HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: kuba112004 w 13 Marzec 2014, 11:18:05
-
Witam,
Zamontowalem alternator po regeneracji i mam pytanie:
Czy to normalne, ze jest on bardzo goracy?
Czy to moze byx przez pompę vacum?
Rozgrzewa sie wraz z olejem silnikowym
Akumulator jest stary - na dniach wymienię na nowy, ale to chyba nie jest przyczyna
Ladowanie 14.4
-
Należy sprawdzić czy lekko chodzi na łożyskach, i jeżeli to będzie ok powinno się sprawdzić jaki prąd pobiera auto z alternatora (niestety do tego trzeba amperomierz z zakresem 100a :-( ) , mże musi ciągle dawać duży prąd.
-
Czy moze ktos zerknąć po jeździe, dotykać czy jest gorący?
-
ok jutro rano będę jeździł to dam znać co i jak :mrgreen:
-
Będę zobowiązany, dzięki z góry.
-
Już jestem, musiałem zdjąć osłonę bo u mnie w 2,4 benzyna altek jest na dole.Przejechałem około 7 km a alternator jest taki ciepły, że wyraźnie czuć , ale ręke trzymać można.Mam prawie nowy akumulator więc u ciebie przy starym będzie sporo większy pobór prądu z alternatora. Myślę że w nowych kąstrukcjach do 80 stopni może się grzać i nic mu nie będzie diody w prostowniku są krzemowe więc nie boją się tak bardzo tęperatury. Jeżeli to nie problem to może pojedź do warsztatu gdzie robili ci altek i pogadaj z nimi aby zasygnalizować sprawę i w razie czego mieć podstawy do reklamacji usługi.
[ Dodano: 2014-03-14, 10:52 ]
Mogę jeszcze poprosić szwagra aby sprawdził czy u niego w dizelku się grzeje (odkupił ode mnie srebrnego hultaja :mrgreen: ) i dam znać.
[ Dodano: 2014-03-14, 11:02 ]
Może głupio pytam , ale czy paska za mocno nie naciągnołeś bo wtedy łożyska zbyt mocno pracują i mogą się też grzać :mrgreen:
-
Tam napinacz jest samoregulujacy chyba...
Dziekuje, jak mozesz jeszcze podać opinie o ciepłe z diesla to bede wdzięczny
-
MŚLĘ, ŻE NIE MASZ SIĘ CO MARTWIĆ U SZWAGRA JEST TAKI GORĄCY, ŻE NIE MOŻNA RĘKĄ DOTKNĄĆ JAK NIE DYMI TO JEŹDZIJ I GIT,
-
U mnie z kolei w dieslu jest taki w miarę ciepły mimo łożyska które a raka i zaraz będzie wymieniane, spokojnie można przyłożyć łapkę bez poparzenia:)
-
-
Moim zdaniem na logikę biorąc to temperatura alternatora powinna być uzależniona od trybu w jakim pracuje, jeśli akumulator jest "słaby" i jeździ się na pełnym obciążeniu elektryki - podgrzewanie szyby/lusterek, klimatronik, radio - może jakiś wzmacniacz i oczywiście światła to temperatura samego alternatora będzie dużo wyższa niż podczas odwrotnej sytuacji gdzie takiego poboru prądu nie ma.
Jak poprzednio miałem problem z alternatorem to mechanik kazał mi zwrócić uwagę nie na temperaturę całego alternatora bo ta może być różna z powodów j/w tylko na końcówkę prądową wychodzącą na akumulator, jeśli tu zacznie się mocno grzać to może oznaczać problem z prostownikiem albo z np słabym/zanieczyszczonym stykiem pod nakrętką a to potem przenosi temperaturę na prostownik i efekt jest taki sam - ja taką sytuację miałem, praktycznie wypaliło mi końcówkę kabla.
-
Witam,
Dołączam do tematu choć od ostatniego postu trochę czasu upłynęło ale mam problem bo z mojego alternatora wczoraj się zadymiło. Elektryk wymienił mostek przezwoił stojan i po ponownym montażu w aucie znów się zjarał. Czy ktoś miał podobny problem? Akumulator sprawny, przewody ok. Jaki element, pobierający prąd w aucie może uszkodzić alternator?
P.S.
Słyszałem, że w niektórych samochodach są nagrzewnice elektryczne, które działają jak farelka i dokąd auto się nie zagrzeje cały czas jest duży pobór prądu. Czy ktoś z Was może mi coś na ten temat rozjaśnić?
-
Jest elektryczna grzałka (na rysunku element o numerze 97191B) przy nagrzewnicy.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
Dzięki. Pewnie działa to w ten sposób, że gdy uruchomimy silnik na zimno to jakiś czas jest zasilana grzałka a w miarę rozgrzewania silnika powinno się to samoczynnie wyłączyć.
P.S.
W zakładzie elektryk przezwoił drugi raz stojan i alternator działa poprawnie. Martwi mnie fakt, że jest dość gorący. Dotykając gołą ręką po 5 minutach od uruchomienia silnika alternator jest tak gorący, że parzy w dłoń dlatego ponawiam pytanie: Czy u Was jest podobnie? Mam obawy aby wybrać się w dłuższą trasę bo nie wiem czy nie będzie ponownej awarii. O oddaniu auta żonie już nie wspomnę bo może z niego zostać tylko spalenizna nadająca się na złom. Proszę o informację od forumowiczów, którzy przerabiali w historii podobny temat. Pozdrawiam i z góry dziękuję...
-
-
Ja również nie rozumiem o co chodzi w santa z tym grzaniem się alternatora??
-
Podtrzymuję swój #10 post na dzień dzisiejszy jest tak samo .
Ja również uważam, że alternator nie powinien być taki gorący ale niestety u mnie jest.
-
Chyba zrobię małe pisemko online do serwisu i powinni to wyjaśnić:)
-
Witam.Mam pytanie czy alternatory z pompami vac grzeją się mocno w santa fe diesel 2.0 czy możliwa jest opcja jakiejś usterki.Alternator jest nowy akumulator sprawny diagnozowany.
[ Dodano: 2016-04-29, 17:38 ]
Czy nikt nie lukał w swoją maszynę diesla jak jest u niego z alternatorem??
-
-
Oczywiście bo nikt nie odpisał i nie dał znaku jak ma w swoim samochodzie a to temat potrzebny.
-
-
Bardzo fajna odpowiedź..Tylko ładowanie mam ok a mnie jedynie zastanawia dla czego alternator się mocno grzeje w dieslu?Ladowanie 14V prądu nie mam czym zmierzyć..a zaczyna być ciepły dopiero po 2 lub 3 km w mieście ale wtedy silnik jest już gorący i vacum też.A jak jest u kolegi w aucie?
-
-
Witam.Więc bez obciążenia ładowanie 14,48V pod obciążeniem 14,20V a co do różnic między napięciem na alternatorze To od masy do plusa z alternatora różnica mierząc na akumulatorze jest 25mV...Więc nie wiem o co chodzi?Pompka vacum na alternatorze bardziej gorąca niż sam alternator.Powłączałem wszystko co mam w aucie i napięcie ładowania spada do 14,20 V..nic mniej..Amperomierza nie posiadam niestety..:)
-
Czyli zapewne problem tkwi w pompie vacuum. Radziłbym to zweryfikować - Santa bez wspomagania hamulców jest prawie nie do zatrzymania. Wiem to z doświadczenia, bo kiedyś z przyczyn nieznanych nagle odmówiła współpracy pompa vacuum i naprawdę zostałem praktycznie bez hamulców.
-
Hmm pompa raczej pracuje hamulce dobre.
-
Na pewno pracuje, ale jeżeli grzeje się mocniej, niż alternator, to może coś się z nią dziać pomału - nie ma gdzieś smarowania lub coś w tym stylu.
-
Ciekawostka mechanik powiedział że tak jest ponieważ mocowanie alternatora jest blisko silnika i górne i dolne swoje dokłada vacum bo olej ma sporą temperaturę i na dodatek nad alternatorem leci dosłownie 0,5 cm rura płynu chłodzącego.Może dla tego producent w tabeli ma największą wartość do 120 stopni?Napisałem do servisu i cisza no cóż olewka klienta chyba ze bym płacił:)
-
Odgrzewam temat świeżo po wymianie alternatora. A więc padł mostek z diodami. Z tego co zauważyłem zaczął się kopcić jak miałem włączone ogrzewanie foteli, szyb jeszcze doszła grzałka nawiewu którą aktualnie wyłączyłem. Wyłączyłem z tego względu że przy podpiętej do niej kostki zaczyna się grzać alternator i spada napięcie ładowania co wynika z bardzo dużego poboru prądu, wspomnę że to drugi alternator, akumulator nowiutki.Więc teoretycznie winowajcą jest załączanie tego ogrzewania zimą plus inne odbiorniki. Latem wiadomo tej sytuacji nie ma więc kolejny alternator padł zimą.