HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: horvat w 10 Październik 2009, 10:52:24
-
Mój accent wydaje dźwięk jakby miał turbo :) gwizda i swisczy jakby z okolic filtra powietrza mechanik powiedzial ze jest ok ale sprawdzalem kilka accentow (zaczepialem ludzi) i nikomu tak nie swiszczy . Jeden koles powiedzial ze to taka rurka w ktorej jest jakas przepustnica a inny ze to sprzeglo :) . Tak czy siak mam turbo a go nie mam :) .
No i do tego takie dziwne spadki mocy w zakresie obrotow od 2,5 tys do okolo 4 tys (dziwnie pracuje nie rowno i slabo przyspiesza) przed 2,5 ciagnie ok i pracuje rowno i po 4 tys takze jest ok. No i tu znow koles od rurki z przepustnica twiedzi ze cos sie tam wlasnie blokuje . <pomocy> juz nie wiem co robic . ZDJĘCIE (http://img202.imageshack.us/img202/2696/zdjcie001xr.jpg)
-
Witam. Proponuję w takim razie podłączyć ECU pod scaner i zobaczyć, czy czasem nie ma jakiegoś błędu. Jeśli uszkodził Ci się mechanicznie kanał dolotowy powietrza do silnika, to owe anomalia są jak najbardziej uzasadnione. Przy czym może to być niewidoczna na pierwszy rzut oka nieszczelność. Można rozebrać wszystko i posprawdzać dokładnie. Dodatkowe powietrze przedostające się do układu dolotowego powoduje, że odczyty z przepływomierza nie są już prawidłowe i źle jest dobierana ilość wtryskiwanego paliwa, co może być przyczyną spadku mocy w pewnych zakresach prędkości obrotowej silnika lub w całym zakresie prędkości obrotowej. Pozdrawiam Igor.
-
Więc kolejne pytanie zna ktoś warsztat w okolicach Katowic który taką usterke zdiagnozuje .
? ZDJĘCIE (http://img202.imageshack.us/img202/2696/zdjcie001xr.jpg)
-
ASO Hyundai. Mechanika pojazdowa. Misiek D. 40-544. Katowice,. ul. Sienna 14. tel: (32) 252 33 41
Mnie pomogli raz przez TELEFON a inni mechanicy kombinowali i wymyślali ...
Ceny o dziwo przystępne ... rozrząd do mojej Sonaty z wymianą - na oryginałach 1160 zł, na zamiennikach koreańskich 780 zł.( pytałem telefonicznie ) Dla porównania , w AUTO BOX-sie na oryginałach chcieli 1450! a o zamiennikach w ogóle mowy nie było...
-
Jest też ASO Hyundai zdaje się, że na ulicy Bogucickiej przy Akademii Ekonomicznej. Po wyjeździe z tunelu w stronę Sosnowca czy Tychów, kierujesz się na pas całkowicie po prawej, skręcasz w,prawo i po lewej stronie ASO. Pozdrawiam
-
Już wiem co tak gwizda to takie wielkie czarne cos :lol: z napisem ECFI .
Podobno przez to spadaja osiagi i zwieksza sie spalanie . :-/
-
I co teraz? Napisz coś więcej o tym problemie, urzadzeniu i o ewentualnej naprawie oraz kosztach. Pozdr.
-
TO coś co świszczy u mnie niczym turbina zwie się kolektor ssący koszt używki od 100
.
A wymienić idzie samemu , w warsztacie do 100 . Link allegro (http://www.allegro.pl/item779358417_kolektor_ssacy_accent_1_3_12v_01r_poznan.html)
Link allegro 2 (http://www.allegro.pl/item799304644_kolektor_ssacy_aluminiowy_hyundai_accent_1_5_12v.html) .
Nie ma tragedii trzeba bedzie sie za to wziąść !!
-
Niewiem jak Accenty miały ale jeśli oba pasują i masz wybór to bierz ten drugi aluminiowy, ten pierwszy jest plastikowy ? Dobrze widzę ? Czy tylko pomalowany ?
No pęknięty kolektor ssący to nic fajnego :) Niskie osiągi i ewentualne problemy są jak najbardziejna miejscu przy takim stanie rzeczy :)
-
TO coś co świszczy u mnie niczym turbina zwie się kolektor ssący koszt używki od 100
.
A wymienić idzie samemu , w warsztacie do 100 . Link allegro (http://www.allegro.pl/item779358417_kolektor_ssacy_accent_1_3_12v_01r_poznan.html)
Link allegro 2 (http://www.allegro.pl/item799304644_kolektor_ssacy_aluminiowy_hyundai_accent_1_5_12v.html) .
Nie ma tragedii trzeba bedzie sie za to wziąść !!
W moim Hultaju po zakupie miałem to samo i wystarczyło wymienić uszczelkę kolektora i uszczelnić rurę od filtra powietrza po przez przepływomierz do kolektora (mocniej poskręcać).
Teraz jest ok, ale na gazie fiksuje i w czwartej czeka mnie wizyta u LPG fachowca...
-
Link allegro
:-) A ja sie zastanawialem, czemu z ebaja poznikaly wszystkie furki po 100 funtow.
Ech, gdzie te czasy kiedy za taka Lantrę zaplacilem .. 50 funtow.
(http://www.hants.pl/hyundai/lantra/lantra_white1.jpg)
(http://www.hants.pl/hyundai/lantra/lantra_white2.jpg)
Sorry za oftopa
-
Powracam do tematu gdyż poskręcałem wszystko co możliwe przy kolektorze ssącym i jest lepiej lecz ciagle gwizda i wydaje mi sie ze wlasnie na laczeniu kolektora z silnikiem , wiec kupilem uszczelke 15 zł tragedi nie ma i TU WLAŚNIE PYTANIE .
CZY CIEŻKO JEST WYMIENIĆ TAKĄ USZCZELKE (mechanik powiedzial 150 zł) ??
I jakieś porady odnośnie wymiany ???
-
Powracam do tematu gdyż poskręcałem wszystko co możliwe przy kolektorze ssącym i jest lepiej lecz ciagle gwizda i wydaje mi sie ze wlasnie na laczeniu kolektora z silnikiem , wiec kupilem uszczelke 15 zł tragedi nie ma i TU WLAŚNIE PYTANIE .
CZY CIEŻKO JEST WYMIENIĆ TAKĄ USZCZELKE (mechanik powiedzial 150 zł) ??
I jakieś porady odnośnie wymiany ???
Jest troszkę pracy przy tym ale da się to zrobić. Co do gwizdania u mnie jeszcze był padnięty silnik krokowy więc go rozebrałem przeczyściłem i nie gwizda tak głośno.