HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: galadieraa w 27 Marzec 2014, 21:27:54
-
Od pewnego czasu piszczy mi pasek akcesoryjny, w Aso stwierdzili ze jest juz wyślizgany. Pytanie - jak trudna jest jego wymiana samemu? I ewentualnie jak go wymienić? Gwarancji i tak już brak, więc zastanawiam się nad zrobieniem samemu, podobno nic trudnego w tym nie ma :)
jak opinie?
-
Witam, ja też mam pasek do wymiany, w serwisie mi powiedzieli 40 zł za wymianę, jednak wolałbym to zrobić sam, dobrze jest jak kierowca zna swój samochód. Czy jest gdzieś jakiś opis może jak to zrobić samemu ? pzdr Andrzej
Przed chwilą zaglądałem pod maskę i coś czuję że wystarczy tylko poluzować śrubę od alternatora , wymienić pasek i z powrotem naciągnąć. Jaki pasek powinienem kupić do i30CW z 2009 r. 1.6 126KM z climatronic ? i jakiej firmy najlepiej ?
-
Witam, mam to samo pytanie jak wymienić pasek klinowy w hyundaiu i30, w tym układzie występuje chyba samo-napinacz ale nigdzie nie widzę jakiejś blokady którą można odciągnąć czy ktoś wie co i jak?
-
Mogę pomóc tylko w wyborze marki, mam diesla i tu jest samo-napinacz, nie wiem jak w benzynach jest. co do firmy to mogę polecić paski Continental.
Co do sposobu montażu, może strona pomoże:
epc.japancars.ru/
po wpisaniu VIN da się nawet numer części znaleźć.
-
[FD] ok, pasek wymieniony, czas pracy 3 minuty ... ja mam benzynę z 2009 r. Trzeba poluzować 2 śruby pod alternatorem (jedna z boku , druga z przodu) następnie poluzować górną śrubę na alternatorze do naciągu paska. Pasek wymienić, naciągnąć górną śrubą ile trzeba i dokręcić 2 pozostałe. U mnie nie ma rolki napinającej. Jakby co to mogę zrobić zdjęcia i zaznaczyć które śruby należy popuścić. Pzdr
-
Jak możesz daj zdjęcia + zdjęcia wszystkich rolek, jestem ciekaw jak wygląda twój układ
-
https://www.google.pl/search?q=g4fc+engine&espv=2&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&biw=1422&bih=787&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiB_KSfqtrNAhUKjiwKHa7-BDwQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=g4fc+
-
Pamiętam, taki system napinania kiedyś wszystkie VW miały, prosty i skuteczny.
-
a mozr ma ktos zdjecia albo jakis poradnik jak wymienic pasek w silniku 1,6crdi 90km pozdrawiam
-
Część nr 25281 to rolka napinacza.
Pod rolką, jak wsadzisz tam rękę, to wyczujesz śrubę na klucz bodaj 14mm,
zakładasz klucz, pchasz w kierunku kabiny i napięcie paska zdjęte, ściągasz pasek, zaplatasz nowy i po krzyku. Cała operacja to 10 minut razem z piwem i papierosem.
-
Dzieki Wielkie
-
Jeśli chodzi o silnik benzynowy w hyundaiu I generacji:
Luzujemy śruby zaznaczone na czerwono. odkręcamy śrubę zaznaczoną na żółto najlepiej do końca po czym pchamy alternator w strone silnika aby zluzować pasek. Niestety nowy pasek o długości chyba 1256mm jest cięzki do nałożenia, najlepiej nałożyć go na wszystkie rolki po za tą górną zaznaczoną na niebiesko. Nasunąć pasek ile sie da na tę rolke a potem kluczem nasadowym zacząć kręcić rolką tak aby pasek sam sie do końca nałożył.
-
Jakiej firmy polecacie paski wielorowkowe? Albo kto produkuje oryginał. Nr paska: 252122B020
-
-
Jakiej firmy polecacie paski wielorowkowe? Albo kto produkuje oryginał. Nr paska: 252122B020
Ja polecam Gates'a. Wcześniej zakładałem tylko Conti. Rok temu zmieniałem w kwietniu właśnie na Contiego. I teraz w lipcu patrzę? A ten pasek nie dość że starty ( żadnych nr symboli itp) to jeszcze popękany praktycznie cały.
Stąd już moja niechęć do Contiego. :)
Pozdrawiam
-
a co ile wymieniacie pasek, napinacz ?
-
ja co 2 lata, przy tym obie rolki pośrednie, napinacza nie ruszałem jeszcze.
-
Mój ma 10lat i dopiero teraz dał znać o sobie.
Mam już nowy w bagażniku jak znajdę czas to wymienię.
-
Tak pytam bo w astrze wytrzymał chyba od nowości 18 lat , ale strzelił napinacz. A tu wolę się za wczasu dopytać
-
Witam,
mam taką przypadłość. Przy odpalanium, skręceniu kół oraz przy wysprzęglaniu na zimnym silniku piszczy strasznie pasek wielorowkowy, który wymieniałem pół roku temu. Więc moje pytanie brzmi czy wymieniać od razu rolki wraz z paskiem, czy sam pasek. Silnik benzynowy 1.4 109 kM 2010r.
-
Któraś z rolek/kół pewnie stawia opór. Wtedy wymiana samego paska (na długo) nie pomoże.
-
Dzisiaj mechanik wymienił mi pasek: contitech 6pk1256 oraz rolkę: SKF vkm64019.
-
Mój ma 10lat i dopiero teraz dał znać o sobie.
Mam już nowy w bagażniku jak znajdę czas to wymienię.
Kurcze kizia... ja pasek wożę od roku w bagażniku i jakoś nie mogę się zabrać. Przebieg 184 kkm 10 rok eksploatacji a pasek fabryczny. Czapki z głów przed koreańskim wyrobem :-D :-D :-D
-
Jo już jeżdżę 11 lot na pasku ale zaczyna mi już się ruszać ROLKA KIERUNKOWA / PROWADZĄCA i chyba czas wymienić razem z paskiem , co myślicie o rolce firmy GATES oraz Pasek BANDO JAPAN ??
Oraz mam pytanie z jaką siłą dokręcaliście - naciągaliście pasek ( jak sprawdzić czy jest dobrze napięty ?? :-D
-
BANDO to najlepsze paski. Toyota stosuje je na 1 montaż.
-
a ja się zastanawiałem co mi tak piszczy na wolnych obrotach i teraz podejrzewam, że to może być ten pasek. Czy wymiana jest kłopotliwa? Silnik 1.4 109 km
-
andrre, musisz rozluźnić alternator ściągnąć pasek i tyle. Ja jeszcze wymieniłem rolkę.
-
Ja wczoraj odebrałem auto po wymianie paska i kompletu rolek.
Całość 377 zł z robocizną za pasek i 3 rolki.
-
grzekrys83 Gdzie byłeś?
-
https://www.google.pl/maps/place/Auto-Wochnik+Jaros%C5%82aw+Wochnik/@50.3492853,18.8916924,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xc95534ff9d45e313?sa=X&ved=2ahUKEwjdov_G7enlAhUU7aYKHaP6AuwQ_BIwFHoECBgQCA