HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: tedibeer w 27 Sierpień 2009, 17:16:18
-
Witam
Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum, wszystkich witam i pozdrawiam.
Kilka dni temu zakupiłem Hyundaia Santa Fe , rocznik 2003 , diesel i w związku z tym udanym zakupem mam kilka pytań:
1) Czy ktoś z forumowiczów ze śląska (okolice Katowice) zna dobry serwis (nie ASO). Potrzebuję zrobić przegląd przy 120.000 z wymianą rozrządu , olej , filtry , płyn chłodniczy, itp. W ASO Wrocławski dali mi cenę 2650zł. Sama wymiana rozrządu 1650. Jeśli ma ktoś sprawdzonego mechanika to prosiłbym o info.
2) Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ???
3) Czy ma ktoś instrukcję obsługi po polsku lub angielsku , w internecie znalazłem instrukcję po angielsku ale do wersji amerykańskich i nie ma tam diesla
4) Może głupie pytanie , jakie macie opony (Letnie, zimowe / Całoroczne) bo sprzedawca i diagnosta ze stacji zapewniali mnie że w swoich SUV-ach używają tylko całorocznych i nie warto dawać innych :-?
Co wy na to ??
-
bo sprzedawca i diagnosta ze stacji zapewniali mnie że w swoich SUV-ach używają tylko całorocznych i nie warto dawać innych
Jak będzie lekka zima to pewnie da radę. Jak będzie ZIMA to bardzo wątpie żeby całoroczna guma była w stanie wygrać z zimówką.
-
Zależy gdzie się jeździ. Jeśli w zimie poza miast się nie wybierasz, to całoroczne ci wystarczą. Jak na dalsze trasy, to jednak zainwestuj w zimówki (to koszt. 2000+ ale warto)
-
wymiana rozrządu w 2,0 crdi jest niestety droga.mnie same części kosztowały ok.750 zł.znajdż jakiś dobry,mały warsztat-będzie o połowę taniej.mnie w takim warsztacie kosztowało to w sumie 950 zł-różnica do 1650zł wyczuwalna :mrgreen:
-
1) Czy ktoś z forumowiczów ze śląska (okolice Katowice) zna dobry serwis (nie ASO). Potrzebuję zrobić przegląd przy 120.000 z wymianą rozrządu , olej , filtry , płyn chłodniczy, itp. W ASO Wrocławski dali mi cenę 2650zł. Sama wymiana rozrządu 1650. Jeśli ma ktoś sprawdzonego mechanika to prosiłbym o info.
?
Odwiedź ten warsztat:
Dariusz Misiek
ul.Sienna 14
Katowice
tel. (32) 2523341
Jest polecany przez wiele osób. Ja serwisuje u niego 2 auta. Nie jest to ASO ale gość ma ogromną wiedzę i doświadczenie. Kiedyś miał autoryzacje ASO a teraz tak tylko naprawia koreańskie i japońskie auta.
A jeśli chcesz ASO to zadzwoń do Intermotu w Bytomiu
http://www.intermot.pl/
-
Odwiedź ten warsztat:
Dariusz Misiek
ul.Sienna 14
Katowice
tel. (32) 2523341
/
Dzwoniłem , nie robią diesli..
Znalazłem w sumie polecany na tym forum Auto Styl z Bytomia, rozrząd na oryginałach 1250 z wymianą, w sumie razem ok 1800 z olejem filtrami płynem chłodniczym itp Mi pasuje.
-
2) Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ?? ?
Z tego co wiem to nie masz filtru cząstek stałych. Ja w moim też chyba nie mam, a są one dopiero w tych nowych Santa Fe.
Montowane są tylko w nowych autach na wniosek ekologów, by nie zanieczyszczać powietrza tym czarnym dymem z diesla przy mocnym depnięciu.
Szwagier ma nowego Xtraila i ma to cholerstwo. Same problemy - trzeba to regularnie przepalać, a wymiana to BARDZO duże koszty.
Więc trzeba się cieszyć, jeśli się go nie ma.
Ale tak jak mówię - wydaje mi się, że my go nie mamy, ponieważ nigdzie nie znalazłem zapisu, że mamy :-P
Jak się mylę, to proszę mnie poprawić.
Pozdrawiam.
-
Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ?
tedibeer, najlepszym sposobem na sprawdzenie czy jest to wjechać na kanał i rzucić okiem ;)
-
Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ?
tedibeer, najlepszym sposobem na sprawdzenie czy jest to wjechać na kanał i rzucić okiem ;)
trzeba jeszcze wiedzieć jak to wygląda ...
-
w Santa Fe I nie ma filtra cząstek stałych. W nowym modelu wprowadzono go od bodajże 2007 roku. I chociaż te filtry w Hyundaiu raczej mało sprawiają problemów z innymi markami (choćby z Mazdą) to racja - trzeba się cieszyć że sie go nie ma. A jak ktoś chce wejść pod auto, to wygląda on jak katalizator, tyle że są do niego przyłączone jeszcze metalowe przewody - dwa lub trzy (średnica około 8mm).