HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: martinez98 w 08 Styczeń 2014, 07:16:51
-
Witam,
Mój problem ciągnie się od lipca. Wyczerpałem chyba wszystkie możliwości znalezione w internecie. Znalazłem też serwisówkę na http://www.newtonnet.co.uk/coupe/ z opisem co sprawdzać. Plecionka była wymieniana (mam fakturę) i wygląda, że nic jej nie jest. Sonda wymieniona najpierw na Boscha, potem na NGK - błąd nadal wraca. Kable sprawdzane, wtyczki czyszczone, przy ECU też. Co ciekawe po czyszczeniu styków przy ECU błąd zniknął na 2 dni. Pojawił się jednak wraz z p0133 i teraz mam dla obu sond slow response.
Wydech był przerabiany bo brakuje środkowego - widać, że jest wstawiona rura. Tam oryginalnie chyba był rozprężnik, albo katalizator - w każdym razie to jedyna modyfikacja. Dziur nie ma, chodzi cicho - raczej nie jest to problem w wydechu.
Dolot sprawdzany, uszczelniany, przepływka nowa - oryginalna siemensa. Korekty LTFT na benzynie stoją na -0,8 więc to potwierdza szczelność dolotu raczej. MAF do gazu też pokazuje prawidłowo 0,3 na jałowym. Innych błędów brak. Świece są ok, kable, cewki - też. Żeby nie te cholerne błędy to nie czuć, żeby coś się działo - jeździ idealnie, chodzi równo, cicho.
Nie wiem czy to problem, ale przy zjeździe z wzniesienia spada mi temperatura na zegarach np. do 1/3 od pędu powietrza. Czy to normalne? czy termostat nie powinien zamknąć obiegu?
Jeśli nie powinno tak być to czy to nie ma związku? (tzn. czy uwalony termostat może powodować p0133,p0153?).
Proszę o pomoc bo nie daję rady, jeśli potrzeba jeszcze jakieś informacje to dopiszę.
-
Witaj
Masz to samo auto co ja. Przede wszystkim temperatura płynu jest to wartość stała nie podlegająca dyskusji. Najpierw wymień termostat bo spadająca temperatura wpływa na warunki spalania i w momencie jak jedziesz spadnie ci temp. płynu chłodzącego komp odczytuje to ze silnik jest zimny i trzeba zwiększyć dawkę paliwa (ssanie) przez co wychodzą głupoty i komp wyświetla błędy sondy a ta jest głupia bo co chwile podaje inne wartości składu mieszanki.
Sprawa druga gdyby wymiana termostatu nic nie dała to masz walnięty komp od LPG, a jak masz nie daj boże instalacje BRC to masz pewne jak w banku że wymieniasz ją na nową jak u mnie. bo nasze fury z USA mają nową norme amerykańską czystości spalin tzw. dopalanie wtryskowe do katalizatora i żadna instalacje nie daje rady zinterpretować (nawet te markowe) tego dopalania oprócz polskiego Stag-300 i szybkie wtryskiwacze hana. (temat przerobiony osobiście przezemnie kosztuje to 2 tys. ale spalanie lpg spadło z 20 do 14 także za samo to sie oplaca)
Napisz czy wymiana termostatu dała coś
-
Hmm mam staga z valtekami, ale na benzynie problem tez wystepuje. Faktycznie na postoju sondy pracują lepiej, ale czy wystarczajaco dobrze? trudno ocenic. Temperatura spada do 69 stopni w takiej sytuacji jak opisalem (zmierzone dzisiaj), ale nie wchodzi w Open Loop. Rozumiem z tego co piszesz, ze u Ciebie temperatura nie spada przy jezdzie z gory bez dodawania gazu?
-
Kolego w zadnym aucie po zagrzaniu silnika i nie wyłączaniu go temperatura nie ma prawa spaść nawet o kilka stopni. po to jest termostat. Ma być na silniku 96 stopni i nie ważne czy jedziesz po lodowcu czy w upale 70 stopniowym. Wymień termostat a wszystkie twoje bolączki błędowe znikną. Te nasze silniki nie są bóg wie jak skomplikowane żeby jakieś np. promieniowanie kosmiczne miało na nie wpływ ale jak piszesz ze ci temp spada do 69 stopni to już jest sygnał ze coś nie tak jest. Nasze silniki grzeją się bardzo szybko w zimie przy -5 stopni za zewnątrz jak zapale auto to przejade dosłownie może ze 400 metrow i czuje ciepłe powietrze z nawiewów - jeszcze tak szybko nagrzewającego auta nie miałem.
W pesymistycznej wersji (której ci nie życze) auto było przegrzane i ktoś wywalił do sprzedaży termostat żebyś nie widział że silnik do remontu (stary trik jak ktoś miał skończonego diesla tak robili na giełdach) do tego jeszcze podłączali kontrolke oleju do alternatora żeby gasła po zapaleniu i tysiące innych myków giełdowych.
Szkoda opowieści pisać wymień termostat i wtedy dowiesz się o co tak naprawde biega.
-
Termostat zamówiony. Wywalony nie jest bo wąż do dużego obiegu nie grzeje się od razu, widocznie termostat przycięty w pozycji pół otwartej. W każdym razie dzięki za podpowiedzi.
[ Dodano: 2014-01-19, 13:31 ]
Tak jak się spodziewałem - termostat wymieniony, temperatura nie spada i jest pięknie, ale błędy wracają - nadal slow response.
Czy ktoś może polecić elektryka w 3city? Może ktoś miał problemy z elektryką, bo obstawiam, że coś się dzieje na styku z ECU, ale wtyczki niestety są skonstruowane tak, że raczej ich nie rozbiorę. Styki od ECU są ok, ale we wtyczkach nie widać, dogiąć styków też się raczej nie uda - za małe styki. Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2014-03-03, 15:01 ]
Mały update. Błędy są nadal. Podmieniłem nawet ECU na identyczny - na nim te same błędy pojawiły się jak na moim ECU, więć to nie to. Zweryfikowałem szczelność wydechu. Dla spokoju ducha wymieniłem plecionkę. Korekty na benzynie są na obu bankach -0,8 czyli ideał. Poprawiłem sporo styków z masą. Sondy falują na postoju na wolnych, ale jak zaczynam jechać to zaczynają się przywieszać. Totalny cyrk, jak tak dalej pójdzie to chyba będzie ostatni Hyundai.
Może ktoś ma jakiś pomysł co sprawdzić? albo może polecić jakiś dobry warsztat, gdzie podejdą poważnie do tematu?
[ Dodano: 2014-05-22, 11:20 ]
Wymieniłem wtryskiwacze gazowe na barracudy, z kompensacją 12mm, czasy wtrysków idealnie odwzorowane jak benzynowe, strojenie i po błędzie jak na razie tylko złe wspomnienie. Pojawił się co prawda p0420, ale to już wreszcie jakiś postęp, a katalizator faktycznie już "wybiegany".
Także dla potomnych pozostanie.
-
Witam serdecznie.
To mój pierwszy post na tym forum. Mam problem z moim Santa Fe. Przy odpaleniu, czy postój dłużej czy krócej(pół godziny) to po odpaleniu mocno kopci i jest to zapach paliwa. Nie jest to na pewno olej ani płyn chłodniczy. Ostatnio zrobiłem próbę i odpalilem awaryjne na gazie i żadnego dymku nie ma. Poza tym dużo pali benzyny na samo odpalanie, nie wspominając o spalaniu gazu w mieście 22-25 a w trasie 17-19 litrów. Może ktoś z Was mógłby mi pomóc?
Pozdrawiam serdecznie
-
Jeśli czuć paliwem, to tak jakby wtryski lały. Zacząłbym od ich sprawdzenia.
-
Błędy?
-
No właśnie muszę oddać do mechanika lub kupić drugie wtrysiwacze. Wczoraj zapaliła się kontrolka silnika, co prawda mam taki interfejs elm 327 i wychodzi błąd P0153. Nie wiem jeszcze czy czujnik temperatury jest ok, bo w lato pokazywał temperaturę cieczy 114 stopnie, a na zegarkach wskazówka była na połowie skali, tuż przed kreską.
-
PO153 to błąd sondy. Może być tak, że wtryski są dobre tylko sonda nawala i komputer podaje za dużą dawkę paliwa. Termostat też jak najbardziej do sprawdzenia i wymiany, bo to koszt niewielki, a głowa spokojna.
Zobacz też tuutaj (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4923&view=next)
-
A która to 2 sonda będzie? Bo z tego co kojarzę to są 4?
-
Bank 2/ Sensor 1.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
-
Za bardzo nie wiem nadal która to jest
-
II
.
-
Sonda w kolektorze. U mnie jest w tej sondzie uszkodzony podgrzewacz i wywala mi cały czas błąd. Niestety jest tak zapieczona, że już dwóch mechaniorów się poddało przy próbie jej wymiany. Teraz auto stoi na remoncie silnika i po raz kolejny podejdziemy do próby wymiany tej sondy. Zobaczymy czy się uda :)
-
No ja już robiłem remont silnika niespełna 2 msc temu. Kupiłem i po wymianie oleju zaczęły się problemy. Teraz coś z tą sondą muszę ją wymienić, może spalanie będzie mniejsze. A jaka firmę polecacie?
-
Zobacz sobie ten (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5793&postdays=0&postorder=asc&start=30) wątek.
Właśnie doczytałem, że u Ciebie są 4 sondy :) Gruuuubo :mrgreen:
-
No grubo, ale może wszystkie 4 nie padną😃. A czy bank 2 to jest od tej głowicy od strony chłodnicy?
-
Tak, to jest od strony chłodnicy. Górna sonda przed katalizatorem.
-
Dzisiaj skasowalem błąd i narazie nie powrócił. Zobaczę co będzie dalej.