HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Panzer w 07 Czerwiec 2014, 09:48:56
-
Witam Szanownych forumowiczów. Mam Taki problem.
Gacek ma blisko 40 tys. przebiegu. Wsiadam pewnego poranka i po wciśnięciu sprzęgła dobył się lekki trzask i pedał stał się taki gumowaty. Jechać można normalnie no prawie. Jedynka i pozostałe biegi wchodzą ciasno, do momentu tej awarii wchodziły paluszkiem. W ASO od razu powiedzieli, że to docisk trochę mnie to dziwi bo oni nie dadzą się i tak w czasie pracy sprawdzić. Za chiny nie wydaje mi się aby po takim przebiegu poleciał docisk. Wysprzęglik suchy brak wycieków na pompie. Może ktoś z was miał podobny problem. :?:
-
Witam się tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=55684#55684 i dodaj tag do tematu.
-
Za chiny nie wydaje mi się aby po takim przebiegu poleciał docisk.
A masz to auto od nowości ?
-
Tak, kupione u dealera a eksploatowane z kulturą. Nie palę gumy nie jeżdżę na 1/2 sprzęgła słowem bez jakiegoś zbędnego wariactwa.
[ Dodano: 2014-06-11, 09:18 ]
I po kłopocie, sprzęgło wymienione. Widziałem stopień uszkodzenia. Po prostu dziadostwo stal z której zrobiono docisk winna być stalą specjalną a najprawdopodobniej daleko jej do niej. Słoneczko dosłownie powyginało się co w przypadku tego typu stali nie powinno mieć miejsca. Elementy tej części powinny się połamać lub popękać ale nie odkształcić. Zatem proces technologiczny poszedł się ............... Jeśli we wszystkich Hyundajach jest taka stal to ja przepraszam. Na odchodne w ASO stwierdzili, że może to nowe sprzęgło wytrzyma nieco większy przebieg, płakać się chce.
-
U mnie było to samo - odkształcone słoneczko...
-
Jakiej firmy było stare sprzęgło, a jakiej nowe ?
-
My mamy problem też ze sprzęgłem tzn.
- bierze przy podłodze i czasami jest problem z wrzuceniem biegów w trakcie jazdy. Czy to kończące się sprzęgło?
-
Na początek wymień płyn (DOT4) w zbiorniczku hydraulicznego układu sprzęgła. Pewnie zamiast słomkowego koloru będzie czarna breja.
-
Czyli to nie raczej sprzęgło?
Ile tego płynu wchodzi - to jest pewnie razem z układem hamulcowym?
-
No to nieźle. U mnie 200k km za mną. Sprzęgło w Accencie oryginał.
-
Tak układ jest wspólny z hamulcowym.
Płyn najłatwiej i najtaniej wymienić, następny krok to wysprzęglik przy skrzyni biegów.
-
A ile tego płynu kupić?
Czy wysokość pedału można jakoś wyregulować?
-
Tak ok 1 litra.
-
A jak odpowietrzyć układ?
[ Dodano: 2017-04-22, 08:47 ]
Sprawdziłem:
- poziom płynu jest OK
- pompowałem pedałem sprzęgła: żadnych zmian (ani nie róśł ani nie opadał - twardość bez zmian). Jedynie przy pompowaniu odgłos jak się pompuje pompką np. materac.
[ Dodano: 2017-04-22, 18:56 ]
Zrobiłem dzisiaj test.
Wyjechałem autem, zaciągnąłem hamulec ręczny, wcisnąłem sprzęgło i wrzuciłem 3 bieg, a następnie puściłem pedał sprzęgła tak jak przy ruszaniu z 1.
Auto zgasło, ale przedtem delikatnie szarpnęło autem.