HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: brix w 24 Sierpień 2009, 16:18:41
-
witam wszystkich potrzebuje pomocy. moja lantra J1 '91; 1,6 16V silnik G4CR przestała odpalać gdy jest ciepły silnik problem istnieje prawie od początku gdy ja kupiłem.Rano nie ma problemu z odpaleniem ale po przejechaniu nawet krótkiej traski lub rozgrzaniu silnika nawet na postoju auto nie odpala wcale dopuki silnik nie ostygnie.Moze ktoś z klubowiczów ma jakiś pomysł od czego zacząć diagnostykę aby znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy lub ktos miał kiedyś podobny przypadek.
-
Gdzieś to już widziałem.
Najprawdopodobniej czujnik temperatury Ci padł lub kostka.
Sprawdź go miernikiem i połączenie kostki.
-
sprawdziłem połączenie jak radziłeś tylko że w termostacie są 2 czujniki jeden jednopinowy chyba od wskazówki temperatury a drugi dwupinowy. Ten dwupinowy nie daje przejścia nawet po rozgrzaniu auta i nie wskazywał opornosci.
-
Najwidoczniej padł, warto pójść w sparwie nowego i na nowym pomierzyć, coś napewno powinno być :) A napięcie do niego dochodzi ? Chodzi o ten dwupinowy !
-
napięcie dochodzi w jednym przewodzie i połączeniu z + napiecie wskazuje coś ponad 12V czyli napięcie akumulatora a drugi przewód w połączeniu z "-" daje 6,8V.tyle że chyba mam kolejny problem bo własnie zauważyłem że przy termostacie ułamany jest plastikowy króciec do którego wpięte są gumowe rurki które biegną na górę kolektora dolotowego tylko że nie mam bladego pojęcia za co odpowiadają i jaka pełnia rolę
-
Mierząc napięcie we wtyku do czujnika dwupinowego nic nie masuj. Zmierz napięcie pomiędzy jednym i drugim pinem. Walę w ciemno ze ejst skoro drugim przewodem dotkłeś do masy a zapewne we wtyczce to minus. Czyli napięcie jest. Wychodzi na czujnik na dzień dobry, drogi taki nei jest, ok. 40-50zł. Ale tak jak mówię najlepiej przy zakupie, wziąść zmierzyć opór na nim i wtedy będziesz wiedział, ale jeśli to nei ejgo wina to też sprawny pownien być, dla ozdoby go nei dali :)
Ja miałem taki problem, wcześniej udało mi się go w ten sposób rozwiązać, dlatego piszę o tym :)
-
dzieki bardzo Złośnik własnie zbieram sie do sklepu wykrecony czujnik w łape miernik w drugą i ruszam na łowy tam w okolicach termostatu to są 3 czujniki.Dwa od temperatury i jeden z którego wychodzą te rurki do kolektora dolotowego.Właśnie ten czujnik ma wyłamany ten plastikowy kruciec z rurkami wiec bede i jego próbował zdobyć. Wróciłem i bieda straszna ten czujnik od rurek do podciśnienia nie do zdobycia może jeszcze serwis hyundai w bełchatowie mnie poratuje.
-
Sam miałem taki problem i okazało się że padł czujnik temperatury ten dwu pinowy .Dobra rada czujnik kupujcie w serwisie kosztuje 80zł. ponieważ on ma gwint stożkowy a zamiennikisa po 30zł ale z prostym gwintem.
-
To fakt, zapomniałem o tym, dawno to było ale wiem co to jest wkręcanie gwintu prosteko w stożkowy, mordęga i tylko gwint się popsuje, wejdzie na pół czujnika a potem nawet z brechą długą na dwa metry niewiel się zrobi, chyba że urwie się czujnik. Po prostu kupować to samo co wyjęte :)
-
czujnik zamowiłem w sklepie z japońszczyzną 35zł ale z tego co piszecie przy odbiorze sprawdze co mi sprowadzili.teraz porzebowałbym jeszcze pomocy przy znalezieniu tego czujnika od podciśnienia ponieważ mam złamany kruciec z którego wychodzą rurki na góre kolektora miałem zamiar skleić ale coś podpowiada mi że prawdopodobnie wypadło coś ze środkai nie bedzie działał jak potrzeba. Obskoczyłem z 10 sklepów i wszyscy rozkładaja ręce na allegro tez bieda
-
Zrób zdjęcie samego "czujnika" i okolic jego występowania, to więcej nam powie albo tym którzy mają ten sam model.
-
ogarnałem poniekąd wstawianie obrazek perwszy usutuowanie czujnika http://img197.imageshack.us/img197/6483/26082009585.jpg i sam czujnik po wykręceniu http://img197.imageshack.us/img197/3241/26082009586.jpg czujnik jest wkręcony obok tego dwupinowego przy termostacie z lewej strony. a rurki z niego dochodzą do kolektora ssącego http://img341.imageshack.us/img341/2466/26082009588.jpg
-
hmm z tego co poczytałem to jest jakiś zawór podciśnienia cz też zawór termiczny hmmm
Może koledzy pomogą, ja wysiadam :(
-
masz chyba racje bo to wkrecone koło termostatu i działa z jakimś podciśnieniem ale za co dokładnie odpowiada to nalezałoby spytać jakiejś madrej głowy. Dziekuje bardzo za pomoc i okazane zainteresowanie Złosnik. Dziś w okolicach 15 odbiore czujnik temperatury zobacze jak sie silnik bedzie zachowywał z czasem może faktycznie znajdzie śie ktoś kto ogarnie temat tego drugiego tajemniczego czujnika.
-
brix, pamiętam ten zawór z Scoupe ale nie pamiętam do czego służy. Nie jest to jakieś podgrzewanie przepustnicy? poszukaj na drugich końcach przewodów podciśnieniowych
-
zawór przy termostacie jest "temperaturowy", a cały system podciśnień - włącznie z tym zaworem - służą do sterowania EGRu.
Wymień 2-pinowy czujnik temperatury w termostacie i powinno być dobrze. Ew. padł silniczek krokowy.
BTW
Podgrzewanie przepustnicy jest realizowane cały czas - nie ma żadnych zaworów.
-
przy termostacie są wkręcone 3 czujniki. 1) jednopinowy do wskazówki temp. 2) temperatury dwupinowy i 3) czujnik z plastikowymi krućcami na które nachodzą rurki podciśnienia podłączone na kolektorze dolotowym w okolicach przepustnicy. Kolego e-gen posze o wyjasnienie tego EGRu.dziś w okolich 15 powinienem mieć ten 2-pinowy czujnik wiec go wrzucę i zobacze jak silnik bedzie sie zachowywał.Zastanawiam sie tylko czy usiłować za wszelką cenę zdobyć ten czujnik z podciśnieniem czy dokleić plastik wetknąć rurki czy to ma szansę działać.
-
dorwałem czujnik wkreciłem odpaliłem autko, silnik sie rozgrzał wentylator kilkakrotnie zgasiałem auto i odpaliłem następnie odczekałem kilka minut i silnik nie odpala :( .Czy może ktoś miał podobny przypadek albo jeszcze jakieś pomysły co mogło się stać.
-
To chodzi o Lantrę? A jaka tam jest regulacja zaworów? Hydrauliczna czy mechaniczna?
-
zawory hydrauliczne silnik G4CR 1,6 16V lantra j1 z 91 roku silnik napewno młodszy bo poprzedni własciciel wymieniał go ponieważ w pewnym warsztacie "profesjonalnie" wymieniono mu pasek rozrządu który strzelił po 2 tyg od wymiany dlatego wrzucił cały inny silnik
-
Nie mam pomysłów ale mimo wszystko pomierzyłbym ciśnienia na zimnym i ciepłym silniku. Na ciepłym szczególnie. Ale wcześniej należy sprawdzić czy jest iskra i paliwo wtedy gdy nie chce odpalić
-
Aha to taka sprawa, tak coś przypuszczałem że bez przyczyny się nei urywa króćców czy coś.
Skoro silnik jest drugi, popatrz czy wszystko jest popodpinane, wężyki,w tyczki, kable, czy coś jeszcze innego nie zostało pominięte, silnik nie palił na ciepłym już od momentu zamontowania gow tym aucie czy niewiesz ?
-
Ja w Scoupe I gen uszkodziłem ten króciec wyciągając rozrusznik. Nie pamiętam co z nim zrobiłem
-
Dobrze by było przynajmniej prowizorycznie podłączyć "luźny" wężyk, np. wkłądając w otwór po urwanym króćcu mniejszy połaczony z końcówką wężyka.
Przynajmniej wykluczysz sobie kolejną możliwość, a jeśliz najdzies zpowód to będziesz myślał gdzie to dostać. Oblukaj dokładnie silnik, wszystkie złączki, odłącz aku na chwile, skoro wymieniłeś czujnik a bład może został w kompie. No warto oblukać wszystko by na 100% już wiedzieć że wykluczyłeś niedopatrzenia poprzednika.
-
to teraz tak strasznie mnie rozeźlił ten czujnik że po wymianie nie jest ok.zaczałem sprawdzać po kolei wypinałem po kolei elementy elektroniki sterującej i nie przyniosło to znaczących rezultatów ciekawie zrobiło się gdy wypiałem aku na chwilę potem założyłem klemy i próbowałem odpalić po kilku-kilkunastu próbach silnik był skłonnny zaskoczyć i po kolejnych próbach rzeczywiście odpalił. sprawdziłem tą analogie 3 czy 4 razy i za kazdym dawało to taki skutek że po wypięciu akumulatora odczekaniu chwili wpięciu i próbach odpalenia silnik za n-tym razem odpalał.Dziwne było też zachowanie wskazówki od temperatury czasem leżała a czasem radośnie podskakiwała po odpaleniu lub kilku próbach wracało do normy. Wtedy zainteresowałem sie komputerem wyciągnałem dziada i rozebrałem patrze sobie w środek a tam uwędzone i nadpalone 2 "scalaki"?"stalaki"? http://img529.imageshack.us/img529/8795/26082009589z.jpg .Co sie tyczy silnika auto kupiłem w tamtym roku z zamiarem przekładki silnika do mojego scoupe w poznaniu. Gdy prowadziliśmy auto z moim bratem z poznania około 2 razy zatrzymywaliśmy sie po drodze. Za każdym razem po chwilowym zgaszeniu silnika (silnik nie zdązył ostygnąć) był problem z ponownym jego odpaleniem.a co do wężyków to jak silnik pracował podałem niskie ciśnienie w jeden z wężyków spowodowało to że obnizyły sie obroty silnika.ciśnienie sprawdzłem jakoś wiosną w tym roku to na zimnym silniku było bez zarzutu i wyrównane na wszystkich garach.paliwko dochodzi śćiągałem wąż od nadmiaru to pięknie dawało świece nie przerywają bo były suche po wykreceniu
-
komputer zawiozłem do elektronika facet jest ogarniety wiec może go zreanimuje jutro odbiore to sie okaże czy działa w przeciwnym wypadku czeka mnie szukanie EKU lub dalsze poszukiwania dlaczego nie pali na rozgrzanym silniku ;/
-
Brix jak masz komputer to wymień sobie te cztery kondensatory koło tych scalaków ,autko jest już wiekowe to mogły one stracic swoją pojemnośc albo sie rozlały co mogło spowodowac uszkodzenie tych scalaków.Ja tez wymieniałem u siebie ala dla świetego spokoju jak już miałem ECU wyciągnięte.
-
dzieki kuris u mnie kondensatory wygladały ok tylko spalony był jeden opornik i jakiś mniejszy kondensator niestety zdjęcie jest słabej jakości i nie widać dokładnie ale to co sie spaliło zaznaczyłem czerwonymi kółkami. facet ma mi płytkę wyczyścić wlutować spalone elementy i ogólnie przejrzeć w każdym razie jest jakaś mała nadzieja
-
W tych autach ECU lubią ulegać awariom z powodu przeciążenia po stronie silniczka krokowego którym sterują i/lub z powodu wylanych kondziorów.
Akurat ECU do Lantry powinieneś znaleźć w dobrej cenie na Allegro - pasuje również od Mitsubishi Colta C5x GTi (a dodatkowo ma EEPROM :D ).
-
wreszcie odebrałem ECU i wychodzi raczej na to że mamy sukces. Elektronik facet połapany wyczyścił osuszył kompa wlutował jeden ze spalonych oporników i naprawił jak sie okazało 2 wypalone scieżki. Generalnie operacja sie udała a lanterka mruczy sobie radośnie. tylko wskazówka od temp czasem skacze sobie w cały swiat ale lekkie pukniecie w daszek tablicy i przechodzi pewnie coś nie łączy bo juz o tym na forum gdzieś czytałem.Dziekuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim problemem.
-
No proszę widzisz :) ECU też ważna rzecz - tak jak i sprawny silnik, musi być co sterować (sprawnys ilnik_) i musi być czym sterować (sprawny komp) jedno bez drugiego niewiele porobi !
Co do czujnika temp też napewno nie jest źle że został wymieniony. Co do wskaźnika, powinien nie mieć styku, rozbierz zegary zajrzyj do środka, teraz już zmotywowany sprawnym działaniem silnika raczej poradzisz sobie i z tą usterką :)
Powodzonka i przyjemnościz używania autka :)
-
Plan jest taki żeby silnik z lanterki przełożyć do scoupe cała operacja raczej nie bedzie prosta dlatego chciałem doprowadzić silnik do porządku aby potem nie drapać sie po głowie co jest nie tak czy juz tak było czy może coś schrzaniłem a skoro jest ok to poprostu trzeba zawijać rękawy i brać sie do roboty. najpierw musze wspawać progi i reperaturki potem lakiernia przekładka silnika i kosmetyka wnętrza może do wiosny dam radę.
-
A co się stało z poprzednim silnikiem ? Zabiło go ?
-
facet zamordował skrzynie automatyczną. jak go kupiłem był włozony silnik i skrzynia od pony a oryginalny silnik z scoupe przyjechał na przyczepce i mam go do dziś tylko nie wiem w jakim jest stanie.
-
U mnie było to samo.
Musiałem odczekać około 5-10minut po jeździe i dopiero odpalił. Na zimno odpalał normalnie.
Wymieniłem kilka rzeczy i nic. Dopiero poradził mi stary mechanik , że te silniki nie lubią wyeksploatowanych akumulatorów i po wstawieniu nowej Centry zapala bez problemów.
Pozdrawiam.