatronik
-
W innym watku zglaszalem problem z klimatyzacja.
Odpowiedziano, ze to wina czujnika. U mnie pomoglo odkurzenie tegoz.
Ogrzewanie dzialalo, ale temperatura byla zanizana. Teraz dziala normalnie.
-
Problem rozwiazany, po wymianie uszczelki pod glowica mechanik odwrotnie zalozyl weze od nagrzewnicy, po przelozeniu auto odzyskalo grzanie.
-
Podpinam się pod problem z grzaniem. W moim aucie gdy nagrzeje się silnik przez jakiś czas wiele ciepłe powietrze ale krótko, nagle zaczyna wiać zimno mimo że temperatura jest ustawiona np na 25 st. Zmiana dmuchania dzieje się gdy nie zmieniam ustawień klimatronika. Bywa ze zimne powietrze wieje przez kilkadziesiąt min i nagle zaczyna wiać ciepło przez kilkanaście sekund. Czy może ktoś z Was miał podobny problem z grzaniem i wie jak go rozwiązać. Przypuszczam że winowajcom może być czujnik temperatury lub panel sterujący. Czy ktoś je demontował ?
Będę wdzięczny za radę.
-
Podpinam się pod ostatni post.
-
https://www.drive2.ru/l/5595758/
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=54748&highlight=#54748
-
U mnie był to siłownik wraz z czujnikiem,ten po lewej strony w skytce pasażera,kupilem używkę za 150 zł i wszystko hula .Powodzenia. :mrgreen:
-
Czy orientujecie się ile jest silniczków regulujących w klimatyzacji automatycznej 2 strefowej? Doliczyłem się (z instrukcji ogólnej jaka jest w necie ze są 3) 1 od regulacji temperatury (stosunkowo łatwo go odkręcić - strona pasażera, 2 od recyrkulacji powietrza w kabinie, 3 od nawiewów( szyba, nogi...)czy to są wszystkie siłowniki, bo nie jestem pewien. Udało mi się wymontować ten od regulacji temp. i ustawić klapkę otwierając cieple powietrze ale niestety tylko na chwile pomogło bo problem z chłodnym powietrzem w kabinie pozostał.
Czy może być to wina parownika, który np. zamarz?
-
Sprawdzałeś (czyściłeś) czujnik temperatury wewnątrz auta?
Na rysunku element o numerze 97254R.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
https://www.google.pl/search?q=97254-2E600&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMttL_nvXKAhUL2ywKHZkmC78Q_AUICCgC&biw=1280&bih=709#imgrc=f72nK9lRxMjEDM%3A
-
Czyściłem, przedmuchiwałem sprężonym powietrzem. Czy czujnik będzie miał jakikolwiek wpływ na temp gdy mam usunięty siłownik regulacji temp.?
-
Wejście wody do nagrzewnicy 
Witam
Która rurka jest wejściowa do nagrzewnicy (cieplejsza) dolna czy górna?
Aktualnie mam cieplejszą górną, ale zastanawiam się czy to jest prawidłowe podłączenie, gdyż borykam się z grzaniem w aucie i chce wykluczyć podstawowe czynniki.
Czujnik temp wewnętrznej przedmuchiwałem i póki co bez efektu. Układ również jest odpowietrzony.
Grzeje mi pół auta a dokładniej strona kierowcy przy klimie manualnej bez strefowej i to tylko do ustawienia wentylatora nadmuchu mniej niż połowa, później również leci tylko delikatnie cieplejsze powietrze, które ciężko nazwać ciepłym. A strona pasażera tylko przez pierwsze 5 sekund jak się puści nadmuch dmucha lekko ciepło, a później już leci tylko zimne powietrze.
Nagrzewnica była wymieniana na nowa z początkiem 2015 roku, czyli 2 lata temu. Przed wymiana nagrzewnicy był wymieniony płyn na dynagel 2000 także nowej nie powinno teoretycznie zasyfic...
Dodatkowo czy to normalne w tym silniku że temperatura pracy odczytana z obd jest 85 stopni i tak się utrzymuje. Gdzie wg serwisowki termostat otwiera się przy 84 stopniach, a pełne otwarcie jest przy 95°C. Termostat też był wymieniony. Mówię o silniku G4GC.
-
Klik http://www.catcar.info/kia/?lang=en&l=c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0yMDA2fHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiUmVnaW9uIiwiMjAiOiIyMDA2IEV1cm9wZSIsIjMwIjoiMjAwNiBTUE9SVEFHRSAwNDogU0VQLjIwMDYtICgyMDA2LSkiLCI0MCI6IkVMRUNUUklDQUwiLCI1MCI6Ijk3OTcyIEhFQVRFUiBTWVNURU0tRFVDVCAmIEhPU0UifXx8Y2M9PUtFVVJQRlEwfHxjYXQ9PUtFVVJQRlEwNHx8UmVnaW9uMj09RUVML0VFUi98fGYyMz09MUYwfHxncm91cD09RUx8fHc9PTk3OTcyfHxwYWdlNTA9PTk3OTcyMTI%3D
-
Czyli dobrze wyczytałem że dolna rurka to jest wejście o symbolu 97311, a górna 97312 to wyjście? W takim wypadku miałbym odwrotnie założone rurki na nagrzewnicy, bo cieplejszą aktualnie mam na górze...
Bo wejście jest od strony termostatu.
Dzięki raz jeszcze kosmos2011 zawsze doradzisz błądzącemu człowiekowi.
A powiedź mi proszę jeszcze odnośnie tej temperatury roboczej 85 stopni, to jest norma w tych silnikach, bo jak dla mnie to ona jest za niska (niedogrzany) i może tez słabiej grzać w kabinie.
-
Dolna zasilanie, górna powrót.
-
Wiem że to już monotonne ale dalej nie rozwiązałem problemu i doszły nowe zagadnienia, które wprowadzają więcej niewiadomych.
Połączenia są następujące, które zweryfikowałem na innym samochodzie
Termostat
1/ lewy króciec idzie na dolne wejście nagrzewnicy (zasilanie)
2/ prawy króciec idzie na górne wyjście nagrzewnicy (powrót)
W sprawnym samochodzie kolegi w którym jest grzanie, lewy króciec przy termostacie jest cieplejszy, aniżeli prawy (powrót) i to ma sens.
Natomiast u mnie lewy króciec jest chłodniejszy, a prawy jest cieplejszy, tak samo jak rurki przy nagrzewnicy, które są dobrze podpięte, tylko temperatura na króćcach jest odwrotnie niż powinna być?
Termostat jest nowy, (wymieniany w 03.2015, nagrzewnica nowa wymiana 04.2015), termostatu nie da sie go podobno założyć odwrotnie, bo dzwoniłem do ASO i zupełnie tego nie pojmuję...
Może ktoś mądrzejszy się wypowie, bo ja już zgłupiałem, a ogrzewania można już powiedzieć że brak, bo nawet strona kierowcy lekko grzeje ale tylko na pierwszej prędkości nadmuchu, każda powyżej kończy sie brakiem grzania...
Widok króciec termostatu (http://www.catcar.info/kia/?lang=en&l=c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0yMDA2fHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiUmVnaW9uIiwiMjAiOiIyMDA2IEV1cm9wZSIsIjMwIjoiMjAwNiBTUE9SVEFHRSAwNDogU0VQLjIwMDYtICgyMDA2LSkiLCI0MCI6IkVOR0lORSIsIjUwIjoiMjUyNTVBIENPT0xBTlQgUElQRSAmIEhPU0UifXx8Y2M9PUtFVVJQRlEwfHxjYXQ9PUtFVVJQRlEwNHx8UmVnaW9uMj09RUVML0VFUi98fGYyMz09MUYwfHxncm91cD09RU58fHc9PTI1MjU1QXx8cGFnZTUwPT0%3D)
[ Dodano: 2017-03-28, 10:11 ]
Wg poniższego załącznika jest odwrotnie opisane wejście i wyjście z nagrzewnicy, bo góra to wejście, a dół wyjście. Opis z Hyundai_Tucson(JM)-Shop_Manual(2004-2010)
-
Dobry Wieczór
Przepraszam za, być może głupie pytanie, ale przeszukałem forum i dokładnie przeczytałem instrukcję obsługi i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie. Chodzi mi mianowicie o to, co znajduje się poniżej przycisku sterowania wentylatorem w wersji z klimatronikiem (taka mała krateczka). Jestem posiadaczem Tucsona od niedawna (3 tygodnie) i mam pewien kłopot z działaniem klimatyzacji. Generalnie działa bardzo słabo (świeżo napełniona czynnikiem chłodzącym). Działa przez chwilę (zimne powietrze) po czym przestaje (ciepłe powietrze). Zauważyłem, że kiedy zasłonię tę kratkę palcem - zaczyna przez chwilę chłodzić i przestaje. Kiedy po chwili kiedy znów przesłonię ją palcem - sytuacja się powtarza.
Czy jest to jakiś czujnik, którego wadliwe działanie wpływa na stan klimatyzacji?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
-
Dokładnie jest miejsce gdzie znajduje się czujnik temperatury.
Jak ma takie zachowanie to może być wadliwy.
-
Dzięki za informację.
Czy wymiana będzie skomplikowana? Znalazłem na forum i YouTube jak rozebrać środkowy panel, jednak zazwyczaj chodzi tam o wymianę radia. Sterowania klimatyzacją nikt tam nie wymontowywał.
-
Też nie rozbierałem tego, ale myślę trzeba to rozebrać tak jak do wyjecia radia i wtedy będzie widać więcej jak to jest tam zamontowane.
-
W najbliższym czasie zabiorę się za rozebranie panelu i zobaczę jak w ogóle ten czujnik wygląda. Z szybkiego rekonesansu w internecie i kilku sklepach - nie za bardzo wiadomo czego szukam i jak to wygląda (chyba niezbyt często się to psuje).
Po zakończeniu zdam relację i ewentualnie dołożę kilka zdjęć.
-
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
https://www.google.pl/search?q=97254-2E500&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi_oqnKzMrUAhWDQpoKHTD4AmQQ_AUICigB&biw=1280&bih=709#tbm=isch&q=972542E500&imgdii=FHKzB5TogFGyzM:&imgrc=v3fDGlJVP4oQsM:
https://www.google.pl/search?q=97254-2E600&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi5i_j-zMrUAhXRbZoKHWOXB3QQ_AUICygC&biw=1280&bih=709
https://www.google.pl/search?q=97254-2E000&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7sufJzcrUAhWFE5oKHVJgBXcQ_AUICigB&biw=1280&bih=709
https://www.google.pl/search?q=97254-2E100&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiAgJTkzcrUAhUFOJoKHV6yD3wQ_AUICigB&biw=1280&bih=709
-
Dzięki. Kosmos2011 jesteś wielki. Podałeś mi wszystko "na tacy". Jeszcze raz wielkie dzięki.
-
Cały czas borykam się z brakiem grzania z prawej strony i chciałem podjąć próbę przepłukania nagrzewnicy.
I tu mam do Was pytanie, jak tam się dobrać, próbowałem od dołu, ale miejsca praktycznie brak (nawet małe chińskie rączki nie dały by rady cokolwiek tam odpiąć i podpiąć zewnętrzne węże), od góry natomiast cały dolot zawadza, nawet leżąc na silniku nie ma opcji manewrowania w okolicach króćców od nagrzewnicy.
No chyba że Sportage różni się znacząco komorą silnika od Tucsona?
Zdradźcie proszę jakąś metodę bo zima za pasem a mi ledwo grzeje, mimo iż nagrzewnica była wymieniona w 2015 roku...
Czy u Was również tak jest że układ chłodzenia ma teoretycznie 7 litrów wg. manuala, a praktycznie można wymienić tylko ok 3,5 litra płynu, czyli tylko połowę tak naprawdę.
I tu mi się wydaje że leży przyczyna zamulenia nowej nagrzewnicy, bo tylko połowę płynu udało się wymienić w stosunku do tego co jest w manualu, a możliwe że wcześniejszy właściciel zalewał auto płynem do spryskiwaczy, albo wodą, bo pierwszy raz sie spotykam z zamulaniem nagrzewnicy...
Dzieki
-
Chyba masz bardzo poważnie zapowietrzony układ...
-
Gdyby nagrzewnica była by zamulona - ogrzewanie było by słabe niezależnie od tego gdzie skierowany jest nadmuch. Powinieneś zainteresować się klapkami sterującymi przepływem powietrza i przewodami które je rozprowadzają.
-
Hinek właśnie to weryfikowałem i są tylko dwie klapy, jedna od mieszania powietrza (ciepło/zimno) po prawej stronie, która własnie odpowiada za grzanie i chodzi prawidłowo. Oraz druga od strony kierowcy która odpowiada za kierunki (szyba,twarz, nogi...) i też przełącza poprawnie.
Sęk w tym że z kratek pasażera leci taki sam silny strumień powietrza co z kratki kierowcy, tyle że jest całkowicie zimny. Jakby kanały były gdzieś rozpięte to dmuchało by pod deską, a nie z kratki.
-
jaką masz klimę? automat, jednostrefową, dwustrefową?
przy dwustrefowej każda strona ma swoją regulację klapą
przy zamulonej nagrzewnicy nie grzało by ci u kierowcy
p.s.
żeby wymienić cały płyn w układzie nie wystarczy spuścić z chłodnicy, trzeba spuścić płyn z bloku silnika
-
Klimatyzację mam manualną i tam jest tylko jedna klapka od mieszacza i jedna od stref (nogi, twarz...).
Wymieniali mi w warsztacie płyn i spuszczali kurkiem przy chłodnicy (zeszło ok 3,5L), to żeby zeszło wszystko wystarczy na odkręconym kurku od chłodnicy zakręcić silnikiem przez 3 sekundy i pompa wypchnie resztę?
-
zawsze w bloku masz śrubę spustową. pompa raczej wszystkiego nie wypchnie, prędzej sprężone powietrze zapodaj do układu.
-
Może kosmos2011 coś pomoże i jakimś obrazkiem podpowie gdzie jest ten korek w bloku silnika, bo na google nie mogłem znaleźć?
-
Z bloku silnika G4GC nie ma spustu płynu chłodniczego.
-
Ja wczoraj zabrałem się za czyszczenie całego układu za pomocą środka firmy LM do płukania chłodnic i wg zaleceń oficjalnego dystrybutora LM wlalem bezpośrednio do chłodnicy i pojechałem na autostradę, łącznie 100km trzymając auto na 4 biegu, na obrotach ponad 3k żeby pompa ładnie wszystko rozprowadzila.<br />Miałem wyskalowany baniak 5L na zlany płyn i również zeszło ok 3,75L.<br />Następnie wlalem wodę destylowana i trzymalem na obrotach ok 2,5k żeby się przepłukal po tym środku i do kolejnej pustej banki 5L. Efekt ten sam ok 3,7L zeszło zabarwienie na różowo jak płyn tylko strasznie spienione.<br />Teraz mam zalana wodę i się zastanawiam czy nie wlać jeszcze środka K2 radiator flush który kosztuje 8pln, a nie prawie 40pln jak LM?<br />Ale czy coś to da...<br /><br />I jak się pozbyć tej reszty płynu żeby chociaż 5L zeszło?<br /><br />Bo odpalenie auta przy odkreconym korku spustowym nie powoduje że pompa cokolwiek wypycha.<br /><br />Dodam że w spuszczonych mixach nie widać było jakiś zanieczyszczeń jak pokazują na filmach na Youtube.<br /><br /><br /><br />wysłane przez tapatalk
-
Witam
Póki co nie wymieniłem nagrzewnicy ale gazownik przepial mi parownik w szereg, ale po nagrzewnicy. Czyli silnik-nagrzewnica-parownik-powrot silnik.
Grzanie zdecydowanie się poprawiło, prócz oczywiście prawej strony, ale lewa i środek grzeją na tyle silno że można nagrzać w aucie.
Ale dziwne rzeczy dzieją się z temperatura silnika i reduktora.
Mianowicie zawsze miałem przy normalnej jeździe odczyt z obd temperatury w okolicach 86 stopni, dopiero w korku temperatura rosła, a na reduktorze było ok 63 stopnie.
Teraz po zmianach mam w czasie jazdy po obwodnicy, w tych temp co są teraz, na piątym biegu z prędkością 90km/h, potrafi mi się wentylator załączyć bo silnik łapie 93 stopnie,a wtedy włącza się wentylator. Natomiast na reduktorze mam ok 47 stopni i się zacząłem zastanawiać co będzie jak temperatura będzie na -15°C czy nie przelaczy się na benzynę, gdyż na gaz przechodzi przy +35°C.
Ale bardziej mnie nurtuje czemu teraz silnik łapie taką wysoką temperaturę w porównaniu do równoległego podlaczenia? Przecież nagrzewnica i reduktor są na małym obiegu, a termostat jest wymieniony i działa poprawnie, otwiera na duży obieg.
-
Jakby kogoś interesowało, to wymiana nagrzewnicy na nową (2 raz podczas eksploatacji auta) rozwiązała problem.
W ASO jak mi wymienili po raz pierwszy nagrzewnicę po zakupie auta nie wypłukali układu i nową nagrzewnicę zawaliło syfem i jakimiś takimi drobinkami "kamyczków".
Wczoraj jak ja zdemontowałem i przepuściłem wodę w przeciwnym kierunku to na początku leciało brązowo-brunatne, a później wypluło garstkę takich małych kamyczków (okruszków). Nowa nagrzewnica dała radę tylko 1,5 roku (wymiana na początku 2015 r.) bo później znacząco spadła jej wydajność, do tego stopnia że tylko lewa strona lekko grzała, a prawa w ogóle...
-
Też mam problem z ogrzewaniem w Tucsonie. Wszystko wskazuje na nagrzewnicę. W związku z powyższym mam pytanie, czy może ktoś samodzielnie wymieniał nagrzewnicę i mógłby podpowiedzieć jak to zrobić (podobno jest to do zrobienia, tylko trzeba wiedzieć, co po kolei demontować, i jak, żeby uniknąć uszkodzeń tych wszystkich plastików), ewentualnie wskazać jakiś warsztat (Poznań i okolice), gdzie mają doświadczenie w takich naprawach i zrobią to za jakieś rozsądne pieniądze. Z góry dzięki za odpowiedź.