HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Hants w 24 Lipiec 2009, 23:48:02
-
Jak wymienic zarowkę? zaden srubokręt nie miesci mi sie w te szczelinę!
-
nie wiem jak w Twoim roczniku.
Ja u siebie musialem caly tyl w klapie odkrecac :/
-
Ja też cały tył rozkręcałem. kolego Hants musisz tez rozkręcić, inaczej się chyba nie da. Krzyżak w dłoń, odkręć 4 śruby, ściągnij cały plastik z logiem Hultaja, potem klosze od żarówek i juz bedzie ładny dostęp do żaróweczek.
-
No to musze przyznac - pomysłowe rozwiazanie..
-
Widocznie 2-ki są mniej dopracowane niż 1-ki.
U mnie na tylnej klapie są kwadratowe zaślepki i do żarówek dostaje się od środka.(Chociaż pierwszym razem też ściągnąłem cały plastik) <glupek2>
pozdrawiam.
PS
http://moto.allegro.pl/item689240461_accent_94_97r_tylna_klapa_bagaznika_oslona_plast.html
Tutaj znalazłem klape i widać na niej odchylane ( tylko delikatnie żeby nie pourywać) kwadraciki przez które dostaniesz się do żarówek.
-
U mnie wystarczyło wyciągnąć osłonki żaróweczek .
-
U mnie wystarczyło wyciągnąć osłonki żaróweczek .
może w nadwoziu 4D tak jest, natomiast w 3D i 5D nie da rady bez zdjęcia plastikowej osłony...
-
Ale zdjęcie plastikowej osłony to przeciez jest 3 minuty! Dwa śrubokręty, dwie zarówki w5w i po sprawie. NIe ma sensu nic od środka robić a nawet jezeli śruby są z wierzchu pordzewiałe to i tak dadzą sie wykręcić bez problemu bo są wkręcone w plastik :)
-
kml.
Ale po co coś dokręcać jak masz specjalnie do wymiany żarówek przygotowane klapki od wewnętrznej strony.
-
kml.
Ale po co coś dokręcać jak masz specjalnie do wymiany żarówek przygotowane klapki od wewnętrznej strony.
Nie masz. Nie w accencie 2 3d.
-
No to ból.
Zamiast się rozwijać to się cofają.
PZDR.
-
No to ból.
Zamiast się rozwijać to się cofają.
PZDR.
Jak ktoś nie ogarnia śrubokręta to ból. Naprawde wole bez problemu odrkęcić 6 śrubek i zrobić to 10 minut raz na 3 lata męczyć się od środka. Dostęp z zewnątrz jest bardzo dobry i robi się to momentalnie.
-
Równie dobrze możesz rozebrać cały telewizor żeby dostać się do włącznika i na krótko go spiąć jeśli tak dobrze władasz śrubokrętem.
TYLKO PO CO ??????????????????????
POLECAM
http://www.korea-opt.ru/
Accent/Verna (1999-)
Двери
Отделка задней дверцы
GDZIE ELEMENT 81757 A to klapka przez którą dostaniesz się po żarówek.
Ale no cóż . Nie ma jak specjalista od śrubokrętów.
Pozdrawiam.
-
Siala, po to że jest
1. ŁATWIEJ
2. SZYBCIEJ
3. DUŻO WYGODNIEJ
Mówisz o samochodzie, którego nie masz i powołujesz sie na rysunek. A ja mam zdjęcia podswietlenia oraz klapy i tam może se co najwyzej paluchy wsadzić a nie zarówki wymieniać! Oczywiście mozesz sie tam "dostać" tyle, że w tym konkretym przypadku dostać znaczy zajrzeć.
http://img58.imageshack.us/img58/4306/20953634.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/5912/73573772.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/7281/43018754.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/29/33690486.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/2577/57130156.jpg
Zarówki nie są w jednej linii z klapką którą widać a cała maskownica z logiem hyundaia jest na zatrzaskach czyli odkrecasz 4 srubki, zdejmujesz maskownice i wykręcasz klosze. Zeby wyjąć zarówkę trzeba ją okręcić w podstawie i już samo to jest w moim odczuciu niemozliwe od strony bagażnika bez pokaleczenia się w paluchy. Malo tego, robiąc to od środka albo siedzisz na krawedzi i klapa wali w głowe non stop albo z rękami w górze - nie no rewelacja. Moja metoda jest prosta, łatwa i szybka a to że tam jest jakiś otwór wcale nie znaczy trzeba go używać bo jest lepiej. Dostęp od środka byłby wtedy dobry jak zamiast klapki byłby cały pas demontowalny.
-
No to ból.
Zamiast się rozwijać to się cofają.
To doradź jeszcze Hants- owi jaki ma być ten śrubokręt skoro żaden Mu się nie mieści.
PS
Nie mam takiego auta dlatego pisze jak ja rozwiązałem ten problem biorąc pod uwagę ewolucję.
Pozdrawiam.
-
No to ból.
Zamiast się rozwijać to się cofają.
PZDR.
Nie jestem do końca przekonany. Taka konstrukcja jest tańsza i prostsza a to obniza koszt samochodu a do tego jest banalnie proste w serwisie. Zapewne mogło być to zrobione inaczej ale ponieważ nie ma problemu z tym jak jest w tej chwili to mi pasuje. Podobnie jest z żarówkami w lampach, po prostu się cofa lampe i odkręca zaślepkę zamiast wyciągać połowę wykładzin z bagażnika tak jak jest w 307 ( a przynajmniej tych pierwszych )
-
Klapka - jest, ale jedna. Plastik w oprawie zaroweczki jest tak podle spasowany - co ja plote: NIE JEST SPASOWANY: to są na chama scisniete zaczepy. Trzeba zdjac tylną osłonę od wewnątrz, odkrecic dwie sruby, wypiąc 4 zapinki, zdjac oslone zewnetrzna, i wtedy mozna zaczac zabawe z oprawkami.
Dołoze jeszcze do piece - jako ze koncern straszliwie ostatnio traci w moich oczach - oprocz wymiany rurek i zarowek przed chwila skonczylem rowniez wymiane sworzni na wahaczaczu. Łącznik stabilizatora musiał zostac rozpiłowany, aby wyjac wahacz - rdza, rdza, i jeszcze wiecej rdzy. Moja 16 letnia Sonata wyglada o wiele lepiej niz te 6 letnie Accenty.
Wahacz i sworzeń (oryginał HMC) tez był fatalnie spasowany - przez dobra godzinę jezdzilem wiertarka i pastą do zaworów aby powiekszyc srednice. Podgrzewalem wczesniej wahacz, sworzen wrzucilem do zamrazalnika - nic - za cholere nie pasowało..
Skoro juz jestesmy przy wahaczu - co za imbecyl wymyslil , aby wykrecona w 50% nakretka na trzpieniu wahacza - łamała zabki ABS (o nie - spoko nie polamalem..)??
Wnioski - konstrukcyjnie to sie niby Hyundai rozwija, ale ja juz podziekuje za eksperymentowanie, bo co nowsze auto, to ..bardziej jednorazowe.
-
Trzeba zdjac tylną osłonę od wewnątrz, odkrecic dwie sruby, wypiąc 4 zapinki, zdjac oslone zewnetrzna, i wtedy mozna zaczac zabawe z oprawkami.
Nic nie trzeba. Pierwszy raz w zyciu wymieniałem zarówki miesiąc temu i zrobiłem tak jak napisałem czyli wszystko z zewnątrz. Nic nie ruszałem od środka i nie rozumiem czemu masz aż takie problemy z tym.
Wnioski - konstrukcyjnie to sie niby Hyundai rozwija, ale ja juz podziekuje za eksperymentowanie, bo co nowsze auto, to ..bardziej jednorazowe.
Mówisz o "rozwoju" sprzed 10 lat więc ja bym nie oczekiwał zbyt wiele. Accent to miał być tani i popularny samochód więc technologia w dół a dopiero za nią cena. Ja sie ciesze, ze mój nie rdzewieje i się nie psuje i to mi wystarczy. Z sympatii dla tego samochodu mówie o nim, że jest PROSTY a ze ma jakieś swoje wady - każdy samochód ma :)
Powidz lepiej jak Ci z rurkami poszło :)
-
Powidz lepiej jak Ci z rurkami poszło :)
Bez zadnego problemu - pocwiczylem formowanie koncówek moze z 5 minut i było gitara.
W poniedziałek retest MOT i moze w koncu sobie odetchnę (włascicielka tez)
-
Bez zadnego problemu - pocwiczylem formowanie koncówek moze z 5 minut i było gitara.
W poniedziałek retest MOT i moze w koncu sobie odetchnę (włascicielka tez)
A robiłeś jeden kawałek czy łączyłeś?
-
Bez zadnego problemu - pocwiczylem formowanie koncówek moze z 5 minut i było gitara.
...
Zdolna bestia :-)
-
Skoro juz jestesmy przy wahaczu - co za imbecyl wymyslil , aby wykrecona w 50% nakretka na trzpieniu wahacza - łamała zabki ABS (o nie - spoko nie polamalem..)??
Hants to nie tylko Hyundai. 90% aut z przednim napędem tak ma. Należy odkręcić przegub i cofnąć półoś do skrzyni - ale na pewno na to wpadłeś.
-
A robiłeś jeden kawałek czy łączyłeś?
Najdłuższe łączyłem - jest po prostu wygodniej i w sumie zgodnie z tym co fabryka zrobiła.:-)
-
Najdłuższe łączyłem - jest po prostu wygodniej i w sumie zgodnie z tym co fabryka zrobiła.:-)
A jak łączyłeś? Normalnie "lutowałeś" pastą?
-
rurka - koncowka zenska - łącznik meski - koncowka zenska - rurka
-
rurka - koncowka zenska - łącznik meski - koncowka zenska - rurka
A tak przy okazji: czy żrący i agresywny DOT ma jakiś wpływ na miedź?
-
Bardziej sie martw o ręce - strasznie swędzą po dłuzszym kontakcie :-)
Rdza na rurach pojawia sie w miejscu gdzie ma dostep do tlenu, szczelny uklad jest raczej bezpieczny. (Ale to juz OT - zalozylem wczesniej watek o rurkach...)
-
Bardziej sie martw o ręce - strasznie swędzą po dłuzszym kontakcie :-)
Rdza na rurach pojawia sie w miejscu gdzie ma dostep do tlenu, szczelny uklad jest raczej bezpieczny. (Ale to juz OT - zalozylem wczesniej watek o rurkach...)
Ręce jak ręce ale na oczy to trzeba naprawdę uważać.
-
Ręce jak ręce ale na oczy to trzeba naprawdę uważać.
I dlatego sie nosi gogle ochronne, kask i buty z metalowym czubem. BHP przede wszystkim 8-)
-
Ręce jak ręce ale na oczy to trzeba naprawdę uważać.
I dlatego sie nosi gogle ochronne, kask i buty z metalowym czubem. BHP przede wszystkim 8-)
Ale do podswietlenia tablicy rejestracyjnej :?: :mrgreen:
-
nawet mi o tym elemencie nie przypominaj. Wczoraj znowu cos sie na linii wtyczka-zaróweczka stało.. Ghhhrrrrrr :evil: - teraz jednak odkrecilem kilka srubek, odgialem delikatnie oslonę i kombinerkami wykreciłem dziada.
-
No to już wiem jak wymienić żarówkę.
Dzięki.
-
No właśnie, tak troszkę zboczyliśmy z tematu... xD
-
Ale Accencik dostal przeglad - tym razem bez zadnych 'advisories' :-)