HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: limp83 w 11 Wrzesień 2009, 03:04:41
-
Witam wszystkich
Lantra chodziła już dawno po głowie i w końcu jest.
Kombi 1,6 16v 1999r.
Przebieg 154 tyś km
Autko sprowadzone z Niemiec więc od razu do roboty idzie rozrząd i olej
Rozrząd wybrałem ten:
http://www.allegro.pl/item721928363_rozrzad_hyundai_lantra_coupe_1_6_1_8_96_02_jakosc.html
Chyba wszystkie części mają w miarę dobrą jakość?? Tylko ta rolka Service Parts mi nie pasuje
Z olejem padł wybór na Castrol półsyntetyk
I od razu filtr powietrza
Lantre chcę też zagazować i tu się zastanawiam. Dla mnie było od razu jasne że sekwencja. Zdziwił mnie pewien gazownik w Łodzi który stwierdził że może też bez problemu założyć gaz drugiej generacji marki BRC.
Ale jeżeli już ma być sekwencja to jakiej firmy??
Dobra instalacja ponoć idealna do Hultaja jest właśnie BRC ale to koszt 2800zł
Są tez tańsze instalki po 2200 ale nie wiem co o nich sądzić np.: Zertec, Zenit
Jeszcze jedna kwestia: przy w chodzeniu w zakręty nawet przy niewielkiej prędkości słychać jak piszczą opony (może to wina tego że na przodzie są zimówki)
Myślę że to może być zbieżność ale przeszedł przegląd zerowy bez żadnych przeszkód i zastrzeżeń.
Z innych wad przy kupnie to:
pęknięta przednia szyba ok 2cm koszt 70 zł
zerwana chyba linka od przedniej szyby kierowcy (silniczek pracuje) koszt nieznany
pozdrawiam
-
Szczerze poleciłbym Ci rozrząd marki ContiTECH, Continental znasz prawda - robią opony, a ContiTECH to nic innego jak Continental. Jest troszkę droższy, ale konkretny, sam założyłem jakiś czas temu i jest ok. Tu masz podobny tej marki:
http://www.allegro.pl/item726441477_rozrzad_hyundai_coupe_lantra_elantra_trajet_2_0.html
Polecam wydać troszkę więcej i przy okazji zrobić jak ja, więc:
-rozrząd kompletny
-wszystkie filtry
-wiadomo olej MOTUL lub Mobil1
-ja jeszcze wymienilem świece i kable na NGK
Wydalem 700zl z robocizna a wiec ze mam spokoj na lata.
Co do gazu... ja po dwoch autach z gazem bym juz nie zalozyl, ale to moja opinia. Ale jesli juz, lepiej raz a porzadnie i sekwencyjny. Zwlaszcza ze moze chcesz duzo jezdzic.
Pozdrawiam
Joshi
-
No ja nalałem ostatniio Motul i bylo w porzodku. rano kiedy było chlodno zawory nie stukaly zaraz po odpaleniu. teraz mam olej texaco i tez nie jest zle. Filtr powietrza wlozylem K&N - mokra wkladke a filtr oleju Knecht lub Mann a nastepny wloze na probe filtr oleju K&N.
No ja sila rzeczy gazu nie zaloze bo wzmacniam silnik a w przyszlosci moze jakies turbo lub kompresor wiec gaz jest nie pozadany.
Nie znam bólu kosztow paliwa bo w Dani, leje do pelna tyle razy ile trzeba. Szkoda ze w Polsce ludzie musza zakladac jakies gazy do aut.
Ach bym zapomniał koniecznie kable i świece NGK.
Pozdrawiam
-
Kolego, co do piszczenia opon to albo geometria źle ustawiona (zbieżność) albo oponki do wymiany. Bywają takie "dobre" komplety, nówki nie używane ale mają 10 lat i mimo że nie śmigane to jednak piszczą jak dzikie. Także albo jedno albo drugie.
Co do linki, hmm wydaje mi się że niema wyboru i trzeba kupić cały podnośnik do szyby. Niewiem jaki koszt poszukaj używki, samej linki nie wymienisz.
Co do instalacji, nie daj się nabrać na żadną 2 generację, autko z wielopunktem bardzo łądnie (przy dobrej instalacji) pracuje na gazie. Nie ma problemów prócz regularnej regulacji, przeglądów i wymiany filtrów.
-
No i rozrząd już wymieniony na Niparts.
Mechanik zawołał 200 za rozrząd i wymianę oleju. Olej Castrol Magnatec. Jutro odbieramy z gazowni, gazik BRC sekwencja.
Jeszcze tylko trzeba zrobić tą szybę i Wydział Komunikacji.
I jeszcze takie pytanie/proźba:
Zdjęcie lub schemat wszystkich kontrolek na zegarach. Bo wydaje mi się że powinna być Check Engine ale się nie świeci.
-
I jeszcze takie pytanie/proźba:
Zdjęcie lub schemat wszystkich kontrolek na zegarach. Bo wydaje mi się że powinna być Check Engine ale się nie świeci.[/quote]
Witam mam taką instrukcję ale w języku czeskim -myślę że to ci pomoże ,język trochę dziwny ale na pewno się domyślisz o co chodzi i co jest co ,pozdrawiam. :evil:
http://fotozrzut.pl/zdjecia/6a7d94c4c8.jpg
-
A ja wrzucę po poslku bo znalazłem instrukcję polską :)
(http://fotozrzut.pl/zdjecia/e1c7339d81.jpg) (http://fotozrzut.pl/)
/hmm nie znalazłem kontrolki CE niestety/ albo spaloną mam żarówkę. Niech inni się wypowiedzą którzy widzieli w J-2 świecącą CE i gdzie ona jest ?
-
Już neipamiętam, bo jakiś czas temu rozbierałem zegary, ale chyba wszystkie luki są wypełnione i wszystkie żarówki wsadzone w zegary w J2 ? Czy panowie brakuje jakichś żaróweczek i by dziaalły należało by uzpełnić brakujące ? Bo niepamiętam jak tam jest :/
-
Dzięki za odpowiedzi
Znajomy mi mówił że najprawdopodobniej powinna być CE ale okazuje się że jednak nie ma.
Widzę że jest kontrolka rezerwy paliwa bo jakoś po zakupie autka wskazówka już na dole a żadna kontrolka mi się nie świeciła. Teraz wiem że można było jeszcze jechać.
Dzięki i pozdrawiam
-
No dobra, ale nie ma kontrolki bo niema jej wogóle, czy nie ma bo nie ma w niej żarówki ?
Chyba będę musiał rozebrać raz jeszcze zegary i spojrzeć co tam jeszcze jest a co nie.
-
No dobra, ale nie ma kontrolki bo niema jej wogóle, czy nie ma bo nie ma w niej żarówki ?
przykładowo u mnie w atosie kontrolka była ale nie było do niej ścieżki na płytce drukowanej :evil:
-
O w mordę :) Ale jajca heheheh :) To jak będę tylko miał czas to zajrzę jeszcze raz z tyłu zegarów :)
-
witam
niestety lantra J2 fabrycznie niema podłączonej kontrolki CE (zaślepiony otwór białą taśma i brak żarówki z oprawką),ja nieposiadam ABS i przełożyłem żarówke z oprawką w zaślepione miejsce po prawej stronie koło kontrolki ABS i CHECK ENGINE działa po włączeniu stacyjki chwilke świeci i po samodiagnostyce silnika gaśnie.Poniżej kontrolki ABS jest również niepodłączona kontrolka przypominajaca o zapieciu pasów bezpieczeństwa ,należy ja też uruchomic poprzez wsadzenie oprawki z żarówką,u mnie dziala znakomicie pusluje na czerwono około 5 sekund.czyli wszystko jest sprawne tylko niewiem dlaczego niedali oprawek z zarówką do tych kontrolek:o( pozdrawiam
-
Now idzisz kolego. Świetnie, czyli tak jak myślałem. Należałoby się w takim razie zaopatrzyć w takie oprawki, żarówki da się pewnie dostać. A oprawki ?
Co do braku ich, niewiem, każde auto jest awaryjne mniej lub bardziej ale może nasze są całkiem bezawaryjne wiec po co CE ? <lol> żartuję :)
Oprawki to chyba R5 na żarówki 1.2W 12-14V. Tylko jakieś takie nietypowe chyba :/
-
na allegro dostaniesz bez problemu cały zestaw licznikowy, bedzie kilka oprawek na zapas :lol: pozdrawiam
-
No tak tylko po co mi całe zegary :)
Znalazłem:
Oprawki R5 oznaczone numerem 4 powinny pasować na 90% do oświetlenia kontrolek:
http://moto.allegro.pl/item750792700_oprawki_do_zarowek_w5w_t10_i_r5_t5_4rodzaje.html
Oprawki R10 z numerem 1 do ogólnego oświetlenia zegarów :) Jak zrobię na dniach to wrzucę fotorelację :)
Zamieszanie dotyczące oprawek jest argumentowane tym, że chyba (już nei pamiętam do końca) ważna jest wysokość chwytu do wkręcania tych oprawek, bo miejsca między tyłem zegarów a obudową zewnętrzną jest niewiele.
Pozdrawiam :)
-
No proszę, po godzinnej pogawędce na parkingu z kolegą "Złośnik" i po tej lekturze i mi przyszła ochotka na zmianę podświetlenia oraz dodania kontrolki CHECK, itd... czekamy na sprawozdanie i jakąś foto relację z prac :P
-
Witam. Jest GIT. Nie trzeba kupować żadnych żaróweczek. Dla tych którzy mają skrzynię manualną oraz brak tempomatu - wyjmujemy zegary i przekąłdamy dwie żarówki i tak neiużywane zapewne przez 90% z nas (bo tego nie mamy) bo to od wyłaczenia nadbiegu tzw. O/D oraz Cruise (od tempomatu) i uprzednio usuwając zaślepki z taśmy samoprzylepnej pod taśmą z obwodami na otworach z BELTS (pasy) oraz Check Engine wkręcamy owe dwie żaróweczki z oprawkami. Eket taki że CE znajdująca się obok ABS świeci ładnie kilka sekund i gaśnie - pasy tak samo. Tylko ze zapewne ja nie mam czujnika neizapiętych pasów :/ Chyba ze mam a nie podpięty, gdzie są te kable niby do foteli idące. Ja nic nei wyczaiłem pod fotelami a wiemy ze instalka powinna być podciagnięta pod wszystko nawet jak tego nei ma :)
Pozatym panowie, kto zobaczył jakiekolwiek kontrolki po lewej stronie wskanika ? Pod wskaźnikiem temperatury ? tzw. CRUISE, HOLD (co to może być?) oraz O/D ?
Bapiszcie, może da się to podpiąć jakoś ?
/DODANO/
Z tego co wyczytałem to kontrolka od pasów jest tylko swojego rodzaju - PRZYPOMINACZEM - po właczeniuz apłonu miga kilka razy i gaśnie niezależnie od tego czy pasy zapięte czy nie ! Dobrze mówię ? Ktoś ma inaczej ?