HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: wichura_79 w 17 Styczeń 2014, 21:47:22
-
WITAM :) czy ten EGR jest naprawdę niezbędny zwłaszcza że i tak chodzi na mieszance LPG+NO ?? pytam bo zastanawiam się nad opcją zaślepienia go , po pierwsze robi syf w kolektorach i nie tylko po drugie ostatnio mi go zablokowało i trochę potrwało zanim to naprawili , na szczęście blisko domu padł bo silnik odmówił posłuszeństwa :shock: a jak by to było 1000 km od domu ??
z góry dzięki za jakąś pomoc :-D
[ Dodano: 2014-01-23, 10:26 ]
czy naprawdę nikt na tym forum nie jest mi w stanie pomóc ?? :-x
-
Zaslepienie EGR w Sonacie nie powoduje bledow, kupuje się taka blaszke i tyle.
przed ta operacja lepiej wyczyscic egr.
Jesli to nie pomyłka (ustawione masz ze posiadasz Sonate CRDI)
LPG + ON ? Posiadasz taką instalację jak to się sprawuje?
Zwłaszcza ciekawi mnie umieszczenie butli i spalanie..
-
"EGR jest naprawdę niezbędny zwłaszcza że i tak chodzi na mieszance LPG+NO"
Koledze chodziło że przez zawór EGR przepływają spaliny których skladnikiem są m.in NOx.
-
Niektórzy montują gaz do diesel-a
ale działa to na innej zasadzie:
ok 20-30% gazu
reszta to nadal ON
wiec i oszczędność mniejsza
a koszt ~4 ~5 tys. do osobowego
kiedy się zwróci?
-
ok to tak założyłem tą blache błąd raz jest raz go niema nie widzę jakiejś zależności chyba zależy od kaprysu komputera :)
kosmos2011 piszesz że jest niezbędny ale dlaczego tak uważasz ?? co może się stać ? gaz w deslu dopala NO nie wytwarzają się cząstki stałe poprawia parametry paliwa
koszt instalacji 4200zł pali teraz 4l NO i 3l LPG podobno wydłuża żywotność silnika
-
Wichura_79 to jest cytat z Twojego postu
czy ten EGR jest naprawdę niezbędny zwłaszcza że i tak chodzi na mieszance LPG+NO
a nie moje stwierdzenie. Teraz już nie wiem czy Twój samochód ma zasilanie ON+LPG czy mowa jest tylko o tym co przy spalaniu ON przepływa przez zawór EGR.
-
tak jest NO+LPG ale to niema znaczenia czym jest zasilany chodziło mi o to co może się zepsuć jak zaślepię EGR , miałem problem z EGR ( samochodu nie dało się odpalić bo EGR się zawiesił ) i dlatego go chciałem zaślepić żeby już się nie zawiesił :->
a jeżeli chodzi o ekologie to NO+LPG bez EGR jest na pewno bardziej ekologiczne niż samo NO nawet z działającym EGRem
rzeczywiści cytat mojego postu :) niedopatrzenie ;)
[ Dodano: 2014-02-12, 20:48 ]
teraz jest kolejne pytanie
czy jest szansa wypiąć EGR w komputerze i jaka była by cena takiej zmiany ? :)
trochę denerwuje ta kontrolka ( sprawdź silnik )
-
Siemka.
Również mam problem z EGR w Soni i chciałbym ją przeczyścić, więc stąd pytanie - czy demontaż EGRa jest jakiś skomplikowany? Na co powinienem zwrócić uwagę? Jeżeli ktoś może to proszę o mały instruktarz ;)
Dzięki.
-
i tak działa to forum gość by chciał żeby mu ktoś podpowiedział Jak się wyciąga i czyści EGR mamy kwiecień i nikt się nie kwapi do udzielenia porady ja też pytam w innym wątku bo mam problem i tak samo nie ma odpowiedzi piękne jest te forum
EGR znajduje się z tyłu silnika idzie do niego kostka elektryczna
Jest przykręcony chyba 3 śruby nagar można wyskrobać śrubokrętem a reszte umyć zmywaczem bądź benzyną ekstrakcyjną
-
Tomasz chyba zbyt wiele wymagasz od forum. Może po prostu nikt nie zna odpowiedzi na Twoje pytanie w tym innym wątku.
-
jedna słuszna opcja z tym EGR jest zlikwidowanie go w ECU innej opcji nie ma, jak już wiesz blaszka nie działa tak samo możesz wypiąć i będziesz jeździł. Jedyne co to unikać stałej ekonomicznej jazdy bo po 50s stałej jazdy ECU znajdzie błąd EGR. Z wycięciem z mapy EGRu powinien poradzić sobie każdy kto bawi się z mapami itd.
Co do wyciągnięcia i czyszczenia nic strasznego 3 śrubki na klucz imbus znajduje się po prawej stronie silnika z grubą kostką :-)