HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: dymksla w 21 Grudzień 2013, 18:36:37
-
Witam,
Proszę o pomoc, moze ktoś poratuje przerywaczem kierunkowskazów do mojego santka 2.0 CRDI 2004 r. Jeżeli ktoś ma na zbyciu proszę o kontakt i wycenę przekaźnika. Sprawa dość pilna. Póki co wachluję przełącznikiem zmianę kierunku jazdy :lol: .
Jest dość nietypowy więc załączam na zdjęcie (trzy nóżki"49, 49a, 31" oraz dwa podłączone kabelki z przodu)
Pozdrawiam
-
Oryginał to 95550-39000 http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/27695/electric/modul_rele-9195211/migayushiy_signal_povorota-95550B/
https://www.google.pl/#q=95550-39000
(http://images61.fotosik.pl/493/cff8b97da624e065m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cff8b97da624e065)
https://www.google.pl/search?q=95550-39000&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9AG2UtyLDYbFyQPAsIGQBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1336&bih=726#facrc=_&imgdii=_&imgrc=I37P8t84qmSY0M%3A%3BudgZj09Y1aU7qM%3Bhttp%253A%252F%252Fd.a.d-cd.net%252F30406f8s-480.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.drive2.ru%252Fp%252Fcjr%252FAAAAAAAHlUsAAAAAAB54CQ%3B241%3B513
Zamienniki http://www.drive2.ru/cars/daihatsu/rocky/rocky_1st_gen/torohov/journal/1996809/
Zastanawiające są tylko te dwa przewody z góry obudowy.
-
Wszystko ok, ale na tym trzynóżkowym nie działa, sprawdzałem właśnie taki montując :-(
-
Odgrzeję kotleta bo dopadła mnie zmora wachlowania dźwignią kierunków.
Padł mi przekaźnik i zacząłem szukać na forum nr części. Okazało się że do Santa Fe i Getza są identyczne, a jako że mam Getza to postanowiłem sprawdzić, czy to faktycznie wina przekaźnika. Okazało się po wymianie, że jednak tak. Część z Getza pasowała idealnie. Wszystko chodzi jak marzenie. Teraz muszę znaleźć jakąś używkę, bo z kolei muszę wachlować w Getzie :)
Ale nurtuje mnie jedna rzecz. W Santa Fe miałem taki sam przekaźnik jak w pierwszym poście na zdjęciu. Jest on mniejszy niż oryginał i wychodzą z niego dwa kabelki. Te kabelki podłączone są tylko i wyłącznie do małej żarówki, która jest umiejscowiona obok pokrętła regulacji podświetlenia deski. Na pewno nie jest to instalacja fabryczna. Żaróweczka miga podczas włączenia kierunkowskazu, tak samo jak kontrolki na desce. Czy ktoś się orientuje o co kaman?
-
A nie jest to czasem element alarmu? Jak włączasz lub wyłączasz alarm to mruga razem z kierunkowskazami?
-
Też mam coś takiego, nie mam alarmu, przy włączaniu kierunków mignie raz, przy włączeniu awaryjnych miga razem z nimi, po co to jest zastanawiam się od kupna auta. Może ktoś wie?
-
No elementem alarmu raczej to cudo nie jest, bo jak napisałem wychodzą z niego dwa kabelki podłączone do żaróweczki. Żadne inne kable nie są tam podłączane. A po zmianie na oryginalny przekaźnik bez tych przewodów, alarm działa bez zmian.
Przekaźnik wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu poniżej.
-
Ta lampka to kontrolka kierunkowskazów przyczepki. Mam to samo.
Miałem też problem z niedziałającym przerywaczem, ale poprawiłem luty i działa jak złoto.
-
Ale o co chodzi z tą przyczepką? U mnie ta lampka działa bez podpiętej przyczepki. Poza tym, chyba powinny być wtedy jakieś dodatkowe przewody od haka podłączone. Obecnie mam ten przekaźnik zamontowany w Getzie i też żarówka się zapala przy włączeniu kierunku. A Getz nawet haka nie ma :)
-
W moim santku jeśli przyczepka ma niesprawne oświetlenie to ta dioda miga szybciej lub świeci stale. Ten sam efekt jest oczywiście na zegarach ale widocznie niemcy muszą mieć dodatkową lampkę :)
w sieci jest takie coś :
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
"Sygnał kontrolny włączenia/ działania obowiązkowy; może to być sygnał świetlny migający barwy zielonej lub akustyczny albo oba równocześnie; w przypadku niesprawności działania jakiegokolwiek kierunkowskazu, z wyjątkiem kierunkowskazów bocznych, sygnał optyczny powinien albo nie świecić albo świecić w sposób ciągły albo migać z wyraźnie zmienioną częstotliwością; sygnał akustyczny powinien być wyraźnie słyszalny i w wymienionych wyżej warunkach powinien znaczne zmienić częstotliwość; jeżeli pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy, to powinien mieć sygnał działania kierunkowskazów przyczepy, chyba że sygnał kontrolny pojazdu ciągnącego pozwala na wykrycie uszkodzenie jednego ze świateł całego zestawu pojazdów."