HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: lendzik w 07 Kwiecień 2014, 20:31:46

Tytuł: [Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
Wiadomość wysłana przez: lendzik w 07 Kwiecień 2014, 20:31:46
Witam,
zadaje dość lakoniczne pytanie, ale już się zgubiłem.
W moim getziku, sprawdzałem prąd ładowania i wyszło że średnio jest ok.12.5V, z tego co wiem powinno być 14.4V taki prąd wychodzi też z alternatora, a na akumulatorek trafia dopiero 12.5V...
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu:)
Tytuł: [Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 07 Kwiecień 2014, 23:23:39
12,5V to brak ładowania i nawet cos poniżej 13,5V to już jest malutko. Trzeba zmierzyć dokładnie. Jeśli na alternatorze jest tak miedzy 14,4 - 13,8V to tyle powinno być i na aku. A jeśli nie ma to po drodze gdzieś ginie prad. Może to być jakieś złe połączenie przewodu. Trzeba szukać.
Tytuł: [Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
Wiadomość wysłana przez: pablomaxim w 28 Maj 2014, 09:54:52
Myślę, że pada regulator napięcia, gdyż jest to najczęstsza przyczyna takiej usterki, Czy świeci Ci się kontrolka ładowania? Napisz czy rozwiązałeś ten problem.
Tytuł: [Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
Wiadomość wysłana przez: kadafi w 28 Maj 2014, 12:05:29
Prąd - ampery A, napięcie wolty V.


lendzik, zmierz napięcie na samym alternatorze podczas pracy silnika i na akumulatorze.
Jeśli na alternatorze będzie poniżej 14V to prawdopodobnie będzie jak pisze pablomaxim,
Natomiast jak na alternatorze jest dobre napięcie  a na aku zdecydowanie niższe to coś jest nie tak gdzieś po drodze. Miałem taki przypadek ale w fiacie że masa łącząca silnik z karoserią trzymał się na "włoskach" i nie ładowało akumulatora.