HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: OuTchOrN w 23 Grudzień 2013, 19:58:09
-
Witam, dzisiaj wymieniałem klocki hamulcowe w swoim autku. Po wymianie zobaczyłem, że poziom płynu hamulcowego znajduje się poniżej minimum.
Jakim płynem należy uzupełnić ubytek?
Taka sama sytuacja występuje w przypadku płynu do wspomagania. Jego stan również znajduje się poniżej minimum. Jaki płyn w tym przypadku należy użyć do uzupełniania braku?
-
Płyn hamulcowy jak wygląda na świeży i jest koloru "słomkowego" to jest dowolny DOT4, jeśli jest ciemny tzn stary to wymiana na DOT4 np. Organika ok 9 pln za pół litra (wystarczy ok. 1,5 litra).
Oleju w układzie wspomagania lepiej nie dolewać (jak nie zna się jego "historii") tylko wymienić koszt nie wielki ok 26 pln (wchodzi ok 0,9 l) robota dla dwojga łatwa i przyjemna nawet przy niskich temperaturach. http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4546
-
Dobra, Płyn hamulcowy DOT4 mam. Rozumiem, że nie ma on jakiś rodzajów?
Co do wspomagania to ma ona już bardzo dużo czasu. Kierownica chodzi dobrze, więc czy warto wymieniać płyn?
-
Zawsze warto. Pozbywasz się śmieci krążących w układzie i cały przepłukujesz. Ale trzeba zrobić to z głową. Hamulcowy DOT4. Radzę coś lepszego FERRODO lub VALVOLINE.
Natomiast pierwszy raz słyszę, że jak pompa piszczy to tak ma być :)
Nie ma być i oznacza nie mniej nie więcej jak fakt, ze pracuje na sucho lub jest zapowietrzona i daje znać, że to jej szkodzi. Należy wymieniać tak płyn aby jak najmniej zapowietrzyć układ. Nie wypompowujemy maksymalnie, zalewamy i czekamy aż pompa pracując na sucho może odpowietrzy układ a może zajedzie się na śmierć. Robimy to tak jak z hamulcami, a więc aby wymienić płyn to nie zlewamy całego, zapowietrzamy cały układ i walczymy z odpowietrzaniem całe dni. Ze zbiorniczka wysysamy stary płyn, odczepiamy przewody, myjemy zbiornik. Przewód zwrotny odczepiamy od zbiornika, wkładamy do butelki na zużyty płyn a króciec zbiornika korkujemy. Zalewamy zbiornik płynem na maksimum. Teraz, kręcąc kierownicą na odpalonym silniku dolewamy płyn do zbiornika. Ok. 2L powinny wystarczyć na przepłukanie układu i nie zajechanie pompy :)
-
DOT4 mam na stanie, dlatego chyba go doleję. Ubytek nie jest duży. Układ hamulcowy odpowietrzę po świętach:) Bo mam wrażenie, że hamulec idzie za głęboko. (Nowe klocki)
-
Wszystko zależy od tego w jakim stanie masz obecny płyn, czy był kiedykolwiek wymieniany i jak dawno temu. Jeśli tego nie wiesz, płyn wygląda na brudno-żółty lub ciemniejszy (ma być praktycznie przezroczysty) - zaleca się natychmiastową wymianę całego płynu w układzie. Samo dolanie niewiele da. Z hamulcami nie ma żartów, to bezpieczeństwo !!! Miałem dwa razy z życiu doświadczenie z przegrzewającymi się hamulcami z powodu starego płynu a wymieniam go regularnie - przynajmniej dwa razy w roku. Robota prosta, a spokój na długi czas. Nigdy nie wiadomo kiedy tak sprawny hamulec się przyda, a podczas normalnego użytkowania pojazdu - nie wykorzystuje się hamulców w 100% możliwości.
To wszystko dla wersji - "nie wiem kiedy był wymieniany i jest brudny jak...". Jeżeli jest inaczej, dolej śmiało DOT4 i po sprawie.