HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: de_assis w 10 Grudzień 2013, 17:28:43
-
Witam
Chciałbym was zapytać czy ktoś już kupował jakieś części zamienne do i20stki?
Musze w zawieszeniu łącznik wymienić i oryginał 70zł, chętnie bym wolał coś tańszego ale solidnego! bo są po 10, 20 czy 50zł jakieś zamienniki ale no name ... ktoś już robi jakieś lepsze? A może za te samą cene co oryginał jest jakiś lepszy zamiennik.
-
Oryginał Mobis to CTR. CTR jako CTR to część o symbolu CLKH-43 L i R cena ok 33 pln.
(http://images62.fotosik.pl/467/e5ecebceeea9f451m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e5ecebceeea9f451)
-
Oryginał Mobis to CTR o symbolu CLKH-43 L i R cena ok 33 pln.
[url=http://images62.fotosik.pl/467/e5ecebceeea9f451m.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e5ecebceeea9f451)[/URL]
Ok, dzieki.
Znalazlem w kilku sklepach, poczatkowo myslalem tylko o Fox Rzeszow, ale tam 69zl, z tym ze na pewno oryginal, sa jeszcze takie linki
http://www.sklep-kia.pl/lacznik-stabilizatora-przedni-prawy-picanto-iii-venga-i20-ii-ix20getz-p-1708.html
http://www.motoryzacyjni.com.pl/ctr-clkh-43r-lacznik-hyundai-stab-p-i20
http://www.da-car.eu/clientcatalogue/clkh-43r,23-1--CLKH~643R----CLKH~643R.aspx
i cena jest lepsza, ale juz nie raz pod prawdziwym numerem seryjnym kryla sie podroba, jutro musze podzwonic, chyba ze masz jakis pewny sklep?
-
Ten pierwszy sklep jest niedaleko mojego miejsca zamieszkania i już tam kupowałem części. Jak chcesz to mogę kupić i wysłać do Ciebie bo koszt poczty będzie chyba mniejszy niż kurier za 20 pln.
-
Dziekuje za zyczliwosc, odezwe sie na pw jak cos, narazie jeszcze jutro wykonam kilka telefonow, bo natrafilem na sklepy w poblizu, choc tak jak pisalem, dopóki nie bede mial w rece to ciezko przewidziec co dostane pod niby prawdziwym numerem katalogowym :)
-
CTR jest zawsze w czerwonym-białym opakowaniu, a w środku metal na czarno pomalowany więc łatwo rozpoznać. Ze względu na popularność marki powinieneś dostać też w sklepie stacjonarnym.
-
Super dziekuje Ci za podanie znaków szczególnych. Myślałem ze to bedzie niebieskie skoro Mobis.
-
Mobis w niebieskim, CTR w czerwono-białym.
-
Mobis w niebieskim, CTR w czerwono-białym.
Aha myslalem ze kolega wyzej mial na mysli Mobisa ale katalogowo to sie CTR nazywa :)
[ Dodano: 2013-12-11, 15:37 ]
Możliwe ze CTR ma jakies inne oznaczenie? Bo tak mi sprzedawca powiedzial, ze CTR ale On ma inne oznaczenie tej czesci co ja mu podalem.
-
Poniżej zamieszczam listę firm produkujących markowe zamienniki. Pełny artykułu na stronie www.magazynauto.pl (nowa strona internetowa czasopisma MOTOR), w dziale porady/eksploatacja. Tytuł artykułu „sposób na dobre zamienniki”. Łatwiej się rozeznać co ewentualnie kupić. Oczywiście cytuję fragment artykułu w celach czysto poglądowych. Nikogo do niczego nie namawiam :-D
Wklejam również link do artykułu. Powinien działać.
http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/news-sposob-na-dobre-zamienniki,nId,1038322
Markowe zamienniki wg. Magazynauto.pl (07 październik 2013)
1. TŁOKI I PIERŚCIENIE: Mahle, Kolbenschmidt, Nüral, Goetze,
2. FILTRY: Bosch, Filtron, Knecht, Mann+Hummel, Ufi/Sofima,
3. USZCZELKI: Corteco, Erling, Goetze,
4. ROZRZĄDY: Bosch, Contitech (grupa Schaeffler), Gates, INA (grupa Schaeffler), Hepu*, Ruville (grupa Schaeffler), SKF, SWAG (łańcuchy rozrządu),
*firma produkuje pompy wodne i kompletuje je z rozrządami renomowanych producentów
5. WTRYSKIWACZE DIESEL: Bosch, Delphi, Denso, Siemens,
6. CHŁODNICE: Behr, Hella, Magenti-Marelli, Nissens, Valeo,
7. KOŁA DWUMASOWE: LUK, Sachs, Valeo,
8. SPRZĘGŁA: Aisin, LUK, Sachs, Valeo,
9. OŚWIETLENIE: Hella, Valeo, Magneti-Marelli,
10. WAHACZE I TULEJE: FEBI Bilstein, Lemförder, Mogg, Ruville (grupa Schaeffler), SWAG, TRW,
11. TŁUMIKI: Bosal, Eberspächer, Walker,
12. AMORTYZATORY: Bilstein, KYB, Sachs, TRW,
13. SPRĘŻYNY ZAWIESZENIA: Eibach, KYB, Lesjöfors, Sachs,
14. TARCZE HAMULCOWE: ATE (grupa Schaeffler), Bosch, Brembo, TRW, Zimmermann,
15. CZUJNIKI, ZAPŁON: Beru, Bosch, Denso, Hitachi, Magneti-Marelli, NGK, Pierburg, VDO,
16. KLOCKI HAMULCOWE: ATE (grupa Schaeffler), Bosch, Ferodo, Jurid, Textar, TRW,
17. AKUMULATORY: Exide-Centra, Moll, Varta,
18. ŁOŻYSKA I PIASTY KÓŁ: FAG (grupa Schaeffler), Koyo, NTN, Ruville (grupa Schaeffler), SKF
-
A mnie ASO skasowało 150zł za łącznik stabilizatora, ponoć oryginał. Plus 50zł robocizna.
Tak to już jest jak się nie ma czasu samemu części poszukać i samemu wymienić, a najbliższy warsztat to ASO i robią od ręki. Wiedziałem, że przepłacam, ale nie wiedziałem, że aż tak dużo. :evil:
Wymiana lewego łącznika stabilizatora przy 27 tys. km to też chyba jakiś rekord. Z tych niechlubnych. :-(
-
Również wymieniałem, przebieg podobny, tyle że ja za łącznik dałem 33zł chyba, dokładnie taki sam jak był wcześniej zamontowany. Sam wymieniałem. Niestety naciąłeś się i to trochę za bardzo.
-
Warto szukać wszędzie nawet na allegro. Ostatnio kupiłem dwa sworznie wahacza w sklepie z Łodzi za 60zł z wysyłką. Gdzie w dość dużym sklepie u nas wołali 55 za njtańszy optimala czy ponad 70 za delphi.
Łączniki stabilizatora są od 35zł a co do cen ASO to mają chore. ALe 150 plus 50 za odkręcenie koła i dwóch nakrętek to już raczej rozbój.
-
ALe 150 plus 50 za odkręcenie koła i dwóch nakrętek to już raczej rozbój.
Rozbój to jest to, że nawet nie odkręcali dwóch nakrętek tylko cieli kątówką. Efekty tego cięcia widać na samym stabilizatorze. Nie mam czasu się z nimi wykłócać. Ale jak sądzicie, czy tak potraktowany szlifierką stabilizator będzie mieć wpływ na bezpieczeństwo?
-
Chodzi Ci o to, ze jest troche przyszlifowany? Czy jest gdzies nadcięty bo nie widze dokladnie?
Ja tez ciałem w domu szlifierka jak montowałem swój, bo nijak nie dało się tego wykręcić, mordowałem się kluczami ale w końcu się poddałem i delikatnie wyciąłem go szlifierką kątową, też, ale minimalnie przyszlifowałem na samej górze, nie wiem czy 0,5 mm zeszlifowałem.
Nacięli Cie pieknie, za taką kase to bym sie im upomniał.
-
Ja to odkręciłem ale jakieś są dziwne nakrętki jakby gwint nie psował do końca i dobrymi kluczami idzie ale na chama. Dlatego w serwisach ucinają szlifierką bo to minuta roboty a kasa taka sama to po co się męczyć.
-
Chodzi Ci o to, ze jest troche przyszlifowany? Czy jest gdzies nadcięty bo nie widze dokladnie?
Przyszlifowany. Nadciętych chyba nie. Nie mam czasu, ani warunków żeby to rozbierać i dokładnie oglądać. Tyle zobaczyłem po skręceniu kołami.
Przeliczyłem się, bo zapomniałem, że gwarancja na zawieszenie jest tylko rok. Wiedziałem, że w ASO mają stawkę 110zł za roboczogodzine, zresztą połowę z tego pod różnymi postaciami zabiera państwo. Narzut na części mają bezczelny. Ale wierzyłem, że zrobią swoją robotę najlepiej. A ten przyszlifowany stabilizator trochę mnie niepokoi.
-
Tyle to nic wg mnie, ale ja bym nie odpuscil. Niech wiedza, ze ludzie to nie idioci. Przynajmniej bym sie upomnial i postraszyl.
-
Czy ktoś korzystał może z oferty firmy GeParts, a konkretnie ich marki JPN ?
Na trzeci przegląd mam właśnie ich filtry - od sprawdzonego dostawcy, ale jestem też ciekawe opinii innych osób na ich temat, bo ogólnie mają dość atrakcyjne (czytaj niskie) ceny.
Przy czym z tego co się zorientowałem, to marka JPN została stworzona przez firmę GeParts i tak naprawdę pod nią mogą się kryć różni dostawcy np. filtr powietrza to (chyba) produkt firmy Onnuri, a faliwa RealSton, jeśli to komuś coś mówi, bo mi nie bardzo.
-
marka JPN została stworzona przez firmę GeParts i tak naprawdę pod nią mogą się kryć różni dostawcy
Tak trzymać.
Jeżeli chodzi o filtry powietrza, kabiny czy ew. paliwa to tańsze zamienniki są przyzwoitej jakości. Co do olejowych to osobiście stosuję wyłącznie oryginał.