HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: ziolek w 30 Sierpień 2009, 20:42:39

Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: ziolek w 30 Sierpień 2009, 20:42:39
Witam,
Mam podobny problem jak opisany w http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=906, ale po kolei.
Accent II 2000r z założonym gazem BRC Sequent 24. Od jakiegoś czasu obserwuje problem z odpalaniem go na zimnym silniku. Na początku załapywał za drugim, trzecim razem, ale ostatnio pogorszyło mu sie na tyle, że postanowiłem zasięgnąć rady fachowców. Dodatkowo czasem po odpaleniu samochód całkowicie był pozbawiony mocy. Puszczenie sprzęgła powodowało spadek obrotów praktycznie do zera (pomagało ruszenie na wysokich obrotach), czasem naciśnięcie pedału gazu na luzie powodowało też spadek obrotów. Opisywane problemy wystepowały tylko na zimnym silniku. 15 minut jazdy eliminowało juz te problemy.
Ponieważ jeden mechanik nie dał rady stwierdziłem że spróbuję w ASO. W ASO zabuliłem za diagnostykę, czyszczenie układu wtryskowego, kontrolę ciśnienia paliwa. Doradzili wymianę filtrów paliwa i powietrza (co tez zrobiłem) i przepływomierza (do czego się przymierzam bo w ASO zażyczyli sobie 600PLN za zamiennik i 1200PLN za oryginał). Ich wydajne zabiegi poza uszupleniem zasobów mojego portfela nic nie zmieniły w sposobie odpalania mojego strucla (dalej muszę go chechłać zanim zapali). Po przekręceniu kluczyka słychać pompkę, ale ponieważ w cytowanym powyżej wątku nie stanowiło to żadnej diagnostyki, mam pytanie.
Czy wymiana przepływomierza pomoże czy do ASO w którym byłem lepiej już nie jeździć?
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 31 Sierpień 2009, 17:03:56
ziolek, nie wiem czy pomoże ale na allegro oryginalne przeplywki były po ok 380 PLN kefico z tym samym numerem seryjnym.. A takie banalne rzeczy jak swiece i przewody są ok?
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: ziolek w 04 Wrzesień 2009, 09:25:06
Świece i przewody były wymienione i nie przyniosło to poprawy :(
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: chris.fm w 04 Wrzesień 2009, 23:27:56
A może to wtryskiwacze od gazu. Można wyjeździć do końca gaz, zakręcić butle. i poczekać do rana. odpalic na benzynie i zobaczyc efekt. Taki pomysł poddał mi mój mechanik poniewaz tez mam taki problem od paru dni. Jak myslicie???warto sprawdzac ten sposób.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 05 Wrzesień 2009, 06:59:14
Cytat: "chris.fm"
ak myslicie???warto sprawdzac ten sposób.


Jasne, że tak :) Przeca to nic nie kosztuje nie :D
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: stylek w 05 Wrzesień 2009, 15:21:24
Cytat: "chris.fm"
A może to wtryskiwacze od gazu. Można wyjeździć do końca gaz, zakręcić butle. i poczekać do rana. odpalic na benzynie i zobaczyc efekt.
O LOL :mrgreen: a nie prościej przełączyć na benzynę bez wyjeżdżania gazu do końca...?
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Cien w 06 Wrzesień 2009, 23:48:17
Butle przecież też możesz zakręcić, przecież bez wyjeżdżania gazu do końca :-/
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: chris.fm w 07 Wrzesień 2009, 10:59:32
zostawiłem auto na noc na przełączeniu na benzyne, odpalił z 1 razem. U mnie to prawdopodobnie wtryskiwacze od gazu..hmmm teraz musze zobaczyć jaki to koszt
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Cien w 07 Wrzesień 2009, 11:06:47
Cytat: "chris.fm"
zostawiłem auto na noc na przełączeniu na benzyne, odpalił z 1 razem. U mnie to prawdopodobnie wtryskiwacze od gazu..hmmm teraz musze zobaczyć jaki to koszt

To co odpalałeś od razu z gazu ??
Jeśli tak, to być może jest także do wymiany membrama w parowniku, szczególnie jak tak robiłeś w zimę ;)
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: stylek w 07 Wrzesień 2009, 13:10:09
Zawsze uruchamia się auto na benzynie !!! bo niedługo będziesz i zmieniał wtryskiwacze od benzyny !!
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: ziolek w 07 Wrzesień 2009, 19:37:30
Cytat: "chris.fm"
A może to wtryskiwacze od gazu. Można wyjeździć do końca gaz, zakręcić butle. i poczekać do rana. odpalic na benzynie i zobaczyc efekt. Taki pomysł poddał mi mój mechanik poniewaz tez mam taki problem od paru dni. Jak myslicie???warto sprawdzac ten sposób.


Tak tez się bawiłem. Jeździłem jakiś czas tylko na benzynie i bez efektów. Zresztą odpalanie zawsze mam na benzynie jak to przy sekwencji bywa.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: chris.fm w 07 Wrzesień 2009, 21:06:29
Uruchamiam zawsze na benzynie. na noc przełączyłem pstryczek na benzyne (zawsze mam ustawiony na auto). Jesli chodzi o te wtryskiwacze to mechanik powiedział że jesli są zużyte to przez noc przesącza się przez nie gaz i rano mogą byc problemy z odpaleniem (nie wiem czy to prawda;-). Przełączyłem na benzyne pstryczek na noc, rano odpaliem tez na benzynie ale bez problemów. dzisiaj zostawiam na automatycznym przełączeniu i zobacze rano. jak nie odpale to juz bliżej rozwiązania problemu.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 09 Wrzesień 2009, 08:14:41
Witam jestem tu nowy ale ma podobny problem.
Auto hula na gazie (stag 300 i chodzi na min ok zadnych komunikatów CHECK ENGINE). Zauważyłem u siebie że po dłuższym postoju nie mam ciśnienia w przewodzie paliwowym tzn cofa mi część paliwa do zbiornika. Tak jak pisał autor tematu auto odpala za 3 czasami za 4 razem przez chwile nie ma mocy a po jakimś czasie u mnie 2 minuty jest ok ( problem dotyczy tylko bęzyny). obstawiam regulator ciśnienia paliwa albo pompe paliwa ( jej wewnętrzny zawór zwrotny).
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to bardzo roszę pisać.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 09 Wrzesień 2009, 08:19:18
Jeszcze jedno, też kończyłem jazdę na bezynie i nic to nie dało, jest jednak pewna reguła jak jest ciepło na zewnątrz to auto pali od kopa ale i tak go muli przez jakieś 2 minuty ( po odpaleniu na gazie tego problemu nie ma).
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: ziolek w 09 Wrzesień 2009, 18:14:02
Cytat: "DAV7"
Jeszcze jedno, też kończyłem jazdę na bezynie i nic to nie dało, jest jednak pewna reguła jak jest ciepło na zewnątrz to auto pali od kopa ale i tak go muli przez jakieś 2 minuty ( po odpaleniu na gazie tego problemu nie ma).


U mnie z czasem ta reguła zanikła. W tej chwili mam problemy bez względu na temperaturę na zewnątrz. Ale fakt, na początku było tak jak mówisz.
Ciekawi mnie jak wygląda procedura kontroli ciśnienia paliwa w ASO. Czy możliwe jest aby taka kontrola nie wychwyciła problemów z pompą?

Ale ciekawostka z tym przesączaniem gazu. Nie znam na tyle instalacji, ale w ramach eksperymentu popróbuję wyjeździć gaz i dam po weekendzie znać co wyszło.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Cien w 09 Wrzesień 2009, 22:48:13
Cytat: "ziolek"

Ale ciekawostka z tym przesączaniem gazu. Nie znam na tyle instalacji, ale w ramach eksperymentu popróbuję wyjeździć gaz i dam po weekendzie znać co wyszło.

lepiej zakrecić zawór na wielozaworze (przy butli) ;)
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 10 Wrzesień 2009, 07:42:11
U mnie też ta reguła znika, chyba że auto trochę postoi tak kilkanaści godziń (np. noc ).
Prawdopodobnie ćiśnienie w ASO bedzie ok tak jak u mnie (gdy pompa pracuje ciśnienie ok, gdy nie pracuje układ prawdopodobnie sie zapowietrza i zanim pompa przepchnie paliwo pcha też powietrze i z tąd to mulenie, chyba). Myślę że problemem jesc cofające się paliwo do zbiornika, prawdopodobnie któryś z zaworków zwrotnych, albo tem w pompie albo ten od powrotu paliwa puszcza. Jeżeli nikt u ciebie nie grzebał w zbiorniku paliwa to może to być jeszcze załamany wężyk lub tak jak było u mnie 2 lata temu pęknięty ( ten w baku pomiędzy pompką a dekielkiem). Po wymianie tego wężyka ojawy ustały aż do teraz. Mam nadzieje że problem jest w baku czyli któryś z zaworków a nie np wtryskiwacze bęzynowe, zresztą pobawie się zobacze co i jak. Co do instalacji gazowej to moją ustawiam sobie sam , mam oprogramowanie. Nie sądze aby wyjeżdzenie gazu coś dało. Odcięcie gazu realizują wtryskiwacze , zawór na reduktorze, zawór przy butli (przynajmniej u mnie tak jest i w innych instalacjach raczej też, oczywiście sekwencyjnych) także mało prwadopodobne jest aby to gaz powodował tym bardziej że jest on lotny.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 10 Wrzesień 2009, 07:43:57
Przepraszam za błędy ale jestem w parcy i patrzą mi na ręce ( muszę się po prostu streszczać).
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: ziolek w 18 Wrzesień 2009, 07:54:21
Nie przetestowałem
Samochód sam się naprawił. Jedynie przed tym wyjeździłem całą starą benzynę do końca. Nalałem nowego. Przez jeden dzień jeszcze chechłałem, potem jak ręką odjął. Ciekawe czy to było powodem czy zbieg okoliczności.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Cien w 18 Wrzesień 2009, 11:25:57
Cytat: "ziolek"
Nie przetestowałem
Samochód sam się naprawił. Jedynie przed tym wyjeździłem całą starą benzynę do końca. Nalałem nowego. Przez jeden dzień jeszcze chechłałem, potem jak ręką odjął. Ciekawe czy to było powodem czy zbieg okoliczności.

Czasami takie objawy powoduje kończąca się pomału pompa paliwa ;)
Później stanie całkowicie w najmniej oczekiwanym momencie - ja tak miałem :mrgreen:
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 21 Wrzesień 2009, 09:57:43
Zgodze się z Cien, u mnie podmiana pompy pomogła, nie jest nowa ale jest zdecydowanie lepiej. Jak padnie całkiem to kupie nową.
Tytuł: Re: Accent problem z odpalaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: mikas2000 w 22 Wrzesień 2009, 07:50:34
Cytat: "ziolek"
Witam,
Mam podobny problem jak opisany w http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=906, ale po kolei.
Accent II 2000r z założonym gazem BRC Sequent 24. Od jakiegoś czasu obserwuje problem z odpalaniem go na zimnym silniku. Na początku załapywał za drugim, trzecim razem, ale ostatnio pogorszyło mu sie na tyle, że postanowiłem zasięgnąć rady fachowców. Dodatkowo czasem po odpaleniu samochód całkowicie był pozbawiony mocy. Puszczenie sprzęgła powodowało spadek obrotów praktycznie do zera (pomagało ruszenie na wysokich obrotach), czasem naciśnięcie pedału gazu na luzie powodowało też spadek obrotów. Opisywane problemy wystepowały tylko na zimnym silniku. 15 minut jazdy eliminowało juz te problemy.



Cytat: "DAV7"
U mnie też ta reguła znika, chyba że auto trochę postoi tak kilkanaści godziń (np. noc ).


Witam
Mam dokładnie identyczny w 100% problem. Pomóżcie - podajcie jakieś bliższe szczegóły usuniecia usterki.
Jak to wam się udało usunąć. ?? Jestem jeszcze przed wszystkimi cierpieniami
u jeszcze mechanika nie byłem. Ale coś widze że może nie mieć prostego rozwiązania na dzien dobry :-).
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: stylek w 22 Wrzesień 2009, 15:27:57
Zanim nabyłem Accenta jeździłem KIA, byłem bardzo zadowolony, po czterech latach po różnych namowach założyłem gaz i po jakimś czasie zaczeły się problemy... wizyty w warsztatach, wymienione cztery wtryskiwacze od benzyny itd itd. nie wspomnę o przeglądzie technicznym który jeszcze raz tyle kosztuje, tak więc powiedziałem sobie, że ostatni raz taką głupotę zrobiłem ! teraz mam Hultajka i hula na benzynce że Hej !! zero problemów !
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Cien w 24 Wrzesień 2009, 14:54:54
Cytat: "stylek"
Zanim nabyłem Accenta jeździłem KIA, byłem bardzo zadowolony, po czterech latach po różnych namowach założyłem gaz i po jakimś czasie zaczeły się problemy... wizyty w warsztatach, wymienione cztery wtryskiwacze od benzyny itd itd. nie wspomnę o przeglądzie technicznym który jeszcze raz tyle kosztuje, tak więc powiedziałem sobie, że ostatni raz taką głupotę zrobiłem ! teraz mam Hultajka i hula na benzynce że Hej !! zero problemów !

Prawdopodobnie pan gaźnikowiec, zrobił że nie pracowała pompa paliwa, przy działającym LPG - częsty błąd.
I to jego zasługa, a nie stosowania LPG.
Od kilkunastu lat używam LPG, wszystkie generacje.
I nie zamierzam tego zmienić, z wtryskami miałem też tylko raz kłopot, gdyż pan od LPG wpadł właśnie na pomysł odłączenia pompy paliwa, na szczęście szybko to ustaliłem i pomogło dodanie do paliwa czyszczącego dodatku STG czy jakoś tak się to nazywało.
Tak samo złym pomysłem jest bardzo szybkie przełączanie na GAZ, zanim woda w obiegu się nieco ogrzeje.
Zwalanie na gaz czegoś, to tak jakby Ci ktoś odłączył smarowanie w Turbo i później byś mówił że auta z turbo są do dupy bo zaraz turbina się psuje.

A koszt droższego przeglądu - to zwraca się po tygodniu - hehe

Ja będę nadal stosować tylko LPG, i tylko sekwencje, i montowanego tylko u dobrego speca ;)
Połowa kosztów, i zero problemów. ;)
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: stylek w 24 Wrzesień 2009, 16:25:47
Silniki przystosowane są do jazdy na benzynie a nie na gazie, wtedy pracują bez zarzutów, gaz ma wysoką temperaturę spalania i współczuję głowicy i innym podzespołom, a szczególnie latem... gdzieś kiedyś słyszałem takie powiedzenie " auto na gaz, to jakby wpychać gówno w silnik " :mrgreen: Pozdrawiam !
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Cien w 25 Wrzesień 2009, 00:09:44
Cytat: "stylek"
Silniki przystosowane są do jazdy na benzynie a nie na gazie, wtedy pracują bez zarzutów, gaz ma wysoką temperaturę spalania i współczuję głowicy i innym podzespołom, a szczególnie latem... gdzieś kiedyś słyszałem takie powiedzenie " auto na gaz, to jakby wpychać gówno w silnik " :mrgreen: Pozdrawiam !

A ja słyszałem powiedzenie -
Rozumiem - bo tylko słyszałeś - pewnie od "gównianych" mechaników. (sam miałem jedengo takiego).

Ja natomiast doświadczyłem samych dobrodziejstw LPG - i żadna siła mnie nie skłoni do czegoś innego - bo brak jej wiedzy w tym temacie ;-)
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: k7s5a2 w 25 Wrzesień 2009, 07:29:06
Cytat: "stylek"
Silniki przystosowane są do jazdy na benzynie a nie na gazie, wtedy pracują bez zarzutów, gaz ma wysoką temperaturę spalania i współczuję głowicy i innym podzespołom, a szczególnie latem... gdzieś kiedyś słyszałem takie powiedzenie " auto na gaz, to jakby wpychać gówno w silnik " :mrgreen: Pozdrawiam !

1. Dobrze założona instalacja = bezproblemowa jazda.
2. Jak się zakłada mieszalnik w plastikowy kolektor po to aby było jak najtaniej a potem przekręca się śrubkę tak aby maksymalnie zubożyć mieszankę (również po to aby było taniej) oraz oszczędza się na wszystkim co można zaczynając od opon a kończąc na żarówkach w myśl zasady "ma być tanio" to oczywiście, silnik się rozpadnie po niedługim czasie.
3. Takie mity na temat gazu są powodowane przez stare instalacje i ludzi, którzy oszczędzali za wszelką cenę. Owszem, gaz jest bardziej suchy i troszeczkę inne warunki spalania panują w głowicy ale nie jest prawdą, że dobrze ustawiony gaz niszczy silnik.
4. Owszem są silniki, których nie warto przerabiać na gaz. Np. wysilone VTEC ; Subaru Boxer ; FSI ; TSI. Oszczędność na paliwie może tutaj może być zerowa a nawet ujemna jeśli coś nam się zepsuje.
5. Za czy przeciw LPG? Sens zakładania LPG jest wtedy kiedy jeździmy z rocznymi przebiegami które dają możliwość zwrócenia się kosztów instalacji w rozsądnych terminach. Jeśli ktoś jeździ maksymalnie 10 000 km. rocznie to nie warto zakładać do tego samochodu gazu ponieważ to nieopłacalne (IMHO oczywiście), ale do większych przebiegów można się zastanawiać nad takim rozwiązaniem.
6. Podsumowując. LPG - Tak, ale dobrze wyregulowana i przy większych przebiegach. Wtedy silnikowi nic się nie stanie. Natomiast nastawianie się na maks. oszczędność jest błędne ... O samochód trzeba dbać choćby jeździł na sprężone powietrze.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: stylek w 25 Wrzesień 2009, 13:27:53
Podsumuję to krótko : nie mam gazu i jeden problem w samochodzie mam mniej :-D Pozdrawiam.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 25 Wrzesień 2009, 14:08:25
Zgodze się z Cien i k7s5a2. Dodam że niektóre firmy samochodowe montują fabrycznie gaz. U mnie w firmie jest wózek widłowy toyoty zasilany gazem, nie przerobiny na gaz. Gaz był w nim załozony fabrycznie ( po prostu brak innego paliwa), przez 6 lat nic sie w nim nie zepsuło, i działa nadal.
Pozdrawiam.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 25 Wrzesień 2009, 14:21:54
mikas2000,
Jeżeli możesz to podmień z kims pompę paliwa, a najlepiej cały wkład w baku ( 10 minut roboty ) i zobacz co to dało. Ja u siebie to zrobiłem i pomogło autko startuje za 1 razem, a wcześniej musiałem pobełtać 3 , 4 razy i dławił sie chwilę, poźniej było ok. Nie jest może jeszcze do końca rewelacyjnie, ale dużo lepiej ( pewnie dlatego że zakupiona pompa też już swoje przeszła, w przyszłości pójdę tym tropem i kupię nową) Dodam że cały wkład kupiłem na allegro za 80 zł z rozbitka.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Cien w 26 Wrzesień 2009, 12:44:46
To z innej beczki - najprostszy agument za LPG
http://www.hyundai.pl/lpg.php
Chyba skoro pozwalają na instalacje na gwarancji, to nie psują one auta ? ;-)
W sumie sorki za OT

mikas2000,
jeśli możesz to podmień jak kolega radzi, natomiast ja nie polecam kupowania uzywek.
Jak sie zepsuje gdzieś w nocy pośrodku lasu , jeszcze poza zasiegięm komórki - będzie ból. :mrgreen:
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: chris.fm w 26 Wrzesień 2009, 19:08:41
Dziś wróciłem od mechanika. Jesli chodzi o problemy z odpalaniem na zimnym silniku, to jego diagnoza: cewka zapłonowa 1-4. na 1 iskry brak a na 4 słaba. hmmm odpalam neta i szukam tanio cewki.pozdrawiam
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 27 Wrzesień 2009, 17:13:03
Cytat: "chris.fm"
hmmm odpalam neta i szukam tanio cewki.


Kup lepiej nówkę - spokój na lata.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: chris.fm w 27 Wrzesień 2009, 18:14:50
nówkę. hmm powiem ci szczerze że mechanik szukał mi nówkę przez harta, intercars i nigdzie tego nie ma. no cóż będe jeszcze szukał nówki. wole trochę więcej zapłacić i mieć pewność że zadziała.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 27 Wrzesień 2009, 18:52:08
chris.fm, znajdzie się... w końcu :D
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Zbyszek w 27 Wrzesień 2009, 22:09:53
W carsie kiedyś mieli taką cewkę (indeks: K70508H)- oryginał lecz z tego co się orientuję już chyba miec nie będą ale znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/item731210926_hyundai_accent_getz_1_3_12v_1_5_cewka_zaplonowa.html
jeśli to oryginał to cena jest dobra.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: chris.fm w 27 Wrzesień 2009, 23:24:14
zbyszek do mojego nie będzie pasowac. ja mam cewke ułożoną w litere V. tych nowych na allegro nawet nie ma
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Zbyszek w 27 Wrzesień 2009, 23:44:22
ok, rozumiem czyli taka jaka była w IC...
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 28 Wrzesień 2009, 09:49:04
jeśli masz przebicie mozesz ratować sie czasowo izolacja cewki (np. zywica) w poblizu przebicia
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 12 Październik 2009, 22:40:23
Witam,
Mam chyba podobny problem z odpalaniem accenta na zimnym silniku. Codziennie rano za pierwszym razem odpala potyrpie go i gaśnie tak jakby nie 4gary odpaliły, potem pali za 2-3 razem juz równo. Czesem nie odpali mi na ciepłym silniku ale wtedy kręci rozrusznikiem a silnik nie zaskakuje, po 5-6sek krecenia zapali. Ten problem na siepło to raz na ruski rok sie zdaży.
Moje podejżenie padło na instalację gazową brc sequent 24 bo pojawiło się to jakiś tydzień po jej zamontowaniu. Jednak firma która montowała brc jest najstarszą firmą gaziarską w krakowie wiec nie sądze żeby coś popsuli, biorąc pod uwage, że paru znajomych tam montowało to instalke i nawet nic im nie musieli na servisie kontrolnym ruszac bo bylo idealnie. Mimo to byłem tam 2x na kontroli i mówią że ze strony gazu jest ok.

Jest też inne podejżenie, imobilajzer czy też jego cewkaw stacyjce.
Jeszcze przed założeniem gazu parę razy mi nie odpalił, ale to były moze 3x na 3 miesiące więc wtedy tego z niczym nie skojażyłem, poruszałem przewody WN i odziwo odpalił.( Przewody sa nowe, orginały, swiece też nowe ngk...silnik po odpaleniu pracuje równo bez zachwiań)
Bedąc w servisie zajmującym sie hultajami na kompie wyszły im błędy imobilajzera. Skasowali je ale na zimno dalej pali za 2-3 razem tak jak to było...oni podejżewają tą cewkę od imo....tylko czy to możliwe że jeśli imo nawala to zawsze na zimno po nocy jest ten problem a na ciepłym silniku nawet jak postoi 3-5 h to pali od kopa?

Mechanik raczej wyklucza, że pompa siada powoli bo mówi, że raczej na ciepło miałby problem z odpaleniem a nie na zimno.
Dodam że po odpaleniu silnik do momentu jak zlapie temperature chodząc na benzynie pracuje ok, to samo po przejsciu na gaz.
Wyłączanie go na benzynie nic nie zmienia sprawy.:(
Jak macie jakieś pomysły prosze piszcie

Coś nie tak z gazem,
zasilaniem benzyną
imobilajzer?
czy jeszcze cos?:)
Pozdrawiam
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kpawel w 12 Październik 2009, 23:15:11
Pompę paliwa można zawsze sprawdzić, pod maską w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik od pompy paliwa, wystarczy go wyjąc i zewrzeć dwa styki (+12V i styk od pompy). Niech pompa popracuje powiedzmy ze 2-3 minuty, następnie włożyć przekaźnik i odpalić auto, jeżeli nie będzie poprawy pompę można wykluczyć.

Można auto odpalić na gazie, przy sekwencji w czasie przekręcenia kluczyka do pozycji ON trzeba przytrzymać przełącznik od gazu, jest to tak zwane odpalanie awaryjne. Niby można wykluczyć wtedy układ paliwowy.

Można wyjąc bezpiecznik od gazu tzn. wyłączyć instalacje i sprawdzić czy instalacja nie powoduje problemów.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 13 Październik 2009, 09:28:40
kubek, Jeśli pompa kręci po włączeniu zapłonu (bez rozrusznika) to rano nabij układa paliwem zanim zakręcisz rozrusznikiem (włącz zapłon, poczekaj aż pompa przestanie pracować i wyłącz zapłon). Czynność powtórz około 5 razy i odpal auto. Jeśli odpali bez problemów to oznacza to, że paliwo się cofa.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 13 Październik 2009, 20:01:41
Witam,
BartBartez, z tym nabijaniem układu paliwem tak jak napisałes już prubowałem tylko że tylko ze 2-3 razy pompę włączalem i raczej nic niezmieniło czyli chyba nie problem pompy. Jeszcze sprawdze to z wiekszą iloscią przekręcen stacyjki (uruchomieniem tylko pompy)bo to nic nie kosztuje:).
kpawel, dziś wyciągnałem bezpiecznik od instalacji, polecił mi to też mój mechnik. Sprawdze czy rano odpali normalnie, jesli tak to może znaczyć ze z wtryskiwaczy gazowych gaz uchodzi i rano po nocy ma dwa paliwa do zapalenia...
Jutro mają mi jeszcze sprawdzić czy przypadnkiem nie ma błędu imobilajzera w kompie, jesli nie ma to raczej problem imo też odpada.
Jak do czegoś dojdę to dam znać.


Dzięki wszystkim za zainteresowanie

Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 18 Październik 2009, 19:22:12
Witam,
w moim accencie sprawy maja sie tak
...pojezdziłem chyba z 5 dni na benzynie (z instalacji wyciagnełem bezpiecznik żeby komputer gazowy nawet nie miał wpływu na benzynowy) i żadnej zmiany...dalej te same objawy czyli zapala na zimno za 2-5 razem...czasem mu sie tez na cielo to pojawia ale wtedy to krece rozruchawką z 5-7 sekunt jakby bez benzyny był i dopiero zaskoczy.(czyli problem z gazem chyba odpada)
Doszło też czasem mulenie silnika na zimno, tak jakby delikatne szarpanie.
Tak czytam poprzednie posty jeszcze raz i mam coś przeczucie, że to może być jednak podupadajaca pompka paliwa.
Problemy z odpalaniem na zimno zaczęły sie nasilać 1-2 tygodnie po założeniu gazu BRC czyli mogło by się zgadzać bo jezdrząc na gazie pompka cały czas pracuje na wiekszym cisnieniu bo benzyna nie wpada na wtryskiwacze.

Moje pytanie do Was forumowicze czy sama wymiana pompki w całym tym białym wkładzie co siedzi w baku wystarczy? Coś było wspominane o jakiś zaworkach 2-zwrotnych czy cos takiego i czy to trzeba wymienic czy to jest w samej pompce czy wlasnie gdzieś w tej bialej obudowie pompki?
Z tego co sie oriętowałem wkład pompki chyba zamiennik ale nowy to około 100-130zł?

Jeśli chodziło by w moim przypadku o problem ze stacyjka i brakiem kontaktu to coś dziwne mi sie wydaje żeby zawsze to nie kontaktowało na zimno rano a w trakcie dnia jak silnik jest choć letni pali ok (ale też jeszcze tego nie wykluczam Igor:) ).

Pozdrawiam
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 18 Październik 2009, 21:56:29
Cytat: "kubek"
Tak czytam poprzednie posty jeszcze raz i mam coś przeczucie, że to może być jednak podupadajaca pompka paliwa.
Problemy z odpalaniem na zimno zaczęły sie nasilać 1-2 tygodnie po założeniu gazu BRC czyli mogło by się zgadzać bo jezdrząc na gazie pompka cały czas pracuje na wiekszym cisnieniu bo benzyna nie wpada na wtryskiwacze.


A czy w BRC w chwili przejścia na gaz pompa nie powinna zostać automatycznie odłączona? W rodzinie jest astra z gazem 2 gen i tam zrobili sobie orydnarny wyłącznik pompy tak, że po przełączeniu na gaz robi się pstryk i pompa jest wyłączona. Zrobili tak bo im padły ze 3 pompy paliwa

A to nie trąci czasem zzujnikiem położenia wału?
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 18 Październik 2009, 22:04:51
W żadnej instalacji nie masz oryginalnie odłączanej pompy. Ja mam 177tys km, z czego większość na gazie i problemów z pompą nie mam, jedyne co musiałem wymienić to wtryskiwacze benzyny, ale to chyba z całkiem innego powodu.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 18 Październik 2009, 22:07:41
Cytat: "doman76"
W żadnej instalacji nie masz oryginalnie odłączanej pompy. Ja mam 177tys km, z czego większość na gazie i problemów z pompą nie mam, jedyne co musiałem wymienić to wtryskiwacze benzyny, ale to chyba z całkiem innego powodu.


A to nawet nie wiedziałem. Myslałem, ze pompe sie odłącza żeby nie tłoczyła paliwa w kółko ale jezeli ona chodzi non stop to teraz staje sie jasne dlaczego trzeba mieć ćwiartkę benzyny w czasie jazdy na gazie.

A co sie stało z wtryskiwaczami? Ile kosztowały (to tak z ciekawości względem "sławnego" tdi :) )
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 18 Październik 2009, 22:19:10
Miałem problem z odpalaniem zimnego silnika, checki itd- wtryskiwacze przeciekały, i najprawdopodobniej zalewały świece jak auto troche postało.
a wtryski widziałem na necie nówki chyba za 200zl/szt, ja kupiłem używki z anglika za 190zł z wysyłką za komplet (60tys przebiegu, raczej pewne), skad Ci się wzial pomysł o tdi?

Odnośnie pompy to w sekwencji nie odłącza się jej żeby była możliwość przejścia na benzynę jak np. gazu braknie, i podobno lubią się wtryski przegrzewać - ile w tym prawdy nie wiem, ale jednak coś w tym musi być skoro żadna firma nie daje możliwości odłączenia pompy.

Ale to chyba za bardzo odchodzimy od tematu
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 18 Październik 2009, 22:23:47
.KML,;).trąci też trąci tylko musze jeszcze w servisie w którym byłem na komputerze zapytać czy skoro nic nie wyszło na kompie to znaczy że czujnik jest ok...no chyba że to na kompie nie wyjdzie.
A co do pompy i BRC to specjalnie nie odpinaja pompy żeby w układzie była zawsze benzyna.Jesli nie bedzie to szybciej padają wtryskiwacze benzynowe bo każdorazowe zapalenie na sekwecji jest i tak na benzynie nie ważne czy na zimno czy ciepło.
Myślalem o tym żeby zrobić jakieś odłączenie automatyczne pompy ale taka dostałem informację o tych wtryskach wiec wple cześciej pompke za 100 wymienić niz wtryski:)...o ile tak rzeczywiscie jest....
Jutro sprawdze czy po pierwszym zamieleniu rozrusznikiem na swiecach jest benzynka czy nie, jesli bedą suche to znaczy że może pompka nawala już...
Kml a wiesz czy ten czyjnik polozenia walu jest też odpowiedzialny za podanie benzyny na swiece?
Z tego co czytałem na forum to zwalona pompka, czujnik walu dają chyba podobne objawy:(....
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 18 Październik 2009, 22:32:36
doman76, ty mówisz o benzynowych wtryskiwaczach?bo w uk lpg to raczej rzadkość:)?
CZyli rano miałeś zalane świece benzyną?z wtrysków benzynowych? wogóle ci nie odpalał czy za któryś razem łapał?
Czy dobrze kombinuje czy jesli wtryski benzynowe siadają to auto powinno też wiecej palić skoro przylewa świece? mój benzyny poli w normie 7.5l miasto bez szaleństw w lecie...
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 18 Październik 2009, 22:42:55
tak, benzynowych. Wiesz, to sa moje przypuszczenia bo benzyny nie znalazłem, ale objawy miałem troche inne - strzelał mi na benzynie, na zimnym, a doszedłem do tego dopiero na dłuższej trasie - jechalem na lpg a benzyny troche znikło.

Napisz może co aktualnie sprawdzone, co nie.

Pompe paliwa: najprosciej niech Ci cisnienie zmierza na listwie wtryskowej, również po odpaleniu - bedziesz miał prostą odpowiedź.
Immo sprawdzisz samemu - jak immo znajdzie kluczyk to powinna sie kontrolka zaświecić (u siebie mam antene wymienioną), jak sie kontrolka swieci to raczej nie to.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 19 Październik 2009, 18:46:16
Cytat: "kubek"
Kml a wiesz czy ten czyjnik polozenia walu jest też odpowiedzialny za podanie benzyny na swiece?


Nie wiem :) Wiem, że jak samochód nie chce palić to baaaardzo często ten czujki pada. Może ktoś bardziej kompetenty napisze cosik więcej w tym temacie :)
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 19 Październik 2009, 19:25:32
kml, dzięki za odp, co do czujnika może jutro sie dowiem. Auto było wpięte w kompa wiec musze spytać czy ten czujnik jak walniety czy się pokazuje.

doman 76,
dzieki za zainteresowanie,
jezdziłem na benzynie 5 dni i nic to nie zmieniło czyli problem z gazem odpada...chyba...

z imobilajzerem jest tak jak mówisz, jak przekręcę kluczyk zaswiece sie kontrolka"kluczyk" jak zakrecę rozrusznikiem gaśnie...ale na kompie błędy imo wyszły, zostały skasowane...mechanik niby podejżewa cewkę imobilajzera skoro błedy wychodzą ale dziwi go czemu tylko na zimno by nie palił...pogmerałem też tyki wiazkami kabli w okolicach stacyjki, tez nie pomaga...

rano po nocy swiece suche, po pierwszym zakreęceniu rozrusznikiem gdy silnik sie poklekocze i zgaśnie świece też suche raczej czyli lanie wtrysków chyba odpada

teraz zabieram się za wyciagniecie pąpki paliwa z baku i z tej durzej plastikowej obudowy zeby ja zmierzyc i zamówic z allegro...koszt okolo100zł z dostawa w JC kraków 190 tez zamiennik.

To najtanczy chyba element od którego mogę zacząć o ile szujnik polozenia walu będzie ok.

Narazie nic innego mi już w dyńce nie siedzi co by tu jeszcze.....

Pozdrawiam
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 19 Październik 2009, 20:06:31
kubek,
A ja sie dalej zapytam jakie masz cisnienie na listwie wtryskowej, po co kupować, sprawdzenie nie przekroczy 30zł, warto sprawdzić cisnienie przy samej pompie jakby coś było nie tak żeby się upewnić czy to na 100% pompa. Jeśli jest ok odpalasz i wtedy sprawdzasz.

Problem z odpalaniem to moze też być problem np. z zaworami dlatego warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

Samemu napewno sprawdzisz zaworek evap i pcv, czy nie puszcza cały czas. evap - po odpaleniu ściągasz wężyk od stronyzbiornika evap i sprawdzasz czy nie zasysa,
pcv był opis na forum(wymontowujesz i sprawdzasz czy przepuszcza tylko w jedna strone)

Byłeś na DOKŁADNEJ diagnostyce komputerowej? Nie chodzi mi o sprawdzenie błędów, tylko o odczyt wartości czujników, przebiegów wartości.
Warto zaryzykować i ok 150-200zł i sprawdzić inne podzespoły, ale to najlepiej w jakimś naprawde dobrym zakładzie. Zwykle dobrą opinie miały serwisy bosha, ale to nie wiem jak w Twoim regionie.

Odnośnie immo, możesz przy okazji wymienić antene, na błędy powinno pomóc(zakładam że sprawdzałeś na drugim kluczyku), chyba że to jakiś problem z elektroniką(kompem/wiązką), ale to już masz gwarancję u mechanika który będzie Ci tą antenę wymieniał. Z rozmów z ASO jak sam walczyłem z immo to kluczyk zaświeca się przy poprawnym wykryciu kluczyka w stacyjce, czyli niby wszystko ok.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 19 Październik 2009, 21:27:10
...co do badania ciśnienia jakie jest na pompie czy na wtryskach nie badałem bo stwierdziłem że jak mam wydać paredziesiąt zeta żeby sie dowiedziec to dlatego myślę o nowej pompce. Ale jeśli test to kwestia 30zł to co inego...jutro zadzwonie do mechanika.
Ciśnienie na cylindrach miałem mierzone 12,12,12,11.5 na zimno...ponoć to jest w normie.

Na pełnej diagnostyce komputerowej nie byłem....jeszcze:)

Co do anteny to nie wiem czy to to samo co cewka imobilajzera ale dowiadywalem sie, akurat do mojego vinu nadwozia nowa cewka imo kosztuje 500zł wiec jak co to elektronik musiałby mi skasowac cały imo i tyle bo 500 zl nie dam za nową:(...uzywka nie wchodzi wgr bo też może byc walnięta.
Kluczyki oba były sprawdzone i nawet przekodowane..nic nie pomogło.

Wymiary pompki juz znam,bo wyciagnołem to wszystko z baku...widziłem tam też te zaworki ale ich jeszcze nie sprawdzałem....

Dzięki za wskazówki
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 20 Październik 2009, 00:49:43
ja sporo się nawalczyłem u siebie, okazało sie że powodów było kilka, więc naprawde nie radze kupować wszystkiego w ciemno. Lepiej zapłacić choćby więcej za diagnoze i kupić 1 rzecz a nie 10.

Jak ja wymieniałem cewke immo zapłaciłem z tego co pamiętam napewno poniżej 200zł, chyba coś 120 w aso oczywiście. Aż tak chyba ceny się nie różnią? Spróbuj pochodzić po sklepach, czasem sprowadzają jakieś części poza oficjalną dystrybucją hyundaia, w aso ceny też się bardzo różnią. Mi chłopaki koło domu rozwalili boczny kierunek - aso 86zł, ale wolałem 12zł dołożyć(z przesyłką już) i kupić w http://www.autokia.pl/, też nowy i oryginał, numery hyundaia takie jak powinny być.

Poza tym piszesz

rano po nocy swiece suche, po pierwszym zakreęceniu rozrusznikiem gdy silnik sie poklekocze i zgaśnie świece też suche raczej czyli lanie wtrysków chyba odpada

ja bym starał się do tego dojść, immo powinno wogóle nie pozwolić Ci zapalić auta (powinna ruszyć pompa, rozrusznik,, ale nie ma mowy o chwilowym odpaleniu)

Immo może się kończyć i np. powodować problemy dodatkowo 1/10razy, ale napewno to nie jest główny powód.

Sprawdzałeś cewki? tzn czy nie ma przebić? Opisywałem gdzieś an forum ostatnio, w Twoim przypadku wykręciłbym wszystkie świece, w razie uszkodzenia cewki jedna-dwie powinny być znacznie mocniej obkopcone.
Możesz spróbować też odpalić silnik bez części czujników, któryś może wprowadzać komputer w błąd, w granicach normy, tak że komp nie wyświetla błędów, auto powinno odpalic bez przepływki z tego co pamiętam(bo sam jej nie mam), czujnika położenia przepustnicy, resztę możesz poszukać, ale ja jednak skłaniałbym się ku pełnej diagnozie komputerowej jeśli pompa będzie ok.

Co do pompem zamienników to też różne legendy na forach o nich krążą, więc może zastanów się jeszcze nad zamiennikiem.

No chyba że kompletnie już masz dosyć. Zostaw auto na noc u mechanika, jeśli jest tak pewny że to immo, to dogadaj się(a najlepiej pisemnie) tak żebyś mógł zwrócić antenę w przypadku błędnej diagnozy.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: Vanitum w 20 Październik 2009, 08:24:03
Kubek a sprawdzałeś świece? może maja nie taka przerwę, albo po prostu się skończyły? proponował bym od razu sprawdzić kable (za jedną grzebaniną)
Bo skoro na ciepłym silniku chodzi bez zarzutu, to pompa - tak mi się wydaje, nie ma tu nic do rzeczy
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 20 Październik 2009, 13:25:50
...jeszcze nic nie kupuję:), jadę jeszcze do innego gaziarza bo ponoć mieli tam 2 hultaje z takim objawem i poradzili z tym.

Świece ngk i kable orginły 6tyś km od zmiany.

Ten imobilajzer to wg mechanika tak jak też mówisz nie jest raczej głowna przyczyna

Dam znać za par dni po gazowniku,

Dzięki wszystkim za rady

Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 20 Październik 2009, 14:00:34
na wszystko bierz fakture, najlepiej żeby była podana diagnoza, czyli np. naprawa xxxx, w razie błędnej diagnozy jedziesz złożyć reklamację, bo w końcu usługa była źle wykonana.

Nie wmówią Ci później że wymienili coś bo sam o to prosiłeś
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 20 Październik 2009, 14:03:56
...spoko instalka na gwarancji więc każdą regulację wbijają do ksiazki gwarancyjnej instalki BRC....wiec dowód ich prac i historja i dowód jest.
Dzieki
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 28 Październik 2009, 17:46:42
Witam,

...i tak...auto zapala wzasadzie na zimno od kopa ale co pomogło to nie wiem:(.
Nie jest to idealne uruchomienie bo silnik pracuje moze sekunde nierowno i potem dopiero wchodzi na obroty...jesli bedzie tak zapalał to na razie wiecej nie drąże tematu bo coś mi sie wydaje że kupe kasy bym stracił na diagnozach a znaleźdź kogoś kto to trafnie zdiagnozje to ciężka sprawa:(.
Tak jak pisałem po jezdzie tydzień na benzynie nic się nie zmieniło dalej palił za 2 razem na zimno. Pojechałem potem to innego gazownika niż tam gdzie gaz zakładałem i on troche ponoć skorygował mamę gazu i zmniejszył ciśnienie na reduktorze. Efekt tego jest tak jak napisałem że auto na stan obecny wzasadzie pali od kopa z tem że 1 sewkunda po odpaleniu silnik tak jakby nie palił na wszystkie garki i potem wachodzi na obroty.
Ten nowy gaziarz powiedział, że skoro podczas odpięcia instalacji dalej był problem to to jest coś w samochodzie padnięte....ale po jego regulacji narazie jest lepiej wiec to odpuszam:)....ciekawe kiedy wróci:)

Dzieki wszystkim za zainteresowanie i wskazówki
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 30 Październik 2009, 06:40:22
kubek, nie zapomnij pisać na bieżąco, Ty się pomęczysz a ktoś inny będzie wiedział co jest i mniej nerwów straci. Dobrze, że pali ok :)
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 30 Październik 2009, 09:00:48
spoko spoko...jak coś więcej wyjdzie to dam znać....dziś mi jeszcze gość ma mape gazu całkowicie nową wgrać żeby sprawdzić czy zmieni to odpalanie na całkowicie poprawne.
Pozdrawiam
kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: mikas2000 w 02 Listopad 2009, 09:55:01
Sporo poważnych i interesujących informacji
U mnie chwilowo problem znikł po zatankowaniu samochodu do pełna w daleką trasę.
Po czym jak wyjeździłem część paliwa ponownie wróciło. Ciekawe??
W sumie to nawet można się do tego przyzwyczaić, może po prostu poczekać aż zupełnie coś się zużyje. I samochód po prostu nie będzie chciał dalej jechać.
Ciekawe czy coś jeszcze w takiej sytuacji ulega uszkodzeniu lub zużyciu poza np rozrusznikiem który musie kręcić trzy razy tyle niż normalnie.

Spróbuje jeszcze raz zatankować hultaja zobaczę jakie będą objawy.
Znajomy powiedział że mamy strasznie zasyfione paliwo
i jak jeździ się na końcówkach to mechanik potrafią pół samochodu wymienić zanim ktoś wpadnie na ten pomysł że to paliwo. Chyba trzeba w związku z tym co jakiś czas czyścić zbiornik paliwa.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 02 Listopad 2009, 17:03:55
...też ostatnio zauważyłem taką tendęcję..dokładnie jak mniej benzyny w baku to pali za 2..3 razem.....Własnie dzis zamierzam zalać go do pełna i sie okaże co będzie rano:).
Jeśli chodzi o benzyne to tankuje zawsze na BP(drożej ale filtr i silnik oszczędzę)wiec chyba syf w baku odbada(choc u nas to kto wie)...auto w Polsce jezdzi od lutego a wczesniej Szwajcarja wiec paliwo maja raczej ok.
A co ma poziom paliwa do odpalania auta to nie mam pojecia, przecież pąpka i tak zanużona jest w benzynie w baku więc nie tłoczy powietrza... albo się mylę...zaznacze ze do rezerwy zadko schodzę.....mam w aucie gaz wiec w okolicy 1/2 baku benzyny wożę zeby pąpki nie zatrzeć....

Pozdrawiam
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 03 Listopad 2009, 23:41:19
Po zastanowieniu:
Nie jezdzij na gazie jak masz z nim problem, najlepiej zakręć gaz zaworem przy butli.
Zawsze zaczynasz naprawę tak żeby na benzynie chodzilo ok(ja nie dałem rady, ale to wyjątek :-P )
Jak masz gdzieś blisko stacje shella, nalej do możliwie pustego baku vpower racing(koniecznie racing) tak z 10-15l(powinny się troche wtryski przepłukać), jak nie to środek stp do czyszczenia wtrysków. Jeśli będzie poprawa - prawdopodobnie znasz odpowiedź.
Żeby się upewnić że nie bierze lewego powietrza - ściągasz rurki gazowe z kolektora - wkręcasz np. śrubke do środka.
Aktualnie żadnych błędów na kompie nie masz? Bo może tam być podpowiedź.
Cisnienie benzyny rozumiem że sprawdzałeś, świece filtry, kable wn wymienione/napewno są ok.
 Sprawdzali Ci cisnienie benzyny? z tego zo pamiętam powinno być coś koło 3bar.
Odlacz aku(wykasuje pamięć komputera, bo mogła zasyfić się gazem), nie wiem jak przepływomierz(nie mam), przy okazji - dobrze kręci? Może aku poprostu pada. Możesz jeszcze spróbować pogadać tam gdzie montowali Ci LPG co ruszali przy montażu, może coś źle poskładali/poruszyli.
Wolne obroty masz ok? Może silniczek krokowy? Warto przy okazji przeczyścić przepustnice odpowiednim środkiem w sprayu(0 wiedzy, ok 5-10min roboty).
Masz jeszcze jakieś problemy czy tylko to odpalanie? Wcześniej coś było?

Duże tego i troche nie po kolei, ale padniety jestem. Najlepiej sprawdz wszystko, przemyśl, poczytaj na necie, nie sugerując się że masz gaz.
Ja też się sporo męczyłem u siebie zanim doszedłem, przez przypadek, oczywiście sam bo nikt nie miał pomysłu.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 04 Listopad 2009, 08:45:44
doman76, dzieki za obfity post...tak powoli wątpie w to, że ktoś to wychwyci...samemu chyba zastaje:(tak jak w twoim przypadku..nie chce zostawic majątku w servisach a na koniec kazdej wizyty ręce rozkładają:)bo to najbardziej wk...wia....narazie własnie czytam po necie, forum i sprawdzam poszczególne elementy.

Co do problemów z autem to jest tylko ten że odpala na zimno za 2-3 razem...na ciepło na dotyk. No i Ewentualnie zauwazylem ze na zimnym silniku na benzynie jeszcze na pierwszym kilometrze jak go rozpędzam to go dławi(a wcale mocno go nie deptam), jak troszkę się rozgrzeje to ok. Może to właśnie ten zawór par paliwa skoro objaw jak przy lewym powietrzu skoro go dławi..ale tylko na zimno?
Swiece ngk 8tyśkm, orgilalne kable tez 8tyś km, silnik na cieło pracuje równo nie telepie się, na zimno też równo ale to jak odpali, przez sekunde zanim nie wejdzie na obroty tak jakby któryś cylinder nie odpalał.
Cisnienie na cylindrach w okolicach 12.12.12. 11.5 wiec ponoć w normie.

Jeśli chodzi o gaz to z nim włsnie nie ma problemu:(,potwierdziły to 2 niezaeżne stacje gazownicze, posprawdzali, powgrywali mapy od nowa itd i nic sie nie zmienia i na gazie jezdzi ok.
Jeśli chodzi o zepsucie bądz przestawienie czgoś przy założeniu gazu to chyba tez odpada bo jeszcze 2 tyg po załozeniu gazu odpalał normalniena zimno.
Przez tydzień jezdziłem tylko na benzynie a z instalacji gazowej był wyciagniety bezpiecznik czyli instalacja nie istniała.(odpalał dalej na zimno za 2-3 razem)


Cisnienia benzyny na pompce czy na listwie jeszcze nie badałem.
Dzis może uda mi się sprawdzic ten zaworek od par paliwa. Z tego co rozumiem to jeśli jest sprawny to ma zasysać dopiero od okolo 2500obr/min a na jałowym nie zasysa?

Na benzynie wyjezdziłem około 20 litrów normalnego paliwa bp 95 przez tydzien i tak jak pisałem nic to nie zmieniło

Jak sprawdze zaworek par paliwa dam znać

Sądze że to jest jakaś mała pierdoła a jak ukryta:)

Dzieki
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 04 Listopad 2009, 16:41:19
Jaki masz przebieg?
Przeczyść sobie przepustnice, koszt znikomy, czasu dużo nie stracisz, spalanie przy okazji może się zmniejszyć.
Skoro tylko na zimno, miałeś sprawdzane czujniki temperatury na zimnym silniku?
Ja bym chyba nie był za tym zaworkiem, w każdym razie spróbuj odpiąć wężyki i wtyczke, wtedy powinno udać się go wysunąć i zobacz czy przepuszcza powietrze - nie powinien.po podlaczeniu pod 12v powinien się otworzyć, no albo przy tych 2500obr.

Paliwo tak jak Ci pisalem, vpower racing albo środek do czyszczenia wtrysków - nie zaszkodzi a zwykle troche mocy wraca..

Poza tym gazu nie montuje się żeby było lepiej tylko żeby było taniej. Z rozmów z wieloma osobami dowiedziałem się tylko tyle że trzeba się pogodzić że na benzynie auto będzie słabsze( w porownaniu do tego co było przed założęniem gazu)
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 04 Listopad 2009, 17:08:56
wejdź na hmaservice.com i wbij dla Accenta hasło EVAP...bo ilość paliwa w baku ma znaczenie w przypadku uszkodzenia tego systemu
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 04 Listopad 2009, 20:09:36
...co do przebiegu tego najstarci indianie pewnie nie wiedzą...auto przywiezione ze Szwajcarii blisko rok temu z przebiegiem 97tyś...auto nie było zajechane wizualnie i mechanicznie wiec przebieg możliwy ale może mieć wiecej bo ksiazki nie ma i po nr vin w servisie nie wychodzi zeby bylo servisowane.
Obecnie licznik wskazuje 112tyś.
Zaworka nie sprawdziłem jeszcze ale wlałem stp do czyszczenie wtrysków do baku i wymienie jeszcze filtr paliwa.

Co do ilości paliwa to teraz jazdrze z pełnym bakiem benzyny i jednak też to nic nie zmieniło z odpalaniem na zimno.

Dzięki za wskazówki

Pozdrawiam
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 04 Listopad 2009, 23:14:27
DESCRIPTION:
The 2000 model year Accent is equipped with a new enhanced evaporative ernission system. This new system is capable of measuring leaks as smali as 0.020" diameter. The new system pressurizes tnę evaporative emission system with a Diagnostic Module for Tank Leakage (DM-TL), while the previous model's system applied engine vacuum through the purge valve to detect system leaks.
============================
TROUBLESHOOTING
Engine will not start or hard to start:
Vacuum hose disconnected or damaged
Malfunction of the EVAP Canister
Purge Solenoid Valve
============================
DIAGNOSIS MODULE - TANK LEAKAGE (DM-TL)
The diagnosis module comprises an electromechanically driven pump together with a change-over valve and heater.
The engine management system measures the pump's electrical current consumption while pumping air into the canister and fuel tank to check the system's leakage.
If the electrical current consumption is over the threshold value specified before in the memory, this means that there is a tank-system leak.
============================
DM-TL operating conditions.
(1) DM-TL monitoring operation starts only after all the conditions below are met.
A. Vehicle soaking over 4 hours and 30 minutes.
B. Engine coolant temperature over 2.3°C (36.14°F) when starting.
C. Ambient temperature between 1.5°C (34.7°F) and 40.5°C (104.9°F).
D. 6.4ℓ or more gasoline in the fuel tank.
E. Over 20 minutes driving after starting.
F. During Air Bag is not working.

(2) And also you can check the DM-TL operation with simulation mode of HI-SCAN.

W skrócie: Accent II jest wyposażony w precyzyjny system redukcji emisji spalin. Jeżeli coś jest z nim nie tak to mogą wystąpić problemy z pracą silnika/uruchomieniem. EVAP to nie tylko elektrozawór PCSV w komorze silnika, odma i przewody ale również "plastikowe pudełko" za lewym tylnym kołem (dojście od spodu) w skład którego wchodzi m.in DIAGNOSIS MODULE - TANK LEAKAGE (DM-TL), pochłaniacz par oraz filtr powietrza (PN: 31453-25000).

Zainteresowanych tematem odsyłam do hmaservice.com (http://hmaservice.com) gdzie po wpisaniu do wyszukiwarki hasła EVAP znajdą wyczerpującą bazę wiedzy (wraz z rysunkami). Na początek polecam artykuł nr 00-30-001.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 05 Listopad 2009, 20:23:53
e-gen, dzięki za informację...z tego co czytałem to ważny układ a raczej mechanicy mało o nim chyba wiedzą lub go pod uwagę nie biorą że moze coś nawalać...

..co do mojego auta to ten zaworek sprawdziłem, podłączyłem do 12V w domu i się otwiera i można go przedmuchać czyli otwiera się....bez napięcia zamkniety wiec chyba działa;)...na aucie go nie sprawdzałem , mam nadzieje że ta wtyczka co do niego dochodzi ma napięcie jak wzrosną obroty silnika.

Co do uładu paliwowego dziś zmieniłem filtr paliwa....ku mojemu zdziwieniu wylała sie z niego brązowa benzyna strasznie zasyfiona (tankuje tylko na BP)...może to było to że filtr był przytkany...okaże się jutro rano...chyba też wyciagne pompe paliwa z całym koszem z baku jeszcze raz i wyczyszcze bak od wewnątrz po tym co zobaczyłem co było w filtrze. Może też to STP do czyszczenia wtrusków rozpuściło trochę osadów w układzie paliwa...
Dam znać czy coś się zmieniło

Dzięki za wszystkie rady

Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: wtom w 05 Listopad 2009, 20:31:48
mam podobny problem z elantrą, raczej winny jest pierścień immmo - nie widzi klucza, system EVAP sypał by błędami jak by było z nim nie tak! dzwoniłem do serwisu i gość mi potwierdził, że w hultajach padały i padają te antenki immo, na szczęście nie są drogie :-P ja narazie przekonserwowałem złącze pierścienia, zobaczymy czy coś zmieniło.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 05 Listopad 2009, 20:49:48
...do accenta II ponoć są dwa rodzaje anten imo...ja mam pecha bo do mojego jest ta droższa 400 zeta ta tańsza około 200zl wiec jak dla mnie obie duzo za drogie.
U mnie to nie imobilajzer bo na ciepło pali od kopa...kluczyk widzi...jakby imo siadał zawsze by był problem z odpaleniem nie ważne czy na ciepło czy zimno.
Może u Ciebie nie ma kontaktu, ściąg to plastiki co sa wkoło stacyjki i goruszaj wiazkami i wtyczkami, wsiknij czyms na poprawe kontaktu i może pomoże....
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: mikas2000 w 11 Listopad 2009, 16:41:05
Zrobiłem diagnostykę komputerową .
po skasowaniu błędów samochód zapala bez zastrzeżeń
Okazało się jednak że na komputerze zapisało się ze sto albo kilkaset błędów.
Wszystkie jednego rodzaju. Zbyt niskie napięcie zasilania czujników.
Napięcie zasilania na alternatorze prawidłowe 14,1 V.
Co tu robić??
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 11 Listopad 2009, 16:58:21
Cytuj
Co tu robić??


Po pierwsze NIE DUBLOWAĆ TEMATÓW!!! W poprzednim temacie pytałem co mają czujniki do immo oraz które czujniki dostają za mało prądu?
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 17 Listopad 2009, 23:37:52
DAV7, pisaleś kilka stron wcześniej że jak podmieniłes pompkę paliwa to autku pomogło....a czy na starej pompie nabijałeś układ paliwowy przez kilkakretne przekrecenie stacyjki i uruchomienie pompy? i czy to pomagało?
U mnie nie pomaga ale może byc tak że pompa nawet pabija dobre cisnienie ale ten zaworek wewnetrzny juz pusza i z cisnienia dupa???
Ja zauwazyłem jeszcze że auto na zimnym silniku na pierwszym km dławi sie przy rozpędzaniu(na benzynie)....jak sie nagrzeje to na benzynie nie gławi i na gazie tez ok.
Też by najchetniej podmienił z kims pompe na 1noc i sprawdził jak rano zapali....niestety od brata z coupe 2002-> pompa nie pasi .....

Pozdrawiam
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 19 Listopad 2009, 20:30:03
Cytat: "kubek"
czy na starej pompie nabijałeś układ paliwowy przez kilkakretne przekrecenie stacyjki i uruchomienie pompy? i czy to pomagało?


Jeżeli pompa jest sprawna to tylko JEDNO przekręcenie klucza powinno załatwić sprawę i samochód odpala bez problemu. Jezeli trzeba nabijać kilka razy to coś jest nie halo.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 19 Listopad 2009, 20:59:49
kml, tylko wlaśnie u mnie jak nabiję układ kilkakrotnym włączeniem pompki to to nie pomaga, no chyba że tak jest ten zaworek zrypany ze i tak paliwo sie cofa i nie ma cisnienia?no icoraz wieksza dzióra w pedale gazu na zimno na pierwszykm km, o dziwo na ciepło jest ok.....dziwi mnie tylko to że jak nabijam ja kilkakrotnie to też nic to nie pomaga, to by nie wskazywało na pompe ale ktos tu na forum też miał identyczne objawy, zmielił pompe i poprawiło się...chyba na 6grudnia se sprawie pompe za 100 znaczy sie jemu, accentowi:)hehe
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 19 Listopad 2009, 21:33:28
Cytat: "kubek"
chyba na 6grudnia se sprawie pompe za 100 znaczy sie jemu, accentowi:)hehe


Jezeli sie na to zdecydujesz a okaże się, ze to nie to sprzedaj starą pompę jako sprawną - będzie pare PLN do przodu :)

Co do dziury w gazie: może to jest kwestia tego że powinna być bogata mieszanka na zimno i rzeczywiście jest za mało benzyny - tak sobie myśle.

BTW: czy po wymianie filtra paliwa zresetowałeś kompa? - z aku odpinasz na 15 minut.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: todo w 19 Listopad 2009, 23:39:59
Cytat: "kubek"
Witam,

Ten nowy gaziarz powiedział, że skoro podczas odpięcia instalacji dalej był problem to to jest coś w samochodzie padnięte....ale po jego regulacji narazie jest lepiej wiec to odpuszam:)....ciekawe kiedy wróci:)

Dzieki wszystkim za zainteresowanie i wskazówki
Kuba


Najważniejsza jest dobra regulacja LPG, a zwłaszcza regulacja czasów wtrysku na gazie i na benzynie -czasy mają być takie same. Druga sprawa paliwo w baku. Przeważnie takie sytuacje zdarzają się przy niskim poziomie paliwa w baku. Ja osobiście tankuję tylko 98 oktanową benzynę i poziom w baku w granicach połowy. Benzyna 98 oktanowa z Orlenu posiada różne dodatki myjące i polepszające, co korzystnie wpływa na wtryskiwacze benzynowe, które podczas jazdy na gazie mają tendencję do "zatykania się".
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 19 Listopad 2009, 23:42:09
padająca pompa spowoduje osłabienie mocy - szczególnie jak dodasz dość ostro gazu. jak masz gdzie postaraj sie sprawdzic vmax, ew przyspieszenie gaz i benzyna, jesli na benzynie jest lepsze lub takie samo szukaj problemu gdzie indziej. Cisnienia pewnie na pompie pewnie nie mierzyłeś?
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 20 Listopad 2009, 09:34:38
Witam, co do regulacji gazu to podjade jeszcze raz do tego goscia co mi mapę zmienił i zapytam o sprawdzenie jeszcze raz tej mieszanki i czasów wtrysków.
Co do ciśnienia na pompie nie badałem, jak co to wole za 100zł nową pompke kupić i też sprawa sie wyjasni a za bodanie musze ze 30-40zł dać i tak ...a już mam dość zostawiania kasy u mechaniorów:) a pompkę sam sobie zamontuję.
Nie schodzę poniżej 1/3pojemnosci baku i paliwo z BP teraz z orlen, i wlałem STP do czyszczenia wtrysków.
A aku nie odpinałem po zmianie filtra, trzeba?
Dzięki i pozdrawiam

KUba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 20 Listopad 2009, 09:35:30
Cytat: "todo"
wtryskiwacze benzynowe, które podczas jazdy na gazie mają tendencję do "zatykania się".

zgadza się
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 20 Listopad 2009, 18:29:14
todo, co do regulacji lpg to byłem u gazownika, widziałem na kompie, jest idealnie...czsy wtrysku takie same.....on podejrzewa że moze jakiś czujnik padać powoli i na błedach to jeszcze nie wychodzi tylko wlasnie objawia się słabszym odpaleniem na zimno....narazie odpuszczam sprawę....oczywiście będę to obserwował:)...
Dzięki
Pozdrawim
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kml w 20 Listopad 2009, 19:23:02
Cytat: "kubek"
A aku nie odpinałem po zmianie filtra, trzeba?


Tak.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 20 Listopad 2009, 23:39:15
Cytat: "kubek"
Co do ciśnienia na pompie nie badałem, jak co to wole za 100zł nową pompke kupić i też sprawa sie wyjasni

Twoj wybór, byle nie najtańszą bo może paść jeszcze szybciej niż ta padnie. Ja mam narazie 180000km ponad i oryginalną pompke, i prawde mówiąc nie wydaje mi się żeby to ona padała. Prędzej coś z zapłonem jest nie tak, albo czujnikiem którymś.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: opel19786 w 22 Listopad 2009, 14:13:19
Ja miałem też problem z odpalaniem na zimnym silniku i okazało się ze czujnik temp gazu był do wymiana i przewód podciśnienia.Od tej pory jeżdze az miło
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 22 Listopad 2009, 21:19:24
a ten czujnik wyszedł na kompie ze jest walniety jako błąd? u mnie niestety żaden sie nie pojawia w błedach.... któryś już się kończy ale jeszcze go nie pokazuje jako błąd....gdzie jest jakiś przewód z podcisnieniem?
Dzięki
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 22 Listopad 2009, 21:54:00
Czujnik temp gazu powinien wyjść po podłączeniu sie do kompa gazu ;-) . Przewodu z podciśnieniem masz podłączone do dolotu, w zasadzie wszystko pomiędzy silnikiem a przepustnicą.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 22 Listopad 2009, 22:01:48
ale to wy mowicie o czujniku gazu lpg czy gazu w sęsie benzyny:), bo zgłupiałem już:)?
Ja mam Sekwęcję wiec zawsze zapala na benzynie:)...
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: doman76 w 22 Listopad 2009, 23:41:47
nic mi nie wiadomo aby była temperatura benzyny gdzieś sprawdzana.
Zapala na benzynie ale komputer "uczy sie".
Jezdząc na lpg "uczy sie" jakie powinny być parametry dla benzyny, komp gazu zamienia to na lpg.
Majac uszkodzony czujnik temperatury lpg komp gazu glupieje, komp samochodu uczy sie nie tego co powinien itd.
A jak nagle z gazu zamienisz mu paliwo na benzyne to moze miec problem z odpaleniem. To tak w skrocie i znacznym uproszczeniu.
Swoja droga to mi pare razy padal czujnik temperatury lpg(na poczatku) ale zwykle auto gaslo na lpg.
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 23 Listopad 2009, 11:33:16
dzięki za wyjaśnienie, to już kumam, tak mój miał sprawdzane to tak zwane "uczenie sie" z komputerów i jest ok....
Kuba
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: DAV7 w 26 Listopad 2009, 09:49:13
Nabijanie ukadu kilkakrotnym przekręceniem kluczyka nic nie pomoże ( u mnie tak było ) po prostu wydaje mi sie ze zaworek zwrotny w pompie, albo ten od regulacji cisnienia w układzie puszczał, lub te szybkozłączki weżyków bezynowych, u mnie cofające się paliwo zaciągało powietrze przez te złączki a pozniej pompa dobijała ciśnienie lecz w układzie była znikoa ilość powietrza i zanim pompa to przedarła ( miala cisnienie ok) to auto zapalało za 3 razem , a po jakims czasie muliło, a pozniej bylo juz ok. Jak już zapali za 2, 3 razem wyłącz sinik i sproboj odpalic jeszcze raz . Ciekawe czy bedzie odpalał za kazdym razem? . U mnie odpalał. Pewnie dzieje się tak ze jak masz bak zatankowany to mniej bęzyny się wraca i jest mu lepeij zapalic ( tak mysle, a jak jest naprawde nie wiem ) u mnie podmiana pompy i całego wkładu baku pomnogła ( przy czym paliwo cofa sie po kilku godzinach nie wyjdziue to na diagnostyce, po prostu mikro nieszczelności robią swoje). Pozdrwaiam
Tytuł: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
Wiadomość wysłana przez: kubek w 29 Listopad 2009, 09:54:22
..DaV7...dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
KUba