HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Gordinho w 09 Sierpień 2009, 10:02:52
-
Witam. Powiedzcie czy wy w waszych Accentach też słyszycie w kabinie dziwne drgania pochodzące z silnika przy obrotach między 2300 a 2800? Poniżej i powyżej tych obrotów silnik pracuje ładnie... Co może być przyczyną czegoś takiego?
-
U mnie jedynie dziwne drgania czy cos w tym stylu wystepuja jak mam zalaczona klimatyzacje :shock: najbardziej jest to odczowalne kiedy auto stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach.
-
U mnie wszystko ok, jedynie jak włącza się sprężarka klimy to słychac łożysko sprzęgła ponieważ na nie przenoszą się drgania ale ja już mam przejechane 127 tys. km a nie wiem jak ktoś jeździł wcześniej więc pewnie sprzęgło będzie niedługo do wymiany :-/ tym bardziej, że "czuc" już na pedale sprzęgła, że się "kończy"
-
Zbyszek, sprzęgło, komplet oryginał to koszt ok 600 pln - off topic ale zeby się nie stresował :)
-
kml, 600 pln za oryginał HYUNDAI to znośna cena ale można kupi taniej np. PHC VALEO za 425 pln detal minus rabat :-D Ja swoim hultajem robię symboliczne przebiegi bo na co dzień mam sam. służbowy ;-) ale sądzę, że przed następnymi wakacjami trzeba będzie wymienic :-/
-
Zbyszek, ninininnini nie ma zamiennika - sprawdzone. Ja początkową cenę mialem ok 380 ale okazalo się, że naprawde nie ma innych sprzęgieł, ktore są autentycznie zgodne a nie tylko katalogowo.
-
OK, ja też jestem za oryginałami ale... w przypadku koreańskiego VALEO (PHC) nie powinno byc problemu, nikt kogo znam nie miał a cena bardzo dobra.
-
Zbyszek, ale mi nie chodzi o jakość tylko o fakt, że zamienniku nie pasują rozmiarem etc. Zanim zakladałem nowe u siebie to koleś przez 2 dni dzownil po wszystkich i sprawdzał co jest dostępne a i tak stanęło na końcu na oryginale.
-
LUDZIE, OFF TOP!!! Temat brzmi inaczej... Jak widzę nikt nie ma takiej przypadłości jak ja więc chyba będę musiał zostawić sprawę fachowcowi...
-
Gordinho, a jak czujesz te drgania? Na kierownicy czy budą trzęsie?
-
U mnie to samo. Dokładnie w tym samym zakresie obrotów. Mam czasem wyrzuty sumienia że za bardzo żyłuje silnik i często zmieniam bieg jak tylko zaczyna drgać, żeby się nie męczył :). (oczywiście mam świadomośc tego że 2000-3000 to jak najbardziej normalna praca silnika).
Dodatkowo drgania występują na biegu jałowym jak już wyłączy się ssanie i np. włączę światła. Wtedy na moment obroty spadają i troche burknie spod klapy. Zapewne w taki sam sposób jak przy włączaniu klimy :).
ps. Witam wszystkich forumowiczów !!
-
Wtedy na moment obroty spadają i troche burknie spod klapy
Jak dla mnie to jest objaw bankowo powiązany z niewydolną elektryką w samochodzie i trzeba zajrzeć do alternatora i w tamte okolice.
-
Możliwe. Poprzedni właściciel wstawił nowy akumulator (centra) w nadziei żę problem zniknie. Jednak silnik pali na dotyk za kazdym razem wiec chyba ładowanie jest ok. Dla pewności mogę pomierzyć, tylko proszę o wskazówki co gdzie i ile ma być :).
Jesli to off top to proszę na priva ewentualnie jeśli może się to komuś przydać założę nowy temat.
-
Gordinho, a jak czujesz te drgania? Na kierownicy czy budą trzęsie?
Nic z powyższych, słyszę że silnik pracuje inaczej niż powyżej i poniżej wskazanych obrotów. Możliwe że jakaś świeca źle pali. Jutro kupuje nowe świece i zobaczymy czy coś pomoże...
-
Jutro kupuje nowe świece i zobaczymy czy coś pomoże...
A przewody ok?
-
Ja wymieniłem świece i żadnego rezultatu (w tej kwestii) to nie dało. Wydaje mi się że to bardziej wina poduszek silnikowych. Możliwe że bardziej wybite nie dają rady powstrzymać rezonansu w jaki wpada silnik na tych obrotach. Ale to tylko moje przemyślenia na chłopski rozum :)
-
Wydaje mi się że to bardziej wina poduszek silnikowych
U mnie kiedys był problem z poduszkami ale wówczas miałem problem z biegami (głównie trójka). Po wymianie poduszek (przód i tył) problem znikł. Nie zauważyłem niepotrzebnych drgań silnika.
-
Ja mam ten sam problem.W okolicach 2800 obr/min silnik pracuje tak samo lecz czuje w kabinie drgania (mniej wiecej jak deska rozdzielcza).Szukalem przyczyny pod maska, kladlem sie pod auto i nic nie zauwazylem.Po prostu tak ma:) Moze wspolnymi silami cos zdzialamy :-)
-
Ja mam ten sam problem.W okolicach 2800 obr/min silnik pracuje tak samo lecz czuje w kabinie drgania (mniej wiecej jak deska rozdzielcza).Szukalem przyczyny pod maska, kladlem sie pod auto i nic nie zauwazylem.Po prostu tak ma:) Moze wspolnymi silami cos zdzialamy :-)
Mam to samo, ale słyszę ciut inna pracę silnika, jakiś rezonans ? tyle że w zakresie mniej więcej 2,8-3,2 tys obr :)
-
Myślę, że to normalne, u mnie też słyszę lekki rezonans ale nie wiem przy jakich obrotach, bo mój Accencik nie posiada obrotomierza, dzieje się to przy 90 - 100 km/h powyżej już cichnie :-D trzeba z tym żyć :lol: da się !!
-
Ja mam ten sam problem.W okolicach 2800 obr/min silnik pracuje tak samo lecz czuje w kabinie drgania (mniej wiecej jak deska rozdzielcza).Szukalem przyczyny pod maska, kladlem sie pod auto i nic nie zauwazylem.Po prostu tak ma:) Moze wspolnymi silami cos zdzialamy :-)
Mam to samo, ale słyszę ciut inna pracę silnika, jakiś rezonans ? tyle że w zakresie mniej więcej 2,8-3,2 tys obr :)
No wiec właśnie ja stawiam na rezonans. W Twoim przypadku objawia sie na wyzszych obrotach bo masz mniejszy silnik. Trzeba by sprawdzić bez maski np :) Mozliwe ze (jesli to reznans) ma na to wpływ nawet osłona pod silnikiem... Z resztą to chyba mało ważne. Najważniejsze że hultaje hul(t)ają bez problemu :)
-
jesli rezonans, to mozliwe ze odpowiada za to zawieszenie silnika, np. poduszki
-
Najważniejsze że hultaje hul(t)ają bez problemu
I tak trzymać ! nie ma co narzekać za dużo, przecież to nie żadna limuzyna tylko słodki samochodzik :lol:
-
Ja też stawiam na zawieszenie silnika, gdy na luzie powoli przeciskam go do tych obrotów to silnik bardzo ładnie i równo pracuje, drgania słyszalne są na tych obrotach dopiero w momencie gdy napędzane są koła, więc też zdaje mi się że to wina poduszek, a to że różni użytkownicy mają to samo na różnych obrotach może zależeć właśnie od zużycia poduszek itp.