HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: chodrot w 29 Grudzień 2013, 20:28:13
-
Jestem nowym posiadaczem santa fe, od paru dni. I mam problem z układem kierowniczym. Auto na równej drodze prowadzi się dobrze, zero luzów. Podczas hamowania nie ściąga. Problem pojawia się podczas jazdy na nierównej nawierzchni (kierownica ożywa). Strasznie szarpie na lewo i prawo. Auto sprawdzone pod kątem stanu zawieszenia. Żadnych luzów, nowe opony, zbieżność również ok. Samochód był sprawdzany u trzech mechaników, wytrzepany pod każdym kątem i twierdzą że to urok tych aut. Proszę o pomoc w rozwiązaniu.
-
Sprawdziłbym stan maglownicy, czy nie ma wycieków i luzów.
Czy objawy nasilają się przy hamowaniu? Jeśli tak to sprawdź też stan przednich tarcz hamulcowych. Jeśli są w złym stanie, np. pokrzywione lub nierówno zużyte i z wżerami mogą powodować szarpanie kierownicy podczas hamowania.
Daj znać jak coś wywnioskujesz
Pozdrawiam
Jarek
-
Sprawdziłbym stan maglownicy, czy nie ma wycieków i luzów.
Czy objawy nasilają się przy hamowaniu? Jeśli tak to sprawdź też stan przednich tarcz hamulcowych. Jeśli są w złym stanie, np. pokrzywione lub nierówno zużyte i z wżerami mogą powodować szarpanie kierownicy podczas hamowania.
Daj znać jak coś wywnioskujesz
Pozdrawiam
Jarek
Maglownica wycieków nie ma. Wstępnie była sprawdzana, ale będę musiał przyjrzeć się jej dokładniej. Przy hamowaniu jest dobrze, kłopoty zaczynają się jak jadę np. po kostce brukowej lub dziurach.
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3113
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2738&postdays=0&postorder=asc&start=15
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3113
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2738&postdays=0&postorder=asc&start=15
Opony wszystkie cztery nowe, mają przejechane około 500 km, ale sprawdzić nie zaszkodzi, dzięki za szybki odpowiedzi!
-
Sprawdź,czy nie masz luzów na krzyżaku kierownicy.W kabinie,nad nogami.
-
Problem pojawia się podczas jazdy na nierównej nawierzchni (kierownica ożywa). Strasznie szarpie na lewo i prawo.
Jakim autem (z jakim rozmiarem ogumienia) wcześniej jeździłeś?
Jeżeli puścisz kierownicę w czasie jazdy po takich powtarzających się nierównościach - kocich łbach itp. - jak się zachowuje? Wykonuje po prostu krótkie skoki lewo - prawo? Żadnych stuków, hałasów podejrzanych - jedynie taki efekt jakby koła same próbowały skręcać na nierównościach?
Jeżeli tak - witaj w klubie samochodów z szerokim ogumieniem :) Ten typ tak ma...
Sprawdziłbym stan maglownicy, czy nie ma wycieków i luzów.
Czy objawy nasilają się przy hamowaniu? Jeśli tak to sprawdź też stan przednich tarcz hamulcowych. Jeśli są w złym stanie, np. pokrzywione lub nierówno zużyte i z wżerami mogą powodować szarpanie kierownicy podczas hamowania.
Daj znać jak coś wywnioskujesz
Jarek
Ten objaw akurat sugeruje w pełni sprawną maglownicę, jak i cały układ hydraulicznego wspomagania kierownicy ;) Hamulce mają się nijak do "życia własnym życiem" kierownicy na krótkich nierównościach drogi. Co do szarpania przy hamowaniu - tarcze w stanie, jaki przedstawiasz zawsze dają efekt szarpania, ale to nie o to chodzi w tym przypadku :)
-
Wcześniej jeździłem audi. Przed kupnem tego auta oglądałem i jeździłem kilkoma i w żadnym nie było tak źle jak w tym... Tak się złożyło że nie miałem okazji dokonać jazdy próbnej tym autem. Opony rozmiar 225/70/16.
Wydaje mi się że kolega vanhelsing miał racje z luzem na krzyżaku kierownicy.
Sprawdź,czy nie masz luzów na krzyżaku kierownicy.W kabinie,nad nogami.
Czeka mnie wymiana, zobacze czy pomoże. Pozdrawiam :)
-
Słychać tu delikatny metaliczny dźwięk, możliwe, że krzyżak i taki głuchy, typowy dla luzu w układzie kierowniczym - maglownica, drążek, końcówka.
-
Ja od siebie dodam, że to nie urok tych aut jak twierdzą mechanicy o których wspominasz. Miałem dokładnie taki problem jak opisujesz i wybity sworzeń wahacza. Po wymianie problem nie istnieje. Z początku nawet nic nie stukało, problem znalazłem jak zaczął tłuc łącznik stabilizatora. Wymieniłem łącznik, gumę i sworzeń - wszystko z prawej strony i ręką odjął.
IMHO luz na krzyżaku byłby też odczuwalny na kierownicy - po prostu miałbyś luz kierownicy i odczuwałbyś to w reakcji samochodu na skręt.
-
Mogę potwierdzić teorię kolegi volcan, u mnie też "myszkuje" na nierównościach - najlepiej to widzę na koleinach, na gładkim asfalcie tego nie ma - samochód prawidłowo reaguje na kierownicę, nie ściąga w żadnym kierunku, luzów nie mam - sprawdzone kilkakrotnie w ciągu całego okresu użytkowania , wymienione w między czasie sworznie wahaczy i auto zachowuje się cały cas tak samo w koleinach i większych nierównościach, to normalny objaw dla jazdy na szerokich gumach. Wystarczy zapytać kogoś kto na zimę zakłada opony 175 a latem jeździ na laciach 215-225 "dla efektu", jakie są jego wrażenia z jazdy na polskich drogach krajowych. Ja znam paru którzy dosyć dosadnie wyrazili swoje opinie i wrażenia z jazdy latem koleinami.
Nie twierdzę że nie jest możliwe to również podczas awarii jakiegoś elementu układu kierowniczego ale w takim przypadku będzie to chyba bardziej odczuwalne i nie tylko na koleinach, tym bardziej gdy stwierdza się taką usterkę ale usunięcie jej nie usztywni układu tak że nie będzie reagował na nierówności to jest układ hydrauliczny i reaguje w obie strony