HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: andrzejb-a1 w 20 Styczeń 2012, 19:45:01
-
Witam!No właśnie tak jak w temacie.Jak sprawdzić czy świece żarowe są dobre nie wykręcając ich?Czytałem trochę na innych forach i na razie się dowiedziałem że można to sprawdzić za pomocą miernika lub żarówki.Tylko właśnie-jak to się sprawdza,co trzeba odkręcić,czy trzeba przekręcać kluczyk w stacyjce i kiedy to zrobić?Czy trudny jest dostęp do świec bo prawdę mówiąc jeszcze się temu nie przyglądałem.A może jakieś inne są sposoby na sprawdzenie czy świece jeszcze żarzą?Pozdrawiam wszystkich na nowym forum!
-
Najlepiej wykręcić i wtedy sprawdzać podać napięcie z akumulatora,ja sprawdzam przez żarówkę żarówka podpięta jednym kabelkiem do klemy + a drugi kabelek z żarówki do świeczki gdzie jest nakręcona listwa <Ważne musisz najpierw wypiąć listwę z wszystkich świec > ,gdy po dotknięciu przewodu żarówka zaświeci jest wszystko w porządku świeca dobra i tak ze wszystkimi.
-
Pierwsza rzecz trzeba zdemontować intercooler. Następnie odkręcić z 3 świec od strony rozrządu nakrętki kluczem 7 mm. Przy czwartej jest trudny dostęp i nie potrzeba odkręcać. Następnie z tych trzech świec żarowych zdjąć łączący je metalowy przewód. Ustawić go tak aby nie dotykał do masy. Teraz można to sprawdzić w różny sposób.
Pierwszy to zwykłym miernikiem ustawionym na mierzenie oporu a najlepiej na sygnał dźwiękowy, jeden przewód do masy do silnika, a drugi do gwintu świecy, jeśli brzęczy to ok.
Drugi to żarówka, jeden przewód do + akumulatora, drugi do świecy, jeśli świeci jest ok.
Trzeci najlepszy to amperomierz, ale musi być conajmniej do 30 A. Wtedy jeden przedów do + akumulatora a drugi do świecy. Powinno być około 15 A i spadać. Wtedy jest ok.
Najlepiej wykręcić świecę i sprawdzić, ale ryzyko urwania i trudne wyjęcie czwartej świecy.
Czwartą świecę sprawdzić jak pozostałe pomimo, że ma dokręcony przewód zasilający, jeśli jest zdjęty z trzech pozostały i nie dotyka masy to odczyt jest prawidłowy.
-
Dzięki za podpowiedzi!
-
Piszecie o świecach żarowych w głowicy.U mnie grzanie jest na przewodzie chłodzenia silnika ,3 świece żarowe na ściance powyżej kolektora wydechowego.W głowicy nic nie ma sprawdzałem bo jak przyszły mrozy to mam problem z uruchomieniem.
-
Te świece o których piszesz to są od podgrzewania płynu chłodzącego. Dzięki nim nasze Santki szybko się podgrzewają. Świece żarowe są na 100%. Trzeba dobrze się wychylić, po zdemontowaniu intercoolera za silnik i szukać w głowicy, choć pierwszą od strony rozrządu można zobaczyć bez demontarzu intercoolera. Wszystkie razem połączone są metalowym przewodem, cienkim płaskownikiem szerokości około 5 mm i przykręconym do gwintu świec żarowych nakrętką na klucz 7 mm.
-
odgrzeje kotleta ale żeby nie pisać nowego tematu to może warto. panowie jakie świece zarowe polecacie do santka NGK będą dobre czy może cos innego? a drugie pytanie to odnośnie tych świec do płynu co to sa za świece jakiś model bo nie mogę znalesc nigdzie oznaczenia. :?: :-P
-
NGK są bardzo dobre. Tak dobre jak fabryczne Hyundai'a a są tańsze. Czyli w sumie lepsze :mrgreen:
-
jakiś model bo nie mogę znalesc nigdzie oznaczenia
Numer OEM 36710-27000
NGK Y749J5013, 5013
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
dzieki ale odpowiedzi sa do świec żarowych silnika tu to akurat nie było problemu z namierzeniem odpowiednich a chciałbym sie dowiedzieć jakie świecę sa w podgrzewaczu płynu
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6000&highlight=podgrzewacz
Element na rysunku o numerze 97341E.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0yMDAxfHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiXHUwNDIwXHUwNDRiXHUwNDNkXHUwNDNlXHUwNDNhIiwiMjAiOiIyMDAxIFx1MDQxNVx1MDQxMlx1MDQyMFx1MDQxZVx1MDQxZlx1MDQxMCIsIjMwIjoiMjAwMSBTQU5UQSBGRSAoMjAwMC0pIiwiNDAiOiJcdTA0MmRcdTA0M2JcdTA0MzVcdTA0M2FcdTA0NDJcdTA0NDBcdTA0MzhcdTA0NDdcdTA0MzVcdTA0NDFcdTA0M2FcdTA0MzhcdTA0MzUiLCI1MCI6Ijk3OTcxQSBcdTA0MjNcdTA0M2ZcdTA0NDBcdTA0MzBcdTA0MzJcdTA0M2JcdTA0MzVcdTA0M2RcdTA0MzhcdTA0MzUgXHUwNDNhXHUwNDNiXHUwNDM4XHUwNDNjXHUwNDMwXHUwNDQyXHUwNDM4XHUwNDQ3XHUwNDM1XHUwNDQxXHUwNDNhXHUwNDNlXHUwNDM5IFx1MDQ0M1x1MDQ0MVx1MDQ0Mlx1MDQzMFx1MDQzZFx1MDQzZVx1MDQzMlx1MDQzYVx1MDQzZVx1MDQzOSBcdTA0MzggXHUwNDMyXHUwNDNlXHUwNDM3XHUwNDM0XHUwNDQzXHUwNDQ1XHUwNDNlXHUwNDMyXHUwNDNlXHUwNDM0XHUwNDRiIn18fGNjPT1FVVIyNjBQQXx8Y2F0PT1FVVIyNjBQQTAwfHxSZWdpb24yPT1FRUwvRUVSL3x8ZjIzPT0yNjB8fGdyb3VwPT1FTHx8dz09OTc5NzFBfHxwYWdlNTA9PQ%3D%3D
-
tak dokładnie o to mi chodzi dzisiaj juz nawet wykręciłem jedna żeby zobaczyć oznaczenie i wyszło ze jest to Świeca Beru reland 0 100 226 253 041 ale ciężko ja znalesc gdziekolwiek trzeba szukać jakiegoś zamiennika
-
W związku z tym, że mam świece żarowe różnych producentów i nie równą pracę po odpaleniu zamierzam wymieć cały komplet i tu moje pytanie.
NGK podaje, że pobór prądu 5A
Beru że pobór 16A
Bosch nie podaje
Denso nie podaje.
Jakie powinny być do mojego silnika. 5A a 16A to wielka różnica tym bardziej, że trzeba to pomnożyć przez 4
-
Oryginalne świece żarowe mają 5A ,a bezpiecznik na komplet świec 80A.