HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: martinez98 w 04 Luty 2014, 17:36:02

Tytuł: [Santa Fe SM] Masy w santa fe 2004 2.7
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 04 Luty 2014, 17:36:02
Wiem, że są schematy, ale niestety u mnie nie wszystko się pokrywa. W dodatku szukam konkretnie masy, która odpowiada za połączenie ECU i sond lambda. Lecąc po wiązce od ECU nie znalazłem masy. Jedyne masy jakie namierzyłem to koło skrzynki bezpieczników pod maską i obok zbiorniczka spryskiwaczy.
Nie znalazłem na przykład masy przy kielichu amortyzatora po lewej pod maską, a na zdjęciach (nie wyraźnych zresztą) dołączonych do schematów powinna tam być. Podobnie po lewej stronie kierownicy w okolicy bezpieczników w kabinie nie widzę masy.
Może ktoś walczył z problemami tego typu, albo może sprawdzić u siebie lub może mnie naprowadzić na tą konkretną masę dla ECU i O2?
Tytuł: [Santa Fe SM] Masy w santa fe 2004 2.7
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 04 Luty 2014, 18:15:03
Jak rozumiem chodzi Ci o zaciski masowe, miejsca połączeń (-)z karoserią ?
Tytuł: [Santa Fe SM] Masy w santa fe 2004 2.7
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 04 Luty 2014, 19:01:09
Z jakich schematów korzystałeś.
Tytuł: [Santa Fe SM] Masy w santa fe 2004 2.7
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 04 Luty 2014, 21:13:35
Tak dokładnie połączenia masowe z karoserią (-). Mam problem z sondami lambda i podejrzewam problemy elektryczne. Sondy falują i nagle zawieszają się na chwilę i potem znów falują, ale błąd wywala (p0133 i p0153). Sondę już wymieniałem na nowy oryginał, wtyczki nie dorabiane, czyste bez nalotów, nieszczelności nie ma.

Korzystałem ze schematów, które tu są w download na stronie i z newtonnet (tam dla tiburona 2.7). Inne też znalezione w internecie, gdzie niby santa fe 2.7 i np. powinien mieć połączenie na wspomnianym wyżej lewym kielichu - u mnie zupełnie brak w pobliżu i śladu też nie ma, żeby kiedyś istniała masa, więc zakładam, że fabrycznie jej tam nie było stąd ten temat.
Tytuł: [Santa Fe SM] Masy w santa fe 2004 2.7
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 04 Luty 2014, 21:28:04
(http://images61.fotosik.pl/622/39308ad244323b48m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=39308ad244323b48)(http://images64.fotosik.pl/625/a218c8353d64fa8em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a218c8353d64fa8e)
Tytuł: [Santa Fe SM] Masy w santa fe 2004 2.7
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 04 Luty 2014, 22:10:31
Dzięki. Hmmm to przy tej masie byłem kiedy wyciągałem ECU, więc chyba jest ok. A może ktoś ma pomysł czemu sondy się przywieszają tak jak to opisałem?

[ Dodano: 2014-02-07, 14:59 ]
Jednak nie jestem pewien, czy to ta masa ze zdjęcia mi się trafiła. Ja znalazłem tą która jest wkręcona razem z mocowaniem ECM i TCM. Jeśli ta masa którą widać na tym zdjęciu, które umieściłeś jest inna to chyba jest dalej w stronę środka pojazdu i musiałbym wymontować tunel tak?
Średni jestem ze schematów, ale wygląda, że chyba masa dla sond jest tylko za pośrednictwem ECU, czyli moja teoria słabej masy ECM mogłaby powodować błąd.
Czy przekaźnik od ECU (pod maską) nie zapewnia przypadkiem sterowania grzałkami sond? Jak sprawdzić czy ECU poprawnie steruje grzałkami? bo 12V na 1 z kabli wiązki sondy od strony ECU mam. Na drugim mam około 0,4V.

[ Dodano: 2014-02-11, 18:38 ]
Nowe obserwacje:
Zdemontowalem wydech, poza jednym niedospawanym miejscu przy plecionce problemow brak. Nadspawane miejsce nieszczelnosci, wszystko zlozone i szczelne. Znalazlem tez mase przy lewym kielichu, wyczyscilem, skrecilem, ale zmian brak. Bledy wracaja nadal.
Obecnie na wolnych obrotach sondy faluja przyzwoicie, ale jak podniose obroty albo normalnie podczas jazdy - falowanie jest bardzo powolne i sondy pokazuja bogata mieszanke. Odlaczylem EVAP i podcisnienie od regulatora cisnienia paliwa, odlaczylem tez przedluzenie dolotu przed filtrem powietrza (w razie gdyby byl zagiety i utrudnial przeplyw) - to wszystko nic nie zmienia. Na benzynie korekty trzymaja sie blisko zera, ale sondy pokazuja nadal bogato, raz na pare sekund zmienia sie na ubogo i znow wykres do gory. Postoj na swiatlach i sondy zaczynaja pracowac.

Prosze o pomoc bo juz trace nadzieje.

[ Dodano: 2014-05-22, 11:20 ]
Wymieniłem wtryskiwacze gazowe na barracudy, z kompensacją 12mm, czasy wtrysków idealnie odwzorowane jak benzynowe, strojenie i po błędzie jak na razie tylko złe wspomnienie. Pojawił się co prawda p0420, ale to już wreszcie jakiś postęp, a katalizator faktycznie już "wybiegany".
Także dla potomnych pozostanie.