HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: jarsek w 01 Luty 2014, 11:00:02

Tytuł: [Getz TB] Wymiana paska klinowego i brak turbo na zimnym sil
Wiadomość wysłana przez: jarsek w 01 Luty 2014, 11:00:02
Tematy prawdopodobnie wałkowane kilka razy ale jakoś nie mogę znaleźć. Mój Getz to 2008 rocznik Crdi 1,5, 88KM Przebieg 120 tys.Pytanie pierwsze jest takie jak wymienić pasek klinowy?Tam jest tak mało miejsca że nie podejdzie żadnym kluczem.Czy trzeba rozbierać nadkole lub pół samochodu? Czy trzeba jeszcze wymieć coś jeszcze razem z paskiem np. rolkę napinającą ?Drugi problem jest na zimnym silniku...nie działa turbo,silnik kręci się tylko do 3000 obr.,świeci kontrolka check.Zachowuje się tak jakby miał 60KM a nie 88KM.Po przejechaniu około 10 kilometrów silnik się rozgrzeje i wystarczy zgasić i zapalić samochód i wszystko wraca do normy tylko kontrolka check zostaje .Objawy takie są od pół roku coraz częściej i teraz co dziennie.Może ktoś miał już taki problem i wie który czujnik szwankuje ?W serwisie za podłączenie kompa powiedzieli 200 zł i nie gwarantują że znajdą usterkę...
Tytuł: [Getz TB] Wymiana paska klinowego i brak turbo na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 01 Luty 2014, 11:09:38
"3000 obr/min CE " pewnie EGR http://hyundai.epcdata.ru/getz/38573/engine/kollektor_vipusknoy_dvigatelya-28283C11/klapan_sistemi_recirkulyacii_vihlopnih_gazov-28450/

Do diagnostyki silnika kup sobie ELM327.

Co jeszcze można wymienić (zależy od zużycia):

pompa wody http://hyundai.epcdata.ru/getz/38573/engine/nasos_ohlajdayushey_jidkosti-25251C11/nasos_ohlajdayushey_jidkosti-25100/

napinacz http://hyundai.epcdata.ru/getz/38573/engine/nasos_ohlajdayushey_jidkosti-25251C11/natyajitel_remnya_grm-25281/

rolka w wersji z elektrycznym wspomagania kierownicy http://hyundai.epcdata.ru/getz/38573/engine/nasos_ohlajdayushey_jidkosti-25251C11/shkiv_holostoy_rolik-25287P/

rolka w wersji z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy http://hyundai.epcdata.ru/getz/38573/engine/nasos_ohlajdayushey_jidkosti-25251C11/shkiv_holostoy_rolik-25287U/

(http://images64.fotosik.pl/612/e90c62127d03d95cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e90c62127d03d95c)


Do diagnostyki silnika kup sobie ELM327.


W profilu masz silnik 81kW, a w rzeczywistości 65kW.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana paska klinowego i brak turbo na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: jarsek w 05 Luty 2014, 18:11:09
Dzięki za odpowiedź.Kabelek ELM 327 zakupiłem ale za skarby nie mogę się połączyć z samochodem ...chyba nie działa z Getzem.Chciałbym zapytać jeszcze o zawór EGR czy po odkręceniu z góry tych czterech śrubek imbusowych wyciągnę go do wyczyszczenia czy trzeba cały odkręcić. ..dostęp paskudny...co trzeba zdemontować aby podejść kluczykiem ?
Tytuł: [Getz TB] Wymiana paska klinowego i brak turbo na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 06 Luty 2014, 21:51:47
W tej górnej części jest tylko cewka która wysuwa trzpień do sterowania zaworem i raczej żeby go wyczyścić trzeba wyciągnąć całość.




Czyszczenie  http://www.drive2.ru/cars/hyundai/santa_fe/santa_fe_2nd_generation/blacksanta/journal/1353239/

Drugi temat od góry.

http://www.drive2.ru/cars/hyundai/i30_cw_wagon/i30_cw_i/xrest/journal/

Jak zainstalować ELM327 (trochę trzeba instrukcję zmodyfikować, ale co do zasady jest ok).

http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=category&id=19