HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: marcin227 w 27 Październik 2009, 13:28:46
-
Witam serdecznie.
Mam pytanie. Otóż problem polega na tym że nie mogę uruchomic okresowo silnika. Rozrusznik kręci a silnik nie zapala (zdarza się to raz na tydzień). Podobne objawy miałem 3 m-ce temu, wymieniłem kostkę stacyjki (oryginał) i usterka zanikła. Teraz pojawiła się ponownie, w tej chwili gdy nie mogę zapalic nie słyszę pompy paliwa, chcociaż ze 2 razy pompę słyszałem po zapłonie i też nie zapalił. Problem wystąpił tydzień temu raz (odpiąłem klemę i na tydzień usterka zanikła) i dziś ponownie, przez 16 rozruchów nie mogłem uruchomic silnika, aż za 17 razem nagle zaskoczył i teraz pali bez problemu.
Co może by przyczyną, skoro raz pompę słychac a raz nie (w palącym Hyundaiu też raz ją słychac a raz nie i zapala 100 na 100)? Silnika nie zalewa paliwem bo po uruchomieniu (za x-razem) nie czuję jego zapachu. Czy to może byc przyczyna pompy? Ale dlaczego pracuje teraz? Codziennie jeżdżę i pali 100/100.
Jest jeszcze jeden objaw, na zimnym silniku gdy chcę przyspieszyc na biegu 2 silnik trochę przerywa, szarpie (coś w stylu przyhamowywania, dławienia się) ale już po chwili i gdy jest silnik ciepły nic się już nie dzieje.
Może zaworek zwrotny w układzie paliwowym szwankuje? Ale ta usterka zdarza się dosyc rzadko, dlatego nie wiem co można podejrzewac...
Mam jeszcze jeden objaw - po dłuższej jeździe coś "puka" w podwoziu. Ponoc jest to system par paliwa. Ale dlaczego aż tak głośno "puka"? Po chwili ustaje...
Podaję numer nadwozia: KMHCG51FPYU046110, Accent 1.3 benzyna (bez gazu) 63 kW
Z góry dziękuję, proszę o pomoc, pozdrawiam, Marcin
-
am jeszcze jeden objaw - po dłuższej jeździe coś "puka" w podwoziu. Ponoc jest to system par paliwa. Ale dlaczego aż tak głośno "puka"? Po chwili ustaje...
BYŁO JUŻ NA TEN TEMAT - opcja szukaj sie kłania. W skrócie: ten typ tak ma TTTM
Wywala Ci jakieś błędy check engine?
-
Powodów opisywanego objawu może być kilka np.:
1. czujnik położenia wału
2. przewody zapłonowe
3. świece zapłonowe
Warto zrobić odczyt błędów, może jednostka coś zapamiętała. Od dawna jeździsz tym autem ? Pompa z reguły jak ma paść to siada od razu na amen, jeśli chodzi o cewki również. Problem z uruchomieniem silnika występuje gdy silnik jest zimny czy nagrzany?
-
4. Antena immo - jeśli jak nie odpala ne widzisz kontrolki "kluczyka"
-
marcin227 napisał/a:, i na zimnym i na ciepłym. Dziś już nie odpaliłem i sholowałem do serwisu
Auto mam już rok
Poczekamy co powiedzą, trudno niektóre przypadki diagnozować tylko po opisach...
-
IMMOBILIZER
jak nie widzisz świecącej sie kontrolki immobilizera to nie odpalisz (chociaż rozrusznik kręci),
po prostu czasami immo się czasami nie rozbraja - spróbuj wyjmować i wkładac kluczyk do stacyjki aż zapali się kontrolka immo :-)
ps
niedawno przerabiałem ten temat w Getz-ie z wypożyczalni
-
Mam to samo !! i rzeczywiście po podlaczeniu do kompa wyskoczyly błędy immo :)
-
Powodem usterki był uszkodzony czujnik wału korbowego! Po wymianie auto śmiga jak nowe... :)
-
Oczywiście nie warto zwlekać z naprawa immobilizera bo mona wogole nie odpalić. Generalnie najpierw zamienia się kluczyk z zapasem, później wymienia antene immo.
W aso wspominali że na immo nie ma reguły, czasem przed odjechaniem z salonu trzeba wymienić. Podobno problem się bardziej nasila latem - ile w tym prawdy? - nie wiem.
-
A robil ktos ten immo? jakie to koszty pewnie duze...
-
Ja płaciłem za antene w aso coś koło 150-200zł chyba(z robocizna) ok 30min roboty ze sprawdzeniem, ale to było już z 1,5roku temu. Masz pewność że to immo?
-
Ja płaciłem za antene w aso coś koło 150-200zł chyba(z robocizna) ok 30min roboty ze sprawdzeniem, ale to było już z 1,5roku temu. Masz pewność że to immo?
Hm... ja podchodziłem do wymiany anteny ale w ASO krzyknęli za sama antenę 420 + robocizna... więc jak na razie zastanawiam się nad sensem zmiany tegoż elementu. (Z drugiej strony tyle kasy za drucik nawinięty... czy chcieli mnie naciągnąć?)
-
ale tam nie ma się co psuć, śniedzieją styki w złączu, zpodaj wd-40 kilka razy zapnij/rozepnij wtyczkę i po sprawie.
-
Z drugiej strony tyle kasy za drucik nawinięty... czy chcieli mnie naciągnąć?
Nie. ASO mają takie narzuty i choć często cena staje się abstrakcją tak niestety będzie.