HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: maciekw w 02 Luty 2014, 23:18:39
-
Cześć,
ktoś może mi podpowiedzeć co może być powodem problemów z tylną wycieraczką? Przy mokrej szybie, gdy jest tylko deszcz, pracuje prawidłowo. Natomiast gdy jest nawet odrobina śniegu, gdy ją włączę, to się przekręci do pionowej pozycji, słychać terkotanie i stoi. Gdy ją lekko trącę, to pracuje dalej. Nie rozkręcałem jeszcze mechanizmu, tam są jakieś zębatki, pasek czy bezpośrednio na ośce silnika? Ktoś miał taki problem?
-
Nie ma pasków lecz niestety są kółka zębate.
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/27615/electric/stekloomivatel_i_stekloochistitel_zadnego_stekla-91988/
-
Witam
ja z kolei mam taki problem z ramieniem tylnej wycieraczki że nie mogę jej wogle ściągnąć jest tak zapieczona że tylko ciąć może ma ktoś jakieś pomysły aby to jakoś ściągnąć zrobiłem nawet ściągacz z śrubą ale to nic nie daje ani rusz ,chciałem ją pomalować bo cała jest zardzewiała
-
mi kiedyś w hondzie puściła chyba po miesiącu. co dzień rano dawka wd40.
-
WD40 - codziennie po trochę + ostukiwanie wycieraczki.
U mnie (odpukać...) nieruszana chyba nigdy zeszła bez walki (używałem ściągacza). Też miałem zardzewiałą, kupiłem po prostu na allegro nowe ramię z piórem (nie było tylko "prowadnika - hamulca" - przekładałem ze starej). Ramiona bardzo potaniały, kupowałem cały komplet za kilkadziesiąt złotych.
-
Cześć,
ktoś może mi podpowiedzeć co może być powodem problemów z tylną wycieraczką? Przy mokrej szybie, gdy jest tylko deszcz, pracuje prawidłowo. Natomiast gdy jest nawet odrobina śniegu, gdy ją włączę, to się przekręci do pionowej pozycji, słychać terkotanie i stoi. Gdy ją lekko trącę, to pracuje dalej. Nie rozkręcałem jeszcze mechanizmu, tam są jakieś zębatki, pasek czy bezpośrednio na ośce silnika? Ktoś miał taki problem?
Ostatnio rozkręcałem mechanizm tylnej wycieraczki. W środku jest tak, że od silniczka idzie taki ślimak, który napędza chyba trzy plastikowe zębatki.
W Twoim przypadku najprawdopodobniej wyrobiła się któraś z tych zębatek.
Ja miałem tak zakordowaną ośkę, że musiałem kupić nowy silniczek, za używany dałem 150zł.
Co do ściągnięcia ramienia spróbuj zrobić tak, że spryskaj WD-40, otem jak ją naciągniesz ściągaczem to wtedy opukaj lekko młotkiem. Uważaj, żeby nie wybić szyby albo nie dostać w zęby.
-
Witam panowie ja mam mianowicie taki problem że u mnie wycieraczka z tyłu nie działa w ogóle po użyciu manetki ale gdy wyciągnąłem silnik i sprawdziłem na krótko do akumulatora to wszystko działa do czarnej puszki obok silnika w klapie jakiś prąd dochodzi ale co dalej ma ktoś jakiś pomysł ? Pozdrawiam
-
Dodano: 2016-11-17, 11:03
Sprawdź czy obraca się trzpień wycieraczki,ten wychodzący z mechanizmu. U mnie był tak skorodowany w tulei, że silnik nie dawał rady obrócić wycieraczki. Pomogło gruntowne czyszczenie.
-
Jak pisałem wcześniej zdemontowałem całą wycieraczkę i podłączałem na krótko do akumulatora i działa,ale nie działa jak jest zamontowana w klapie zastanawiam się jak sprawdzić czy ta skrzyneczka która jest w klapie działa prawidłowo i czy idzie sygnał z manetki przy kierownicy.Myślałem ,że może ktoś miał już podobny problem i rozwiązanie jest proste ale widzę ,że czeka mnie walka.Pozdrawiam
-
Na allegro jest jeden sterownik.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd9ff24b437bbae4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0457d339232d43e4
-
Odświeżam nieco temat,ale pytanie z innej beczki- nie o "terkotanie" lecz o montaż tylnej wycieraczki. Jest jakiś filmik na yt jak zamontować cały mechanizm i samą wycieraczkę?
-
Witam ponownie w tym temacie, i odświeżam - jak tą obudowę zdjąć? niezbędne jest odkręcenie tych śrub tam, tj.na klucz 8? czy wystarczy jakoś podważyć ten plastik aby go zdjąć. Potrzebuję info aby zamontować nowy mechanizm do tylnej wycieraczki.
-
Trzeba odkręcić te śruby, to chyba 10. z tego co pamiętam.
-
No dobra,dobra...ale po co odkręcać obudowę światła stop? Jeśli ktoś się chce dostać do mechanizmu wycieraczki szyby tylnej to tego światła jak i plastików wokół tylnej szyby nie demontujemy, tylko dolny plastik klapy-jest w jednym dużym kawałku. Tak przynajmniej jest w przedliftowych.