HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: clubdk w 09 Maj 2014, 22:02:30
-
Witam :)
Czeka mnie wymiana lozyska (tyl) ale pojawil sie maly problem, jakiej firmy wybrac, a od jakiej trzymac sie z dala?
Mam do wyboru SKF, FAG, KAGER, FEBI
-
SKF to górna półka. Polecam.
FAG też jest bardzo dobre.
-
Z tyłu to raczej piastę się wymienia. Oryginał to Kanaco.
http://hyundai.epcdata.ru/getz/38573/chassis/stupica_zadnego_kolesa-5052711/stupica_v_sbore_zadn_koleso-52750/
Bez ABS KANACO H20527 http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat%5Bcat%5D=11f1ab75&cat%5Bcmf%5D=39d&cat%5Bcmo%5D=1821&cat%5Bcve%5D=4c51&cat%5Bart%5D=f4dbb&cat%5Batg%5D=1b8187a&offset=0&sort=1
Z ABS KANACO H20528 http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat%5Bcat%5D=11f1ab75&cat%5Bcmf%5D=39c&cat%5Bcmo%5D=160a&cat%5Bcve%5D=5459&cat%5Bart%5D=f4dbc&cat%5Batg%5D=1b8189f&offset=0&sort=1#tabs=2
20L0523-OYO bez ABS w opakowaniu może być oryginał ILJIN
20L0524OYO z ABS w opakowaniu może być oryginał ILJIN
SKF VKBA6808, FAG 713626300 bez ABS
SKF VKBA6809, FAG 713626310 z ABS
-
Wymieniałem 3 tygodnie temu tylną piastę z łożyskiem. Piasta KANACO z łożyskiem ILJIN. Takie były montowane oryginalnie.
Jeżeli samo łożysko, to SKF i FAG jak najbardziej.
-
Ja kupowałem na allegro - poza allegro za 165 z wysyłką piastę SKF. Co ciekawe tył mi już mocno szumiał i próbowałem piastę wymienić. A że nie chciała wyjść z tarczy kotwicznej zostawiłem ją i łożysko śmiga do tej pory. A pomogło nałożenie pod dekielek dużo smaru bo fabrycznie malutko było w łożysku. Dzięki temu szum ustał a łożysko jakby się zregenerowało.
[ Dodano: 2014-05-10, 07:02 ]
Ja kupowałem na allegro - poza allegro za 165 z wysyłką piastę SKF. Co ciekawe tył mi już mocno szumiał i próbowałem wymienić. A że nie chciała wyjść z tarczy kotwicznej mimo walenia młotem zostawiłem ją i łożysko śmiga do tej pory. A co dziwne pomogło nałożenie pod dekielek dużo smaru bowiem strasznie fabrycznie malutko było w łożysku. Dzięki temu szum ustał a łożysko jakby się zregenerowało.
Dziwne bo w przegubie z przodu co padł też nie było smaru. Dziwna sprawa.
-
Z tyłu to raczej piastę się wymienia. Oryginał to Kanaco
Kosmos piszac lozysko mialem na mysli piaste wiadomo o co chodzi :)
Ten link co podales z abs , to jest do 1.5 CRDi GLS 102KM a ta chyba raczej do mojego nie pasuje ?
Wymieniałem 3 tygodnie temu tylną piastę z łożyskiem. Piasta KANACO z łożyskiem ILJIN. Takie były montowane oryginalnie.
Kanaco niestety nigdzie nie moge znalezc , jedynie znalazlem do samochodow bez abs.
A co dziwne pomogło nałożenie pod dekielek dużo smaru bowiem strasznie fabrycznie malutko było w łożysku. Dzięki temu szum ustał a łożysko jakby się zregenerowało.
Pytanie tylko na jak dlugo ;)
Biorac pod uwage to co napisaliscie , to wybor padl na SKF.
-
Piasta to piasta, łożysko to łożysko. W pierwszym linku można odczytać że piasta tylnego koła była taka sama we wszystkich wersjach silnikowych w latach 2006-2011. Ze tym smarem to może być coś na rzeczy bo u mnie brakowało dekielka piasty i to prawdopodobnie doprowadziło do przedwczesnego (po 70 tyś km) zużycia łożyska.
-
Witam.
Dziś wymieniłem piastę tylną w getzie bo łożysko szumiało już ostro. Jednak jakieś 3 lata temu zaczęło ono dawać znać. Po zdjęciu osłony-dekielka okazało się, że tam w łożysku brak było smaru. Po dodaniu swojego piasta posłużyła 3 lata i padła bo mój smar wyleciał po tym czasie przez ten dekielek bo go uszkodziłem.
Dziś przy okazji w drugiej piaście także sprawdziłem czy jest smar w łożysku i było go także malutko.
Warto więc sprawdzić czy łożyska mają smar bo wymiana piasty to spory koszt.
Co dziwne także w przegubie zewnętrznym także nie miałem smaru i przez to padł. Nie wiem czy był fabryczny ale osłona gumowa była cała.
Chyba, ż ja mam takiego pecha
-
Cześć,
byłem ostatnio na przeglądzie i tamtejszy specjalista podał mi informację, że mam do wymiany łożysko z tyłu (prawa strona).
Chcę sam zakupić potrzebne części - czy powinienem kupić samo łożysko, czy może całą piastę? Co będzie lepszym rozwiązaniem?
Pozdrawiam :)
-
Jeśli masz zz tyłu bębny tak jak ja to i masz pistę zintegrowaną z łożyskiem. Dlatego zostaje wtedy zakup całej piasty zamiast samego łożyska bo ono jest niewymienne.
Warto przy okazji sprawdzić i drugie łożysko bo tam dają mało smaru i pzez to one się niszczą.
U mnie właśnie szumiało bo nie było w nim już smaru. Po nałożeniu do pełna smaru ŁT wyciszyło się i przejechałem na nim jeszcze z 3 lata.
Piastę kupiłem za coś poniżej 150zł wersja bez abs firmy SKF.
-
Tak, mam z tyłu bębny.
Podobno każde łożysko da się wyjąć, tylko potem jest problem, żeby wcisnąć nowe i go nie zniszczyć ;) Ale ja kupię całą piastę - łatwiejsza naprawa i pewnie dłużej posłuży.
Kupiłeś piastę bez ABS? Dlaczego? Czy w hamulcach bębnowych nie ma ABS?
-
Kupiłem piastę wersja bez absu bo nie mam go na wyposażeniu. Najciężej jest zdjąć bęben bo dopiero duży ściągacz u mnie dał radę. Do tego musiałem demontować piastę z tarczy kotwicznej bez odkręcania przewdu hamulcowego bo nie chciał za nic się odkręcić.
-
Zakładałem, że Twoje autko ma ABS ;)
Dobra, dziękuję za info. O tym przewodzie hamulcowym i ściągaczu to cenna wskazówka, dzięki.
Zatem kupuję piastę z ABS i spróbuję wymienić ją na kanale. Życzcie mi powodzenia :mrgreen:
-
Piszą co niektórzy że smarowali tylne łożyska. Jeżeli są nie rozbieralne to w jaki sposób?
-
Jeżeli są nie rozbieralne to w jaki sposób?
Tu masz odpowiedź:
Po nałożeniu do pełna smaru ŁT wyciszyło się
;-) :-)
-
Tylna piasta ma z tyłu taki kapturek aluminiowy i pod nim mamy łożysko i nakrętkę. Można dać smaru jak łożysko szumi. Powinno się poprawić jak jeszcze się nie zajechało. Potem zostaje wymiana na nową piastę a cena ok 200 za skf ale teraz pewnie taniej idzie kupić niż dawniej.