HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: maclun w 12 Październik 2009, 22:09:55
-
Witam,
Od jakiegos czasu mam regularne "zaswiecenia" lampki check engine z roznymi kodami bledow.
Auto nie ma gazu, 3 drzwi, 2000r, 86km, 110000km, klima.
Spalanie: po miescie z klima 8-9, w trasie 6,25-6,5 (100-120km/h)
a wiec po kolei:
1) 16 lipca zapalila sie lampka CE. po otwarciu maski kabel sie palil. Dojechalem na 3 cylindrach (30 km). podczas jazdy strasznie sie grzal katalizator. najblizszy plastik wkolo sie troche stopil (ten przy zderzaku). 2 sierpnia wymienilem kable i zresetowalem blad poprzez odpiecie klemy.
2) w polowie sierpnia zapalila sie znowu lampka CE. Blad zresetowalem poprzed odlaczenie klemy.
Gdzies mniej wiecej tutaj (chronologicznie) wymienilem cylinderek wysprzeglnika. Sprzeglo pomalu sie "dobijalo", az wkoncu musialem podczas jazdy pompowac pedal zeby zmienic bieg.
3) 14 wrzesnia lapmka pojawia sie po raz 3. Odczytane bledy to:
P0135 (O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1))
P0422 (Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1))
Kody zresetowane interfejsem ELM327.
4) 2 pazdziernika. Kody to:
P1801 (Transmission Clutch Interlock Safety Switch Open Circuit)
P1805 (Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Open Circuit)
P0422 (Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1))
Kody zresetowane interfejsem ELM327.
5) 11 pazdziernik:
P0422 (Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1))
Kod zresetowany interfejsem ELM327.
6) 12 pazdziernik:
P1610 (SBDS Interactive Codes)
P0422 (Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1))
Kody zresetowane interfejsem ELM327.
To by bylo na tyle.
Czy ktos moze ma jakies propozycje rozwiazan lub komentarze do powyzszych problemow? Wiem ze przez jazde na 3 cylindrach mieszanka szla do wydechu i mogla spowodowac regularne bledy odnosnie katalizatora. Jednak czy to mozliwe ze po prostu sie uszkodzily sondy? Czy wtedy te bledy bylyby tak sporadyczne?
Tak wogole czy ktos wie co moga oznaczac bledy:
P0422 (Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1))
P1801 (Transmission Clutch Interlock Safety Switch Open Circuit)
P1805 (Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Open Circuit)
Pozdrawiam
Maciek
-
Witam.
Niestety jazda na 3 cylindrach spowodowała, że katalizator napił się paliwa i stracił swoją przepuszczalność.
P0422 (Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)) - oznacza w skrócie że główny katalizator pracuje poniżej swojej przepuszczalności.
Niestety co do pozostałych błędów nie jestem w stanie Ci pomóc. :-/ Można jedynie domniemywać, że to jest następstwo słabego odprowadzania spalin z układu wydechowego. Jeśli chodzi o sondę λ to raczej bym wykluczył jej uszkodzenie podczas awarii silnika jaką opisałeś. To tyle ode mnie. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Trzeba się rozglądać za jakimś używanym katalizatorem i to jak najszybciej. :-?
-
Dziekuje za szybka odpowiedz.
Co do tego katalizatora, to co moze sie stac jak go szybko nie wymienie? Czy moge zaczac sie martwic jak bledy beda wystepowac non top, a nie co kilka-kilkanascie dni?
Czy to mozliwe ze nie minelo duzo czasu i to co tam wlecialo do srodka ma szanse sie wypalic i udroznic jakos katalizator?
Maciek
-
Katalizator jest totalnie uwalony, tzn. paliwo z niepracującego cylindra spowodowało stopnienie wnętrzności katalizatora i teraz hamuje on przepływ spalin.
Sprawdź wykresy sond, wykres drugiej sondy powinien być identyczny oraz obniżony.
-
P1801 (Transmission Clutch Interlock Safety Switch Open Circuit)
To jest chyba czujnik nad pedałem sprzęgła.
-
Sprzeglo pomalu sie "dobijalo", az wkoncu musialem podczas jazdy pompowac pedal zeby zmienic bieg.
To typowy objaw wadliwej pracy wysprzęglika.
-
P0422 (zdolność katalizatora głównego do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji -blok cylindrów nr 1 - poniżej wymaganej wartości ) U mnie nawalał drugi wykres z sondy za katem . Dziwne ale pomogło przeczyszczenie przepływki IPA w sprayu i stykow kontaktem
-
Sprawdź wykresy sond, wykres drugiej sondy powinien być identyczny oraz obniżony.
Sprawdzilem wykresy... Screeny sa TUTAJ (http://picasaweb.google.com/maclun/WykresySond#). (czerwony przed katem, zielony za katem, niebieski RPM), od 8 zdjecia wykresy sa zamienione miejscami.
Jezeli by szukac takich samych tylko obnizonych to mozna sie dopatrzec podobienstw. Jednak rozmawialem dzisiaj z elektrykiem z ASO i powiedzial mi ze wykresy z sond powinny byc odpowiednio: sinusoidalny i plaski. To jak to w koncu powinno byc?
Sinusoida sie zgadza na pierwszej sondzie. Plaski na drugiej tez, ale tylko na luzie.
Czy ktos ma jakies spostrzezenia i skomentuje?
Czy w takiej sytuacji jest jeszcze cos co nalezy sprawdzic?
Pozdrawiam
Maciek
-
Dziwne jest dlaczego kabel sie palil
Wymieniales swiece? Sprawdz filtr powietrza, przepustnice czy jest czysto.
Katalizator to ok 600zl bosal chyba warto by bylo od tego zaczac.
Masz jakies objawy czy tylko kontrolka swieci?
-
Co do kabla to wydaje mi sie ze byl luzny na swiecy i zaczely sie przebisia na silnik. W efekcie zrobila sie dziura w tym grzybku na swiecy i wkoncu zaczal sie palic.
Swiec nie wymienialem (jeszcze). Mam juz komplet kupiony, ale w warsztacie sprawdzali i niby sa ok. Silnik pracuje wporzadku.
Filtr powietrza czysciutki i suchutki.
Co do przepustnicy to tylko obserwowalem wykresy przez kompa.
Co do kontrolki to ona sie nie swieci caly czas. Zapalila sie dokladnie tyle razy ile wymienilem w pierwszym poscie. Od razu kasowalem i jezdzilem dalej bez CE.
Co do katalizatora sie zaczne sie juz chyba rozgladac. Czy ten bosal to dobra marka? (jakosc /cena).
Maciej.
-
Czy ten bosal to dobra marka? (jakosc /cena)
Dobra, polecam.
-
Blad katalizatora mozesz mieć spowodowany przepalona plecionka w wydechu, sprawdź jeszcze to. Bosala nie montuja wszedzie, ogolnie ciezko go znalezc, ale warto. W uzywki bym sie nie pchał bo nigdy nie wiesz na co trafisz. Nowy kat z montazem powinien Cie wnieść ok 500-600zł, za stary na złomie dostaniesz ok 200zł.
-
Plecionka wygladala dobrze jak patrzylem. Autko ogolnie ma maly przebieg 112 000 km.
Maciej
-
Katalizator to ok 600zl bosal chyba warto by bylo od tego zaczac.
Gdzie jest za 600 zeta taki kat do accent 2?? To jest POŁOWA ceny kata z montażem z eltecu, który jest najtańszą opcją jak ktoś chce mieć nowy katalizator.
-
"Auto-Tłumik" Janusz Fudal
Strzelców Bytomskich 100
41-922 Radzionków
50 028 30 84
Warsztat ma nie najgorsza opinie, robili mi wycene, bo mam cały czas problemy z katem(bledy na kompie), jak narazie wymienilem tylko plecionke i check sie nie swieci wiec chwilowo sobie odpuscilem.
-
mam jeszcze jedno pytanie.
Przeczyscilem styki sondy lambda i teraz przestala mi dzialac.
Wykresy zrobilem na cieplym i cieplejszym silniku. Temperature widac na wykresach TUTAJ (http://picasaweb.google.com/maclun/ProblemZSonda#)
Po dluzszym czasie (2-3) minuty od wlaczenia, wskazania wskazuja non stop 0V.
Czy to juz padnieta sonda? Czy cos na stykach/kablach ?
Maciej
-
Z tego co pamietam powinieneś mieć błąd sondy(chyba brak aktywności)+ew błąd ogrzewania sondy. Najpierw sprawdź kabelki, styki, jak nie pomoze to raczej tylko wymiana
-
Juz po wszystkim:-(
Dzisiaj wyjezdzam wiec zmuszony bylem do wizyty w ASO.
660 zl czesc, 60 zl diagnoza i wymiana. Pan byl na tyle mily ze nie policzyl mi za podlaczanie kompa.
No nic, trzeba zyc dalej;-)
Maciej
-
Co zostało wymienione?
-
No chyba nie walnąłeś 660zł za sondę ????
-
Az wstyd sie przyznac;-) To sonda.
Wiem ze na Allegro mozna dostac za pol ceny oryginal, ale nie mialem na to juz czasu.
Maciek