HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: djbaja w 30 Grudzień 2013, 20:21:38
-
Witam, od jakis 2 miesiecy w swoim Hyundaiu mam problem z lądowaniem. Dowiedziałem sie ze poprzedni wlasciciel oddawal alternator do regeneracji wiec domyślam sie ze oddawac go drudi raz nie ma sensu (chyba ze sie myle). Prosil bym o pomoc, a moje pytanie brzmi tak: czy trudno jest samemu wymienić alternator w acc, chyba ze ma ktos jakis inny pomysl co moze byc nie tak.
Dodam tez ze samochód po miedzy 2000 a 2500 tys obrotów wytaje dziwny dzwiek tak jak by plastiki trzeszczały a powiedział mi ktos ze to moze tez być alternator.
Posiadam również zainstalowany bezpiecznik 60A ktory łaczy alternator z akumulatorem (+) czy jest to orginalne rozwiązanie?
-
W tytule napisałeś "brak ładowania", a potem coś o trzeszczeniu i bezpieczniku 60A. Czy sprawdziłeś miernikiem napięcie na akumulatorze na biegu jałowym, po zwiększeniu obrotów przy włączonych i wyłączonych odbiornikach. Podaj wyniki pomiarów. Demontaż alternatora to poluzowanie napinacza paska napędu, demontaż kostek z przewodami instalacji elektrycznej i odkręcenie mocowania do bloku silnika.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4683&highlight=alternator
http://www.as-pl.com/c/all/3730022020
-
wszytskie moje pytania tycza sie alternatora najbardziej nurtuje mnie pytanie czy bezpiecznik 60A który łączy alternator z akumulatorem (+) jest oryginalnym rozwiązaniem? czy czyjaś samoróbka.
-
Witam, od jakis 2 miesiecy w swoim Hyundaiu mam problem z lądowaniem.
- a to tylko pan Macierewicz może pomóc.
Tak na poważnie to zmierz napięcia jak kosmos2011, radzi - to taka podstawa.
Alternator regenerować powtórnie jak najbardziej możesz. Napisanie że poprzedni właściciel regenerował niewiele mówi. kosmos2011, w linku pokazał które elementy najczęściej ulegają awarii i nie ma problemu aby je wymienić. Najlepiej jak już altek jest rozebrany np do wymiany szczotek czy regulatora to można wymienić łożyska i mieć spokój na dłużej.
Co do bezpiecznika to ci nie powiem bo nie znam na tyle instalacji w accencie ale pewnie niezastąpiony kosmos2011, niebawem odpowie ci na to pytanie.
-
Co do bezpiecznika to np. w Sonacie EF przy klemie "+" jest bezpiecznik 120A. W X3 raczej bezpiecznik 60A powinien być w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, a nie przy klemie.
-
Wszystkie kable sa na wierzchu tak jak i bezpiecznik. Czyli samoróbka?
(http://e-fotek.pl/images/12976074569733138668.jpg)
-
Prawidłowe umiejscowienie bezpiecznika od alternatora.
(http://images61.fotosik.pl/514/f1ad806a22cd869bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f1ad806a22cd869b)