HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: achaa24 w 15 Styczeń 2014, 12:18:41
-
Zobaczcie zdjęcie poniżej (to wlew oleju). Uszczelka pod głowicą, czy to może być coś innego?
-
Trochę się tego nazbierało. Wskazuje na uszczelkę jeśli ubywa płynu.
Ale jest zima i jeśli mało jeździsz to jest to całkiem normalne.
-
Pokonuję bardzo małe odległości każdego dnia - około 2-3 km do pracy, czasami po 5,5km jak jadę na zakupy (maksymalnie). Pojadę jutro do mechanika, żeby sprawdził, czy to uszczelka, czy nie ( mam nadzieję, że da się to sprawdzić na 100%?).
-
Zaraz padnę. Masz napisane jak sprawdzić samej. Zobacz czy ubywa Ci płynu ze zbiorniczka, jeśli stan spod korka który masz to objaw uszczelki, to w zbiorniczku już nie powinnaś mieć w ogóle płynu chłodniczego. Jeśli jest i to na właściwym poziomie to nie ma co się przejmować, wyczyścić z syfu i korek i tyle ile się da pod nim - to co widać i jeździć dalej, raz na jakiś czas przejechać się kawałek dalej aby silnik się rozgrzał i syf się zbierał nie będzie.
Mam podobny czasem objaw, do roboty mam około 7km i silnik dopiero się nagrzewa do odpowiedniej temp. gdy wjeżdżam na parking.
-
Mechanik po pomiarze ciśnienia potwierdził, że nie ma się czym martwić. Powiedział też, że nie zawsze ubywa płynu i nie jest to absolutny wyznacznik faktu pękniętej uszczelki (więc panie moderatorze Złośniku powstrzymaj się od padania następnym razem).
-
Nie jest wyznacznikiem ubytek płynu ale "majonez" pod korkiem może być, więc skoro zaczęłaś od takiej obserwacji temat postu to jasnym było w pierwszej kolejności zacząć od poinformowania Cię o możliwej takiej przyczynie którą może być właśnie padnięta uszczelka pod głowicą. Gdyby płynu nie ubywało a uszczelka byłaby uszkodzona to np. między cylindrami zanikałoby sprężanie, spaliny dostawały by się do układu chłodzenia i ciśnienie by wzrosło w przewodach albo też objawy byłyby podobne do uszkodzonych pierścieni czyli od samego startu nadmiernie dymił by na niebieskawo z powodu przerwy miedzy cylindrem a kanałem olejowym...
Tego wszystkiego nie napisałaś. Ponadto - jeśli uszkodzenie będzie między kanałem olejowym a wodnym to będzie syf a silnik może mieć dalej prawidłowe ciśnienia więc pomiar też niczego jednoznacznie nie wyjaśnia.
Skoro pytasz - uzyskujesz odpowiedź, sprawdź, pytaj dalej - nie bój się - my radzimy co zrobić zanim pojedziesz do mechanika. Równie dobrze, mógłby powiedzieć, że jest uszkodzona UPG, przyjąć auto, skasować kasę, nie zrobić nic - tylko przejechać się kawałek dalej, wyczyścić korek i gotowe. Tyle zrobisz sama i to za darmo.
Pozdrawiam :)
-
No i się stało. Pomimo pomiarów pana mechanika, samochód zaczął kopcić jak smok na biało a w zbiorniczku wyrównawczym zrobiła się kawa z mlekiem i zostało go już tyle, co nic. Chyba zmienię warsztat ;]
-
Taka ilość "majonezu" musiała coś znaczyć przy niedogrzanym silniku osad pojawia się, ale tylko na korku. Teraz zastanów się czy nie warto wymienić uszczelniaczy zaworów (jeśli zużywa olej), popychaczy i łańcuszka wałków rozrządu wraz ze ślizgami (jeśli słychać pukanie z prawej strony pop pokrywą zaworów).
Numer oryginalnej uszczelki pod głowicę 22311-23100 odradzam zamienniki.
http://hyundai.epcdata.ru/coupe/21533/engine/golovka_bloka_cilindrov-2022111/prokladochnoe_kolco_golovka_bl_cilindr-22311/
-
Jednym słowem - roboty od cholery. I nie radzę z tym jeździć.