HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: pitu90 w 27 Kwiecień 2014, 14:09:39
-
Witam. Potrzebuje informacji jak dobrać się do silniczków regulacji wysokości świateł. Bo niestety od zakupu czyli już 2 lata regulacja ta nie działała, więc postanowiłem w wolnej chwili, jeżeli podołam, to albo naprawić, albo wymienić na używane silniczki.
-
Przede wszystkim sprawdź czy silniczki działają.Regulatorem położenia lampy po lewej stronie od kierownicy steruj na zmianę położenia. Jeśli silniczki działają to usłyszysz ich pracę.
Jeśli nie pracują sprawdź bezpiecznik.
Jeśli natomiast chcesz się do nich dostać to musisz wyciągnąć cała lampę przednią,inaczej się do nich nie dostaniesz.
-
ok dzięki za informacje, jak sprawdzę to napiszę co było uszkodzone.
-
Bezpiecznik jest ten sam co od świateł mijania.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=28343#28343
(http://images62.fotosik.pl/921/f9c0ed82d3b08f44m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f9c0ed82d3b08f44)
-
Witam
Podłączę się do tematu a mianowicie mój problem polega na tym, iż regulacja lewego reflektora działa a prawy ani drgnie, choć nie tak dawno jeszcze działały oba.
Moje pytanie, od czego zacząć i jak sie za to zabrać.
Z góry dziękuję za odpowiedź
-
Witam,
A ja mam nieco inną przypadłość.
Nie wiem jak jest u Was, ale u mnie jest tak.
0 - to pozycja max podniesione światła
3 - pozycja max opuszczone.
W poprzednich samochodach było całkiem odwrotnie,
0 - najniższa pozycja i kolejno 1, 2, 3 podnoszenie świateł.
Tucson ma regulację od 3 w do 0.
Czy też tak macie?
-
Potwierdzam w moim Tucsonie regulacja działa w ten sam sposób.
-
Dzięki.
Czyli ten typ tak ma.
-
W poprzednich samochodach było całkiem odwrotnie,
0 - najniższa pozycja i kolejno 1, 2, 3 podnoszenie świateł.
To trochę nie ma sensu.
Pozycja "0", czyli jazda bez obciążenia z dobrze ustawionymi światłami.
Jak zapakujesz rodzinę i cały bagażnik, to tył siada, czyli światła zaczynają świecić wyżej niż powinny, oślepiając innych kierowców. Więc naturalnym odruchem będzie ich obniżanie (pozycje 1,2,3).
-
Brt wg instrukcji jest właśnie tak jak napisałeś czyli im wyższa cyfra tym niżej świecą światła.
(http://images70.fotosik.pl/409/af4cd90491d84261m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=af4cd90491d84261)
-
Do Brt.
Masz rację.
Sprawdziłem.
W poprzednich autach też tak chyba było, tylko pokrętło kręciło się w drugą stronę.
Stąd moje złudzenie że teraz jest na odwrót.
Ot taka koreańska myśl technologiczna!
:-D
-
Czasami może być takie złudzienie.
Sam miałem taki przypadek, że pojechałem na stacje diagnostyczną i Pan regulował mi światła na pozycji "3" (najniżej). I potem jak przekręciłem na "0" to ludzie mi mrugali, że ich oślepiam.
-
Witam,
Czy ktoś wie jak założyć silniczek regulacji świateł do klosza lampy, bo znajduje się tam w środku uchwyt na końcówkę od silniczka i nie wiem, czy to wpychać na siłę, czy jakoś skosem próbować?
-
Na końcu silniczka jest niewielka kulka. W lampie jest podłużna szczelina na którą kulka ta musi wejść. Zakładaj silniczek tak, aby kulka zaszła za szczelinę od dołu do góry, oczywiście z wyczuciem. Kulka ma się znajdować za szczeliną, natomiast w szczelinie ma być trzpień silniczka, ten zakończony kulką.
Zakładałem kiedyś, jakiś czas temu. Jeśli dobrze pamiętam, to po założeniu obudowę silniczka trzeba jeszcze przekręcić o ok. 45 stopni aby zablokować jego mocowanie, w kierunku do środka pojazdu - uwzględniając mocowanie lampy w pojeździe.
-
Dziękuję za instrukcje i mam jeszcze pytanie, bo silniczki mi co jakiś czas zmieniają wysokość, czy może być to wina samego regulatora w kabinie?
-
Tego nie wiem, w moim nie zmieniają same wysokości położenia świateł.
-
Tak, to była wina regulatora w kabinie, wymieniony i wszystko działa prawidłowo.