HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: fidel23 w 13 Październik 2009, 10:20:54
-
Witam,
chciałem się was poradzić odnośnie jakiegoś dobrego gazownika w okolicach Płocka,Kutna lub Gostynina.
Chodzi o to że mam w swoim Hultaju (Accent 1997, 1.5 GL) założoną instalację LPG jeszcze w wersji z mikserem którą ktoś powinien najwyraźniej wyregulować.
Problem wygląda tak, kiedy dojeżdżam np. do zakrętu,albo zjeżdżam z głównej drogi (lub robię jakikolwiek manewr przy którym spadają obroty silnika) to po wciśnięciu pedału gazu auto strzela gazem i rozszczelnia się silniczek krokowy na kolektorze albo obluzowuje się guma przed kolektorem.
Ktoś powiedział mi że po prostu silnik nie "przepala gazu" i stąd takie cyrki. Jeżdżę już tak jakiś czas ale jest to bardzo denerwujące. Byłem u jednego gazownika to stwierdził że nic nie poradzi bo kolektor jest plastikowy i nie będzie się za to brać.Wymieniam regularnie świece.kable i filtr gazu ale nadal jest tak samo.
Dlatego prosiłbym o kontakt do kogoś kto na to spojrzy,i coś z tym zrobi.
Dzięki za informację :)
-
może masz gdzieś przebicie elektryczne, w poprzednim aucie tak miałem, pewnego razu jak pierd..... to rozwaliło mi parę części w silniku i auto pojechało lawetą, od tamtego czasu nigdy nie przerabiam auta na gaz i mam święty spokój !
-
Strzela ci tylko czy masz tez spadki mocy przy dodawaniu gazu? ja miałem strzelanie + brak mocy przy dodawaniu gazu= cewka zapłonowa, wymieniona i hula jak nowy
-
Strzela ci tylko czy masz tez spadki mocy przy dodawaniu gazu? ja miałem strzelanie + brak mocy przy dodawaniu gazu= cewka zapłonowa, wymieniona i hula jak nowy
To jest tak że jak strzeli i obluzuje się ten silniczek, to faktycznie auto już nie ma mocy do czasu aż poprawie te przewody przed i za silniczkiem.Wtedy moc wraca.
Potem postaram się załączyć zdjęcia o jaki element chodzi.
-
Zamieszczam zdjęcia spod maski. Element instalacji która ulega rozszczelnieniu jest zaznaczony na czerwono.
Zaznaczyłem także w jakim kierunku się to odbywa.
I jeszcze jedno pytanie, czym jest element zaznaczony żółtą strzałką ze znakiem zapytania? Może to on jest przyczyną takiego zachowania?
(http://www.fototube.pl/pictures/dscf2640jp.jpg)
(http://www.fototube.pl/pictures/dscf2643jp.jpg)
-
no to może ja pomogę, mój tata miał kiedyś mondeo mk1 i to był też właśnie jego problem, a że kolektor jest plastikowy może nawet pęknąć, a to już nie mały koszt :) . Najeździł się po gazownikach (chyba był u 5 czy 6 różnych) i nic, aż w końcu znalazł sam rozwiązanie. Zmień sobie przewody i świece na jakieś lepsze, ewentualnie jak nie pomoże to cewkę, ale daję 85% że pomoże zakup lepszych przewodów i świec.
Pozdrawiam
-
no to może ja pomogę, mój tata miał kiedyś mondeo mk1 i to był też właśnie jego problem, a że kolektor jest plastikowy może nawet pęknąć, a to już nie mały koszt :) . Najeździł się po gazownikach (chyba był u 5 czy 6 różnych) i nic, aż w końcu znalazł sam rozwiązanie. Zmień sobie przewody i świece na jakieś lepsze, ewentualnie jak nie pomoże to cewkę, ale daję 85% że pomoże zakup lepszych przewodów i świec.
Pozdrawiam
Przewody i świece NGK zmieniane jakieś 15tys km temu, z resztą co mają świece i przewody do strzelania GAZEM?, bo po takim strzale w kabinie czuć gaz. I tak jak pisałem jest to rozszczelnienie spowodowane rozprężeniem gazu.
-
ja tylko doradziłem, po 4 miesiącach utrapienia z mondeo to pomogło, spróbuj wymienić świece na jakieś lepsze i przewody!! może te co masz nie pasują hultajowi, mój ojciec też kupił na początku jedne i dalej strzelało a po 2 czy 3 miechach spróbował jeszcze raz na inne i już gitara była. Powodzenia
-
z resztą co mają świece i przewody do strzelania GAZEM
no zdaje się że przewody i świece są tak samo potrzebne, i mają tyle samo zarówno przy jeździe na paliwie jak i na gazie :)
a powiedz strzela ci od kiedy?? jak zmieniłeś te przewody i świece 15 tys. km temu to po tej zmianie już strzelało czy później dopiero??
-
witaj fidel 23 ! tez stawiam na swiece i przewody wys. nap. Przy zagazowanym aucie swiece powinienes wymieniac co 10 tys km a przewody co 30 tys km. pozdrawiam . <papa>
-
ja jeszcze rozmawiałem z tatą żeby się upewnić, i powiedział że naprawdę powodem na 90% będą przewody i świece, spróbuj wymienić na całkiem inne, nie ngk, spróbuj jakiejś innej firmy i przewody też :)
-
NGK sa jednymi z lepszych swiec, tylko nie vline, najlepiej kup w ASO.
Przewody najczesciej zaczynaja miec przebicie - najprosciej sprawdzisz - bierzesz pryskasz woda(tylko nie zamocno zeby nie zalac kolektora i kata), stajesz w ciemnym miejscu, jak maja przebicie to w miejscu przebicia zobaczysz niebieskie iskry(szczegolnie przy dodawaniu gazu), to samo najlepiej tyle ze delikatniej z cewkami zrobic.
Sprawdź jeszcze parownik - sciagasz wezyk z podcisnieniem idacy do kolektora jak czuć gazem to znaczy ze do wymiany/regeneracji), przy okazji z tego co pamietam warto spuscic olej z parownika - odkrecasz srube najczesciej plastikowa od spodu parownika)
Fakt, ciezko znalezc dobrego gazownika, trzeba dobrze poszukac czasami do
skutku.
-
U mnie było to samo... Wymieniłem przewody założyłem stożek i hula jak szalony!! Zmień świece przewody, (może kopułkę), cewkę... Sprawdź filtr pow. najlepiej wymień.... Jak to nie pomorze to jedź do gazownika... Pozdrawiam!
-
ja jeszcze rozmawiałem z tatą żeby się upewnić, i powiedział że naprawdę powodem na 90% będą przewody i świece, spróbuj wymienić na całkiem inne, nie ngk, spróbuj jakiejś innej firmy i przewody też :)
Jeśli nie NGK to jakie polecasz? Z resztą po poprzednich wymianach też było to samo.
Ale spróbować można bo i tak wg. przebiegu muszę zmienić.
Aha i jeszcze jedno, słyszałem że do gazu najlepiej stosować świece jedno elektrodowe. Czy to prawda? Bo przeglądałem sobie ofertę świec do mojego modelu Hultaja i są świece 1 lub czteroelektrodowe, i np jedno elektrodowe z czterema biegunami. Zgłupieć normalnie idzie.
Może ktoś mi coś poleci oprócz NGK.
-
Sprawdż przerwę na świecach ( w moim Accencie pomogło po zmniejszeniu jej do 0,7mm, świece i kable NGK są dobre tak jak Beru, czy nawet jeździłem na Iskrach Gaz. Ewentualnie moze być winna cewka ( kopułki accent nie posiada)
-
jeśli przerwe musiałeś zmieniać tzn cewka była do wymiany, tym bardziej ze w accencie jest chyba 1.1mm.
Najlepiej świece 1 elektrodowe, najzwyklejsze.
Sprawdzałeś cewke?
-
jeśli przerwe musiałeś zmieniać tzn cewka była do wymiany, tym bardziej ze w accencie jest chyba 1.1mm.
Najlepiej świece 1 elektrodowe, najzwyklejsze.
Sprawdzałeś cewke?
A jak sprawdzić cewkę?
-
1. sprawdzasz czy nie ma przebić, stajesz w miejscu gdzie jest napawde ciemno, odpalasz auto, i patrzysz czy nie widzisz jakichś niebieskich iskierek drobnych, trzeba się dobrze przyjrzeć, patrzysz na kable, cewki. Dodajesz po troche gazu, powinno się nasilać w momencie dodawania. Możesz delikatnie je spryskać woda jak masz watpliwości.
2. Wykręcasz wszystkie świece i oglądasz je, czy któraś nie wygląda podejrzanie, np. jest bardziej osmolona od reszty. Oczywiście takie coś to dopiero po kilku tys km na świecach przynajmniej
-
spróbuj wymienić na całkiem inne, nie ngk, spróbuj jakiejś innej firmy i przewody też
NGK swoje przewody dedykuje do silników z instalacją gazową tzn. w razie jakby coś się z nimi działo np. jakieś przebicia reklamujesz je i muszą Ci tą reklamację rozpatrzyć. W przypadku kupna przewodów innej marki jeśli coś będzie z nimi nie tak sam fakt, że auto jeździ na gazie będzie powodem odrzucenia reklamacji. Jeśli zaś chodzi o świece możesz założyć DENSO: K16PRU11. Osobiście nie jeżdżę na gazie ale moi znajomi jeżdżący są zadowoleni z DENSO.
NGK sa jednymi z lepszych swiec, tylko nie vline
Czemu nie V-LINE test2 test3 test5 test6 jedyna różnica między V-LINE a zwykłymi NGK tkwi w rodzaju opakowania !! V-LINE 33 do Hultaja 1,5 '97r. 67KW to nic innego jak 4 szt. BKR5E-11 :lol:
-
Jakoś zwykle vline u mnie konczyly sie szybciej, moze przypadek - nie wiem.
Czasem w zaleznosci od np. rodzaju opakowania sa produkty lepsze i gorsze, a niby te same...