HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: savero w 23 Październik 2009, 13:35:36
-
Witam ,
Mam nietypowy problem z samochodem (ACCENT II 2005, 1.5 CRDI), i pojawia sie TYLKO wtedy kiedy silnik jest zimny. Auto ma przebig 82tys.
Dla przykładu odpale rano samochod i jade nim od razu do pracy - to wszystko jest ok , ale jak np odpale go i przejade jakies 100 m np pod sklep, zgasze silnik i po chwili odpale go ponownie, to auto odpala na niskich obrotach i nie reaguje na gaz, a zdarza sie ze nawet kopci. Po kilku ponownych rozruchach, zaczyna powoli pojawiać się reakcja na gaz, i gdy silniczek sie troche zagrzeje wszystko wraca do normy i auto pracuje normalnie, gdy silnik juz uzyska właściwą temp to wszystko działa jak należy.
Czyli reasumując odpalajac zimny silnik i jadac od razu w trase wszystko jest ok, a jesli go na chwile zgasze zaraz po odpaleniu to jest problem.
Podłączenie auta pod komputer nie wykazuje błedów.
Tankuje tylko dobre paliwo, nie żadne zanieczyszczone.
Na dodatek dodat ze autko ma juz slaby aku i czeka go wymiana. Moze to ma wplyw?
Proszę o pomoc w diagnozie problemu.
Z góry dzięki
Wojtek
-
Najlepszym rozwiazaniem byloby chyba ruszenie tylka te 100 metrow do sklepu, a nie nadwyrężanie samochodu :-P
-
warto by przeprowadzić pełną diagnoze komputerowa (nie odczytanie błędów), aku na 99% nie ma zwiazku z tym.
No i oczywiscie warto by sprawdzic standard czyli filtry, cisnienie pompy paliwa, wtryski itd
-
Najlepszym rozwiazaniem byloby chyba ruszenie tylka te 100 metrow do sklepu, a nie nadwyrężanie samochodu :-P
grunt to merytoryczna odpowiedz <hahaha>
-
z tym sklepem to taki przykład :mrgreen: najczesiej to jest droga na stacje, a potem przez jakis czas nie moge z niej wyjechać ;/ filtra paliwa za mojej kadencji (a mam auto dopiero rok) nie zmienialem. Najlepsze jest to ze gdyby nie ten problem z tym odpalaniem to wszystko jest w porzadku, silnik zrywny i wszystko w jak najlepszym porzadku. Tak samo jak juz się rozgrzeje to wszystko jest elegancko... dziwne
Nie wiem co mu jest...
-
Moim zdaniem
Najprawdopodobniej na ssaniu ma dużo za wysoką mieszankę i po zgaszeniu auta jak jest jeszcze zimne zalewa świece.
Podchodze do problemu ze strony mechanicznej , a reszta to już elektryka (elektronika).
-
... więc co z tym fantem zrobić?
-
na ssaniu ma dużo za wysoką mieszankę i po zgaszeniu auta jak jest jeszcze zimne zalewa świece
CRDi !!
-
moim zdaniem diagnostyka, jak sie nagrzeje to jest calkiem ok czy cos jest nie tak?
-
jak się nagrzeje to wszystko super. moge gasić zapalać i wszystko gra problem jest tylko na zimnym. i tak jak pisalem jak jade od razu gdzies to jest ok. Zgasze na chwile np chcac zamknac garaz , odpalam i nie mam gazu, mam niskie obroty, pojawia sie kopcenie, brak reakacji na gaz i pomalu wraca...
-
może wtryski leją?
-
sory nie zwróciłem uwagi że to diesel.
W takim razie może pompa paliwa.
A może elektrozawór na listwie.
Pozdrawiam
-
Witam
Mam podobny problem z Fordem, po dłuższej jeździe ze stałą prędkością, czasami nie zawsze, auto zaczyna kopcić na niebiesko lub czarno, silnik przerywa, traci moc. (silnik 2.4 dtci). Wówczas pomaga odłączenie auta od akumulatora (restart komputera) i jedzie dalej.
Na serwisie stwierdzili że to zaworek kąta wtrysku na pompie wtryskowej (elektrozawór); ja osobiście uważam że raczej coś z komputerem.
Pozdrawiam.