HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Watcher w 30 Kwiecień 2014, 19:39:35

Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Watcher w 30 Kwiecień 2014, 19:39:35
Witam Panowie,

Mam zamiar wymienić tarcze i klocki - cały komplet.
Znalazłem na Foxie następujące pozycje.

Przód klocki:

KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD /LUCAS TRW/ GDB3297 (58101-26A30/TRW) - 190,00 PLN
KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD KPL /TEXTAR/ (58101-26A10/TEXTAR) - 159,00 PLN
KLOCKI PRZÓD /zam. 58101-26A30/ (58101-39A40/R) - 140,00 PLN

Tarcze przód:

TARCZA HAMULCOWA /LUCAS DF4291/ 276mm (51712-3B000/LUC) - 180,00 PLN

Tył klocki:

KLOCKI HAMULCOWE TYŁ HYUNDAI SONATA(EF) (58302-38A10) - 140,00 PLN

Tarcze tył:

TARCZA HAMULCOWA TYŁ /ORYGINAŁ/ 284mm (58411-3A300) - 260,00 PLN
TARCZA HAMULCOWA TYŁ /TRW LUCAS DF4287/ (58411-3A300/TRW) - 190,00 PLN
Tarcza hamulcowa tył HYUNDAI Trajet 2.0 00-, (58411-3A300/VALEO) - 130,00 PLN

Co byście polecali? Pogrubione sam bym wybrał, ale może się myle i to jest shit.

[ Dodano: 2014-05-04, 22:06 ]
Panowie, a może polecacie zupełnie innych producentów, niż tych którzy są w Fox Rzeszów?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Andrut78 w 17 Maj 2014, 12:17:45
Według mnie to dobrze wybrałeś.

TRW to bardzo dobra firma, a Lucas należy do TRW.

Sanciaki SM mają stosunkowo małe tarcze hamulcowe z przodu przez co są one dość mocno obciążone i dlatego nie należy zbytnio oszczędzać na hamulcach. W sumie to nigdy nie wolno oszczędzać na hamulcach.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Watcher w 18 Maj 2014, 15:54:24
Dzięki.
Też mi się wydawało, że to dobry wybór, ale lepiej wolę spytać wcześniej niż później żałować.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: cezaros w 19 Maj 2014, 19:53:37
skąd wam przyszło do głowy ze klocki lucas są dobre?? to jest twardy i piszczący klocek jak sami zauważyliście sanciak ma małe tarcze więc musimy mu pomóc kupując miękkie klocki takie jak ferodo lub textar. Twardy klocek jest dobry do jazdy wyczynowej po uprzednim rozgrzaniu . poza tym twardego klocka trzeba dużo dłużej docierać do tarczy czego wynikiem jest po zuzyciu klocka wymiana i tarczy ( czego mozna oszczedzić gdy damy miekki klocek - 2 razy można go zmienić do jednej tarczy - tarcza jest mniej zharatana)
prywatnie od wielu lat stosuje z powodzeniem połączenie tarcze ATE klocki ferodo. Próbowałem dawać tarcze brembo ale nie sa tak mocne jak ATE i szybko się wykrzywiają.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: gto.ferrari.599 w 20 Maj 2014, 23:53:25
Tak jak mówisz Cezaros... Brembo to bubel produkowany w odlewni kaloryferów w Dąbrowie Górniczej... nie można ich porównywać z tymi co w autach wyczynowych chodzą...
Ja polecam zestaw Mikoda tarcze nawiercane i nacinane (choć wyglądają całkiem rasowo to i hamowanie znacznie się polepsza i zawsze tarcza i klocek ma równą powierzchnię - skuteczność hamowania najlepsza) i miękki klocek Ferrodo, ale też ATE nie odrzucałbym by... Tylko nie Brembo!

[ Dodano: 2014-05-20, 23:55 ]
Aha i dodam iż mam ori. klocki z tyłu z ori. tarczami i nic od początku nawet nie zapiszczało (inna struktura (dużo miedzi) i zapach amoniakalny klocka - co nie jest spotykane w zamiennikach)
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: cezaros w 21 Maj 2014, 14:22:56
Cytat: "gto.ferrari.599"

Ja polecam zestaw Mikoda tarcze nawiercane i nacinane (choć wyglądają całkiem rasowo to i hamowanie znacznie się polepsza i zawsze tarcza i klocek ma równą powierzchnię - skuteczność hamowania najlepsza) i miękki klocek Ferrodo, ale też ATE nie odrzucałbym by... Tylko nie Brembo!


Zaciekawiłeś mnie z tą Mikodą, szukałem ale znalazłem tylko tarcze tył santa fe sm niestety do przodu nie znalazłem, a właśnie na przodzie mi zależy, klocek oczywiście ferodo zostaje nadal dopóki ludzkość nie wymyśli czegoś lepszego do "cywilnej" jazdy.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: gto.ferrari.599 w 21 Maj 2014, 15:06:41
Witam... Zadzwoń do Częstochowy i zrobią ci... Nie ma problemu, bo u mnie do sonaty na 4 dziury nie było a zadzwoniłem i mówił, że zrobią jak trzeba... A za Ferrodo stoi to jeszcze, iż nie pylą prawie wogóle...
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: volcan w 21 Maj 2014, 19:59:33
Cytat: "gto.ferrari.599"

Ja polecam zestaw Mikoda tarcze nawiercane i nacinane (choć wyglądają całkiem rasowo to i hamowanie znacznie się polepsza i zawsze tarcza i klocek ma równą powierzchnię - skuteczność hamowania najlepsza) i miękki klocek Ferrodo,


Miałem podobny zestaw w Matizie. Tyle, że Ferodo Premier (takie miałem klocki) pyli niesamowicie - praktycznie po dniu jeżdżenia felgi były już całe w pyle, a Mikody niestety gięły się błyskawicznie. Praktycznie brak zużycia, zero rantu itp. a tarcza bije jak szalona. Do tego tam wymiana tarcz to była masakra - nie to, co w "normalnych" autach.

Nie wiem - może źle trafiłem, ale miałem 3 komplety nawiercanej i nacinanej Mikody i żaden nie wytrzymał dłużej, niż 10 tysięcy km (tzn. wtedy bicie było już nie do wytrzymania - lekkie drżenie kierownicy przy hamowaniu pojawiało się znacznie wcześniej). Podobne wrażenia mieli znajomi, którym spodobały się moje tarcze i też się na nie zdecydowali.

Co do hamowania - na pewno jest OK, do tego zmniejsza się efekt fadingu i spadku skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni, klocki są też cały czas czyste i wbrew pozorom nie zużywają się znacząco szybciej (w porównaniu z gładką tarczą). Podobało mi też się "psykanie" tarczy przy hamowaniu na mokrej nawierzchni.

Do autora wątku - Santek miał dwa rozmiary tarczy hamulcowej przedniej. Sam początek produkcji - 276mm, potem zmienione na 294 mm (AFAIK początkowo pojawiły się w najbogatszych, czyli najcięższych wersjach  - jest też przełożenie rozmiaru fabrycznych kół - zazwyczaj 15" -> mniejsza tarcza). Zwróć uwagę na to, jakie masz w swoim samochodzie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: gto.ferrari.599 w 22 Maj 2014, 11:59:56
Ja mam większe koła 16"... I tą tarczę 294mm...
Co do tarcz... kruca bomba ...Słyszałem właśnie przypadki, że biją ale ja mam egzemplarz ten dobry i żadnego bicia... Kur... Nie wiadomo od czego to zależy... Czy od partii? Czy od wady materiałowej i wady odlewu?
Jestem też na audiforum i tam połowa trafiała na wybraki...
U mnie hamują elegancko (bez pisków i bicia) ale najważniejsze to, to że skracają drogę hamowania co w porównaniu z oryginałem ciężko wychodziło z wyższych prędkości...
Ale jak macie wątpliwości to zastanówcie się co wziąć...
Pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: volcan w 22 Maj 2014, 12:21:57
Wydaje mi się, że problemem jest technologia produkcji tych tarcz. Oglądałem te swoje i prawda jest taka, że niestety różnica między obróbką tarcz Mikody i lepszych jest bardzo duża. W Matizie miałem dwa różne wzory - drugi niby poprawiony, otwory odsunięte od krawędzi tarczy (mniej ich było) i co? I nic... też się skrzywiły mimo niesamowitej "higieny" hamowania - tj. unikania kałuż itp. itd. Przypuszczam, że tarcza nawiercana i nacinana musi być inaczej hartowana i odpuszczana potem i tu może rozpoczynać się problem, który uwidacznia się w trakcie eksploatacji.

Poza Mikodami nigdy w żadnym aucie żadna tarcza mi się nie skrzywiła. W Santku owszem - jedna tarcza uległa uszkodzeniu (chyba ATE), ale stało się coś zupełnie innego - pękły żeberka między połówkami tarczy i zaczęło się bicie kierownicy przy dłuższym hamowaniu (tarcza "puchła").
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: javelin w 23 Maj 2014, 06:27:01
Po wielu wielu latach testów i eksperymentów na różnych samochodach, zawsze miałem ten sam wniosek. Lucas i TRW szału nie ma. Duża tendencja do piszczenia. Zawsze wracałem do zestawu hamulcowego ATE jako najlepszego pod względem jakość/cena. Natomiast bardzo dużo dobrego słyszałem o zestawach EBC, tyle że nigdy nie miałem okazji wypróbować więc potwierdzić tego nie mogę.
Tytuł: [Santa Fe SM] Jakie klocki polecicie?
Wiadomość wysłana przez: javelin w 02 Marzec 2015, 10:59:12
Do wymiany mam przód i tył. Generalnie brałbym ATE, jednak po wydanej ostatnio sporej kwocie mam lekkie przeciągi w portfelu.


ZA komplet na przód i tył Ate wychodzi około 280 pln
Ferodo - 240 pln

Więc tutaj raczej się zastanawiał nie będę. Jednak w ofercie znalazłem jeszcze klocki marki Kashiyama. Nigdy nie miałem z nimi styczności. W internecie opinie są nawet pochlebne. Podobno są montowane w japończykach na pierwszy montaż. Mieliście z nimi styczność może?

Cenowo dość atrakcyjnie, bo 140 pln za komplet na obie osie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: zkit w 02 Marzec 2015, 20:17:00
Ja uważam, że teraz z tymi markami jest różnie. Jeśli nie wymieniasz kompletu z tarczami, markowe klocki według mnie są zbędne.  Ja bym kierował się twardością. Na stare tarcze lepsze są miękkie klocki, które się łatwo dopasowują. Po ich zdarciu i tak tarcza będzie do wymiany - będzie za cienka. Idąc takim tokiem rozumowania najlepsze byłyby Ferodo, ale są drogie. Ja bym się pochylił przy kupnie klocków tańszych. Gdybym wymiał tarcze i klocki,wtedy można inwestować gdyż posłuży to na wiele kilometrów.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 02 Marzec 2015, 20:31:36
Ja założyłem klocki BLUE PRINT i jak na razie jest spoko. Komplet na dwie osie zbliżony do Ferodo- ok.240 pln.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: javelin w 02 Marzec 2015, 21:09:19
Może źle się wyraziłem w pierwszym poście. Gdybym się decydował na droższe klocki, to bez wahania brałbym ATE. Nawet bym się nie zastanawiał. Jednak ostatnio budżet mocno nadwyrężony więc szukam jakichś chwilowych oszczędności. Gdyby te kashiyamy okazały się ciekawym wynalazkiem to bym się cieszył. Jeśli miałoby się okazać że to syf, to wezmę ATE.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: niebieskiultras w 02 Marzec 2015, 22:33:13
ja założyłem na tylnie bębny do mojego X3 kashiyiamy

przez prawie rok nic . zauważyłem ostatnio tylko ,że jak są zmarzniete to szurają trochę przy hamowaniu (do momentu nagrzania) .

z przodu klocki zakładam od zawsze bosha lub trw
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 20 Czerwiec 2015, 21:44:00
Czy w Santa Fe SM jest jakaś forma czujnika zużycia klocków hamulcowych z przodu, np blaszki piszczące lub elektryczne czujki połączone z kontrolką na desce? A może wiecie jaka jest minimalna dopuszczalna grubość klocków hamulcowych? (2.0 CRDI 4x4 2004)
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: gto.ferrari.599 w 20 Czerwiec 2015, 22:39:18
Jak klocki wytrą się, że nacięcia nie widać to czas wymieniać, (ok 3-4mm); jeżeli się zjeżdża dalej to okładzina się przegrzewa i odpada stali...
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 20 Czerwiec 2015, 23:36:29
Są specjalne blaszki i gdy grubość jest ok 2 mm trą o tarczę.

(http://images68.fotosik.pl/986/3cff6d6e81d9066cm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3cff6d6e81d9066c)
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 21 Czerwiec 2015, 12:58:34
Aktualnie mam grubość około 4-5mm ale nacięcie jeszcze jest wyraźnie widoczne. Kończy się ono właśnie jakieś 2mm od stalowej płytki bazowej. Z tego wiosek, że skoro nacięcia i blaszki są na 2mm to to jest graniczne dopuszczalne zużycie?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 22 Czerwiec 2015, 22:00:00
(http://images70.fotosik.pl/991/9733d32ffd36a57fm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9733d32ffd36a57f)
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 23 Czerwiec 2015, 20:56:05
No i wszystko jasne. Kosmos-dzięki za wizualizację ;-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: attex w 18 Październik 2015, 09:27:23
Witam
Przyszła pora na zmianę klocków hamulcowych
Zastanawiam się nad klockami ATE na przód cena w Ucando 151,99zł co o nich sądzicie?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 18 Październik 2015, 14:34:27
Cytat z Ucando "151,99 zł Okazyjna cen"

To jest okazyjna cena !! http://www.sklepmotoryzacyjny.pl/czesci-dacia/katalog/klocki-hamulcowe/ate-klocek-hamulcowy-kplprzod-hyundai-highway-van-00-04-przod,237300.html

Czy w Ucando do Hyundai i Kia jest cokolwiek w dobrej cenie?

Oczywiście same klocki są ok.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: attex w 18 Październik 2015, 17:34:24
Kosmos 2011
Dzięki serdecznie za info ,wydawało mi się,że to jest naprawdę okazja  szukałem i znalazłem  cenę 240zł  w innym sklepie,ale ten namiar to jest strzał w dziesiątkę,strona jest już w ulubionych
Pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 15 Marzec 2016, 14:04:51
Czy ma ktoś wiedzę, jaka może być minimalna grubość tarcz?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 15 Marzec 2016, 17:43:49
Nowa 26 mm min 24,4 mm.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 20 Marzec 2016, 20:52:05
Czy warto próbować przetoczyć bijące tarcze czy kupić nowe? Jakieś typy?

[ Dodano: 2016-03-21, 09:15 ]
I jeszcze jedno. Ma ktoś jakiś pomysł na łożysko koła przód. Rozbieżność cenowa powala...

,
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Artur_2 w 21 Marzec 2016, 11:54:51
Witam,
Podłączę się do tematu i powiem, że przetoczenie tarcz pomaga na krótką metę. Kilkukrotnie próbowałem w różnych autach zaoszczędzić kasę ale za każdym razem po przejechaniu około 1000 - 2000 km problem powracał i niestety konieczna była wymiana tarcz na nowe. W moim santku przed dwoma laty toczył mi dobry fachowiec i na początku byłem zadowolony. Problem bicia powrócił już po 1000 km. Wymieniłem tarcze na nowe ale niestety kupiłem jakąś podróbę "chyba JPN" bo przejechałem na nich 40 tys km i ponownie zaczęło się drżenie kierownicy przy hamowaniu. Obecnie zamierzam zakupić coś z oryginału bo zrozumiałem, że na hamulcach nie można oszczędzać. Zakupiłem już klocki TRW ale nie wiem jeszcze jakie tarcze wybrać dlatego proszę o pomoc kogoś doświadczonego w temacie aby doradził. Nie chcę eksperymentować bo to kosztuje drożej niż tarcze dobrej firmy. Czy ATE to dobry wybór do klocków TRW, czy tarcze też TRW?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: mark.87 w 21 Marzec 2016, 17:08:22
Ja ci kolego osobiscie polece tarcze ATE badz TRW ewentualnie MIKODA,no chyba ze chcesz cos naprawde lepszego to polecam EBC ale cena duuuza, sam mam zestaw u siebie w Mazdzie ATE+EBC i hamulce brzytwa
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 21 Marzec 2016, 17:27:07
No właśnie...EBC...Podobno są ok. 50 zł droższe od ATE. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Artur_2 w 21 Marzec 2016, 21:58:07
Dzięki za radę ...mark.87,
 Nie mogę nigdzie znaleźć MIKODY do mojego modelu. Chyba zadzwonię do producenta może mają takowe? EBC rzeczywiście są drogie. Akurat do mojego auta koszt na przód to około 800 zł. ATE znalazłem za 400 zł.
P.S.
Miałem kiedyś MIKODĘ na Seacie Alhambra i faktycznie hamulce były bardzo dobre tylko wydaje mi się, że tarcze szybko się zużywały, czy to możliwe?, czy tylko tak mi się wydawało? czy ATE wytrzymują dłużej?

[ Dodano: 2016-03-21, 23:11 ]
Sprawdziłem na stronie producenta. Nie ma MIKODA niestety tarcz w ofercie do Santka CM. Pozostało tylko TRW lub ATE
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: mark.87 w 22 Marzec 2016, 18:33:59
Mozliwe ze nie dostepne sa wszystkie rozmiary Mikody ale ja u siebie mialem w mazdzie i wytrzymaly mi dlugo bo 2x klocki zmienialem a tarcze jak nowe,,duzo  zalezy tez od stanu klockow a mianowicie od tej blaszki zeby nie ryla rantu  no i zeby nie  przegrzac ale ogolnie sa dobre,
Teraz,w 2013r zmienilem Hamulce na wieksze i wydajniejsze  z Mazdy 6 i tarcze ATE mam i tez nie nazekam a hamulcy uzywam ostro niekiedy
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Artur_2 w 22 Marzec 2016, 20:23:11
OK. Dzięki wszystko zrozumiałem. Pozdrawiam...
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: hakazi w 17 Kwiecień 2016, 19:58:55
Panowie i Panie proszę o pomoc chcę wymienić tarcze hamulcowe z przodu ale nie wiem jaką mają średnicę i nie mam też jak zmierzyć czy mogę wierzyć  stronie :
http://autosotua.com/tarcze/hyundai/santa-fe.html

Pisze tam że do silnika 2.0 2002rok tarcze są 294mm ale nie wiem czy to prawda.
Albo jest jakaś inna możliwość aby dowiedzieć się jaka jest średnica tarcz?
Dziękuje za pomoc.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 18 Kwiecień 2016, 09:09:24
Ale w czym problem? Idziesz do sklepu i tam Ci dobiorą. Albo z katalogu po roczniku, albo po VIN. Zmieniałem niedawno u siebie-kupiłem w sklepie,mechanik założył i nie wiem jaka jest średnica. Da się z tym żyć :lol:
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 15 Sierpień 2016, 10:01:32
Wymieniłem tarcze na przodzie. kupiłem, niby dobre ATE. Również nowe klocki. Przez jakiś czas było ok. Po niespełna 4 kkm szlag je trafił. Biją niemiłosiernie. Czy macie może jakąś sprawdzoną markę tarcz?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: fuszido w 16 Sierpień 2016, 19:19:14
Witam ja niespełna  miesiąc temu  kupiłem komplety TRW i sobie chwalę
Mam taki problem że podczas lekkiego do-hamowania  raz na jakiś czas pedał czasem zaczyna kopać dosłownie
Słychać stukot rytmiczny jak by ABS się załączył ale nie zawsze  tak się dzieje i raczej nie jest to wspomniany ABS
 Jeśli hamuje awaryjnie czy po prostu trochę  mocniej to jest wszystko ok .
Dziś  dojeżdżając do skrzyżowania na drugim biegu lekko przyhamowałem pojawił się stukot i prawe przednie koło złapało poślizgu na asfalcie  przy jakichś 20 kmh być może było delikatnie piaskiem posypane .
Co to może być stary płyn hamulcowy ? amortyzatory ? wahacze lub jakieś gumy ?
Pomóżcie  proszę bo zaczyna mnie to i drażnić i mało bezpieczne zaczyna się to robić .
Pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 17 Sierpień 2016, 21:11:52
Pewnie masz zużyte zębatki ABS. System wykrywa to (fałszywie) jako poślizg i załącza się ABS. Druga opcja-zużyte amortyzatory. Koło podskakuje na nierównościach zamiast być dociskane do podłoża i jest to traktowane jak poślizg. Efekt taki sam-zadziała ABS.
Popieram opinię na temat TRW. Też mam i chwalę. Jedyny minus to spore pylenie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: fuszido w 18 Sierpień 2016, 04:23:43
Witam wczoraj byłem u mechaniora  
Twierdzi że to załącza się ABS i się zgodzę , wykonałem kilka hamowań awaryjnych na odcinku z piaskiem na nawierzchni i na mokrym asfalcie i dzieje się identycznie te same dźwięki i reakcje  hamulca .
Też myślałem że może zębatki ale mechanik to wykluczył padło na wymianę płynu hamulcowego .
Klocki miałem zjechane do blachy tarcze wchodziły na minimalny wymiar więc handlarz dolał płynu pod kreskę i zadowolony .
Tarcze były prawdopodobnie " oryginalne " z fabryki doszukałem się znaczka  hyundai-a
a TRW  owszem pylą ale na stalówce mi nie przeszkadza ważne że hamuje i nie kończy się po 3 tygodniach .
Pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Leonardo w 19 Sierpień 2016, 12:35:27
Witam i mam szybkie pytanie:

Zatarła mi się dolna prowadnica zacisku hamulcowego w przednim kole. Miałem na stanie górną (tą z gumowym tłoczkiem). Czy mogę mieć na jednym kole dwie takie z tłoczkiem czy MUSI koniecznie być druga zwykła?
Tytuł: [Santa Fe SM] Tłoczki od hamulców ...wciskane czy wkręcane i
Wiadomość wysłana przez: Goldi_Cz-wa w 04 Listopad 2016, 21:07:44
Witajcie, wypadało by wymienić klocki przód tył w moim Santa Fe I, pytanie czy tłoczki są  wciskane czy wciskane i wkręcane?   Nie mam sprzętu do tłoczków wciskano-wkręcanych więc musiał bym oddać auto do mechanika, a jak są tylko wciskane to spokojnie samemu ogarnę temat.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 04 Listopad 2016, 21:14:54
Wkręcane są wtedy gdy  hamulec ręczny jest na zacisku.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Goldi_Cz-wa w 04 Listopad 2016, 21:24:07
Ok, czyli rozumiem że są wciskane ?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 04 Listopad 2016, 21:58:23
Tak.
Tytuł: szczęki hamulcowe tył
Wiadomość wysłana przez: AnnaP. w 24 Listopad 2016, 12:44:03
Witam. Poszukuję szczęk hamulcowych na tył do mojego Santa Fe ( 2.0 crdi 2001, 4x4, 83kW z abs) Ktoś mógłby coś doradzić ? Będzie to pierwsza wymiana jeśli chodzi o układ hamulcowy i jestem ciekawa Waszych opinii w tym temacie. Same klocki są ok, i są marki TRW ( jeśli to ma jakieś znaczenie przy doborze szczęk )
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 24 Listopad 2016, 17:07:58
Oryginalne szczęki hamulcowe są produkowane przez firmę Mando i mają numery 58350-26A00, 58350-26A10, 58350-2EA10.

Oryginały znajdziesz też pod marką OYODO 25H0524-OYO (dla pewności zadzwoń do sprzedawcy i spytaj czy w kartonie na części metalowej szczęki jest wytłoczony napis Mando.

Cytat: "AnnaP."
Będzie to pierwsza wymiana jeśli chodzi o układ hamulcowy


Jeśli masz na myśli że nikt od 15 lat nic z tyłu w tarczo-bębnie nie wymieniał to do wymiany jeszcze samo-regulator szczęk i sprężynki.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D



Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: AnnaP. w 25 Listopad 2016, 09:59:17
Dziękuję kosmos2011.
Czy to co podam poniżej to odpowiednie szczęki ?:
1. http://www.czesciauto24.pl/mapco/7644056
2. http://www.autoczescionline24.pl/trw-857834.html
3. http://www.czesciauto24.pl/trw/857834

Jeśli źle podaję linki to z góry przepraszam.

P.S: jeśli chodzi o wymianę w tarczo-bębnie, to chodziło Mi o to że odkąd Ja mam auto to w ukł.hamulcowym nic nie robiłam.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 25 Listopad 2016, 17:33:00
http://twojeczesci24.pl/itemD?marka=175&model=11293&typ=59732&group=102964&prod_id=OYO25H0524OYO
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Michal91 w 27 Listopad 2016, 22:14:09
Polecam TRW świetnie się sprawdzają
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: AnnaP. w 28 Listopad 2016, 12:58:19
Właśnie czytałam tutaj na forum ( bodajże w tym wątku ) o firmie TRW dobre opinie. Moje Santa Fe ma klocki TRW, które jeszcze spokojnie dadzą sobie radę do wiosny,ale szczęki muszę wymienić na już. Stąd też moje pytanie.

"Kolega" wyżej pisze że oryginalnie do mojego auta szczęki produkuje firma Mando,ale ciężko Mi znaleźć odpowiednik w internecie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 28 Listopad 2016, 18:42:22
Oryginał = Mando
Oyodo= Mando

Oryginał = Oyodo

Link do Oyodo http://twojeczesci24.pl/itemD?marka=175&model=11293&typ=59732&group=102964&prod_id=OYO25H0524OYO

Szczęki w tym systemie są tylko do hamulca ręcznego więc cokolwiek się zamontuje będzie działało.

(http://images83.fotosik.pl/198/238f4aac4c3dc845.png)
(http://images81.fotosik.pl/198/6e937093eef57c1c.png)
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: AnnaP. w 29 Listopad 2016, 21:48:09
kosmos2011- bardzo Ci dziękuję za obrazkowe wyjaśnienie sprawy. Szczęki zamawiam jutro i w weekend czas na montaż.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: Ater w 30 Styczeń 2017, 15:09:00
Słuchajcie, kiedy Santa Fe SM zmienił tarcze na przodzie z systemu 15' na 16' (czyli z 274 mm na 296 mm)? Szukam teraz tarczy i klocków do mojego santka, mam rocznik 2005, dzwoniłem do iParts i po VINie powiedzieli mi, że mam kupić 274mm. Wydawało mi się, że końcówka produkcji SM to już 296 mm :-/
A może zmiana tarcz nie dotyczyła jednostek benzynowych? :roll:

Edit: Wszystko wymienione. SF SM z 2005 r. 2,4 ma z przodu tarcze mniejsze, czyli 274 mm - stwierdzone organoleptycznie :-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: AnnaP. w 03 Luty 2018, 18:16:12
Witam.Czas na wymianę tarcz hamulcowych na tylnej osi w Santku. Pytanie odnośnie firmy,czy brać TRW?Jaki mają rozmiar tarcze ? Czy aż tak nie kierować się marką. Klocki mam TRW i nie narzekam. Ktoś coś?
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 04 Luty 2018, 16:16:55
Numery oryginałów 58411-2Y300, 58411-2B300, średnica 284mm

Pod warunkiem że cena dotyczy kompletu dwóch tarcz http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-tyl-hyundai-santa-fe-tucson-i7046060089.html

http://allegro.pl/hyundai-tucson-santa-fe-tarcze-tyl-nowe-oryginal-i7146845740.html
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: AnnaP. w 05 Luty 2018, 12:32:00
Wielkie dzięki kosmos2011, jak zawsze pomocny ! Zaraz zamawiam,i w weekend wymiana.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 05 Luty 2018, 19:19:17
Na Twoim miejscu zakupił bym jeszcze samo-regulatory szczęk.
Tytuł: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
Wiadomość wysłana przez: AnnaP. w 06 Luty 2018, 12:59:02
kosmos2011, w sensie że te które mam-mimo że są teraz ok, zakładając nowe tarcze nie będą właściwie działały- jeśli tak to nazwać można? Jeśli tak,to chyba faktycznie tak zrobię,żeby potem znów nie robić sobie roboty-choć w sumie,to żadna ciężka praca ;)