HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => XG / Grandeur => Wątek zaczęty przez: samson w 30 Grudzień 2013, 19:18:48
-
Witam serdecznie. Od pażdziernika tego roku jestem posiadaczem Hyundai XG 350 rok prod,2004 a pierwsza rejestracja w 02.2006 ,przebieg oryginalny 130000km,Wczesniej jezdziłem przez okres 4 lat Hyundaiem Xg 30.Szukając nowego samochodu brałem pod uwagę Audi A6 lub Audi A8,ale po przejrzeniu ofert i przetestowaniu kilku w/w samochodów doszedłem do wniosku że jednak najlepiej jezdzi mi sie Xg.Ale w beczcd miodu musi nieraz być łyżka dziegciu.Pojawił mi się problem że skrzynią biegów.Wymieniłem olej w skrzyni na Valvoline Max Live ATF i samochód zaczął delikatnie szarpać przy zmianie na 3 bieg.Reszta wchodzi płynnie i be problemów.Nadmieniam nie wymieniłem filtra oleju z uwagi na brak czasu i obawy przed popełnieniem jakiegoś błędu, (filtr w tej skrzyni jest w środku )a musiałem wracać do pracy w Niemczech.I stąd moje pytanie, co radzicie dalej robić i czy na wszelki wypadek pasuje skrzynia od XG30.KOd VIN mojego samochodu:KMHFU41EP4A370666.Pozdrawiam Adam
-
Mi też regularnie skrzynia szarpie na 3 biegu jak odłącze aku. Po 2 tygodniach skrzynia sie uczy i juz nie szarpie.Nie wiem czemu.Może trzeba jej adaptacje jakąś zrobic?
-
Mój znajomy ma Grandeura z 2008r. ale z innym zupełnie silnikiem bo 2.2 CRDi. Po wymianie oleju w skrzyni dokonanej w ASO zaczęła szarpać na 3 biegu... Jak się to potem zakończyło nie wiem bo od tej pory się z nim nie widziałem ale nie omieszkam zapytać.
-
VALVOLINE MAXLIFE ATF ma trochę za małą lepkość kinematyczną przy 40°C w stosunku do oleju oryginalnego.
(http://images62.fotosik.pl/514/fc3f4f902a61a70fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc3f4f902a61a70f)
-
Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi.A jaki olej bedzie najlepszy?.Byółem wczoraj w sklepie w Niemczech po odpowiednik valvoline i zaproponowali mi Dextron III,ale wydaje mi sie za tani 5 Euro za 1 litr + Vat.
[ Dodano: 2013-12-31, 17:06 ]
Mysle że trzeba chyba jechać do serwisu po oryginał,żeby potem nie było za późno
-
Witam. Pech chciał że dzień po tym jak napisałem posta w tym temacie skrzynia mi zdechła i to tak że auto na lawecie odjechało. Wszystko było ok.Płynnie zmieniał biegi,skrzynia nie wydawala dzwieków a olej był czysty.Zatrzymalem sie pod sklepem a spowrotem odjechałem na lawecie.Mianowicie wsiadłem po powrocie ze sklepu do auta, przełączyłem z P na D a tu nic zero reakcji.Próbowalem wachlowac na N,R lub tikmtronic ale zero reakcji.Dodaqm że diody na liczniku pokazują cały czas P. I nie mogłem przez długi czas włączyc spowrotem P(lewarek wogóle nie wchodzi na tą pozycje a dioda pokazuje ze jest P właczony).Gdy laweciarz przyjechał meczył sie z wciagnieciem auta z zablokowanymi kołami z 30 min , podstawiał wozki pod koła a auto z nich spadało ale wkoncu wjechał.Po zjezdzie z lawety P juz zaczelo wchodzic.Ogolnie caly lewarek chodzi jakos luzno.Mam nadzieje że to cos z linką wybieraka bo remont skrzyni moze kosztowac tyle co polowa auta,a uzywki to loteria.Ot taki prezent noworoczny.
-
Oryginalny olej to Diamond ATF SPIII lub DiaQueen ATF SPIII z zamienników Castrol Transmax Z lub E. Nie napisałeś czy ostatnia wymiana oleju była dynamiczna (cały olej ze skrzyni i sprzęgła hydrokinetycznego) czy zwykła. Gdzieś ostatnio czytałem że również podczas wymiany oleju ważna jest temperatura ASB bo wpływa to na działanie elektrozaworów.
-
Witam.Wymieniałem olej tylko tzw.statycznie.Weszło ok.4,5 litra,bez wymiany filtra i wymieniany był po dokładnym rozgrzaniu całego układu .Ostatnio zauwżyłem że po rozgrzani silnika i skrzyni objawy szarpania skrzyni są mniejsze,aczkolwiek dalej wystepują.Zastanawia mnie to iz w moim poprzednim Xg30 po przebiegu w/g licznika 295000km skrzynie chodziła idealnie.Nie wiem czy nie popełniłem błędu sprzedając Xg 30,w sumie mogłem go zostawić jako magazyn tzw.części zamiennych,a dużo było praktycznie nowych,ale cóz, teraz już pozamiatane.Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-01-01, 20:43 ]
Ale nie poddam sie,marki nie zmienie.Najwyżej wymienie wszystko,a musi chodzić idealnie