HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: tomekl w 27 Lipiec 2008, 22:42:25
-
Witam
Jakiś czas temu kupiłem sonate 91r. 2.0 silnik 4g63 8V z LPG. Od samego początku auto nie chce jeździć na benzynie, po odpaleniu chodzi jakby na 2 cylindry i po dodaniu gazu gaśnie. Na gazie nie ma najmniejszego problemu,(instalacja II generacji ) nie gaśnie nie dusi się nie jest zamulony ale niestety gazu pali 18 litrów na 100 km bez względu na styl jazdy. Mam zamiar zrobić coś, żeby zaczął działać na benzynie ale nie znam jeszcze za dobrze mojego silnika i nie wiem co mam po kolei sprawdzać i co może być tego przyczyną. Proszę o jakieś sugestie.
-
pompa paliwa, ECU
ile paliwa było w baku w dniu kiedy kupiłeś auto?
jeśli sucho lub rezerwa to licz się z wymianą pompy paliwa
podobną sytuacje z sonatą miał karol208
-
jak ją kupiłem to z baku dochodził taki gwizd, pomyślałem że to pompa paliwa i zalałem za 20 zł i pisk ucichł, jak sprawdzić szybko pompe? napisze do karola na gg i sie podpytam
-
zainwesuj w auto i zalej za 50 zł. Dolej dodatek STP do czyszczenia wtrysków
-
Dodam jeszcze - filtr paliwa.
-
a gdzie w sonacie jest filtr paliwa? to jest ta metalowa puszka w komorze silnika pod przepustnicą?
-
tomekl, Hehe - najprostsze m-ce jakie moglbys sobie wyobrazic - nie potrzeba ani podnosnika, ani nawet kluczykow do auta: pod siedzeniem 'lewego', tylnego pasazera, jakies 15 cm od progu. Wymiana - jesli masz PORZADNE narzedzia - zajmuje 5 minut. Podkresle - warto miec ODPOWIEDNIE narzedzia - klucz (chyba 13, taki jakby naciety - dwie sztuki) i chyba standard 13 do zdjecia obejmy.
-
klucz 13 mm w Hyundaiu???
Jeśli już to 12 albo 14
-
Jakiś czas temu kupiłem sonate 91r. 2.0 silnik 4g63 8V
najprostsze m-ce jakie moglbys sobie wyobrazic - nie potrzeba ani podnosnika, ani nawet kluczykow do auta: pod siedzeniem 'lewego', tylnego pasazera
Filtr paliwa jest w komorze silnika mocowany niedaleko serva hamulcowego.
klucz 13 mm w Hyundaiu???
Jeśli już to 12 albo 14
Zgadza się :mrgreen:
-
Jako ciekawostkę dodam, ze śruby na klucz 13mm występują w Scoupe - są nimi przykręcone zawiasy drzwi do karoserii i są to jedyne takie śruby w tym aucie
-
Filtr paliwa jest w komorze silnika mocowany niedaleko serva hamulcowego.
Jarku - w Lantrach... Nie w Sonatach.
-
Jarku - w Lantrach... Nie w Sonatach
Jako były właściciel Sonaty naprawdę wiem co wcześniej napisałem, wymieniałem też ten filtr własnoręcznie. To jest Sonata z 91 roku
-
Jako obecny własciciel piatej juz Sonaty - tez wymienialem flitr własnorecznie. Pod tylnym siedzeniem. Moje Sonaty sa Twoje, jesli to nie prawda - mam isc robic fotki?
===
Buahahaha ... No to mamy roznice w wersji UK i kontynentalnej - niech zgadne - Wasze filtry sa gdzies w okolicach mojej kolumny kierowniczej.. :-)
A tu macie dowod, ze na emigracji wcale sie tak duzo nie pije ;-)
(http://www.hants.pl/sonata/filtr/DSCN5789.JPG)
-
To jeszcze jak masz czas zajrzyj na webtech i sprawdź położenie filtra paliwa dla silnika 2,4 sohc dla rocznika 91. Na webtechu nie ma danych dla starej sonaty 2,0 sohc (bo na USA nie szła) ale są to identyczne auta.
-
no ja też mam sonate z 91r i filterek mam TU (http://img120.imageshack.us/my.php?image=filterekxk9.jpg)
i nie jest przyczepiany plastikowym paseczkiem tylko przykrecany do matalowego uchwytu.
Nie chce zle wróżyc ale sterownik jesli nie bylo tam zagladane to napewno polecialy kondensatorki. sprawdzic błedy ECU za pomoca diody badz palmtopa.
lejace wtryski badz zapchane.
-
no ja też mam sonate z 91r i filterek mam uchwytu
Masz dokładnie tak samo jak miałem ja.
-
i nie jest przyczepiany plastikowym paseczkiem tylko przykrecany do matalowego uchwytu
Ty złosniku jeden ;) U mnie obejma byla w dramatycznym stanie i nie udalo sie jej odpiac w sposob elegancki. Pukanie nie pomagalo, a podgrzewanie z oczywistych wzgledow nie wchodzilo w gre..
Srube udalo sie pozniej ponownie wkrecic, niemniej nie bylismy pewni, czy przypadkiem sama nie spadnie - dlatego dolozylismy trytytytki. Zreszta nawet nie umocowany - trzymal sie bardzo pewnie przweodow paliwowych ALE - wymogi brytyjskiego przegladu glosza, ze ma byc zamocowany - no to jest zamocowany przez uprawnionego testera. ;-)
Plastik nie rdzewieje - trzyma sie ładnie, nic nie cieknie - nie mam zastrzezen..
Pozdrowka.
-
no to u mnie jest tak jak u karola z tym filtrem, co jeszcze może być oprócz filtra? jeśli ktoś źle podłączył wtryski (w złej kolejności) to mogą być takie objawy?
-
Kabelki do wtryskow (przynajmniej u mnie) sa za krótkie, aby je pomieszac.. Poza tym sa jeszcze osadzone w takiej listwie plastikowej - to juz by bylo naprawde mistrzostwa swiata je pomylic..
-
przeciez karol ci napisal, lejace lub zapchane wtryski badz zdechly komputer(kondensatory )
-
wracam do tematu
wymieniłem pompę paliwa ( stara się roztopiła bo poprzedni właściciel miał pusty bak) auto zaczęło chodzić na benzynie ale nierówno i szarpie i się dusi. dzisiaj zostały wymienione kondensatory w ECU ale nic nie pomogło. odpaliłem auto na benzynie i po kolei odłączałem wtryski, przy odłączeniu trzeciego nie było żadnej różnicy, przy odłączeniu pozostałych trzech auto się dusiło tak wiec jeden wtrysk nie działa tak jak powinien, dodam jeszcze że jak auto chodzi na benzynie to z okolicy wtrysków słychać takie pukanie, ten uszkodzony wtrysk do się jakoś uratować czy trzeba zmienić na inny? co z tym pukaniem?
-
Jak sfinansujesz przesylke, to Ci cala listwe z 4 wtryskami moge wyslac. IMHO tego sie nie naprawia.
-
mam zapłacić tylko za przesyłkę ? chcesz mi oddać listwę za darmo? jakiego koloru masz wtryski bo słyszałem że to ma znaczenie?
-
Koloru?? Czekaj - ide sprawdzic
Brudno-żółte
(http://www.hants.pl/sonata/inne/listwa.jpg)
-
ja mam inną listwę , wygląda tak http://www.allegro.pl/item434328118_listwa_wtryskowa_sonata_2_0b_92r.html
ale jeśli ten plastik co się podłącza do niego wtyczkę jest koloru białego to powinny pasować, przełożę je do swojej listwy
-
jak możesz to zerknij na kod wtrysku, jest on napisany z boku wtrysku i powinien wyglądać mniej więcej tak: B210h albo N210H i takie będą do mnie pasować
-
Jutro sprawdze...
-
Troche zeszlo mi tego "jutro" - trzeba bylo mnie przycisnac. Patrzac na gniazdo elektryczne: Z lewej strony (od strony +): HMC A 35310-33150, od prawej patrzac: w malym polu "16" znaczek wentylatora i 371 nieco nizej: 9250930004
Podaj jakis numer do mmsa - nie chce mi sie fotek na serwer wstawiac..
-
u mnie na wtryskach jest numer: 35310-32560 i teraz nie jestem pewny czy będą pasować do mnie, wydaje mi się że będą dobre ale jeszcze zapytam się kogoś, fotki nie są mi potrzebne wystarczył numer,
napisz mi jeszcze ile może kosztować przesyłka?
-
napisz mi jeszcze w jakim silniku te wtryski byly bo jak w 16 zaworowym to nie beda pasowaly, jesli nie sprawi ci to problemu to sprawdz opornosc wtryskow i napisz ile one maja to bede wiedzial czy beda pasowaly
-
Yes sir! (masz szczescie, bo akurat mam miernik na biurku :-)
15 omow i byly w silniku 16 zaworowym
-
Opór by sie zgadzał 15omow
Co do pojemnosci wtryskiwaczy silnika 8 zaworowego = 210
a silniki DOHC 240 silniki turbo maja 390 lub 450.
Wiec jesli zalozysz wtryski od 16V to pewnie by go zalewalo troszke.
Tez kiedys szukalem oznaczen wtryskow i wyczytalem ze najwazniejsza to jest pojemnosc wtryskiwacza i opor.
-
Czyli tak na logike - wydawac by sie moglo, ze 8V powinien spalac o polowe mniej paliwa, albo.. strzykac paliwo dwa razy czesciej. Dobrze mysle?
-
a więc tak, wtryskiwacze wymieniłem na sprawne i sonata chodzi na benzynie ale nie tak jak powinna, na wolnych obrotach co jakiś czas traci obroty a przy gwałtowniejszym dodaniu gazu dusi się, jak gaz dodaje delikatnie to wszystko działa jak powinno,
czy tego przyczyną może być zawalony filtr paliwa czy może coś innego,
czekam na propozycje na co zwrócić uwage
-
tomekl, Czy twoja sonata posiada sonde lambda?
-
u mnie nie ma sondy
wymieniłem wtryskiwacz na sprawny i jest tak: po wymianie trochę kulał a po 5 min wszystko elegancko chodziło :-D , pojechałem na zakupy, odpalam auto na benzynie i znowu to samo,
zachowuje się tak jakby nie chodził na jeden gar,
patrząc od paska to ten pierwszy ma jakieś problemy,
co to może być, nie znam na tyle sonaty żeby to rozgryść
-
tomekl, A wystepuje to na cieplym silniku czy zimnym? Sprawdzales czy wtrysk dostaje napiecie podczas pracy silnika na ten 1 cylinder? czy po odpieciu wtryskiwacza praca silnika ulega zmianie?
Co do duszenia sie auta przy dodawaniu gazu to jest to wina braku sondy lambda. ja swoja sonate wyposazylem w kolektor z sonda i jest juz ok.
-
ciężko mi teraz powiedzieć czy na ciepłym czy na zimnym, jak wmontowałem wtryskiwacz silnik był zimny jak się rozgrzał było ok, w sklepie byłem ok godziny i juz nie było ok a póżniej nie sprawdzałem, na wtrysku jest napięcie i sie zmienia w zależności od dodawania gazu, po odpięciu tego wtryskiwacza nie ma różnicy w pracy silnika
co może zmienić regulacja emulatora sondy?
-
jesli podaje paliwo i jest iskra w odpowiednim momencie to powinien chodzic na tym cylindrze. jesli nie bedzie chodzil to mozliwe ze zawor sie podwiesza.