HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: kadafi w 18 Maj 2014, 20:41:11
		
			
			- 
				Potrzebuję wymiarów/symboli łożyska/łożysk z alternatora z 1.5 12V.
Nie mam zbyt wiele czasu, aby auto stało rozebrane i czekało na ewentualne sprowadzenie do sklepu łożysk, więc chce je zakupić i wtedy dopiero rozbierać auto.
			 
			
			- 
				Jak pamiętam masz model z przed 07.2002 to wtedy:
Przód d1=17mm, d2=47mm, w=14mm 6303 2RS C3
Tył d1=15mm, d2=35mm, w=11 6202 2RS C3
http://www.as-pl.com/c/all/3730022600 (klikamy części składowe) 
http://koreacat.ru/hyundai/parts/EUR250PA/107096/3937313/?year=2002®ion=EUR&0001=null&0002=null&0003=null&0004=null&0005=null&00DT=null#
Pewnie szczotki też już będą do wymiany.
			 
			
			- 
				Jak zwykle wielkie dzieki kosmos2011,
			
 
			
			- 
				Też mnie to czeka niedługo bo łożysko piszczy w niebo głosy. Napisz czy ciężko odkręcało się koło pasowe.
			
 
			
			- 
				Myślę że w tym tygodniu zabiorę się za robotę.
Początkowo obstawiałem pasek ale to niestety alternator.
Dam znać co i jak jak już będzie po wszystkim. 
[ Dodano: 2014-05-27, 23:48 ]
Łożyska wymienione - były takie jak napisałeś.
Koło pasowe po odkręceniu centralnej nakrętki samo spadło.
Dlaczego tak się stało? Ku mojemu zdziwieniu  nie jest mocowane na żaden klin, wieloklin itp.  W kole jest otwór na ośkę i tyle. Nakrętka dokręcona odpowiednio mocno blokuje koło przed obrotem - trochę dziwne.
Budowa alternatora prosta. Poza "normalnymi" narzędziami potrzebowałem ściągacz do małego łożyska, lutownicę kolbową i klucz nasadowy24.
Jedynym problemem okazała się nakrętka centralna której nie dało się odkręcić. Unieruchomione koło pasowe nic nie pomagało a nakrętka kręciła się wraz z wirnikiem.
Dospawałem do ośki mniejszą śrubę i tak odkręciłem nakrętkę..
Alternator pracuje jak trzeba.
			 
			
			- 
				Czyli tak jak opisał to złośnik nakrętka koła pasowego to twardy orzech do zgryzienia Twój pomysł oryginalny bo zwykle każdy stara się blokować wirnik, a tu od drugiego końca też można. Jakiej firmy były oryginalne łożyska ?
			
 
			
			- 
				6202LHI     NTN JAPAN
6303DK2    KBC KOREA
			 
			
			- 
				Dziękuję za odpowiedz.
			
 
			
			- 
				Uzupełniając temat naprawy alternatora w tym przypadku :
MANDO AB180128
37300-22600
13,5V 80 A
Regulator napięcia ze zintegrowanymi szczotkami ma symbol:
KI0504H
37370-22600
To tak dla potomnych.