HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: autostrada w 14 Maj 2014, 13:15:58
-
Witam
Jestem od niedawna użytkownikiem nowego (rocznik 2012) Hyundaia ix35 2.0 ON 100KW. Po kilku tygodniach jazdy, uwidocznił się problem; kiedy silnik się rozgrzeje na biegu jałowym zaczyna drżeć aż w kabinie czuć jakbym jeździł ciągnikiem. Często towarzyszy temu zjawisku metaliczny dźwięk. W serwisie za pierwszym razem wymienili dwu masę.
Zdążyłem wyjechać z serwisu, pojeździć i usterka powróciła. Teraz stoi drugi tydzień i oni nie wiedzą co robić .Komputer nic nie pokazuje i krążą jak we mgle szukając przyczyny.
Pytanie
Miał ktoś coś podobnego?
-
objaw jak najbardziej znany, aczkolwiek trząchanie budy ustaje i jest rzadkie, ostatnio w zasadzie niespotykane, osobiście wiązałem to z dopalaniem DPF i w życiu nie wydałbym ani złotówki na dwumasę w tej sytuacji.
Bardziej było to zauważalne gdy auto było nowe, aktualnie po 30kkm i aktualizacji softu objaw z zasadzie zanikł, odpukać w niemalowane aby nie wrócił.
-
Autostrada zapraszam tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=54737#54737
-
Kolejnym tropem były wtryski.
Zostały wysłane do badań specjalistycznych i okazało się że są dobre.
Ciekawostką jest że po wyłączeniu klimy dźwięk zanika a po włączeniu znów się wzmaga, a na koniec jak tak z dziesięć minut nad nim stoisz i nasłuchujesz nagle przestaje. I tak do następnej jazdy.
[ Dodano: 2014-05-16, 09:21 ]
Zapomniałem powiedzieć, że komputer dalej cały czas nie chce nic podpowiedzieć.
-
kiedyś ten temat poruszałem tu na forum, znany jest on innym posiadaczom aut z silnikiem 2.0 CRDi, zjawisko to nie występuje w 1.7 CRDi.
u mnie zjawisko to ma tendencję zanikającą, z czasem coraz mniej telepało, na dzień dzisiejszy nie pamiętam, aby w ostatnich kilku miesiącach to zjawisko się uaktywniło. W okresie jego większej intensywności było krótkotrwałe i nigdy nie występowało podczas wizyty w ASO, dlatego oni nawet nie wiedzieli o chodzi.
będę śledził temat, aby poznać tą tajemnicę, trzymam kciuki.
-
Kolejnym trop to sterowanie silnikiem, będzie próba zamiany komputera.
Muszę pochwalić serwis, zlitowali się nademną i dostałem auto zastępcze.
-
i jaki efekt wymiany kompa?
-
Na razie żaden.Serwis szuka ''DAWCY,, Zaangażowano centrale z Warszawy ale jak to bywa w takich przypadkach najpierw ,,papierologia,, a potem konkrety.
-
Skoro są metaliczne stuki, to usterka jest raczej natury mechanicznej a nie elektronicznej. Objawy jak ulał pasują do awarii wtryskiwaczy,ale jak piszesz,że były sprawdzane i są dobre to przychodzą do głowy: tłoki/pierścienie lub wał korbowy/panewki no i jeszcze zawory/popychacze.Za mechaniczną usterką przemawia też to,że ASO nie zdiagnozowało tego.Gdyby to była elektronika sterująca,to jakieś błędy powinno wywalić.
-
Niewiem co o tym sądzić. Powoli tracę cierpliwość, cała ta sytuacja zaczyna mnie drażnić.
Jak długo mogą trzymać auto w serwisie,jakie mam prawa do ponaglania serwisu?
-
u mnie objaw ten występuje sporadycznie, napisz jak często u Ciebie? jeżeli tak samo sporadycznie, to olałbym temat. osobiście śmigam już 2,2 lata nastukane mam ponad 30kkm i powiem, że z czasem objaw zanika.
z tą małą różnicą, że u mnie jedynie telepie budą, tak jakby coś było nie halo z wtryskiem i silnik nierówno pracował, brak jakichkolwiek dźwięków metalicznych, dlatego dałem sobie z tym spokój.
-
dlaczego odpuścić? Samochód jest, sądząc po roczniku, na gwarancji więc nie ma prawa nic się telepac czy stukac.
Ja bym męczył service aż to usuną. I to nie to że samo przestało ale co było źle, co naprawili, co wymienili.
-
Malarz-dobrze radzi :!: Popieram w 100%
-
Dzwoniłem wczoraj do Warszawy.Rozmawiałem z <<Głównym mechanikiem> Hyundaia. Wszyscy zapewniają ze poczynią wszelkich starań aby jak najszybciej naprawić auto.Żaden nie jest wstanie mi powiedzieć jak długo to będzie trwało. Zapewniają mnie, że naprawią tylko niewiadomo kiedy. Odnoszę wrażenie że sprawa zamiast przyspieszyć to zaczyna wchodzić w stadium ,,spychologii,,.
-
Tak się zapytam - cały czas masz auto zastępcze, tak?
-
chętnie się dowiem, od czego czasami mi buja ... nie pozostawia to żadnych komunikatów w komputerze, nie jest możliwe do wywołania w serwisie, zdarza się to rzadko, więc po co się i innych męczyć, każde, powtarzam każde auto ma jakieś wady, kiedy pierwszy raz spotkałem się z tym telepaniem, opisałem to tu na forum jakieś 2 lata temu, kilka osób potwierdziło, że silnik 2.0 CRDi tak ma czasami.
jeżeli autostrada ma to zawsze to normalne to nie jest, u mnie jest to czasami, a raczej rzadko, to też normalne nie jest, jednak nie ma też możliwości zdiagnozowania problemu.
-
Na szczęście tak.Mam auto zastępcze
-
autostrada, jakie najnowsze wieści w temacie?
-
A na Północy bez zmian. Jak długo można tak ignorować klienta ? Czy aby naprawić stare auto trzeba najpierw kupić nowe? Polski Hyundai ma klienta w głebokim poważaniu. Jak ten serwis działa, co to za metody ( kupić auto aby można konfrontować je w zepsutym aucie). Mają już prawie dwa miesiące samochód i dalej nic nie wiedzą. A jak się okaże że to nie skrzynia to co będą sprawdzać KAROSERIE!!!!!!!!!
Dzwoniłem nawet do Hyundai Europa.Owszem pan Niemiec zainteresował się tematem,postawił nawet do pionu Hyundai Warszawa. Zdawało się że sprawa ruszyła z kopyta. Dziś, mija trzeci tydzień od tamtej chwili i dalej nic. Nawet Hyundai Europa chowa głowę w piasek i odsyła mnie (tylko drogą e-mail, bez odbierania telefonów ) do rodzimych serwisów.
I co dalej????????
-
pozostaje reklamacja, zwrotu gotówki nie otrzymasz, więc inne auto.
-
Żeby to było takie proste to odrazu bym to uczynił.
Może są jakieś kruczki prawne,Chętnie posłucham.
-
Zawsze możesz iść do prawnika po poradę prawną. Nie jest to droga usługa.
Ja bym ładnie się znerwicował przy takim podejściu serwisu do sprawy.
-
Zrobiłbym małą awanturę na Twitterze. Miałem problemy z PayPalem, polski oddział odmówił pomocy (blokujemy Panu konto i nic nas nie interesuje...). Zadzwoniłem do centrali w USA, zaatakowałem ludzi od PR firmy na Twitterze i sprawa rozwiązała się w 24h, a PayPal Polska dzwonił z przeprosinami za zaistniałą sytuację.
Odezwij się na PW to możemy coś pokombinować z Twitterem. Każdy sposób jest dobry :lol:
Drobny artykuł na ten temat; co najlepsze dotyczy własnie HMC:
http://www.digitaltrends.com/cars/hyundai-keeping-a-closer-eye-on-twitter-as-a-means-of-responding-to-poor-customer-feedback/#!6ZGdZ
-
i jak temat się prezentuje?
-
Pojawiło się światełko w tunelu. Do serwisu dotarł wreście ,zakupiony przez salon,IX35 o zbliżonych parametrach technicznych, podobno nowe roczniki delikatnie różnią się od 2012rocznika. Mam nadzieję że teraz wkroczą w ostatnia faze naprawy ,sykcesywne podmienianie części aż do pełnego sukcesu. Mnie pozostaje cierpliwe czekanie. Swoją drogą co to za koncern ten Hyundai który do diagnozy awari musi posunąć się aż do zakupu pomocniczego modelu!
[ Dodano: 2014-07-16, 22:46 ]
Byłem dziś w serwisie,przeszczepy nic nie dały. Staneło na tym że serwis zamówił nowy komputer, ten od dawcy jest inny, w magazynie nie mają więc trzeba czekać dwa tygodnie aż przybędzie z Korei. I oby to było to.
[ Dodano: 2014-08-07, 08:37 ]
Dawno nie pisałem ponieważ myślałem ze moja gehenna dobiega końca. Ale teraz to mnie już całkiem dobili. Po trzech tygodniach oczekiwania przyszedł nowy komputer prosto z Korei. Elektryk wziął się za kodowania ,rozkodowania,aktualizacje,zgranie z autem.
I CO? OKAZUJE SIĘ ŻE KOMPUTER NOWY Z FABRYKI JEST ZEPSUTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Nie trać nadziej, skoro podmiana części nic nie dała, to może faktycznie wina komputera. Czekaj cierpliwie i informuj nas.
-
I oto nadeszła TA chwila . 19 sierpnia odebrałem auto(3,5 miesiąca). Wymienili komputer i działa. Życzę sobie oby to był ostatni mój wpis na temat mojego auta.
-
I oto nadeszła TA chwila . 19 sierpnia odebrałem auto(3,5 miesiąca). Wymienili komputer i działa. Życzę sobie oby to był ostatni mój wpis na temat mojego auta.
Dopytam: wymienili kompa fizycznie czy wgrali nowy soft?
-
Wymienili, wstawili nowego orginalnego kompa marki Boscha.
-
Wymienili, wstawili nowego orginalnego kompa marki Boscha.
Zajrzyj tu za 2-3 tygodnie i napisz jak się sprawuje. Jak znów mi zacznie kiedyś bujać to powołam się na Twój post przy wizycie w ASO.
-
Zibi. Ja chyba się potnę właśnie wróciłem z zakupów i znowu to samo!!!!!!!!!!'"
-
Zibi. Ja chyba się potnę właśnie wróciłem z zakupów i znowu to samo!!!!!!!!!!'"
Nie poddawaj się. Oddaj im auto jeszcze na trochę. Dopóki masz gwarancje to walcz, potem zostanie tylko sprzedaż.
[ Dodano: 2014-09-22, 11:00 ]
Autostrada, jakie wieści w temacie?
-
witam kolegów jestem szczęśliwym posiadaczem ix35 2.0 crdi 136km od 3 miesięcy i nie mogę sobie poradzić z problemem który występuje w moim ix35 mianowicie jak się rozgrzeje to zaczyna co telepać i trajkotać ale jak wyłączę klimatyzacji to wszystko ustaje zdarza sie to co jakiś czas bylem w serwisie dwa razy i powiedzieli ze błędów brak i ze możne to jest związane wtryskami albo czymś innym ręce opadają co z tym zrobić proszę o pomoc.
-
Miałem podobny objaw... na klimie widać bardziej bez klimy też drga ale trzeba zwrócić uwagę, ja to zdiagnozowałem tak...
Wsiadłem w auto zrobiłem rundę 7-10 km minimum 2500 (głównie na 3 biegu) obrotów w tym czasie spalanie maiłem koło 12-15 l/100km. Pod koniec przejażdżki spalanie spadło dobrze poniżej 7-8l.
WG mnie w moim przypadku wniosek jeden auto DPF chciało wypalać ale z jakiegoś powodu - bądź warunków na drodze nie dawało rady. Teraz cyka jak pszczółka. W serwisie zero błędów nagrałem film z klekotania aż rolka na pasku wieloklinowym skakała po 1-1,5cm.
Dzisiaj jadę pokazać nagranie, bo chyba myśleli że jaja w serwisie z nich sobie robię (Auto ma nalotu 120 000 )
-
tez myślałem ze to dpf ale spalanie jest normalne chwilowe na załączonym biegu pokazuje 0,0l/100k a jak dopala dpf to jest 08.do 5,5l pokazuje,te objawy nie zawsze występują np. jest tak zaczyna telepac wyłączam klimę po chwili włączam i jest ok telepanie ustaje przejadę oko 8km zaczyna.
-
u mnie na biegu jałowym kreska jest zawsze do końca...
-
a co do tematu to dziwi mi jedna rzecz mianowicie za często dopala się dpf co 100-150km dziś zaczął znowu dopalani a dopalał jakieś trzy dni temu możne problem leż po stronie dpf
co o tym myślicie.
-
Strasznie dużo czynników, może być też ze "leje" jakiś wtrysk auto "dymi" i przez to sie zapierdzielela DPF, albo jakiś problem z DPF....
U mnie np nie wiem jaka to jest prawidłowa wartość ale jest taki parametr różnica ciśnień na filtrze DPF i wczoraj na serwisie w trakcie diagnozy wychodziło to 3-4Pa więc wydaje mi się że raczej mało...
Tylko dlaczego dziad się tak zachowuje....?
-
witam ponownie i czar prysną po wymianie wtryskiwacza znowu te telepanie trzy serwisy i nic nie mogą ustali nie mam już siły koledzy możne ktoś z was miał taka przypadłość.
-
witam ponownie i czar prysną po wymianie wtryskiwacza znowu te telepanie trzy serwisy i nic nie mogą ustali nie mam już siły koledzy możne ktoś z was miał taka przypadłość.
Mi ktoś kiedyś powiedział że przyczyną tego telepania może być koło pasowe napędu paska wielorowkowego. To duże takie co siedzi na wale korbowym. Może to sprawdź jeszcze.......
-
było sprawdzane co tylko to napinacz trochę telepie.
[ Dodano: 2016-09-16, 21:48 ]
witam ponownie dziś nagrałem film może cos ten film wam podpowie
-
Wali mi to jak dwumasa..... co też może sie przenosić na to koło duże wielorowkowe z przodu silnika. To koło powoduje podskakiwanie napinacza. tyle mojej wiedzy. Częściowo p[opartej opinią mechanika z serwisu hyuika.....
-
jutro przychodzi nowe koło pasowe na wał oryginał dam znać jak jest.
[ Dodano: 2016-09-21, 19:29 ]
witam wczoraj przyszło nowe koło pasowe wału korbowego po wymianie wszystkie telepania które były na filmie ustały tyle szukania i wreszcie naprawione wiec pozdrawiam i dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
-
U mnie telepie identyko ale jest to co kilkaset kilomentrów serwis sie poddał a grawancja mineła 2 dni temu... Wygląda chyba jednak na DPF ;/
Nie wiem czy wycinać czy jakąś regeneracje zapodać..
-
ja zmieniłem koło pasowe i jest wszystko ok a w serwisie bylem 3 razy jedz do warsztatu i niech ci zdejmą kolo i zobaczą czy jest dobre czy nie dzieje się tak tylko przy duzym obciążeniu silnika podczas dopalania dpf.
-
Coś musi być na rzeczy z tym kołem bo najpierw montowane było 23124-2F000, a po 09.2011 23124-2F010 (cena 590 pln).
Jak widać na zdjęciu https://www.drive2.ru/l/6389152/ guma w kole ulega pęknięciu w wielu miejscach.
-
a Ja po 2 dniach od wizyty w serwisie, znowu doznałem "cudownego" drgania ... zasugerowałem im to koło pasowe ale powiedzieli że jest wszystko OK... pomysły się skończyły, zero błędów na komputerze....
macie jakieś pomysły
-
Witam, nie wiem czy ktoś jeszcze zagląda do tego tematu, jestem posiadaczem ix35 2.0Crdi 184KM i od kilku miesięcy też trapi mnie problem z drganiami na biegu jałowym.
Problem następujący, po odpaleniu gdy jest auto jeszcze na ssaniu drgania praktycznie nie wyczuwalne, ot chwilowe szarpnięcia, gdy auto się nagrzeje i obroty spadną poniżej 1000 autem całym zaczyna szarpać i mocno jest to odczuwalne we wnętrzu. Przy tych szarpaniach czasem da się zauważyć jakby wskazówka obrotów lekko falowała. Na wyższych obrotach wszystko jest w porządku, auto normalnie przyśpiesza nie szapie. Nie ma znaczenia czy sprzęgło wyciśnięte czy nie.
Błędów na komputerze brak.
Było wymienione koło pasowe, pierwsze podejrzenie, nie pomogło.
Mechanik stwierdził że są jakieś spadki w ciśnieniu na CR i zdemontował pompę, podobno była wytarta, więc niestety z bólem serca kupiłem nową pompę bosha za górę złotówek. I nic. dalej to samo :( Podmieniałem jeszcze przepływomierz na inny używany, nie pomogło.
Wymienione filty paliwa zaglądane było do smoka w zbiorniku czy tam nie ma syfu i nic.
Pomysły się skończyły, ciężko się do czegoś tu przyczepić. Ktoś coś ?
-
Mam niestety to samo. Silnik jak jest zimny chodzi super. Po rozgrzaniu, szarpie budą. Generalnie obstawiałem wtryski ale po przeczytaniu tego tematu mam wątpliwości.
-
Dziś podpisałem auto pod Elma. Zauważyłem, że podczas drgań wykres EGR szaleje. Gdy drgania ustępują EGR chodzi poprawnie. Więc EGR do czyszczenia ;) dam znać
-
Wymienione wtryski i zawór elektroniczny EGR (uzywane) nadal szarpie. Po weekendzie wymienię EGR podciśnieniowy.... Nikt nic nie pomoże ? Jakie czasy wtrysków są prawidłowe na poszczególnych cylindrach ?
-
Miałem to samo ale już nie mam :) http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,12903
-
Witam ma ten sam problem. Ostatni link jest nieaktywny . Bardzo proszę o pomoc
-
Link poprawiony
-
czyli sugerujecie ze poduszki
?
-
Proszę o poprawieni linku. Dalej borykam się z tym problemem. ktoś jakieś pomysły??
-
Witam. U mnie po pewnym czasie, po czyszczeniu sitka w baku problem powrócił. Ale w końcu zdecydowałem się wymienić w końcu regulator ciśnienia na listwie CR i czujnik ciśnienia na listwie CR. Za komplet (używki) zapłaciłem ok 200 zł. Nowe widziałem za ok 800 zł (za kpl). Od kilku miesięcy cisza i nie trzęsie. Zobaczymy co będzie latem bo wtedy problem był szczególnie widoczny.