HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: szumi w 21 Lipiec 2008, 22:23:48
-
Mam takie pytanie , Kiedy zapali mi się rezerwa i jade w jakimś dłuższym zakręcie w prawo to auto zaczyna przerywać , i tu chciałem się tylko upewnić czy oby moje podejrzenia są słuszne otóż , z tego co wiem to w accentach są zbiorniki paliwa bez przegrody na pompe paliwa i ów jak jest długi zakręt w prawo (bo w lewo sie to nie dzieje)to paliwo się przelewa na lewą stronę i pompa zaczyna chodzic na sucho ... Czy mam trafne spostrzeżenia?? czy u was dzieje sie coś podobnego ?? dodam , że chodzi o accenta 96 rok 1,5 motor . Pozdrawiam
-
Coś w tym musi być bo gdy skręcam w lewo to poziom paliwa mi się zawsze podnosi,a gdy w prawo to obniża ;p Zreszta ja mam tak,że gdy zbliża się już koniec waszki ale rezerwa się jeszcze nie zapalił i jest jeszcze tak troche ponad dolną kreską(coś koło 1/3 połowy..czyli 1/6 baku :mrgreen: ) to zaczyna mi już przerywać i rzadko dojeżdżam do momentu by rezerwa się zapaliła. Czym to może być spowodowane?? Dodam,że wcześniej tak nie miałem i spokojnie na rezerwie hulałem ;-)
Sorry za taki mały OT ale problem podobny ;p
-
Ja nie jezdze w ogole na rezerwie bo szkoda mi pompy paliwa. W Accencie i tak rezerwa zapala sie bardzo pozno, gdzie pozostaja juz znikome dawki paliwa, wiec bardzo mozliwe ze na zakretach benzyny brakuje, szcegolnie ze filterek pompy nie jest zanuzony przy samym dnie.
-
U mnie się dzieje podobnie ale nigdy rezerwy nie zaznałem... Tylko że jak stoi krzywo to poziom wachy się zmienia... Jak stoi przodem w górę to więcej a jak odwrotnie to się zmniejsza.... Ale ja nie wiem czy nawet lampka od rezerwy mi działa....
-
Przecież to jest normalne, ze paliwo się przelewa. Ja w Coupe jak mam trochę poniżej 1/4 baku to przy ostrym ruszaniu zaświeca się na moment rezerwa. Przerywania nie odczuwam bo jeżdżę na LPG
-
Przecież to jest normalne, ze paliwo się przelewa
to że się przelewa tak , ale że nie ma wydzielonego miejsca wokół pompy paliwa to już nie :mrgreen: to nawet w polonezie cuś takiego jest :roll:
-
Witam. Przez tyle lat jeździłem Accentem i jakoś nie było problemu z przerwami dostarczania paliwa na zakrętach, czy wzniesieniach przy poziomie paliwa w okolicach zapalenia się kontrolki rezerwy, czy po jej zapaleniu. Spokojnie pokonywałem jeszcze 50-70 km po zapaleniu się kontrolki z pomarańczowym dystrybutorem. Fakt, faktem, że ja poruszam się po nizinach, ale bez przesady - nie mieszkacie w Tatrach. ;-) Najwyraźniej jest to usterka, być może polegająca za zanieczyszczeniu filtra paliwa, albo zaworu zwrotnego. Pozdrawiam Igor.
-
Najwyraźniej jest to usterka, być może polegająca za zanieczyszczeniu filtra paliwa, albo zaworu zwrotnego. Pozdrawiam Igor.
To o czym piszesz może i było by logiczne gdyby to nie miało tak silnej zbieżności z kontrolką pomarańczową "dystrybutor" :mrgreen: tzn. owszem mogło by być że zabrudzony filtr ale zapewne to działo by się nieregularnie i bez jakiejkolwiek zbieżności z kontrolką pomarańczową... Dosłownie jade w zaręcie podkreślam w prawo zapala się pomarańczowa kontrolka auto jakby nie dostawało paliwa z automatu, kiedy zapali mi sie kontrolka na prostej tych objawów nie ma :roll: pierwszy raz się z czymś takim spotkałem .
-
Sorry za mały offtopic ale mam takie pytanko.
Kiedy się u Was zapala ta kontrolka, bo u mnie (mam auto na gaz ale to chyba nie ma wpływu) kontrolka dotychczas zapaliła się tylko 2 razy i to gdy wskazowka była już poniżej ostatniej kreski ;|, i teraz nie wiem czy to cos z kontrolką, czy może poniżej ostyatniej kreski jest jeszcze na tyle w baku, że mozna cos tam przejechac ;>
-
Sorry za mały offtopic ale mam takie pytanko.
Kiedy się u Was zapala ta kontrolka, bo u mnie (mam auto na gaz ale to chyba nie ma wpływu) kontrolka dotychczas zapaliła się tylko 2 razy i to gdy wskazowka była już poniżej ostatniej kreski ;|, i teraz nie wiem czy to cos z kontrolką, czy może poniżej ostyatniej kreski jest jeszcze na tyle w baku, że mozna cos tam przejechac ;>
u mnie tak samo
-
Tak jest w Hyundaiach,więc bez obaw :mrgreen:
Bardziej mnie martwi,że jak mam ok.1/4 baku i dam w palnik z pod swiateł to zaczyna mi się dławić i przerywać,z braku wachy,choć do rezerwy jest jeszcze troche. Nie podoba mi się to ale przez to zawsze tankuje do pełna ;p Coś nie tak jest z pompa,albo bakiem. Może zapowietrzony? Jak się go odpowietrza?
-
W moim Accencie rezerwa sie zapalila jak zostalo benzyny na kilkanascie kilometrow :) chcialem sprawdzic po zakupie. Skonczylo sie unieruchomieniem samochodu.
Fakt faktem zaden zakret wczesniej nie byl mu straszny.
-
W moim Accencie rezerwa sie zapalila jak zostalo benzyny na kilkanascie kilometrow :)
mi dzis weszło 35Litrów a było równo na kresce "E" tzn że za chwile by sie zapaliła rezerwa więc mysle ze z 8L rezerwy mam napewno .
-
Pompa paliwowa nie lubi rezerw i niskiej jakości paliwa..jak przerywa to czy jak dajesz w pizz....e, jak tak to spróbuj na innej stacji i powtórz manewr przyspieszania, jak dalej przerywa to filtr paliwa wymień, jak dalej będzie to już wtedy chyba pompa!!
-
a filte paliwa gdzie sie znajduje?? macie jakis rysuneczekk to poprosze.
-
Koledzy odświeżę trochę temat bo mnie jedna rzecz nurtuje raz czy dwa razy mi się zaświeciła rezerwa i zgasła i mialem kreseczkę na E już ale ona dalej się nie świeci i nie wiem czy mam czekać jak będzie dużo pod literką E żeby się zaświeciła czy jak ? Nurtuje mnie po prostu kiedy ona się ma zaświecić .
-
mialem kreseczkę na E już ale ona dalej się nie świeci i nie wiem czy mam czekać jak będzie dużo pod literką E żeby się zaświeciła czy jak ? Nurtuje mnie po prostu kiedy ona się ma zaświecić
zaświeci sie wtedy gdy zostanie w granicach 4-5 litrów.jednak nie radziłbym czekać do tego czasu-szkoda pompy paliwa.a czasem można niemile być zaskoczony.razu jednego jadąc z niemiec w strone polski mijałem ostatnią stacje w niemczech.do granicy bylo ok.80km,kontrolka sie nie swieciła jeszcze,wskazówka była powyżej minimum-wiec nie zatankowałem.po przejechaniu kilku km kontrolka zaswieciła się od razu na stałe :oops:
zwolnilem do 80km/h i w pocie czoła[dosłownie]tak dojechałem na oparach na granicę.weszły mi do baku accenta 44 litry paliwa :-D
jak więc widac nie ma co do końca ufać wskazaniom urządzeń pokładowych.
-
Dzięki za info :) pozdrawiam .
-
Wiem, że archeologia straszna w tym przypadku wystąpi ... Ale czy rezerwa dopiero nam "miga" to znaczy, że jeszcze jest trochę paliwa w baku czy już koniec się zbliża. Dodam, że nie zdarzyło mi się jeszcze aby zapaliła mi się kontrolka rezerwy paliwa na stałe.
Wiem, że pytanie jest idiotyczne ale nurtuje mnie to ponieważ czeka mnie podróż w czasie której zapewne spalę paliwo aż do ostatniej kropelki.
-
Witam. Na początku kontrolka zapala się i gaśnie co oznacza jakieś 7 litrów paliwa ( dzieje się tak z uwagi na przemieszczanie się paliwa w baku przy skręcaniu i hamowaniu ). Kiedy zaświeci się już na stałe pozostało już około 5 litrów paliwa ( przy czy wskazówka od wskaźnika paliwa leży już jak wryta od dłuższego czasu nie wykazując oznak życia ). Pozdrawiam Igor.
-
Ale po co się męczyć domniemywaniem...
Skoro jesteśmy w stanie zauwazyć swiecącą się rezerwę to i również łątwo zauważyć wskazówkę poziomu w okolicach zera.
Schodzi do dołu to masz te50-80km jeszcze teoretycznie - ja nie zakałdam większej granicy niż 50km bo jeżdżę trochę ostrzej :D
Rezrwa zapala się i gaśnie bo paliwo się przelewa, chlapie w baku podczas jazdy wiec nei ma co ufać że 3km temu mi świeciła na stałe a teraz nie i co robić...
Wszkażnik poziomu wskazuje poziom z opóźneiniem więc jest neiczuły na szybkie zmiany poziomu paliwa i to jemu należy najbardziej ufać (jeśli jest oczywiście sprawny).
-
Jest dokładnie tak jak IgoReCzeK napisał :)
-
Mam takie pytanie , Kiedy zapali mi się rezerwa i jade w jakimś dłuższym zakręcie w prawo to auto zaczyna przerywać , i tu chciałem się tylko upewnić czy oby moje podejrzenia są słuszne otóż , z tego co wiem to w accentach są zbiorniki paliwa bez przegrody na pompe paliwa i ów jak jest długi zakręt w prawo (bo w lewo sie to nie dzieje)to paliwo się przelewa na lewą stronę i pompa zaczyna chodzic na sucho ... Czy mam trafne spostrzeżenia?? czy u was dzieje sie coś podobnego ?? dodam , że chodzi o accenta 96 rok 1,5 motor . Pozdrawiam
Też mam accenta 1.5 z 96 roku , dzieje się dokładnie tak jak opisałeś :) jest blisko rezerwy , smigasz ostro po długim łuku w prawo to i paliwo zgodnie z zasadą siły odśrodkowej odpływa od pompy paliwa :D
-
U mnie Accent 97` jak mam mało paliwa to szarpie nawet przed zapaleniem się kontrolki (jak szarpie to wiem że trzeba zatankować) , co do kontrolki to brakło mi paliwa zanim się zaświeciła na szczeście do stacji pozostało ze 100m i dojechalem na luzie :) .
Tak że co do kontrolki to przynajmniej u mnie jest różnie , natomiast wskaźnik jest jak najbardziej miarodajny poniżej E juz mi szarpie czyli mam mało paliwa a kontrolka różnie :) jak sie jej uda to świeci :) Tak czy inaczej jak zaświeci mi się kontrolka to nie jest dobrze zostalo mi doslownie kilka kilometrów (żona czesto tak zostawia :) )
-
U mnie Accent 97` jak mam mało paliwa to szarpie nawet przed zapaleniem się kontrolki (jak szarpie to wiem że trzeba zatankować) , co do kontrolki to brakło mi paliwa zanim się zaświeciła na szczeście do stacji pozostało ze 100m i dojechalem na luzie :) .
Tak że co do kontrolki to przynajmniej u mnie jest różnie , natomiast wskaźnik jest jak najbardziej miarodajny poniżej E juz mi szarpie czyli mam mało paliwa a kontrolka różnie :) jak sie jej uda to świeci :) Tak czy inaczej jak zaświeci mi się kontrolka to nie jest dobrze zostalo mi doslownie kilka kilometrów (żona czesto tak zostawia :) )
To nie jest normalne zjawisko, może jest problem z czujnikiem rezerwy ?
-
dokładnie, pompa w baku jest zanurzona w plastikowym naczyniu w formie kubka, po to właśnie by nie odpływało paliwo na zakrętach. jak nawet w baku jest już pusto, to "kubek" jest pełny. więc szarpanie oznaczałoby, że masz "posuchę" w baku :mrgreen:
-
W sumie to mam w nosie tą kontrolke wskaźnik pokazuje OK (tylko problem z kobietą nie ważne ile paliwa jest w baku wsiada i jedzie :) kiedyś stanie gdzieś w polu :) ) . A z drugiej strony kontrolka jest podłaczona do wskaźnika czy gdzieś indziej ? zawsze to milej jak wszystko działa jak należy !
-
...hultajowcy szkoda męczyć pompkę paliwa, wiemy ze jest mało w baku to natankować lub dotankować bo to chyba żadna oszczędność nawet jak trzeba za granica dotankować niż potem mieć problemy z pompka i kosztem nowej:)...chwilowa zaoszczedzimy 5 zeta i zatrzemy pompkę za 100-200zł:)
To moje zdanie;)
Pozdro
Kuba
-
(tylko problem z kobietą nie ważne ile paliwa jest w baku wsiada i jedzie :) kiedyś stanie gdzieś w polu :)).
Jak stanie w polu i już nie pojedzie to może się nauczy - niektórzy tak mają.
Kontrolka jest podłączona pod czujnik(termistor) umieszczony w baku !
Trochę roboty jest z wymianą ale polecam raczej po nowym roku jak będzie ciepło - teraz to raczej kiepsko....