HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: dzerlik w 10 Wrzesień 2009, 19:43:06
-
Witam
Mam takie pytanie odnośnie podciśnienia sterującego pracą turbiny a raczej klapką zamykającą wylot spalin. Otóż w moim przypadku turbina bardzo słabo daje o sobie znać (zatarta nie jest) i zauważyłem że jest brak podciśnienia które powinno tym sterować. Do tego zaworu (znajduje się pod akumulatorem i wchodzą do niego 3 wężyki) jest doprowadzona wtyczka i jest na niej 12v nie powinno być tak że jest to sterowane jakimś czujnikiem zależnym od obrotów i odpowiednio gdy pojawia się napięcie zawór się zamyka i otwiera po jego zaniku ? brak jakiegokolwiek ciśnienia wytwarzanego, wychodzi na to że zawór uszkodzony ? Chyba że działa to na innej zasadzie ?
pozdrawiam
-
mi sie wydaje ze to działa odwrotnie niz mówisz :)
pewny nie jestem, ale z tego co zauważyłem to ten pod akumulatorem mierzy chyba podsisnienie wychodzące z turbo i wystła sygnał do tych diód pod licznikiem, jakie jest doładowanie . ale moge sie tu mylić :) jak go odłączyłem nie pokazywał mi diód a jak podłączyłem to pokazywał stąd moje wnioski :)
-
na podstawie przeczytanych innych postów o turbinach w aucie zmieniam zdanie i wg. mnie jest to zabezpieczenie przed "przeładowaniem" doładowania i otwiera się po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia (w tym przypadku 0.4bar dobrze mówię?) akurat na dzień dzisiejszy uszkodził mi się przewód wchodzący do tego zawory a mimo wszystko pokazuje na diodach stopień doładowania. Ciekawe skąd te diody maja impulsy... ?
-
Szczerze mówiąc nie wiem dokładnie jak to działa(jak bym był w polsce to bym to dogłębniej zbadał) , ale jakby to był tylko czujnik ciśnienia do wskaźnika w zegarach to wystarczyłby tylko 1 przewód ciśnieniowy, a zawór w turbo sterowany byłby tylko ciśnieniem kompresora. A z tego powodu ze do tego magicznego urządzenia wchodzą bodajże aż 3 przewody ciśnieniowe śmiem twierdzić że jest to coś w rodzaju elektronicznego regulator ciśnienia. coś jak to tu:
(http://images42.fotosik.pl/115/701ce21c8b638aa6.jpg) (http://www.fotosik.pl)
i to urządzenie może wspomagać pracę WG, wprowadzę tu część opisu z wikipedii niedotyczącą naszego auta:
Elektroniczną jednostką sterowania można zaprogramować do sterowania 7 psi na pół przepustnicy, 12 psi na 3 / 4 przepustnicy i 15 psi przy pełnym otwarciu przepustnicy, czy jakkolwiek inaczej programista lub projektant układów sterujących zamierza.
Po resztę odsyłam na te stronę:
http://en.wikipedia.org/wiki/Boost_controller
i niezbyt dobrze przetłumaczoną wersję:
http://209.85.229.132/translate_c?hl=pl&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Boost_controller&prev=/search%3Fq%3Dwastegate%2Bcontrol%2Bsolenoid%2Bvalve%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DX&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhiAEcePR8j-A5YzksNkHD8VMo_eqQ
-
a ja powiem tak, zdaje się że wężyki które są pod akumulatorem nie mają nic wspólnego z diodkami na zegarach, ponieważ ja w swoim nie miałem turbosprężarki a diodki sie również zaświecały jak by silnik mimo że nie było turbo miał doładowanie i pokazywały stopień