HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: jlupino w 26 Maj 2014, 22:08:20
		
			
			- 
				Witam
Mam problem z tempomatem oryginalnym tzn raz można go załączyć, a innym razem nie. Nawet jak go raz załączę podczas jazdy, następnie po jakimś czasie wyłączę, to za chwilę jak go chcę ponownie załączyć to sie juz nie da. Nie jest to wg mnie wina guzików przy kierownicy, bo gdy sie udaje go załączyć to nie po jakimś mocnym wciskaniu tych guzików tylko cały czas z podobną siłą.
Co to może być i jak ew. to zdiagnozować (naprawić).
Nie wiem, może pod tymi guzikami jest jakiś smar przewodzący jak w pilotach tv lub coś w tym stylu. Jak się do tego dobrać, żeby zobaczyć jak to tam wygląda?
ed. int. tekla
			 
			
			- 
				a przy jakiej prędkości chcesz włączyć ten tempomat? problem z przyciskami od tempomatu w 7 letnim samochodzie... to chyba ktoś by musiał operować wyłącznie przyciskami zamiast pedałami... obstawiałbym może raczej jakieś połączenia na kostce niż sam przycisk.
			
 
			
			- 
				Problem z tym występuje przy każdej prędkości.
Gdzie może znajdować sie ta kostka ?
			 
			
			- 
				Sprawdź jeszcze czujnik przy pedałach.
			
 
			
			- 
				Sprawdź styk do masy odpowiedni dla tempomatu (w schematach elektrycznych znajdziesz). Poza tym może być jakiś czujnik (np. TPS) może są jakieś błędy zarejestrowane, więc udaj się na komputer.
			
 
			
			- 
				Byłem na kompie,skasowano mi jeden blad-czujnik temp. zewnetrznej.nic wiecej nie było,problem pozostał,chociaż dziś po południu jadąc z pracy akurat kilka razy jadąc powyżej 100kmh zadziałał.rano jadąc do roboty nie udało sie go uruchomic.sa takie przypadki,ze nawet uda sie go załączyc i wyświetli sie napis na desce,ale z kolei setem nie daje sie predkosci zachowac i sie nie wyswietli,a jak seta dluzej (3sek) przytrzymam to  cały tempomat sie wyłącza.
Gdzie znajde te schematy,żeby tę masę sprawdzic lub kostkę przyłączeniową od kiery?
			 
			
			- 
				
Byłem na kompie,skasowano mi jeden blad-czujnik temp. zewnetrznej.nic wiecej nie było
Gdzie znajde te schematy,żeby tę masę sprawdzic lub kostkę przyłączeniową od kiery?
Na kompie byłeś, ale błędy silnika nie są powiązane i tempomatu tam nie będzie. Trzeba się podłączyć pod inny moduł.
Schematy w dziale download.
			 
			
			- 
				to mi wyglada na niekontaktujace kable gdzies miedzy kierownica a nieruchoma obudowa kolumny kierowniczej - raz masz styk a innym razem nie tak jakby ktorys sie ukrecil, proponuje przyjrzec sie wiazce w miejscu gdzie najbardziej sie ruusza i sprawdzic kostki
			
 
			
			- 
				Auto u mechaniora-specjalisty od hyundaia (byłe ASO).
Podczas poszukiwania przyczyn świecącego airbagu (komp. wogóle się z modułem airb. nie łączy) sprawdzi mi te wiązki,kostki,styki masy itp. które mają związek z tempomatem.
			 
			
			- 
				Witam jestem nowy na forum. Santa Fe posiadam od tygodnia i mam dokladnie ten sam problem stad moie zainteresowanie tym tematem. Mysle ze sie tu czegos dowiem Pozdrawim
			
 
			
			- 
				Mam to samo i nie mogę się zabrać żeby to zrobić. Zwróć uwagę, że tempomat latem włącza się raczej bez problemów, a  jak jest zimno i wilgoć jest kłopot. U mnie włącza się, gdy wciskam guzik po mocny skręceniu kierownicą i powrocie do pozycji na wprost. Winna jest taśma airbag. Do wymiany, ale raczej nie we własnym zakresie... A mój problem z odpalaniem gdy skrzynia w pozycji P jak był tak jest i jakoś nikt mi nie chce pomoc...
			
 
			
			- 
				SK Santa Fe zapraszam tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=55424#55424
			
 
			
			- 
				Do wymiany jest taśma (zwijak) ktora słuzy do komunikacji kiery z kompem.ponoc da sie to naprawic (zdemontowac i wyczyscic).Jak bede miał mozliwosc to oddam auto do zrobienia tego.nowa ta tasma,mówił,że kosztuje ok 360zł,ale jak sie da naprawi,to bedzie duzo taniej.
			
 
			
			- 
				U mnie w ogóle nie reaguje na polecenia, nie jestem ekspertem, ale czy ktoś wie jak najszybciej zlokalizować źródło problemu, może zacząć od jakiegoś czujnika, np na sprzęgle, lub przekaźnika?
			
 
			
			- 
				Kupiłem nową taśmę-zwijak.
Wymieniłem sam w garażu i wszystkie sterowania odżyły-jak fajnie znów to mieć :mrgreen:
			 
			
			- 
				Cześć,
mógłbyś podać numer katalogowy taśmy-zwijaka airbag?
Mam ten sam problem i chciałbym ją wymienić.
Dzięki
			 
			
			- 
				Jak pewnie zauważyłeś ten temat dotyczy tempomatu więc: 
Ad.1 Dopisz pytanie tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6196&highlight=szyby
Ad.3 Dopisz pytanie tutaj podświetlenie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1112&highlight=pod%B6wietlenie zegarek http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1103&highlight=szyby
Jak wejdziesz w opcję edytuj która jest po prawej strony postu to będziesz mógł usunąć punkty 1 i 3.
Pamiętaj jeden problem jeden temat. 
[ Dodano: 2015-12-12, 20:22 ]
Małe przeoczenie temat tempomatu w modelu SM jest tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6131&highlight=tempomat więc punkt 2 powinien być w tym miejscu.
			 
			
			- 
				Witam wszystkich jestem tu nowy i chciałbym podzielić się moim problemem a mianowicie nie działa mi tempomat.Kupując autko nie sprawdziłem i teraz mam problem.W kierownicy jest sterowanie ale nie reaguje,sprawdzałem pod kierownica,z prawej strony w narożniku i w komorze silnika w okolicach silnika złącza i niby podłączenie jest.Podłączałem kompa i wyskoczył bład P0564 -zespół regulatorów tempomatu usterka w obwodzie-nieciągły.Czy ktoś może mi pomóc ?Dzięki
			
 
			
			- 
				Zdemontuj prawy przycisk kierownicy i sprawdź przejście na kostce przycisku międzu pinami 6,7,8 one są od obsługi tempomatu.
(http://images78.fotosik.pl/281/ffd6d00c2104c58c.png)
			 
			
			- 
				W jaki sposób zdemontować przyciski nie uszkadzając niczego?I jak to przejscie sprawdzić?jakimś miernikiem?może byc tak ze bedzie uszkodzony panel?podaj mi dokładniejsze info co i jak  ;-) dzięki
			
 
			
			- 
				Strona 194 
https://www.dropbox.com/s/lnwh4eo0dbn5zyo/Body%20Electrical%20System%20SANTA%20FE%20CM%2010.pdf?dl=0
Strona 10
https://www.dropbox.com/s/yw68l92mbhw8an4/Steering%20System%20Santa%20Fe%20CM%2010.pdf?dl=0
			 
			
			- 
				dzieki kosmos2011 za pliki myślę że ze zdjęciem poduchy i odkręceniem panelu nie bedzie problemu tylko powiedz mi go sprawdzić to przejscie na kostce bo nie bardzo kumam możesz mi to jakoś wytłumaczyć tak w szybkim skrócie?dzięki :-D
			
 
			
			- 
				Po odłączeniu akumulatora, naciśnięciu pedału hamulca i sprzęgła i zdjęciu poduszki będzie widać małą wiązkę z wtyczką koloru białego.
(http://images78.fotosik.pl/285/99b4bc8aa3a0820d.png)
Biała wtyczka wchodzi w przełącznik od tempomatu 
 
(http://images75.fotosik.pl/284/adee84f4b8401b4f.png)
Interesują nas piny w przełączniku które są połączone po wpięciu białej wtyczki z przewodami koloru czarnego (pin6), zielonego (pin8), pomarańczowego (pin7)
(http://images77.fotosik.pl/285/ade33c5c519a4788.png)
(pin6)- masa
(pin8)- zasilanie
(pin7)- sygnał tempomatu
Po rozpoznaniu gdzie jest jaki pin trzeba sprawdzić czy jest przejście między guzikami wewnątrz przełącznika tempomatu.
(http://images75.fotosik.pl/285/c75f5bf05374316f.png)
			 
			
			- 
				zeby sprawdzic te przejście ,podpinamy spowrotem akumulator ?
			
 
			
			- 
				Nigdy w czasie takich prac nie można podłączać akumulatora ani przekręcać kluczyka w stacyjce (ani też go tam wkładać).
Przełącznik trzeba zdemontować i sprawdzać na stole.
			 
			
			- 
				Witam ponownie w temacie tempomatu a mianowicie dalej mam problem, jeżdżę od elektryka do elektryka i nikt nie podejmie się naprawy a ja zbytnio nie mam na tyle odwagi i pojęcia żeby się osobiście podjąć bylem nawet w serwisie ale oni także zbytnio mi nie pomogli.pomoże ktoś?
potrzebowałby bym schemat instalacji elektrycznej silnika 2,2 crdi
			 
			
			- 
				http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=82
			
 
			
			- 
				A może to jakaś słaba masa, gdzieś coś się poluzowało ? Ja miałem coś takiego że przednie halogeny czasem mi się włączały a raz nie, odkryłem że jak podkręcę podświetlenie wnętrza na mocniejsze świecenie, halogeny załączały się bez problemu, na minimalnym oświetleniu wnętrze się nie włączały i coś tam się poluzowało że masa nie stykała. Ale spróbuj u siebie poćwiczyć z tym podświetleniem, czy czasem wtedy nie będzie lepiej działać tempomat :)
			
 
			
			- 
				witam ponownie z nieszczęsnym tempomatem.Ciąg dalszy walki i nic i nikt nie daje rady to co mogłem sprawdzić to sprawdziłem czyli taśmę ,guziki i wszystko ok.Dostałem tez info .ze na tempomat może mieć tez wpływ  inny błąd który pojawil sie razem w błedem tempomatu a jest to :
U0416 nieprawidłowy wzrost momentu obrotowego żądany z TSC
P2015 regulowany kolektor indukcyjne
czy ktoś spotkał sie z takimi błedami i co może być z tym związane czy może te błedy powodują brak tempomatu ?? pomoże ktoś :)
			 
			
			- 
				P2015 to błąd zaworka przy kolektorze ssącym. Sprawdź wtyczkę.
(http://images78.fotosik.pl/414/00d57581315bae1a.png)
			 
			
			- 
				Witam z ponownym tematem tempomatu.Po trudnych staraniach i szukania informacji,pomocy na forum jak i u osób trzecich temat tempomatu został ogarnięty i usterka usunięta.Przerwana taśma zwijacza kierownicy została naprawiona a na jak długo to się okaże. Dzięki wszystkim za pomoc .