HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: Cibor w 29 Lipiec 2009, 10:25:28
-
Tak jak w temacie wczoraj zdechł mi samochodzik.... W czasie jazdy zaczął gasnąć później już nie zapalił... Mechanik "na razie" stwierdził nie dostaje paliwa i nie ma iskry... co może być przyczyną?? Oryginalne wskaźniki od Turbo się nie świecą.... Sprawa pilna....
-
wygląda mi na sprawę elektryczną... tak nagle nie ginie iska i dopływ paliwa, może ECU bo w końcu tym wszystkim steruje :?:
-
Albo czujnik położenia wału.
-
Jak sprawdzić ten czujnik?? W Legionowie nikt nie może sprawdzić ECU... Jak można sprawdzić ECU bez wybłyskiwania, lub podłączania pod kompa.... Zastanawia mnie czemu nie działają wskaźniki od Turbo(czyt. te diodki).... Szlak mnie już strzela...
-
A cała reszta elektroniki działa ? (zegarek, radio)
Rozumiem że bezpieczniki sprawdzałeś...
-
Bezpieczniki sprawdzane wszystkie dobre, cała elektronika działa bez zarzutu.... ECU i Czujnik położenia wału zamówione... zobaczymy co się dzieje...
-
skąd zamawiasz :?:
-
Przez Allegro od gościa z pod Szczecina... Wczoraj doszła paczka w pn. będzie u miechaniorów... Najpierw zostanie wymieniony czujnik poł. wału a jeśli to nie pomoże to ECU.
W ogóle gdzie się znajduje ten czujnik?? By widzieć że coś grzebali??
-
W ogóle gdzie się znajduje ten czujnik?? By widzieć że coś grzebali??
Z przodu silnika przy łączeniu ze skrzynią.
-
Witam!
Dziś trochę poślęczałem nad lekturami i doczytałem tak:
"Jeśli czujnik nie daje sygnału o prędkości obrotowej, przekaźnik pompy paliwa przerywa podawanie paliwka. "
Oraz też gdzieś: "że nie będzie iskry".
Oczywiście chodzi o czujnik położenia wału korbowego.
Jak te informacje mają się z rzeczywistością??
-
Sprawdz tez ten przekaznik.
-
Wymienione ECU i CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU, i nadal nic!!
Mam już dość tego samochodu!!
norton91, Gdzie on jest i jak sprawdzić !! ??
-
Może sama stacyjka szwankuje, albo jak masz immobilizer to może on "poszedł się paść". Niech elektryk sprawdzi Ci czy napięcia na stacyjce są. Jak nie ma to można ją ominąć poprzez zmostkowanie bezpieczników, wtedy pójdzie prąd na kompa, pompe.
-
Jezeli dobrze pamietam to sa w skrzynce pomiedzy wlewem płynu do spryskiwaczy, a zbiorniczkiem wyrównawczym.
-
bratekX, Co do stacyjki możliwe, też nad tym myślałem, ale miałem za stacyjką podłączony wskaźnik bossta (napięcie wzięte z czarnego i czerwonego kabla), ale spróbuję zapalić na krótko, immobilizera nie ma.
norton91, Co ten przekaźnik daje?? Ale wciąż pozostaje problem braku iskry.
Jeszcze jedna uwaga, brak napięcie na desce rozdzielczej.
Następny pomysł mechaników (już innych) brak masy na ECU lub silniku lub, walnięty alternator.
-
Brak iskry - odcięty zapłon, tak jak pisałem możliwa stacyjka. Jak mi padła (a raczej ktoś wcześniej badziewnie naprawiał) też nie miałem zasilania ale tylko kontrolek na desce. Dopiero po zmostkowaniu bezpieczników (ominięciu stacyjki) kontorlki odżyły. Jak na ostro zaświecą to będzie i iskra:) Przynajmniej powinna być:)
-
A dla czego pompa nie podaje paliwa??
-
Pewnie dlatego że nie ma zasilania. Kontrolki nie palą, nie masz napięcia na ecu, pompie, zapłonie. A w ogóle to zakręcisz rozrusznikiem? Jak zakręcisz rozrusznikiem a na pozycji on na stacyjce nie będzie żadnego odzewu kontrolek na desce to stawiam na stacyjkę lub kabelki do niej dochodzące.
-
Jest w Scoupe coś takiego, że przy odpalaniu trzeba wcisnąć sprzęgło. I pytanie: Mechanizm -czujnik sprawdzający czy sprzęgło zostało naciśnięte jest mechaniczny czy elektryczny? Jeśli elektryczny to może wina leżeć po jego stronie? W końcu gdy się nie wciśnie sprzęgła to nie odpali.
-
Przy pedale sprzęgla masz czujnik pracujący na podobnej zasadzie(kwestia skrajnego położenia pedała) co czujnik przy pedale hamulca do świateł STOP. Jak komuś przeszkadza wystarczy go usunąć, tylko po co.
-
Rozruch kręci, lecz czasem się nie mógł zakręcić i skakał bendix. Tak jak by alternator się zacinał i gdzieś dymek leciał jego okolicy (sry że tak po czasie piszę o tym ale mam tyle na głowie [budowa domu] że po prostu zapominam o wielu rzeczach).
bratekX, Może, może, może to stacyjka.... Wieletego może.......
-
Przy pedale sprzęgla masz czujnik pracujący na podobnej zasadzie(kwestia skrajnego położenia pedała) co czujnik przy pedale hamulca do świateł STOP. Jak komuś przeszkadza wystarczy go usunąć, tylko po co.
Aha, dzięki za odpowiedź ;-)
-
A więc tak!!
Następny mechanior stwierdził!!
ECU nie dostaje prądu, dwa przekaźniki zepsute, i potrzebuje schemat podłączeniowy ECU i DESKI ROZDZIELCZEJ, tzn. by wiedzieć który kabel jest do czego. Dalej światła pozycyjne świecą podświetlanie dechy też, ale żadne wskaźniki już nie, awaryjne chodzą a kierunki już nie, co to może być????
Dalej czy w Hultayu jest czujnik halla??
Gdzie znajduje się główny przekaźnik od ECU??
Potrzebny jest schemat podłączeniowy ECU i DECHY!!
Od czego są te przekaźniki pod dechą po kolei??
-
Wah Wah Wah :!: :!: :!: :!: :lol: Widzę że nikt nie ma pojęcia.... Sorry za dwa posty pod rząd....
-
hmaservice.com - tam jest wszystko
-
Mam ten sam problem z moim S-coupe.
Wczoraj jeździł cały dzień było wszytko ok.
Do czasu aż ja wsiadłem za kółko.
Nie wiem czy to pech czy przestroga jakaś.
Średnio na 100 jazd mam 70 awaryjnych (samochód popsuty) zawsze coś z elektryką.
Wczoraj zgasł mi silnik i ani na bęzynie ani na gazie nie ruszył.
Deska rozdzielcza się świeci, rozrusznik chodzi, Wszystkie bezpieczniki dobre, kable też. Nie podaje prądu na świece i już sam nie wiem co robić.
Pomocy.
-
Mam ten sam problem z moim S-coupe.
Wczoraj jeździł cały dzień było wszytko ok.
Do czasu aż ja wsiadłem za kółko.
Nie wiem czy to pech czy przestroga jakaś.
Średnio na 100 jazd mam 70 awaryjnych (samochód popsuty) zawsze coś z elektryką.
Wczoraj zgasł mi silnik i ani na bęzynie ani na gazie nie ruszył.
Deska rozdzielcza się świeci, rozrusznik chodzi, Wszystkie bezpieczniki dobre, kable też. Nie podaje prądu na świece i już sam nie wiem co robić.
Pomocy.
czujnik położenia wału poleciał, bez niego komp nie poda impulsów na cewkę
-
zubrzyk1, Stary kable za stacyjką, bądź sama stacyjka... U mnie w końcu chłopaki po 2 tygodniach i zdobyciu schematów elektrycznych doszli... Upalona wiązka za stacyjką....
U mnie natomiast GT ostatnio zgasł po dodaniu gazu z jedynki, nic nie pomagało nie chciał zapalić, więc dostał lawetę... Wrócił do domku, pogrzebałem (czyt. poruszałem kablami na siłę) w wiązce za stacyjką i menda zapaliła... No i się skończyło tak że jest w częściach na części... Leć do dobrych elektryków... Ja nim chłopaki doszli co to jest wymieniłem czujnik jak napisał wtom, ECU, świece, i pełno dupereli... Okazał się kabelek...
-
Czujnik sprawdzałem jest dobry a w kablach od stacyjki nic nie widać.
Jak ominąć stacyjkę ??
Przeczytałem, że :
Może sama stacyjka szwankuje, albo jak masz immobilizer to może on "poszedł się paść". Niech elektryk sprawdzi Ci czy napięcia na stacyjce są. Jak nie ma to można ją ominąć poprzez zmostkowanie bezpieczników, wtedy pójdzie prąd na kompa, pompe.
Jak to zrobić ?
Jeszcze taka sprawa ,że po przekręceniu kluczyka I POZ ,II POZ, III ROZRUCH na cewkę idą dwa plusy ,gdzieś się podział minus .Na mój rozum to jest gdzieś zwarcie,tylko gdzie go szukać? Cała elektryka działa dobrze ,światła ,kierunki ,podświetlenie tablicy.