HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: gabor76 w 06 Kwiecień 2014, 20:25:43
-
Zauważyłem ,że w czasie gdy jest włączone ogrzewanie nadmuchowe na wloty środkowe to lewa strona grzeje mocniej niż prawa (powietrze jest takie złamane, pół ciepłe pół zimne)-zastanawia mnie czy to jest normalne -ten typ tak ma?
Pytam ponieważ w Hyundaiu po moich przejściach z tą marką już nie wiem czego się po nim spodziewać tzn. co jest prawidłowe a co usterką ..
jeśli ktoś miał lub ma podobnie proszę o informację .. może ktoś zna ten temat
a może mi się tylko wydaje
Żadnych odpowiedzi.. mniemam , że nie ma podobnych przypadków czyli, albo mi się wydaje albo tylko ja tak mam ...lub tak ma być ... ehh kolejna zagadka w hyundai i20
-
Witam. U mnie jest tak samo. Gdy włączę nadmuch na wprost lewa strona grzeje mocniej, prawa słabo a na pasażera dmucha całkiem zimne powietrze. Przy temperaturze powietrza poniżej zera w samochodzie jest po prostu zimno. Węże dolotowe do nagrzewnicy są gorące więc obieg cieczy jest dobry. Chciałbym aby się inni wypowiedzieli czy mają ten sam problem.
Pozdrawiam wszystkich.
-
To jeszcze oświeć nas klimatyzacja manualna czy automatyczna ?
-
Witam. Klima manualna rocznik 2009.
-
Po demontażu schowka będzie dostęp do jedynego silniczka w całym układzie trzeba go sprawdzić. W manualu nie ma żadnych czujników temperatury powietrza wewnątrz samochodu więc pierwszy trop to nagrzewnica, a drugi silniczek klapy.
(http://images69.fotosik.pl/604/0b1e922b2e77dcefm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0b1e922b2e77dcef)(http://images66.fotosik.pl/603/135f8dc25698090dm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=135f8dc25698090d)
-
Wielkie dzięki za informację i zdjęcia. Jak znajdę czas to zacznę coś działać.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2015-02-12, 20:23 ]
Witam. Troszkę porozkręcałem i na pierwszy rzut oka nic nie widać. Mechanizm prawego pokrętła regulatora ciepła działa prawidłowo, drugie lewe pokrętło do przestawiania nawiewu także według mnie przestawia wszystkie klapy. Silniczek z klapą na obieg wewnętrzny otwiera się i zamyka.
Ciekawi mnie tylko jedno, dlaczego kiedy otworzę klapę ciepłego powietrza to lewa część nawiewów dmucha ciepłym a prawa zimnym powietrzem. Moim zdaniem jeżeli załączę ogrzewanie to cały strumień powietrza powinien przepływać przez nagrzewnicę, więc skąd to zimne powietrze.
Nadmuch na szybę jest również podzielony na połowę, lewa część ciepła a prawa zimna.
Czy może to być wina nagrzewnicy ? Czy może się w jakiś sposób zatkać , że grzeje tylko połowa?
Czy w waszych autach dmucha wszędzie ciepłe powietrze?
Proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam.
-
Ja dzisiaj sprawdzałem w swoim. Też klima manualna. Powietrze na wlotach środkowych z prawej i lewej strony tak samo ciepłe. To w moim aucie akurat działa, ale za to nie działa coś innego :-|
-
ściągnąłem przewody z nagrzewnicy.. na jeden koniec nagrzewnicy nałożyłem węża i otwarłem wodę żeby przepłukało tą nagrzewnicę(z nagrzewnicy wypłynęło coś w rodzaju galarety) ... znacząca poprawa ale mam wrażenie że to jeszcze nie 100% grzania.Auto jest z 2009 i porównując z drugim z 2012 to dalej grzeje troszkę słabiej
-
Dzięki. Będę musiał i ja tak zrobić, może pomoże. A czy płukałeś w obydwie strony czy tylko w jedną?
Pozdrawiam.
-
witam!
mam ten sam problem...
z lewej strony leci cieple powietrze a z prawej tylko zimne...nie wazne czy szyba czy dol..
nie mam klimatyzacji, jest to zwykly nadmuch
-
Witam
Czy ktoś rozwiązał ten problem? U mnie jest dokładnie to samo, od strony pasażera nie grzeje.
Auto to i20 2009r z automatyczną klimatyzacją jednostrefową.
Pozdrawiam.
-
Witam . Jesienią przepłukałem w jedną i drugą stronę nagrzewnicę i jest zdecydowanie lepiej, grzeje z prawej i lewej strony. Proponuję płukanie a na pewno
pomoże.
Pozdrawiam
-
Dzięki za odpowiedź. A jak to płukałeś? Wąż ogrodowy podłączony do kranu? Czy jakiegoś większego ciśnienia użyłeś?
-
Upuściłem za pomocą wężyka płyn ze zbiorniczka i chłodnicy. Po zdjęciu wężyków z nagrzewnicy wyciekło go nie wiele. Wąż ogrodowy podłączałem raz w jedną później w drugą stronę, tak kilka razy aż woda leciała bez żadnych zanieczyszczeń. Założyłem wężyki, dolałem płynu do chłodnicy do pełna, do zbiorniczka do max, zakręciłem korek chłodnicy i odpaliłem silnik. Chwilkę pogazowałem aby układ się odpowietrzał. Odkręciłem ponownie korek chłodnicy i dolałem znowu do pęłna. Czynność z odpalaniem i dolewaniem płynu powtórzyłem kilka razy aż płynu w chłodnicy nie ubywało. Trzeba jeszcze po kilku jazdach sprawdzić i dolać płynu do zbiorniczka.
-
Wielkie dzięki, trzeba będzie tak zrobić bo ostatnio żona zmarzła na dłuższej trasie.
Swoją drogą 6 lat auto i takie cyrki? Dziwna sprawa hehe
-
Witam,
u dziewczyny w Hultaju jest podobnie, ogrzewanie nie działa rewelacyjnie w porównaniu do mojego P2 FL. Mam pytanie, co ile jest przewidziana wymiana płynu chłodniczego w I20 1.2 PB 2009r? Odnośnie płynu, czy są jakieś specjalne wymagania? Jak jest z odpowietrzaniem układu i wymianą płynu? Jeśli chodzi o płukanie nagrzewnicy, gdzie jest dojście do węży zasilających nagrzewnice? pozdrawiam
-
co ile jest przewidziana wymiana płynu chłodniczego w I20 2009
Pierwszy raz po 95 tyś km lub po 5 latach potem co 40 tyś km lub co dwa lata zależnie ci nastąpi pierwsze.
Odnośnie płynu, czy są jakieś specjalne wymagania?
Do chłodnic aluminiowych.
-
A jaka jest pojemność układu chłodzenia w 1.2?
[ Dodano: 2016-05-11, 22:54 ]
Dla potomnych, korek spustowy w układzie chłodzenia jest na chłodnicy. Stojąc przed samochodem po prawej stronie na chłodnicy na dole. żeby się dostać do niego najlepiej zdemontować obudowę filtra powietrza. Układ chłodniczy nie posiada żadnych odpowietrzników, układ się samoczynnie odpowietrza bez kombinacji. Jeśli chodzi o pojemność układu, mi weszło ~3,5l więc pewnie pojemność układu będzie wynosiła ~4l. pozdrawiam
-
Po 5 latach czeka mnie wymiana płynu do chłodnicy, chyba jeszcze dam zarobić ASO i dokonam przeglądu tam, ale oczywiście części wolę sam kupić.
Czy do i20 z 2011, silnik 1.2 (78km) jest zalecany jakiś płyn do chłodnic, czy daje się cokolwiek, byle do chłodnic aluminiowych ? Coś mi się obiło o uszy, że są jakieś typy płynów G11, G12 itp. ale nie wiem, czy ma to tu jakieś znaczenie.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
Wymieniałem w tamtym tygodniu w I20 1.2 z 2010r, zalałem układ płynem Dynagel 2000 wcześniej płukając układ wodą destylowaną. Wymiana prosta, na chłodnicy jest zawór spustowy motylkowy. Najlepiej żeby się do niego dostać to wyciagnąć całą obudowę filtra powietrza. Układ się sam odpowietrza, nie ma żadnych odpowietrzników i itp. Oczywiście należy mu trochę pomóc podczas nagrzewania silnika. Weszło mi prawie 4l płynu. pozdrawiam
-
U mnie to samo, idąc od lewej strony kratka grzeje mocno, środkowa tak sobie, druga środkowa od strony pasażera słabo, złamane powietrze, a przy oknie pasażera zimne.
Jak Wy to dokładnie płukacie, spuścić płyn odkręcając korek na spodzie chłodnicy i gdzie potem wpiąć końcówki wężów? normalnie woda z rurociągu?
-
Na grodzi w komorze silnika wychodzą dwa wężyki gumowe z opaskami.
Zdjęcie przykładowe.
(http://images83.fotosik.pl/201/f5a639c664060429.png)
-
W I20 jest bardzo dobry dostęp do kanałów zasilających nagrzewnice. Osobiście nie płukałem nagrzewnicy w I20, ale zmieniałem płyn chłodniczy wcześniej plukając układ wodą destylowaną z dodatkiem kwasku cytrynowego. Po tym zabiegu auto lepiej grzeje :->
-
Sprawdzę może jutro czy są te wyjścia nagrzewnicy.
Ale to można woda z kranu? pod ciśnieniem? Takie przelanie destylowaną nie wyrzuci chyba syfu
-
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7723
-
Panowie czy to co zaznaczyłem strzałką, (dwa węże) a potem zbliżone zdjęcie to jest WYJŚCIE i WEJŚCIE do nagrzewnicy w i20?
(http://i68.tinypic.com/20psshy.jpg)
(http://i67.tinypic.com/nqoehf.jpg)
-
Tak.
-
Jak mi ubędzie płynu bo zawsze coś uleci jakbym nie spuszczał z całego układu, to nabyć płyn do chłodnic aluminiowych i tyle wystarczy czy coś konkretnego? Można mieszać tzn. robić dolewkę innym aniżeli jest w układzie czy cały trzeba zmienić?
-
Dolej płyn do chłodnic aluminiowych.
-
Jak płyn ma 4-5 lat to bym wymienił cały płyn, kupujesz tak jak wyżej kolega pisze płyn do chłodnic aluminiowych.
-
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym się Was podpytać, czy mieliście podobny problem z ogrzewaniem w i20. Otóż kiedy włączę ogrzewanie (klimatyzacja manualna) - nawiew na szyby i stopy lub sam na szyby, moc dmuchawy na 4 i na temperaturę najcieplejszą to pomimo, że przejechałem samochodem około 30 minut nie mogę powiedzieć, aby w aucie było ciepło. Bardziej letnio. W poprzednim samochodzie typu Picanto to już po 5 minutach stania na odpalonym silniku zaczęło się robić gorąco. Dodatkowo temp. płynu chłodzącego po pojeździe osiągnęła góra 85 stopni na wskaźniku. Dodatkowo jeden z przewodów nagrzewnicy w komorze silnika był ewidentnie cieplejszy od drugiego. W trakcie jazdy jak powietrze leciało z nawiewów to cieplejsze było po stronie kierowcy - np. u kierowcy letnie u pasażera zimne.
Od czego zacząć, co jeszcze mogę sprawdzić w przyblokowych warunkach ;)
Dzięki za pomoc.
-
Tak I20 ma nie zbyt wydajne ogrzewanie niestety. Ja akurat jeżdżę Puntem 2, dziewczyna ma I20. Sama to potwierdziła że mój dziadek grzeje o niebo lepiej niż jej I20. Pół roku temu wymieniłem jej płyn chłodniczy, płukałem układ coś tam pomogło ale do ideału jeszcze daleko. Jeszcze ostatnio mi powiedziała że się długo nagrzewa, musze sprawdzić termostat.
-
sprawdzić w przyblokowych warunkach ;)
Poczekaj do wiosny :-D
-
Też, o tym myślałem, gdyż warunki mało przyjazne, ale mnie to już po prostu nie daje mi spokoju :D
-
Dodatkowo temp. płynu chłodzącego po pojeździe osiągnęła góra 85 stopni na wskaźniku. Dodatkowo jeden z przewodów nagrzewnicy w komorze silnika był ewidentnie cieplejszy od drugiego. W trakcie jazdy jak powietrze leciało z nawiewów to cieplejsze było po stronie kierowcy - np. u kierowcy letnie u pasażera zimne.
Hmm... te 85 stopni to wygląda mi na jakieś problemy z termostatem, tak jakby był na stałe otwarty. Odpal silnik i zobaczy, czy dopływ do chłodnicy robi się od razu ciepły, czy dopiero po jakimś czasie.
-
85 C to całkiem normalna temperatura silnika, kwestia przy jakiej temp. otwiera się termostat. To że z nagrzewnicy z wylotu leci chłodniejsze powietrze to raczej standard, nagrzewnica przecież oddaje ciepło do otoczenia jak chłodnica.
-
Koledzy uzupełnijcie profil (silnik) post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=87006#87006
-
Sprawdzę jak tylko wyzdrowieję :) Panowie I Panie, gdzie ewentualnie szukać termostatu w komorze silnika oraz gdzie, gdyby coś szukać zaworku / zakrętki do zlania płynu chłodniczego. Chciałem odkamienić układ i jak będzie potrzeba wymienić termostat.
-
gdzie ewentualnie szukać termostatu w komorze silnika oraz gdzie, gdyby coś szukać zaworku / zakrętki do zlania płynu chłodniczego
Ponawiam prośbę z postu#37 z tego tematu. Inaczej przy silniku jaki masz w profilu model INNY odpowiedź brzmi że termostat jest przy silniku.
-
O dzięki i sorry za ponownego cynka ;) Już dodane.
-
Numer oryginalnych termostatów 25500-2B000 lub 25500-2B400 temperatura otwarcia 82 ° C.
(http://images83.fotosik.pl/282/a98d827dc6a23509.png)
-
Dziękuję serdecznie za pomoc. Podejrzewam, że chodzi o wersję turecką lub indyjską ;) Ewentualnie, czy tak jak użytkownik steyr napisał ze spustem: "Dla potomnych, korek spustowy w układzie chłodzenia jest na chłodnicy. Stojąc przed samochodem po prawej stronie na chłodnicy na dole. żeby się dostać do niego najlepiej zdemontować obudowę filtra powietrza." - to aktualne? :)
-
(http://images81.fotosik.pl/282/0a1d29285081485e.png)
-
Dziękuję serdecznie.
-
Witam wszystkich.
W moim I20 ogrzewanie i schładzanie było delikatnie mówiąc kiepskie od nowości. Auto serwisowane. Na ostatnim przeglądzie uzupełniany czynnik i filtr pp (pp wymieniam co rok). Po za tym co jakiś czas wyciągam filtr pp i czyszczę. Dalej kiepsko miałem wrażenie jakby powietrze z wentylatora po drodze do kratek gdzieś się gubiło. Na trasie 32 km w zimie nie byłem stanie nagrzać wnętrza. Wentylator na poziom 3. Wyciągnąłem filtry pp i na sekundę uruchomiłem wentylator na 1 myślałem , że mi głowę urwie ;-) . Kupiłem nowe filtry Knechta i teraz na tej samej trasie nawet nie muszę włączać nawiewu. Wystarczy pokrętło ogrzewania na full. Stary filtr wyglądał jak węglowy.
-
Ja na jesienie przepłukałem układ wodą, zalałem Dynagelem, jest ewidentna poprawa z grzaniem.
-
Też płukałem, też jest znaczna poprawa w ogrzewaniu.
-
Trochę odświeżę temat, bo właśnie zauważyłem u mnie (auto z 2011), że nagrzewanie po stronie pasażera praktycznie nie działa i wieje chłodem.
Jak rozumiem, przepłukanie nagrzewnicy generalnie tu pomaga, ale czy ktoś miał tu coś poważniejszego ? Tzn. czy dla kierowcy i pasażera są jakieś osobno otwierane grodzie dla ciepłego powietrza, czy też jest jedna ogólna i jeśli u kierowcy jest ogrzewanie to na 100% kwestia przepłukania nagrzewnicy ?
-
Ja tylko płukałem, właśnie ze względu na różnice w mocy grzania z poszczególnych nawiewów
-
Dzięki za odpowiedź, ale mam pytanie odnośnie płukania, czy Ty zastosowałeś tą ekstremalną metodę, czyli zdjęcie przewodów z nagrzewnicy i przepłukanie wodą wężem ?
-
Ja tak robiłem, zdjąłem węże, wpiąłem w jedno wejście wąż od kranu, w drugie 3m kawałek żeby wypływało. Ten wąż od kranu miał jeszcze przed wejściem do układu zamontowany mosiężny pól calowy filterek do wody z siatką, i opaskami to spiąłem. W rurach też może być jakiś syf zwłaszcza, że kran miałem nie z domu mieszkalnego a obok z budynku gospodarczego gdzie w ziemi od lat jest wkopana rura i na pewno ma w środku osady, więc wolałem nie ryzykować. Oczywiście robiłem to wiosną czy tam latem :)
Aha, po wszystkim jeszcze kompresorem wydmuchałem resztki wody z układu, już nie pamiętam czy nawet cos wypluło ale na pewno podjąłem taką próbe.
-
Na początku właśnie wolałbym uniknąć tej metody, choćby dlatego, że mam utrudniony dostęp do kranu.
Poszukałem nieco w sieci i może na początek spróbuję z jakimś "oczyszczaczem" do chłodnic np. Liqui Moly Kühler Reiniger lub coś tańszego K2 Radiator Flush.
Pytanie tylko, czy ktoś takich metod próbował i pomogły, czy tylko skuteczne okazały się metody siłowego płukania nagrzewnicy wężem ?
-
nie wiem jak teraz grzeje, bo w sumie nie sprawdzałem, robiłem przed tamtą zimą, na bank pomogło płukanie wodą, mało jeżdżę, nie sprawdzę Ci na dniach jak teraz jest. w zimne dni to bym się w to nie bawił, ulejesz się tylko, węże ciaśniej siedzą itp.
-
Mam zamiar poczekać z tym na cieplejsze dni, bo w zimie bez ogrzewanego garażu ciężko się z tym bawić. Natomiast generalnie wpierw wolałbym spróbować jakiejś bardziej klasycznej metody, czyli preparat do czyszczenia i porządne płukanie destylowaną wodą. Tylko zastanawiam się, czy komuś w takim przypadku taka metoda pomogła.
-
Zrobiło się cieplej, więc powoli zabieram się do tematu wymiany płynu chłodniczego i może pobawię się w czyszczenie układu. Ale mam pytanie o sam płyn, czy ktoś coś może polecić, czy po prostu kupić jakiś płyn do chłodnic aluminiowych np. Borygo (jest tego kilka rodzajów i nie mam pojęcia czym się różnią), K2, a może skusić się na Dynagel 2000 (wiem, że ktoś go chwalił) ?
Od samej teorii o płynach już mnie głowa boli, jakieś IAT, OAT, G11, G12, G13... i już nie mam pojęcia czy to ma znaczenie do i20, czy nie. :-(
-
Robiłem to raz, nie miałem zamiaru więcej, poprawiło się, zalałem dynagel, jeszcze mi zostało, chyba 45złł kosztowal.. Nie szukałem jakiś atestów itp.
-
Ja mam zalanego Dynagela2000 w I20 od 2 lat i jest ok, zresztą zalewam nim wszystkie auta chyba że jakiś nowszy VW to wtedy G12/G13.