HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: bombel w 17 Wrzesień 2009, 23:41:07
-
witam wszystkich
od 1999r. posiadam accenta 1.5 5D i auto spisuje sie rewelacyjnie ale nurtuje mnie jedne maly detal a mianowice podswietlenie lub jego brak przycisku (włacznika tego z prawej sttrony zegara) swiatel awaryjnych. U mnie w nocy gdy zapalam swiatla w aucie podswietlaja sie wszystkie zegary i wskazniki poza przełacznikami wycieraczki tylniej szyby, spryskiwacza tylniej szyby i z prawej od zegara przełacznika swiatel awaryjnych
Zadaje to pytanie poniewaz kolega ma accenta z 1996r. 1.5 i wnetrze jest praktycznie takie same ma dodatkowo regulacje podswietlenia deski i ten nieszczesny przycisk awaryjnych ktory u niego sie podswietla a u mnie nie
dodam ze po jego wlaczeniu swiatla awaryjne pieknie dzialaja
i tu moje pytanie poniewaz wystepuja czesto w accentach z tamtych lat roznice w wyposazeniu, podswietleniu itp. czy moglby ktos z posiadaczy tego auta sprawdzic jak u niego to wyglada bo moze ja poprostu nie mam podswietlanego tego przycisku (nie pamietam czy wczesniej sie palil czy nie choc auto mam od nowosci tj zakupu w ASO) a moze mam ale padla mi zarówka i nalezy ja wymienic co takze nie jest proste bo trzeba troszke porozbierac
bede bardzo wdzieczny za informacje
pozdrawiam
-
Oczywiście, ze jest podswietlenie <lol2> Na delikatny czerwony kolor.Zarowka to chyba R3 8mm podstawka.Co jak co, ale ten przycisk to chyba jeden z ważniejszych w aucie, wiec watpie aby wystepowaly accenty bez podswietlenia awaryjnych...
-
a jak dobrc sie do tej zarówki
jak zdjac konsole srodkowa wiem ale gdzie ona jest tj. zarówka
czy jestes pewny ze to taka zarówka jak podales ? wymieniales juz ja ?
-
Niestety nie powiem Ci jak się do niej dobrać.Ne rozbierałem jeszcze konsoli środkowej, ale powiem Ci ze w innych przelacznikach są takie właśnie żarówki. Na przykład, we włączniku ogrzewania tylnej szyby, są aż dwie takie żarówki.Wiem, że konsola trzyma się na dwóch śrubach u góry ;-)Mała poprawka: konsola środkowa trzyma się na 2 śrubach nad popielniczka i 4 zaczepach na górze.Wykręcasz 2 śruby i wyciągasz.Dziś sprawdziłem :-P To tak dla informacji pozostałych użytkowników :-P
-
W moim Accencie też chciałem wymienić jedną żarówecznę w konsoli środkowej ale jak ją zdjąłem okazało się że CZTERY są do wymiany. Zrobiło się nocą jasno jak za dnia :-D
Zaczepy konsoli sa po bokach w otworze po wyjęciu radia oraz na dole wyjmując popielniczkę pod nią bodajże . Bez śrubokręta się nie obejdzie. Nie martw sie, co urwiesz to twoje :-D
Ja urwałem jeden zaczep z boku (otwór radia) i musiałem złapac go w tym otworze wkrętem .Zamontowane radio go całkowicie zasłania. Tak więc jeszcze raz:
najpierw boki u góry odczepić , odchylić górę do siebie i odczepić dół ( o ile dobrze pamiętam :-P )
Napisz jak ci poszło ;-)
-
poszlo ok
jak zdjac konsole to wiem nie raz ja zdejmowalem no wiesz zmiana radia podlaczenie kabli RCA od wzmacniaczy, zmieniarki itp
ale troche zle to opisales
aby zdjac konsole - nie calkowicie tylko ja tak odchylic by np zmienic radio na inne itp
nalezy zaczac od odczepienia z zaczepow i odkrecenia 3 linek
2 sa pod kierownica (najlepiej zdjac dolna oslone deski ta pod kierownica) i tu mamy 2 linki od kierunków nawiewow 1 i 2 od ogrzewania
3 linka jest ukryta pod schowkiem pasazera tym w dolnej czesci deski - trzeba wypiac schowek - jest to linka od ustawienia obiegu (powietrze wewnetrzne - zewnetrzne)
jak wypniemy z zaczepow i odkrecimy te 3 linki mozemy wyjac popielniczke na dole konsoli i odkrecic 2 wkrety pod nia ukryte
teraz zdejmujemy panel od radia jesli jest by nie pokaleczyc go i szarpiemy ta czarna srodkowa konsole az wyskoczy z 4 metalowych zatrzaskow (wiecie o jakich mowie takie V z ostrymi zabkami) 2 sa z lewej striny gora i srodek i 2 z prawej tak samo gora i srodek
Nalezy uwazac bo przy wyszarpywaniu tej konsoli nie zgubic zatrzaskow - zatrzaski na ogol gdzies strzelaja i gina a to w konsoli a to gdzies leca na podloge itp latwo je pogubic ja na szczescie mam kilka zapasowych bo juz kiedys bezpowrotnie nie jeden zgubilem.
Teraz mamy wszystko na wierzchu
by dostac sie do zarowki od przycisku awaryjnych trzeba zdjac-odkrecic caly panel ten na ktorym sa przyciski tylniej wycieraczki, spryskiwacza tylniej szyby, zegar i przycisk awaryjnych. Przed jego odkreceniem nalezy wypiac trzy wtyczki od panelu
Panel odkreca sie - jest 6 wkretow i dosc ciezki dostep
Jak juz mamy panel na stole wyjmujemy z 2 zatrzasków przycisk awaryjnych i spokojnie mozna wykrecic zaroweczke.
Jest ona tak malo popularna ze w 3 sklepach samochodowych i na 2 stacjach takiej nie kupilem i musze ja gdzies zamowic ale fakt mam ja przepalona
Przy okazji wymienilem zarowke od podswietlenia popielniczki (2 wkrety i mamy prowadnice popielniczki na wierzchu) i zarowke od podswietlenia zapalniczki - tu wypinamy przewod z gniazdem zarowki.
te 2 zarowki sa jednakowe i dosc popularne - takie jak postojowki - lane banki szklane tyle ze ze 2-3 razy mniejsze.
Wiec czekam az dorwe ta nietypowa zarowke od przycisku awaryjnych i tyle
Na koniec auto to accent 1.5 1999r. bez klimy - a nawiewy, ogrzewanie, kierunki nawiewow i obieg powietrza ma na suwakach - NIE NA POKRETLACH - i wszystko jest na linkach
najciezej jest zlokalizowac odpowiednie linki i wypiac je i odkrecic
Sluze pomoca i pozdrawiam