HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: lotug w 08 Styczeń 2014, 13:45:11
-
Witam.
Wkrótce zakładam instalacje LPG firmy BRC do i30 1,4, 109KM. Zastanawiam się nad dodatkowym montażem lubryfikatora? Czy jest on wskazany czy można go sobie darować? Z pewnością nie zaszkodzi silnikowi ale czy warto dokładać około 200-250PLN? (za tyle oferuje zakład, który będzie mi montował instalację)
-
A czy ten i30 ma wzmocnioną głowicę już przez fabrykę? Bo inaczej może być tak jak z tym kupionym nówką z salonu prze zosobę co zamieściła ten tekst.
http://www.wykop.pl/ramka/1804852/czy-mozna-miec-zaufanie-do-autoryzowanych-salonow-hyundai/
-
Troche sobie poczytalem, mimo wszystko gaz juz zalozony. Nie znam sie wiec nie wiem czy mam wzmacniana glowice czy tez nie. A jesli chodzi o salony Hyundaia to Kupilem samochod niedawno i akurat mial wyznaczony przeglad po 3 latach. Stwierdzono slizganie sprzegla a jako, ze samochod na gwarancji powinno zostac naprawione/wymienione w jej ramach. Niestety, sprzeglo nie podlega gwarancji. Wiec przepraszam, w takim razie co podlega? Zaplacilem za przeglad prawie 500PLN za wymiane oleju z filtrem (produkty moje), filtr powietrza i filtr kabinowy (produkty moje), filtr paliwa (produkt od hyundaia), wymiana zarowki. Takie rzeczy to ja moge zrobic sobie sam za darmo. OK, rozpisalem sie ntroche nie na temat. A wracajac do gazu, zalozylem poniewaz 3 znajomych jezdzi na gazie i nie narzekaja po przejechaniu 50kkm, 85kkm oraz 110kkm. Mam nadzieje, ze nie spotka mnie taka przygoda jak uzytkownika, o ktorym czytalem.
-
Na forach LPG piszą że lubryfikacja to takie placebo.
Jeśli masz instalację złożoną da dobrych komponentach, założoną wg sztuki i co najważniejsze wyregulowaną przez osobę która się na tym naprawdę zna to nie powinno być problemów (chodzi o użytkowanie, nie o utratę ewentualnej gwarancji).
Jeśli chcesz dowiedzieć się co myślą o Twojej instalacji "gazownicy" - załóż temat np. na LPG-FORUM.
-
JUż kiedyś Yaris musiała mieć lubryfikacje bo niby ceramiczne gniazda zaworów sypały się.
Wystarczy spojżeć ile yarisek jeździ bez lubryfikacji i nic się nie sypie.
Wszystko zależy od jakośći instalacji. Lubryfikacja kosztuje i olej też.
Do każdego silnika 4t a nawet wankla da się wsadzić lpg tylko trzeba dobre komponenty dobrać.
-
Zamontowałem tydzien temu, zobaczymy jak bedzie sie spisywala sama instalacja i oczywiscie silnik po jakims znaczacym przebiegu. Pierwsze obserwacje: nie zauwazylem spadku mocy i komfortu jazdy, przelaczanie z benz na gaz (przy temp. okolo +5'C) po okolo 150-180s podczas postoju oraz po okolo 90-120s podczas jazdy czyli tak naprawde po wyjechaniu z parkingu i z osiedla. Dalsze obserwacje umieszcze za jakis czas.
-
Kolego Lotug. Jestem autorem strony gdzie zamieszczono link z wykopu.
Uważam, że jeżeli to jest model z poprzedniej generacji to źle zrobiłeś. Prędzej czy później padnie Ci głowica. Mam prawie 30 opinii autoryzowanych serwisów.
A moje dodatkowe pytania są następujące: spróbuj stojąc na biegu jałowym oczywiście na lpg gwałtownie wcisnąć pedał gazu? (mi strzela w silniku i się dusi). Jak jest u Ciebie?
oraz czy nie masz problemów z kontrolką check engine? mi się świeci ciągle.
-
marcin_i30
Mam przejechane dopiero 600km na gazie wiec jeszcze za wcześnie żeby coś mogło paść. Kontrolka mi się nie pali natomiast po południu sprawdzę tę sprawę z wciśnięciem pedału gazu - zobaczę co się stanie. Owszem, czytałem wiele opinii na temat gazu w hyundai/kia i były one podzielone. Dużo osób pisało, ze nie zakłada gazu ponieważ są problemy itp. ale tak naprawdę na własnej skórze przekonało się o tym zaledwie kilka osób z komentujących internautów. Równie wiele było komentarzy pozytywnych, w których internauci pisali, ze przejechali 50, 100 czy ponad 100kkm. Znajomy posiadający kia ceed 2009 zrobił na gazie 80kkm i nie narzeka. Myślę, ze to jest tak jak ze sprzętem agd/rtv, dwie osoby kupią np. ten sam telewizor i jednej osobie zepsuje się po miesiącu a drugiej będzie służył przez długie lata. Owszem, wiem, ze zaryzykowałem montując instalacje gazowa ale mam nadzieje, ze nic w krótkim czasie mi nie padnie.
P.S. Jak już wspomniałem wieczorem lub jutro rano umieszczę info dotyczące co dzieje się po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.
[ Dodano: 2014-01-24, 07:10 ]
Kolego Lotug. Jestem autorem strony gdzie zamieszczono link z wykopu.
Uważam, że jeżeli to jest model z poprzedniej generacji to źle zrobiłeś. Prędzej czy później padnie Ci głowica. Mam prawie 30 opinii autoryzowanych serwisów.
A moje dodatkowe pytania są następujące: spróbuj stojąc na biegu jałowym oczywiście na lpg gwałtownie wcisnąć pedał gazu? (mi strzela w silniku i się dusi). Jak jest u Ciebie?
oraz czy nie masz problemów z kontrolką check engine? mi się świeci ciągle.
Zgodnie z obietnicą zrobiłem tak jak mi poradziłeś. Wczoraj na dobrze już rozgrzanym silniku wcisnąłem gwałtownie pedał gazu - żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Powtórzyłem to dla pewności 3-4 razy w krótkich odstępach czasu - póki co wszystko OK.
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
Zgodnie z obietnicą zrobiłem tak jak mi poradziłeś. Wczoraj na dobrze już rozgrzanym silniku wcisnąłem gwałtownie pedał gazu - żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Powtórzyłem to dla pewności 3-4 razy w krótkich odstępach czasu - póki co wszystko OK.
No to mi skopali w takim razie instalacje. Dzięki za testy.
-
marcin_i30, Gdzie zakładałeś?
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
W ASO Hyundai Stalowa Wola. Wielokrotnie im to zgłaszałem. Niestety rozłożyli ręce. Najgorsze jest to na skrzyżowaniach jak chce szybko je opuścić a tu silnik dusi się. Musiałem nauczyć się z tym żyć. Zawsze trzymam silnik na wyższych obrotach.
-
Instalacje lpg mialem zamontowane w kilku poprzednich pojazdach od roku 95 ubieglego wieku pamiętam jeszcze cenę litra gazu na poziomie 19 groszy za litr i nasluchalem sie setek teorii o problemach z tym czy innym silnikiem z lpg.
W Poznaniu miałem szczęście trafić na wyjątkowego instalatora znającego sie jak mało kto na instalacjach i bez cienia wątpliwości zagazowalem tam hyundaika.
Jestem przekonany ze wiekszosc problemow ktore poruszaliscie w poscie wynikaja z blednej kalibracji, oszczednosciach zakladu instalujacego zestaw lub zle dobrane elementy składowe instalacji.
Dlugi czas reakcji na pedał gazu moze byc zwiazany ze zle dobranej mocy reduktora, zbyt wolne czasy wtryskiwaczy lub za male cisnienie robocze gazu ktory przechodzi na listwe wtryskowa zbyt wolno.
Koniecznie udaj sie do dobrego fachowca od BRC na regulacje i sprawdzenie komponentow bo najwyrazniej w czyms tkwi problem.
Jesli mozesz wrzuc fotki twojej instalacji plus zdjecia listwy wtryskowej i reduktora moze znajdziemy jakies niepokojace rozwiazania w twoim samochodzie.
-
W ASO Hyundai Stalowa Wola. Wielokrotnie im to zgłaszałem. Niestety rozłożyli ręce. Najgorsze jest to na skrzyżowaniach jak chce szybko je opuścić a tu silnik dusi się. Musiałem nauczyć się z tym żyć. Zawsze trzymam silnik na wyższych obrotach.
Mam pytanie - Jak w Stalowej w ASO potraktowali LPG i jak z gwarancją? Robisz u nich full to nie widzą LPG?
-
W ASO Hyundai Stalowa Wola. Wielokrotnie im to zgłaszałem. Niestety rozłożyli ręce. Najgorsze jest to na skrzyżowaniach jak chce szybko je opuścić a tu silnik dusi się. Musiałem nauczyć się z tym żyć. Zawsze trzymam silnik na wyższych obrotach.
ja zakładałem w EGP w Warszawie przy Ostrobramskiej. Tak jak już wspomniałem wierze, że jeżdżąc na gazie samochód będzie mi służył w miarę bezawaryjnie min. 7 lat (tak sobie założyłem, że pojeżdżę nim minimum tyle).
Wcześniej miałem 3 samochody (Polonez-hehe, Honda, Opel), każdy na LPG i z żadnym nie miałem problemów.
-
Salon Hyundai sprzedał mi nowy samochód z gazem. Z salonu wyjechałem już na gazie. Otrzymałem 5-letnia gwarancje. Dlatego zapłaciłem prawie dwa razy więcej niż normalnie za lpg montując w ASO ale ważne było dla mnie utrzymanie gwarancji. Jak do tej pory przez 2,5 roku wszystko robili na gwarancji. Czy silnik czy amortyzatory czy sprzęgło itp. Teraz coś sprzedawca zaczyna kręcić. A dlaczego pojawił się problem? bo dowiedziałem się w opinii ponad 30 serwisów ASO, że niszczą się silniki. To samo potwierdził mi sprzedawca, który upiera się, że będą wszystko naprawiać(tylko co da mi naprawa jak za jakiś czas się skończy gwarancja a za naprawy będę musiał płacić z własnej kieszeni). Kupując samochód również wychodziłem z założenia by jeździć minimum te 7 lat bezawaryjnie a tu nie widzę tego w kolorach. Są różne opinie co do lpg w i30, natomiast to co otrzymałem od innych ASO wraz z opinią HMP jest dla mnie wystarczające i jazda samochodem teraz gdzie ciągle zastanawiam się czy nic się nie zepsuje do miłych nie należy (w chwili obecnej poszła uszczelka pod głowica, duszenia przy gwałt. wciskaniu gazu, brak mocy, kontrolka silnika itp.).
Wcześniej miałem na lpg VW Polo (prawie 300 tys. bez problemów)
-
Salon Hyundai sprzedał mi nowy samochód z gazem. Z salonu wyjechałem już na gazie. Otrzymałem 5-letnia gwarancje. Dlatego zapłaciłem prawie dwa razy więcej niż normalnie za lpg montując w ASO ale ważne było dla mnie utrzymanie gwarancji. Jak do tej pory przez 2,5 roku wszystko robili na gwarancji. Czy silnik czy amortyzatory czy sprzęgło itp. Teraz coś sprzedawca zaczyna kręcić. A dlaczego pojawił się problem? bo dowiedziałem się w opinii ponad 30 serwisów ASO, że niszczą się silniki. To samo potwierdził mi sprzedawca, który upiera się, że będą wszystko naprawiać(tylko co da mi naprawa jak za jakiś czas się skończy gwarancja a za naprawy będę musiał płacić z własnej kieszeni). Kupując samochód również wychodziłem z założenia by jeździć minimum te 7 lat bezawaryjnie a tu nie widzę tego w kolorach. Są różne opinie co do lpg w i30, natomiast to co otrzymałem od innych ASO wraz z opinią HMP jest dla mnie wystarczające i jazda samochodem teraz gdzie ciągle zastanawiam się czy nic się nie zepsuje do miłych nie należy (w chwili obecnej poszła uszczelka pod głowica, duszenia przy gwałt. wciskaniu gazu, brak mocy, kontrolka silnika itp.).
Wcześniej miałem na lpg VW Polo (prawie 300 tys. bez problemów)
Szczerze mówiąc w żadnym ze swoich wcześniejszych samochodów nie miałem (odpukać) żadnych poważnych problemów więc nawet nie wiem jakie są ewentualne koszty jeśli np. w wyniku jazdy na lpg uszkodzi się głowica czy zawory (jestem laikiem jeśli chodzi o samochody dlatego o cenach takich usług nie mam pojęcia). Jakie to są koszty jeśli uszkodzi się głowica, zawory lub wspomniana przez Ciebie uszczelka pod głowicą?
-
Starsze silniki lepiej znoszą gaz bo są robione z lepszych materiałów. A teraz mamy czasy oszczędności i wymyślania silników z zaworami ceramicznymi itp i wtedy kiepsko z żywotnością.
Brtu w ibizie 1.6 8v po 150tys na gazie poszła uszczelka bo puszczał olej. Koszt to sama uszczelka, planowanie 30zł plus robocizna własna.
Jednak w takim i30 czy focusie już regeneracj 12 zaworowej głowicy to pewnie koszt z minimum 1,5tys.
A czy coś daje ten sławny lubryfikator to szczerzę wątpię.Ale chyba lepiej naprawic głowicę i jeździć na gazie niż na benzynie.
-
Zrobiłem zbiór uszkodzeń wg. ASO Hyundai podczas jazdy na LPG:
- w jednym przypadku do wymiany głowica i katalizator, w drugim silnik
- W najlżejszym przypadku było to wypalenie gniazd zaworowych, a w najcięższym do zatarcia gładzi cylindrów
- wypalanie gniazd nawet po około 30 000 km
- Trwałość takiego silnika pracującego na LPG jest mocno ograniczona 60-80 tyś km
- bywało, że głowica wytrzymywała 50 tyś
- zapiekanie się pierścieni tłokowych
- regulacja poprzez wymianę szklanek popychaczy, demontaż głowicy i szlifowanie gniazd zaworowych
- wymiany kompletu 16 sztuk “ szklaneczek “ zaworowych + niezbędne uszczelki i uszczelniacze ok. 1 900 zł.
Zastanawiam się nad dodatkowym montażem lubryfikatora? Czy jest on wskazany czy można go sobie darować?
Mi zamontowali w ASO już dłuższy czas po zakupie i30 z lpg bo pewnie się bali, że zaczną się szybko wypalać gniazda. Oczywiście musiałem za to zapłacić 250 zł. Wg. mojej opinii nie bierz takich z ręcznie ustawianym "kroplomierzem" co 400 km się sam mimo blokady przekręca i nie dozuje płynu. Ponadto pomimo zalecanej wysokości ilości płynu w zbiorniku, mam syf dookoła w wyniku uciekania tego oleju od góry przez odpowietrzenie. tragedia.
Co do efektywności opinie są podzielone na ten temat, na pewno nie zaszkodzi.
-
Kolego Marcinie. Wciąż zastanawiam się skąd wzięły się u Ciebie ww. problemy z lpg. Ja osobiście przed montażem sugerowałem się opinią kolegi, który założył instalację w kia ceed (w końcu to ten sam silnik) i zrobił na chwile obecną już prawie 100kkm i nie ma najmniejszych problemów. Jeśli chodzi o lubryfikator to zakład montujący instalację poinformował, że w moim przypadku nie jest on potrzebny (to samo powiedzieli koledze od kia). Nie wiadomo zatem czy Twoje problemy spowodowane były tym, że akurat taki trafiłeś egzemplarz, że co chwila występowały usterki, czy winą jest zły montaż czy też może rzeczywiście nasze silniki nie bardzo tolerują gaz (tej teorii zaprzecza sytuacja kolegi z kia). Tak jak już wcześniej wspominałem czytałem na różnych forach opinie użytkowników hyundai zasilanych lpg i jednak większość jest pozytywnych choć podobne problemy do Twoich również się pojawiały. Obecnie jestem ponad 3 tygodnie po montażu i ciężko wyrokować jak sprawować się będzie mój silnik - liczę, że dobrze.
-
Witam
Dodam swoje 3 grosze do tematu
3 tygodnie temu odebrałem i30 kombi z fabrycznym LPG
instalacja BRC z funkcją VSR (mniej więcej pełni funkcję lubryfikatora)
"Funkcja VSR umożliwiającą dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem w samochodach borykających się z tym problemem."
Póki co mam przejechane 1300km wlałem 82l gazu co daje przyzwoite spalanie na poziomie 6,5l(komputer pokazuje tak samo), tylko jeden ból funkcja VSR i rozruch pochłonął 25l benzyny na owe 1300km
więc do spalania 6,5l trzeba dodać 2l benzyny na każde 100 km.
Zadzwoniłem do warsztatu w którym był montowany gaz i Pan serwisant wyśnił mi wszystko a minowce, ta funkcja jest włączana w tzw. słabszych silnikach do których Hyundai się zalicza.
Najbardziej mnie zaskoczył fakt, iż Pan powiedział czym większy moment obrotowy tym więcej VSR będzie dolewał benzyny na gniazda.
Rada była taka- Jak jest możliwość jeździć stabilnie i z obrotami ok. 2000( krótko czym większe obroty tym więcej benzyny będzie podawane na zawory)
-
Póki co mam przejechane 1300km wlałem 82l gazu co daje przyzwoite spalanie na poziomie 6,5l(komputer pokazuje tak samo), tylko jeden ból funkcja VSR i rozruch pochłonął 25l benzyny na owe 1300km
więc do spalania 6,5l trzeba dodać 2l benzyny na każde 100 km.
Spalanie rzeczywiście rewelacyjne. Zapewne w trasie? Mój i30 spalił 40l/420km (9,5l/100km) w mieście na krótkich ok. 10km odcinkach przy niedawnych największych mrozach.
-
Tak można powiedzieć że w trasie, do pracy dojeżdżam 36km w jedną stronę, z czego 2/3 to zakopianka więc 6 bieg i 90-100km/h rano w Krakowie też bez korków, tylko na powrocie postoje z 15min. w sumie. Pewnie dlatego takie niskie spalanie.
-
Mogę podzielić się trochę wrażeniami nt. instalacji BRC w hyundai i30 po przejechaniu 2000 km. Pierwszy 1000 przejechałem wyłącznie w mieście na krótkich dystansach przy kilku- kilkunastostopniowych mrozach. Spalanie wyszło około 9,5l / 100 km. Drugi 1000 przejechałem w trasie. przy prędkości 120-140 a czasem 160 na autostradzie spalił mi równiutko 10l / 100 km. Jadąc inną trasą przy prędkości 90 i wyhamowywaniu przed fotoradarami i w terenach zabudowanych wyszło niespełna 7,5l / 100 km. Co ciekawe po przeliczeniu ilości zatankowanego LPG wskazanie komputera pokazywało we wszystkich przypadkach rzeczywiste zużycie gazu.
Jedyny problem jaki dotychczas się pojawił zauważyłem przy drugim tankowaniu a mianowicie do 48-litrowej butli powinno wejść ok. 39-40l paliwa a wchodzi max. 30,5l. W sumie to nie żadna usterka ani wada lecz kwestia wyregulowania zaworu, na który zapewne wkrótce się udam.
-
Chciałem Was poinformować, że w dniu dzisiejszym otrzymałem od Hyundai oficjalne stanowisko dotyczące salonu i serwisu w Stalowej Woli gdzie kupiłem samochód z LPG:
Firma Auto-Service W. Polehojko Sp. J. utraciła Autoryzację z dniem 31.01.2014
Zniknęli również ze strony Hyundai oraz nie można u nich kupić już samochodów tej marki.
p.s. Kolego Lotug, w/w przeze mnie awarie to zbiór wszystkich usterek z jakimi spotkały się ASO Hyundai w Polsce serwisujące i30 z lpg.
-
Drugie tankowanie benzyny weszło 35,84l przejechałem 2031km średnie zużycie 1,76 łącznie z rozruchem którego jest naprawdę nie wiele na 100km (na 100km odpalam auto na benzynie 3 razy).
Czy da się tak ustawić by dotrysk był od obrotów np: 2500 bo podobno fabrycznie od 2000 obrotów załącza się ta funkcja.
A w moim przypadku utrzymanie obrotów na poziomie 2000 = 70km/h na 6 biegu( trochę za wolno jak na jazdę na zakopiance)
-
p.s. Kolego Lotug, w/w przeze mnie awarie to zbiór wszystkich usterek z jakimi spotkały się ASO Hyundai w Polsce serwisujące i30 z lpg.[/quote]
Myślę, że zdecydowana większość usterek związanych z LPG w i30 uzależnione są od tego, kto montuje instalację i jak ją wyreguluje, jak jest eksploatowana oraz serwisowana.
-
Myślę, że zdecydowana większość usterek związanych z LPG w i30 uzależnione są od tego, kto montuje instalację i jak ją wyreguluje, jak jest eksploatowana oraz serwisowana.
Otóż to. Wszystko w temacie. I to bez względu na to czy to i30, ix20, i20.... :-)
-
W dniu dzisiejszym była emisja programu TVN Turbo m.in. o moim problemie. Przez cały tydzień będzie można jeszcze oglądać.
-
W dniu dzisiejszym była emisja programu TVN Turbo m.in. o moim problemie. Przez cały tydzień będzie można jeszcze oglądać.
Jaki tytuł programu?
-
TVN Turbo kamera. dzisiaj w TV powtórka o 18:20 lub na www.tvnplayer.pl ale jeszcze nie jest dostępny.
-
TVN Turbo kamera. dzisiaj w TV powtórka o 18:20 lub na www.tvnplayer.pl ale jeszcze nie jest dostępny.
Z miłą chęcią obejrzę.
-
Poniżej link do Turbo Kamery na TVN Player:
http://player.pl/programy-online/turbo-kamera-odcinki,249/odcinek-4,S14E04,28580.html
-
Pozytywne zakończenie mojego sporu z salonem Hyundai. Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi w tej sprawie.
W skrócie:
Mam zregenerowaną i utwardzoną głowicę, nową instalację LPG BRC P&D oraz jeszcze 2 lata gwarancji dealera.
Kontrolka check engine się nie świeci, silnik ma pełną moc, BRC sprawuje się idealnie.
Pełny opis przeprowadzonej naprawy wraz ze zdjęciami:
http://www.i30-lpg-2010r.pl/
W razie pytań z miłą chęcią odpowiem.
-
Gratulacje że dopiąłeś swego i cóż bezawaryjnej jazdy samochodem "no name" :-D
-
Pozytywne zakończenie mojego sporu z salonem Hyundai. Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi w tej sprawie.
W skrócie:
Mam zregenerowaną i utwardzoną głowicę, nową instalację LPG BRC P&D oraz jeszcze 2 lata gwarancji dealera.
Kontrolka check engine się nie świeci, silnik ma pełną moc, BRC sprawuje się idealnie.
Pełny opis przeprowadzonej naprawy wraz ze zdjęciami:
http://www.i30-lpg-2010r.pl/
W razie pytań z miłą chęcią odpowiem.
A orientujesz się jaki jest koszt wymiany głowicy na utwardzoną? Wiem, że Ty miałeś to zrobione bezpłatnie ale może orientujesz się jakie to są koszty?
-
jutro będę dzwonił do serwisu w sprawie przedłużenia OC i zapytam się ile kosztuje utwardzanie. Może mi powiedzą.
-
Witam, i jak sprawuje się instalacja BRC w Twoim Hyundaiu?
-
Witam wszystkich,
w przyszłym tygodniu mam zamiar założyć instalację lpg do Hyundaia i30. Oto zaproponowany zestaw: STAG Qbox, reduktor STAG ACR01, wtryskiwacze Barracuda, w celu ochrony zaworów i głowicy będę miał ustawiony dotrysk PB. Czy ktoś ma lpg w swoim aucie i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
-
A jaki będzie ten dotrysk chodzi o proporcje? Bowiem już takie rzeczy próbowali wstawiać w silnikach TSI i było to mało opłacalne.
Trzeba policzyć koszty bowiem może lepiej opłaca się wymienić głowicę lub dać ją do przerobienia na odporne zawory niż jeździć częściowo na lpg i pb.
-
Albo zamiast dotrysku założyć lubryfikator. Chroni on zawory przed przepaleniem. Opcja nieco droższa, ale skuteczna. Dotrysk nie chroni właściwie zaworów ale wtryski.
-
Z tego co mówił mi gazownik to będzie dotryskiwał 1.5-2 l Pb, a co lubryfikacji to wiele osób mi odradzało...
Chyba na początku zobaczę jak się jeździ z dotryskiem, a najwyżej jeżeli będzie zbyt duże spalanie to zawsze można to wyłączyć.
-
Już lepiej dać ten dotrysk benzyny niż owy lublifikator. Nie wiem co da te kilka kropelek oleju na jakiś czas. Pewnie i te 2L benzyny w dotrysku lepsze o wiele nie będzie skoro zawory ze słabego materiału.
-
Tak więc przekonam się w praniu jak zawory będą się sprawować na dotrysku z czasem.
-
W tych silnikach nie jest zalecana instalacja gazowa, fabrycznie kiedy przystosowane są gniazda zaworowe i tak zakładana jest instalacja z dotryskiem PB, jest to około 1 litr na 100km, również u siebie rozglądałem się za instalacją gazową i wielu gazowników mi odradzało. Do tej pory jeżdżę na benzynie, a że robię głownie trasy spalanie oscyluje w granicach 5-6 litrów.
-
Witam
Ja ma i30 combi 2014 z fabrycznie zamontowanym gazem, u mnie sytuacja wygląda tak na 100km jazdy zużywa 1,5l benzyny na owe dotryski plus odpalanie auta i czas przełączenia się instalacji na gaz.
Gazu zużywa ok. 6l na 100km, dobry wynik niektóry mówią że bardzo dobry, ale pewnie dlatego że do pracy dojeżdżam 30 km zakopianką, jazda stałą prędkością 90km/h
-
Witam wszystkich,
w przyszłym tygodniu mam zamiar założyć instalację lpg do Hyundaia i30. Oto zaproponowany zestaw: STAG Qbox, reduktor STAG ACR01, wtryskiwacze Barracuda, w celu ochrony zaworów i głowicy będę miał ustawiony dotrysk PB. Czy ktoś ma lpg w swoim aucie i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
Witaj, ja Ci mogę doradzić Brc, sam na tym jeżdżę i jestem zadowolony. Mam już to 3 lata i nie miałem z tym żadnych problemów. Co do spostrzeżeń to na pewno nie zlecaj montażu byle komu, dobra regulacja to podstawa:)
-
Kamilek to jest temat o LPG do silników G4FA i G4FC które znacząco różnią się od silnika G4LA więc byłbym ostrożny z polecaniem instalacji którą posiadasz.
-
http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latach-na-lubryfikacji-tfu-t52877.html
co do lubryfikacji i jej cudownych właściwości
-
Kupiłem Tucsona '09 z LPG LOVATO i lubryfikacją, nie wiem czy to pomaga czy nie, koszt płynu 30zł za litr, starcza na ok 8-9tyś km.
Nie czuję jakiś efektów ubocznych np spadku mocy która musiała by wystąpić po 7 latach używania lubryfikacji - nawiązuje do wcześniej wstawionego linku.
Po zakupie samochodu kazałem mechanikowi sprawdzić luzy zaworowe - bez zarzutu - a przecież głównie pod tym kątem stosowana jest lubryfikacja.
A jeśli nie szkodzi to czemu mam przestać używać.
Znalazłem gdzieś zestawienie do jakich silników jest zalecana lubryfikacja, nie jest to spis wszystkich silników benzynowych jakie są na rynku samochodowym ale G4GC niestety tam się znalazł.
-
W 2015 roku w i30(100KM), i20 i Accent RB zaczęto montować silnik 1,4 litra z serii Kappa o symbolu G4LC. W tym silniku zastosowano hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. co powoduje mniej kłopotów z zamontowaniem instalacji LPG.
-
Kupiłem Tucsona '09 z LPG LOVATO i lubryfikacją, nie wiem czy to pomaga czy nie, koszt płynu 30zł za litr, starcza na ok 8-9tyś km.
Nie czuję jakiś efektów ubocznych np spadku mocy która musiała by wystąpić po 7 latach używania lubryfikacji - nawiązuje do wcześniej wstawionego linku.
Po zakupie samochodu kazałem mechanikowi sprawdzić luzy zaworowe - bez zarzutu - a przecież głównie pod tym kątem stosowana jest lubryfikacja.
A jeśli nie szkodzi to czemu mam przestać używać.
Znalazłem gdzieś zestawienie do jakich silników jest zalecana lubryfikacja, nie jest to spis wszystkich silników benzynowych jakie są na rynku samochodowym ale G4GC niestety tam się znalazł.
Wg mnie trochę za dużo oleju zużywa ta lubryfikacja.
U mnie jest nastawione na 1 kroplę co 6 sek.
Zużycie ok. 0,35-0,4L na 10 tys. km.
-
Do G4FA jaki polecacie założyć i gdzie?
Jakie orientacyjne koszty tego zabiegu?
-
SphunaR, nie wiem jaki masz typ wtryski, ale do 2013 montowano typ oznaczony raczej jako FSI. Do tego typu poleciłbym raczej instalację BRC. Do typu MPI (czyli montowanego po 2013 r.) może być każda instalacja na dobrych podzespołach. Ale radziłbym dodać niezależnie od instalacji lubryfikator. W nowszych autach nieźle sprawdza się też STAG ze wszystkimi podzespołami AC czyli nie tylko sterownikiem, ale też wtryskami i parownikiem. Najnowsze modele STAGa maja automatyczne mapowanie, które czyta mapę benzynową i reguluje czasy wtrysków, ilość podawanego paliwa i skład mieszanki zgodnie z mapą PB. Najtańsza instalacja STAGa to koszt około 2100zł., ale można też taką za 6 koła też mieć. Proponuję znaleźć dobrego gazownika w okolicy od BRC i STAGa i z nim porozmawiać. Warsztaty można znaleźć na stronie: BRC: http://www.lpg-brc.pl/ oraz STAG: http://www.ac.com.pl/
-
http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latach-na-lubryfikacji-tfu-t52877.html
tak wygląda ta cudowna lubryfikacja
co do powyższego wpisu, o cudownym samo strojeniu, to brak słów.
-
Wg mnie trochę za dużo oleju zużywa ta lubryfikacja.
U mnie jest nastawione na 1 kroplę co 6 sek.
Zużycie ok. 0,35-0,4L na 10 tys. km.
Nie wiem jak jest ustawione bo ma elektroniczny sterownik do którego można podpiąć komputer ale nie mam kabla i softu do niego.
Nie szukałem zbyt intensywnie bo póki co działa.
Gazownicy z Lovato byli trochę zdziwieni że lubra idzie przez wtryski LPG ale tak przewiduje producent lubryfikaora.
-
Gazownicy z Lovato byli trochę zdziwieni że lubra idzie przez wtryski LPG ale tak przewiduje producent lubryfikaora
:shock: :shock: :shock:
Nigdzie na stronie BRC nie znalazłem fotki z takim setupem. Po co zatem stosować filtry FL? Zeby zalać olejem wtryskiwacze (GAZOWE)?
-
:shock: :shock: :shock:
Nigdzie na stronie BRC nie znalazłem fotki z takim setupem. Po co zatem stosować filtry FL? Zeby zalać olejem wtryskiwacze (GAZOWE)?
A jednak :)
http://www.si-elektronik.de/export/ValveProtector/ValveDokuEnglisch.pdf
W sumie soft jest do ściągnięcia ze strony producenta ale bez kabla, nie przyda się.
Nie mam weny żeby szukać albo dopasowywać.
-
Tak heurystycznie rzecz biorąc, to nie podoba mi się to rozwiązanie. Myślę, że skraca to zywotność wtryskiwaczy gazowych, zamula silnik i brudzi kolektor dolotowy, wtryski benzynowe..
Z drugiej zaś strony, ktoś może powiedzieć, że łatwiej jest wymienić wtryskiwacze niż głowicę..
-
W Hyundaiu wymieniałem wtryski gazowe po kupnie auta, z 2 powodów:
1 - jeden z wtrysków nie stroił i nie dał się ustawić,
2 - okazało się że wtryski były starej generacji i podlegały wymianie na nowy typ. Przypuszczam że gdyby Niemiec się tym bliżej interesował to może by mu to w serwisie wymienili w ramach akcji.
Nie zmienia to faktu że wtryski wytrzymały 165tyś km więc chyba lubra im nie szkodziła.
Poza tym czemu mają cierpieć wtryski benzynowe i kolektor w takim rozwiązaniu??
Dla nich nie ma znaczenia jaką drogą lubra dostaje się do silnika.
Dodam od siebie - nie jestem zażartym obrońcą lubryfikacji, zamontowałem w Citroenie instalację LPG i tam nie zakładam lubryfikacji bo w nim mam hydrauliczną regulacje zaworów, ale skoro w Hyundaiu nie mam hydraulików, lubryfikację mam zamontowaną i nie widzę oczywistych skutków ubocznych jej stosowania, to dla mnie jest OK
-
Poza tym czemu mają cierpieć wtryski benzynowe i kolektor w takim rozwiązaniu??
Gdybam sobie teraz:
Nie masz bezpośredniego wtrysku, przeto "mokry" gaz podróżuje przez kawałek kolektora dolotowego. Dysze gazu znajdują się tuż obok wtrysków benzyny...
Nie neguję w czambuł tego rozwiązania, ale sam sobie bym tego nie instalował.
Niech Ci dobrze służy, szczerze życzę.
-
Witam, odkopuje temat. Zastanawiam sie nad instalacja gazową do hyundai i30 ( G4FA ) 80 KW, silnik pposiada orgyinalny przebieg 140 tys, jaką instalacje polecacie ? czy wogóle poleciacie ? jakies doświadczenia, czekam na odpowiedzi
Pozdrawiam
-
Czy sprawdzane (90 tyś km) były luzy zaworów?
-
Wątpie, samochód jezdził w firmie i został odkupiony przez osobe z tej firmy. Czyli zacząc od sprawdzenia luzów ?
-
Nawet bez LPG trzeba luzy skontrolować i to pilnie.
Po kontroli trzeba dokonać analizy i tak wyregulować (wymienne popychacze) żeby wszystkie wyszły prawie książkowo.
To pozwoli założyć gaz be obaw oczywiście potem kontrola luzów już co 30 tuś km.
-
No to zaczne od tego przygode, jakies parametry co do ustawien luzów aby wyszło książkowo ?:) mam znajomego mechanika wiec mi to ogarnie.
Jaki jest koszt dobrej instalacji gazowej ?
-
http://kia-ceed.net/manual.php?id=509