HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: crashzero w 26 Luty 2014, 12:45:20
-
Witajcie,
Getz w wersji 2004, na silniku 1.5
przejechane 120tys.
małżonka denerwuje się, że obroty silnika gdy stoimy na światłach spadają poniżej 1tys. obrotów, upiera się że tak nie było, choć ja wiem co innego...
to chyba normalne zgadza się?
-
U mnie też są poniżej 1000 obr./min. Jedynie po odpaleniu zimnego silnika na początku jest ok. 1000, bo wtedy działa ssanie.
-
(http://images63.fotosik.pl/697/50044c4dce686cd7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=50044c4dce686cd7)
-
cytuję żonę :D
"przyzwyczaiła się do ssania" :)
cóż. wszystko gra - dzięki!
-
Podpinam się pod temat.
Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku obroty trzymają się u mnie troszkę poniżej 1000. Teoretycznie powinno być dobrze, ale instrukcja przewiduje 850-950 rpm. Nie mam klimy, wszystko wyłączone, światła też, ciepły silnik a obroty trzymają się cały czas przy górnej granicy, a nawet ją przekraczają.
Tuż po odpaleniu, w zależności od temperatury, miałem około 1400 rpm w zimie, a teraz około 1200-1300 rpm i dość szybko spada do około 950-980, ale nigdy niżej.
Spalania już dawno nie mierzyłem (nie mam komputera), ale nie zauważyłem żeby było jakoś nadzwyczaj duże. Raczej trzyma się w normie.
Przed zimą miałem równiuteńko 850 rpm na ciepłym silniku. Jeździłem na krótkich dystansach i zawyżone obroty były normą z uwagi na niską temperaturę, ale teraz już chciałbym mieć z powrotem obroty prawidłowe...
A jak to wygląda u innych, z tym silnikiem?
-
Ja też mam na ciepłym poniżej 1tys. Więc pewnie ten typ tak ma. Ja jestem szczególnie zdziwiony bo miałem tico a tam w zimę na ssaniu silnik miał ponad 2,5tys na zimnym silniku.
-
2004, silnik 1.3, zagazowana benzyna, na ciepłym silniku na biegu jałowym
ok. 700 obrotów/min. Tak samo na obydwu paliwach.
-
No właśnie... robaszek pisze, że poniżej tysiąca - ile poniżej? Bo ja mam niewiele poniżej tysiąca, a powinno być 850 plus/minus 100. Wolałbym raczej te dolne wartości, ale znowu 700rpm to chyba trochę za mało - wykracza poza skalę dla mojego silnika.
Za to dla Twojego, Andy, 700rpm jest idealne :)
Filmik sprzed paru dni, kwiecień 2015 ~1450rpm
Czerwiec 2014 ~1400rpm
chyba w obu przypadkach nieco za dużo.