HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: koksik1977 w 17 Luty 2014, 17:48:48

Tytuł: [Santa Fe SM] Kontrolka ABS i TCS
Wiadomość wysłana przez: koksik1977 w 17 Luty 2014, 17:48:48
Witam wszystkich. Od pewnego czasu zapalają się kontrolki ABS i TCS (kontrola trakcji). Dzieje się to po przejechaniu ok. 120 - 150km. Co ciekawe, po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu zapłonu na kilka minut, kontrolki gasną. Sprawdzałem przy zapalonych kontrolkach i ABS w samochodzie działa. Podejrzewam uszkodzenie któregoś z czujników lub złącz elektrycznych, ale gdyby ktoś spotkał się z takim problemem to proszę o poradę.
Hyundai Santa FE 2.0 CRDi 125 KM 2005r
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 17 Luty 2014, 18:16:43
Witam czujnik sprawdz,lub pierscien ABS na kole,przewaznie pierścienie pekaja.pzdr
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: javelin w 29 Marzec 2014, 22:38:18
Tutaj muszę napisać elaborat bo ciężko to ubrać w kilka prostych słów :D

Zaczęło się wczoraj. Gdy wracałam ze Słowacji, zaświeciła się kontrolka ABS. Hamowanie było ok. Po postoju i zgaszeniu silnika, nie zaświeciła się. Po kilkudziesięciu kilometrach zaświeciła się znowu.

Dzisiaj sytuacja wygląda trochę inaczej :D Rano zaświeciła się kontrolka ABS wraz, co ciekawe, z kontrolką ręcznego. Po odpaleniu ponownym zgasły obydwie. Potem okazało się że przy każdym hamowaniu, zwykłym delikatnym na prostej nawierzchni uruchamia się ABS (wibracje i terkotanie)

Po południu, kontrolka się nie świeciła, a ABS uruchamiał się tylko przy hamowaniu poniżej prędkości 20 km/h do zatrzymania

Wieczorem, nic się nie świeci, auto hamuje normalnie :D

Ciekawy jestem co będzie jutro :D

A tak poważnie, jakieś sugestie? Prosiłbym tylko o proste i zrozumiałe tłumaczenie, jak krowie na rowie, ponieważ jest to mój pierwszy samochód z ABS i się nie znam :D
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: JKowalski w 30 Marzec 2014, 07:12:33
Witam

Obstawiałbym na uszkodzony czujnik ABS. Miałem podobne objawy.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 30 Marzec 2014, 11:22:04
Witam a ja mysle ze pekł pierscien abs cena 0k.70zł
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: fliper_nx w 30 Marzec 2014, 12:13:01
Raczej przy pękniętym pierścieniu byłą by ciągła awaria ABS, obstawiam na czujnik lub zaśniedziałe złącza czujnika z instalacją.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 30 Marzec 2014, 12:27:48
ja miałem pęknięte  2 pierścienie przednie i się nic nie świeciło jedynie przy małej prędkości zaświecała  się kontrolka i przy hamowaniu właczał się abs i to nie zawsze
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: mar_p w 31 Marzec 2014, 10:58:13
Witam podepnę się pod temat też mam problem z ABS taki że przy wyższej prędk powyżej 130km/h ABS się wyłącza i świeci się kontrolka. po odpaleniu na nowo wszystko OK. Poprzedni własciciel powiedział że pęknięty pieśscień. Kupiłem ale w warsztacie popatrzyli bez zdejmowania koła chyba i stwierdzili że jest cały.Stwierdzili że pewnie czujnik, a czujnik ponoć ponad 400zł. Komputer nie mówi nic. I tak jeżdzę pół roku z nowym pierścieniem - w schowku. Co myślicie ? Czy te pierścienie to faktycznie często pękają?
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: Andrut78 w 06 Kwiecień 2014, 14:02:50
Mam ten sam problem co mar_p, z tym że u mnie nie są jeszcze tarcze hamulcowe na ukończeniu. Czekam do jesieni na wymianę tarcz, wtedy mam zamiar rozwiązać też problem z ABS'em.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 06 Kwiecień 2014, 18:40:29
Witam właśnie umnie przy peknietym pierścieniu abs się swieci po przejechaniu 20-30 km,po ponownym zgaszeniu i zapaleniu silnika gasnie i tak od nowa,czasami swieci się tez kontrolka recznego razem z abs.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: ozzyhw w 07 Kwiecień 2014, 01:45:18
Może być czujnik ale nie zaszkodzi sprawdzić dokładnie pierścieni. Ja miałem tak samo (gdzieś jest temat na forum) - kontrolka włączała się przy dłuższej szybkiej jezdzie (np. autostrada 20, czasem 30 lub 40 km) ale nie zawsze. Dodatkowo ABS włączał mi się przy hamowaniu przy małych prędkościach - zwłaszcza przy skręcaniu a już szczególnie na dziurach! Czasem włączał się też właśnie przy hamowaniu na wertepach.
Miałem pęknięte oba przednie pierścienie.
Pierwszy zobaczyłem kładąc się - pęknięcie było widoczne (tzn. szczelina między zębami w miejscu pęknięcia była wyraźnie większa).
Po wymianie było lepiej ale... wciąż się włączała kontrolka a czasem ABS.
Przy padkowo przy zmianie koła zobaczyłem pęknięcie drugiego pierścienia.
Oba pierścienie można było poruszać - były lużne (no może nie latały luźno - poruszały się z trudem ale jednak mogłem je przesuwać) i pewnie dlatego ABS włączał się najczęściej na dziurach.
Po wymianie wszystkie objawy zniknęły.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: lotarr w 30 Kwiecień 2014, 21:16:37
Takie objawy miałem przy pękniętym pierścieniu ABS na przedniej osi...
Tytuł: Re: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: volcan w 16 Listopad 2014, 08:45:04
Cytat: "javelin"
(ciach...) zaświeciła się kontrolka ABS. Hamowanie było ok. Po postoju i zgaszeniu silnika, nie zaświeciła się. Po kilkudziesięciu kilometrach zaświeciła się znowu.

Dzisiaj sytuacja wygląda trochę inaczej :D Rano zaświeciła się kontrolka ABS wraz, co ciekawe, z kontrolką ręcznego. Po odpaleniu ponownym zgasły obydwie. Potem okazało się że przy każdym hamowaniu, zwykłym delikatnym na prostej nawierzchni uruchamia się ABS (wibracje i terkotanie)

Po południu, kontrolka się nie świeciła, a ABS uruchamiał się tylko przy hamowaniu poniżej prędkości 20 km/h do zatrzymania

Wieczorem, nic się nie świeci, auto hamuje normalnie :D

Ciekawy jestem co będzie jutro :D
(ciach...)


No i mnie dopadło to samo :) Najpierw jakiś tydzień temu na autostradzie najechałem na linię krawędziową (tą, która "wyje" przy najechaniu) i zapaliła się kontrolka ABS. Zgasła po ponownym uruchomieniu samochodu i przejechaniu +/- 20 metrów (oczywiście już po zjeździe z autostrady - wcześniej świeciła się cały czas). Powtórkę z rozrywki miałem 3 dni temu - też wracałem autostradą i to samo - najechanie na linię i ABS się zaświecił. Wtedy po uruchomieniu samochodu przejechałem może metr i kontrolka zgasła, wszystko działało prawidłowo. Wczoraj przy prędkości +/- 120 km/h znowu zaświecił się ABS, nie zgasł już po ponownym uruchomieniu. Wieczorem musiałem przeparkować auto, odpalam - myślę "super - zgasła", ruszam, naciskam hamulec a tu ABS klekocze. Pomyślałem sobie "HKP pomoże", sprawdzam - faktycznie - kilka osób przerabiało takie objawy. Pojechałem zatem sprawdzić co się dzieje przy ciut większej prędkości, niż parkingowa i okazało się, że powyżej 35-40 km/h wszystko jest OK - zero problemów - poniżej tej prędkości klekocze ABS i sądząc po tym, że auto leciutko ciągnie wtedy w prawo - prawdopodobnie "puszcza" lewe przednie koło - więc tutaj zacznę szukać awarii. Miałem też kilka razy efekt "podwójnych kontrolek" - tj. ABS + awaria hamulca i wtedy auto hamuje normalnie - też wszystko losowo - czasem gasło, czasem trzeba auto zgasić i uruchomić.

Przypuszczam, że będzie to awaria pierścienia ABS (pęknięcie). W pracy mam do czynienia z bardzo podobnymi czujnikami stosowanymi w zupełnie innym celu (tj. jakby zdublowany czujnik, dłuższe "targety" - pozwala to określić prędkość i kierunek obrotów bębna) i podobne objawy (tzn. oczywiście nie migotanie kontrolek, tylko "głupie" odczyty) pojawiały się zawsze w momencie, gdy jakiś target się wyłamywał, przesuwał itp. więc przypuszczam, że tutaj jest dokładnie to samo - tj. pęknięty pierścień ABS ma ciut większy odstęp między zębami w miejscu uszkodzenia a bezwładność odczytu czujnika powoduje, że nie widać tego przy większych prędkościach, przy mniejszych czujnik już nadąża z precyzyjnym czytaniem zębów i widzi, że w jednym miejscu sekwencja jest opóźniona - czyli zgodnie z logiką sterownika koło w tym momencie obraca się wolniej - więc teoretycznie zaczyna się ślizgać. To może tłumaczyć dlaczego podobne zjawisko (tj. próg prędkości przy której zaczynają / kończa się problemy w czasie jazdy) nie wygląda w 100% identycznie w każdym aucie - wertując internet widziałem już przypadki, że działo się to przy 20 km/h, 40 km/h, czy nawet przy większej prędkości.

Tyle teoretyzowania z mojej strony - teraz pytanie :) Czy średnica wewnętrzna i ilość zębów pierścienia ABS oraz typ czujnika ABS jest związany w jakiś sposób z wersją silnika / napędu itp., czy konkretnym rocznikiem (czyt. - czy da się to dobrać według VIN), czy po prostu leciało na montaż to, co akurat było w magazynie? W razie stwierdzenia jednoznacznej awarii pierścienia / pierścieni i/lub czujników ABS wcześniejsze zamówienie części skróciłoby o co najmniej dzień postój auta w warsztacie...

Jeszcze jedna sprawa - gdzie wpinane są czujniki ABS-u? Tj. w którym miejscu szukać ich złącz - przednie idą bezpośrednio do centralki, czy są gdzieś po drodze jeszcze łączone?
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 16 Listopad 2014, 11:11:04
Trzeba po nr,Vin sprawdzic rozmier pierscienia,były różne rozmiary,chyba ze juz ktos kombinował i była zmieniana półos.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: volcan w 16 Listopad 2014, 12:16:58
To pewnie uprzedzę po prostu warsztat i niech zamówią oba rozmiary - niepasujące oddadzą do hurtowni i po problemie :)

Pytanie - czy po wyjęciu bezpiecznika ABS (ten w kabinie, prawda? Za co odpowiadają bezpieczniki ABS1 i ABS2 pod maską?) można 3-4 dni pojeździć (wiadomo, że spokojnie, bo na pewno nie będzie korektora siły hamowania tylnej osi) - tj. czy nic nie dostanie w kość? Przebieg, który musiałbym zrobić to w granicach 100-200km.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 16 Listopad 2014, 16:45:24
Bezpiecznik od zasilania modułu ABS ma numer 23.

(http://images70.fotosik.pl/371/27b8dfc219239a7dm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=27b8dfc219239a7d)

Koronka przód 49590-26300 średnica wew 90 mm ilość zębów 52 http://www.fox.rzeszow.pl/PIERSCIEN-KORONKA-ABS-HYUNDAI-SANTA-FE-00-06-sre(4,253815,246675).aspx

Koronka tył 49590-26200 średnica wew 85 mm ilość zębów 52 http://www.fox.rzeszow.pl/PIERSCIEN-KORONKA-ABS-HYUNDAI-SANTA-FE-00-06-sred(4,253815,245186).aspx

(http://images67.fotosik.pl/374/c9c1513331f354dcm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c9c1513331f354dc)

(http://images68.fotosik.pl/372/2e515d36dc21f7a8m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2e515d36dc21f7a8)

(http://images69.fotosik.pl/372/d00a5405cbb85cc6m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d00a5405cbb85cc6)
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: volcan w 17 Listopad 2014, 09:03:25
Jesteś wielki :-) Dzięki :-)

Jeszcze jedno pytanie - znalazłem na aledrogo koronki - zamienniki w cenie około 30 złotych za sztukę - według opisu pasujące do Santka ale z 47 zębami. Błąd w opisie (czyt. - wcale do Santka nie pasuje), czy jakaś wersja Santka ma takie koronki? Średnica wewnętrzna tych "podejrzanych" koronek to 90,6mm, zewnętrzna 101mm.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Listopad 2014, 19:36:44
Dane które podałem są dla numeru vin który kiedyś mi podałeś. Masz pod bokiem Fox i jeszcze chcesz szukać jakiś zamienników  :mrgreen:
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: volcan w 18 Listopad 2014, 13:27:39
No własnie nie mam Fox-a pod nosem :-) W Jaworznie teraz jestem, do Rzeszowa po części nie bardzo opłaca się jechać ;-)

Auto było dzisiaj rano na podnośniku - koronki są całe, po przejażdżce ze skanerem okazało się, że co jakiś czas lewy czujnik daje odczyt "0 km/h" mimo tego, że auto się porusza. Zamówiony czujnik (zamiennik - w Fox-ie jak się okazuje oryginalny też jest zamiennikiem... - wybrałem tańszy znaleziony na allegro), powinien być jutro - pojutrze i wtedy autko mam nadzieję, że odzyska sprawność.

Mam pytanie jeszcze jedno - o gumy stabilizatora i ich obejmy. Mechanik miał kiedyś kłopot z wymianą, skończyło się na pozostawieniu starych gum. W Fox-ie twierdzą, że prawdopodobnie mam jeszcze gumy fabryczne, potem zastąpione innymi, które trzeba wymienić razem z obejmami. Prawda to? Jesteś w stanie podać numery katalogowe starych części i nowych - tj. gum i nowych obejm?
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 18 Listopad 2014, 19:11:04
Volcan przenieśmy temat stabilizatora tutaj  http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=61792#61792
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: volcan w 23 Listopad 2014, 10:44:53
No i auto naprawione. Faktycznie uszkodzony był czujnik ABS - nosił nawet ślady tarcia o koronkę - był jakby "spuchnięty". Kupiłem czujnik NTY (Tajwan AFAIK). Na Allegro kosztował 68 złotych + 12 złotych przesyłka, ale jako że kupiłem go mobilnie, wykorzystałem kupon rabatowy na 20 złotych i ponoć Visa zwraca jeszcze koszty przesyłki. W najgorszym przypadku będzie kosztował 60 złotych, w lepszym 48 złotych.

Czujnik Hella był w hurtowni po prawie 500 złotych, zamiennik w FOX-ie (AFAIK też NTY) za 245 złotych. Różnica według mnie kolosalna - na pewno czujnik za 500 złotych nie wytrzyma 10x dłużej, niż taki za 50 złotych.

Wymiana kosztowała 100 złotych brutto, w tej cenie było jeszcze podłączenie auta do komputera, skasowanie błędów, sprawdzenie samochodu "online" w czasie jazdy próbnej, poprawienie mocowania podgrzewacza płynu chłodzącego i usunięcie minimalnego wycieku z niego, poprawienie mocowania elastycznych przewodów hamulcowych z przodu, jakaś kosmetyka przy zamocowaniu osłony silnika.
Tytuł: wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: zdzwod123 w 27 Styczeń 2015, 17:59:10
ja miałem takie same objawy i były pęknięte pierścienie ABS
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: koksik1977 w 28 Styczeń 2015, 08:03:39
Witam ponownie. Zamykam temat - pęknięte pierścienie ABS z przodu. Koszt zakupu na allegro 100zł za 2szt z przesyłką, wymiana 60zł, pewność hamowania - bezcenna. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Santek.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 20 Luty 2017, 18:24:28
Do AnnaP. najpierw diagnoza (bez CAN)  http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
Tytuł: ABS - blad c1274
Wiadomość wysłana przez: mayhem w 28 Maj 2017, 20:09:38
Witam,

Mam błąd C1247 i ABS się co jakiś czas zapala. Gdy się pojawił koronka ABS raczej nie była pęknięta. Obecnie wiem, że prawy przód jest uszkodzony.
Znalazłem ten wątek na forum:
http://www.hyundaiklub.pl...opic.php?t=5919

Czy sama wymiana koronki wystarczy czy coś jeszcze powinno się sprawdzić? Dopytuję się bo raz mi hamulce odbiły i urwałem osłonę silnika dolną :( Muszę mieć pewność, że hamulce będą ok..

Chłopaki nie są specami od santa i prosili bym się rozejrzał jeśli mogę..

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!
Pozdrawiam!
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 28 Maj 2017, 20:19:18
Najprawdopodobniej wystarczy wymiana i będzie ok.
Kiedyś w Nissanie Almera miałem peknieta koronkę abs od rdzy i została zespawana i działało wszystko ok.
Tytuł: Re: ABS - blad c1274
Wiadomość wysłana przez: volcan w 29 Maj 2017, 08:28:20
Cytat: "mayhem"

Czy sama wymiana koronki wystarczy czy coś jeszcze powinno się sprawdzić?


Też miałem pękniętą koronkę i praktycznie tego pęknięcia nie było widać. Po wymianie koronki (kilkanaście złotych z przesyłką...) problemy się skończyły. Kupowałem przez aledrogo od firmy z Zielonej Góry (jeżeli nie pokręciłem...) - przed zamówieniem sprawdź ile faktycznie masz zębów, bo były różne wersje.

Fakt faktem - wcześniej miałem jeszcze wymieniany czujnik ABS-u w tym samym kole - ale jego uszkodzenie miało zupełnie inną genezę.
Tytuł: [Santa Fe SM] Wariujący ABS
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Maj 2017, 20:52:13
Przednia koronka ma numer 49590-26300.