HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: aqua w 17 Styczeń 2012, 18:47:36
-
Jakie polecacie oleje do silnika i filtry ?
Jak wygląda sprawa oleju w moście (częstotliwość wymian , jaka marka itp. ) proszę w tej sprawie jak najwięcej info ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z 4x4.
-
Do silnika leję Castrol EDGE 5W40.W moście sprawdzony tylko stan,nie trzeba było dolewać
-
Zatem w moście sprawdzamy stan i ewentualnie dolewamy bez wymian okresowych a co z filtrami czy są jakieś polecane marki?
-
wejdź np. http://www.czesci.autotrader.pl
i masz po problemie :mrgreen:
-
Jeśli posiadasz filtr cząstek stałych, to zalecany olej do silnika z dodatkami do filtra cząstek stałych :oops: :roll:
Jeśli poczytasz więcej na tym forum, to znajdziesz wiedzę podstawową :mrgreen: :mrgreen:
-
wymiana filtra oleju, castrol magnatek 5,5l 5w40, filtr paliwa, filtr powietrza 435zł przy okazji sprawdzenie poziomu w skrzyni. Olej max co 15 tyś lub 1x rok. Filtr kabinowy wymienię sobie sam bo za usługę zawołali 50zł i drugie tyle za filtr.
-
Z tego co czytałem w instrukcji to olej w tylnym moście wymienia się co 40 tys. (0.8l).
-
Z tego co czytałem w instrukcji to olej w tylnym moście wymienia się co 40 tys. (0.8l).
jestem zrozpaczony :shock: ,lenistwem i niechlujstewm niektówych włascicieli aut marki Hyundai w czytaniu i interpretacji prostych rzeczy tam napisanych.
Autami jeżdżą również kolorowi i rozumieją proste instrukcje,a najmądrzejszy na świecie polak ( w sensie nacji)nie rozumie ?
-
Zrozpaczony to będziesz jak nie wymienisz (20zł i masz czysto)
-
Zrozpaczony to będziesz jak nie wymienisz (20zł i masz czysto)
Nie wiem co masz na myśli :shock:
instrukcja wyraźnie mówi co kiedy i z jakiego powodu wymieniać
Nie ma najmniejszego powodu aby w sprawnym aucie ,robić cokolwiek ponad to co fabryka określiła.Od kiedy to wymiana tego co wymieniłeś kosztuje 20 zł ?
-
Tyle kosztuje olej. U mnie po 70 tys. poziom był dobry, ale był bardzo brudny.
-
Do swojego leję MOTUL 10w40 i stosuję tylko oryginalne koreańskie filtry . Nawet te najlepsze zamienniki mają inną konstrukcję . Przekonałem się o tym tej zimy .
-
ja leję Castrola 5w30 z normą do filtra DPF ,dedykowany do volkswagena.
-
ja leję Castrola 5w30 z normą do filtra DPF ,dedykowany do volkswagena.
Ja też i jest OK
-
spry dokładnie ten sam... 8-) Polecam wszystkim ten olej-numer 1.
-
Może ten olej jest super nie przeczę . Jednak na naszym rynku można kupić wszystko . Tak jak tą sól . Superol w bańce Castrola też się pewnie trafia . I taka jest płęta tej sprzeczki . Pozdrawiam .
-
Mariusz, w ten sposób moŻna negować WSZYSTKO .Pewne jest ,że do silników z PDF powinno się używać olejów DEDYKOWANYCH do PDF .Ten olej z został mi zalany w serwisie Hyundai na początku eksploatacji, h mmm twierdzisz ,że strzelają sobie w stopę ,albo w kolano,albo naraz w obie części ciała ,zalewając silnik w/w Castrolem.?Napisałem ,ze jest Ok ,ktoś potwierdza a Ty sugerujesz ,że ktoś w roku 2012 rozlewa do tysiecy palet ,polej z cystern PGR ?, czy Ty wciąż tkwisz w mentalności z tamtych lat ?
-
Miałem na myśli to,że nie wszystkie oleje na naszym rynku są oryginalne . Ten Castrol który zalali ci w serwisie jest poza podejrzeniem . Pozdrawiam .
-
polej z cystern PGR
no wiesz, jak będziecie polewać z cystern PGR to ja nie pije ;-)
-
Witam. Również przymierzam się do wymiany oleju i filtra, poprzedni właściciel zalewał auto zgodnie z instrukcją czyli Shell Helix Ultra AX 5w-30, Pytanie czy w dalszym ciągu zalewać tym olejem czy może polecacie cos lepszego ? i jaki filtr oleju wybrać bo czytałem ze musi być odpowiedni do filtra dpf?
-
Ja wlewam ten i jestem zadowolony. Do DPF-a musi mieć oznaczenie C3. A co do filtra oleju nie słyszałem aby był jakiś specjalny do DPF-a, musi być jedynie do danego modelu auta.
(http://www.wlejolej.pl/www2/oil_content/images/66b2bfc08bc6703cc79281bc01a51064__max.png)
-
Olej lej taki, jaki zaleca producent - tutaj nie ma co zmieniać. Natomiast jeżeli chodzi o filtr to przede wszystkim poleciłbym Ci firmę Knecht, o której nie słyszałem jeszcze złego słowa. Jedynym minusem jest nieco wyższa cena, ale w końcu płaci się za jakość. Oprócz Knechta wart uwagi jest ten filtr paliwa (http://www.motocentrum.pl/filtr-paliwa,hyundai,tucson-jm,2-0-crdi-naped-na-4-kola-140km,183-5157-19624-100253-0-257-30h0011,pr) - już nieco tańszy, ale ponoć równie solidny. Ja u siebie mam Knechta i mogę z czystym sumieniem polecić, gdyż problemów najzwyczajniej w świecie - brak.
:roll:
-
Witam
Jak w temacie, ze względu na filtr DPF kombinuje jaki olej zalać, na kartce i w książce serwisowej z Austri mam napisane tylko 5w40, zapomnieli dodać jakiej firmy. Co radzicie CASTROL- jaki? może coś innego, oto jest pytanie, ;-)
-
Masz zdjęcie dwa posty wyżej :-D
-
OK o takim myślałem , tylko z napisem DPF w miejscu C3
-
Lałem Castrola zaleje Millersa, obydwa C3, 5W30.
W Hondzie Jazz droga była inna: Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers 0W20 zresztą CFS;-)
-
Panie, Panowie. Podłączę się pod temat.
Otóż w moim Tucsonie 2.0 CRDI 140KM producent zaleca olej silnikowy spełniający specyfikację ACEA C3 (lowSAPS).
Natomiast jeżeli poprzedni właściciel "uporał się" z filtrem DPF to czy myślicie, że można zalać olej normalny (ACEA A3/B3/B4)? W końcu problemu DPFa już nie ma, a te oleje są znacznie powszechniej dostępne i mają często lepsze "własciwości" (zgodnie z ich kartami charakterystyk).
Jak to jest na przykład w przypadku silników WGT (112 KM) bez DPF - tam chyba można lać normalne oleje bez normy C3?
Pozdro!
-
Czy auto posiada Dpf czy nie silnik mechanicznie jest taki sam.
-
ok, thX!
-
Panowie wyszukiwarka RAVENOLA znalazła takie oleje,które polecacie wlać do Tucsona 2.0 crdi 2004r 113km??
Postanowiłem spróbować tego Ravenola a SPECOLA(Polska firma) na razie testuje w quadzie:)
(http://i.imgur.com/KRgEF6B.jpg)
-
Zdecydowałem się zalać takiego oleja
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6352603946
(http://i.imgur.com/u9KW8xr.jpg)
Będzie dobry???
Wymagania podane w instrukcji spełnia tak mi się przynajmniej wydaje ;)
-
Silnik rzecz jasna jest najważniejszy, ale czy przy doborze oleju ktoś sugeruje się jego wpływem również na turbinę ? Słyszałem sporo tez na ten temat, może jest tu ktoś, kto również o tym słyszał i bierze ten jakby nie patrzeć istotny aspekt pod uwagę.
-
Witam.
Wiem,że temat o olejach jest i temat rzeka,ale tu konkretne pytanie.
Chce wlać olej tej firmy i tylko tej a ich wyszukiwarka podała takie możliwości i teraz który wybrać, który najlepszy do Tucsona 2.0 crdi 113km 2004r.
Tutaj ich opcje
(http://i.imgur.com/S7eqizl.jpg)
-
jaki zalecaja w instrukcji?
teoretycznie najbardziej uniwersalny to 0w40 (0- dobrze płynie w zimie, 40- gruby film olejowy, aczkolwiek tu dochodzi jeszcze lepkość w wys. temp- takie rzeczy w kartach charakt. znajdziesz).
z olejami to już tyle toczono dyskusji, że do tak niewysilonego silnika to lej co deklaruje producent i tyle. Wiele produktow oznaczonych jako syntetyczny to zwykłe HC, a te niby PAO jak zajrzysz w karty to sie okazuje ze tej bazy PAO ma 10-20%...
Wg mnie nie ma co tracic czasu i głowy na to.
PS. Ewentualnie jesli producent deklaruje jakiś konkretny ze wzgl. na filtr dpf to wtedy sie stosuj. Jak masz syf w silniku to wybieraj olej z wysokim TBN.
-
Jak chodzi o wytyczne w instrukcji to jest tylko tak
(http://i.imgur.com/4EtTUW7.jpg)
Czyli ma spełniać normę ACEA- B4 lub wyższą.
-
wg instrukcji i wg kat shella u Ciebie :
0w30
5w30
5w40
wazniejsze czy ma DPF i jaka turbine- zmienna czy stała geometria :idea: :idea:
-
To jest silnik 113 km 2004r czyli bez DPF,turbo zwykle bez zmiennej.
Jakie oleje tu były to mniej więcej wiem tylko pytam konkretnie o te z Ravenola którego byście wlali,polecali :)
-
RAVENOL SSO SAE 0W-30
RAVENOL SSL SAE 0W-40
z tych dwóch- dalej niech Ci zawęzi ktos bardziej oblatany w sensieo czy warto stosować 40
-
Ok może ktoś się jeszcze wypowie a jak nie to też myślałem o tych dwóch.
Zobaczymy.
-
Oba spełniają normy Hyundai
RAVENOL SSL 0W-40 ten ma lepsze parametry.
-
Dokładnie ten już zamówiony,jeszcze filtry i na dniach wymieniam.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi .
-
Mam Tucsona 113km bez filtra cząsteczek stałych. Latem castrol 5w30 FST czy ten olej spełnia noryymnowym : Syntetyczny Olej MOTUL 8100 X-clean FE 5w30? Bo nie mogę nigdzie znaleźć jakie normy musi spełniać do mojego silnika.
-
Przecież parę postów wyżej masz zdjęcie z instrukcji jakie musi dany olej spełniać normy.
A i na olejach też pewnie jest napisane.
-
A skąd mam wiedzieć czy mam vgt czy wgt?
-
vgt wgt to chodzi o turbo.
Zmienna geometria czy nie.
Jak masz silnik 113 konny to masz stała geometrię(wgt)
-
vgt wgt to chodzi o turbo.
Zmienna geometria czy nie.
Jak masz silnik 113 konny to masz stała geometrię(wgt)
Dzięki, a jeśli zastosuje olej z oznaczeniem C3 to będzie to nieodpowiedni olej? Na rynku praktycznie 80% dostępnych produktów są z oznaczeniem c3
-
Pewnie będzie dobry.
W instrukcji masz napisane,że norma ma być. B4 lub wyższa więc będzie ok. C3 to chyba jest norma dla silników z dpf.