HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: mac0071 w 10 Grudzień 2013, 11:48:31
-
Witam. Mam kilka pytań odnośnie zmiany silnika w hyundai 1.3 LC 2000r.
1. Czy silnik z x3, która była produkowana poniżej 2000r, podejdzie bez przeróbek do LC, które było produkowane w 2000r i wyżej?
2. Czy ktoś posiada katalog zastosowanych silników w danych wersjach accenta, głównie chodzi mi o takie dane jak: moc, oznaczenie silnika, pojemność.
Z tego co znalazłem wygląda, że silnik powinien pasować, tylko trzeba znaleźć silnik o przybliżonej mocy, a do tego jest mi potrzebna informacja jaką moc ma silnik z danym oznaczeniem.
Mój silnik to: 1341 cm³ (Moc 85 KM / 63 kW), więc poszukuję silnika 1.3 12V (84 KM)
Prośba do posiadaczy accent x3: jeśli macie u siebie silnik 1.3 o mocy 84KM to proszę o podanie jego oznaczenia, bo wątpię w to, że ktoś posiada katalog montowanych silników w accent, dzięki tej informacji będę wiedział czego szukać.
A oto co znalazłem:
Historia modelu:
1994, jesień - premiera modelu (hatchback 3d i 5d oraz sedan 4d). Silniki 1.3 12V (84 KM), 1.5 12V (90 KM), 1.5 16V (99 KM);
1997 - niewielka modernizacja nadwozia, rozpoczęcie produkcji w Rosji (Iżewsk);
1999, wiosna - silnik 1.3 12V także w wersjach 60 i 75 KM;
1999, jesień - premiera Accenta II z nową płytą podłogową, nadwoziem i wnętrzem (żebrowana osłona chłodnicy, ostre linie karoserii);
2002 - nowy silnik 1.5 CRDi (turbodiesel, common rail, 82 KM);
2003, wiosna - modernizacja (nowe reflektory i osłona chłodnicy), nowy silnik 1.6 16V (105 KM);
2005, wiosna - premiera Accenta III w wersji sedan 4d (nowa stylizacja, obłe kształty);
2005, jesień - Accent III w wersji hatchback 3d
-
Oznaczenie silnika znajduje się w numerze VIN auta. Akurat ja posiadam Accenta z silnikiem 84KM.
Nr VIN: KMHVD21LPXU477857
-
Mógłbyś podać jakieś skuteczne narzędzie do stwierdzenia na podstawie numeru vin ile silnik ma mocy.
-
Tu (http://www.paul128.co.kr/paul/engine/hdgas-spec1.html) podają ,ze G4EH ma 84 KM.
Patrząc z kolei tu (http://www.vyfuky-tyll.cz/e-shop/en/index.php?strana=290) wynika ,że nie jest to takie oczywiste i ma to związek z normą emisji spalin.
Przypuszczam więc że tak to wygląda:
CEE 93 / gaźnik / 60 KM lub 71 KM
CEE 93 / MPI / długi kolektor rurowy 75 KM
CEE 96 /MPI / katalizator przy silniku 84 KM
-
Dzięki Wiktor 1994 za dobre chęci, jednak numer VIN, niewiele pomaga w tej sytuacji, gdyż jedyne co można wyczytać z Twojego VIN o silniku to: "1349 cc SOHC 4 Accent, 97-98" a o mocy ani słowa, poza tym kupując używany silnik napewno nie będę miał dostępu do numeru VIN samochodu z jakiego pochodzi, bo karoseria będzie już przerobiona na puszki do konserw.
A jeśli ktoś chce odczytać co dana litera VIN oznacza w jego hyundaiu to zapraszam do linków niżej:
Po polsku podane co dana litera oznacza:
http://www.policja.swinoujscie.pl/pomocnik/data/kr/vin/side_1.html
A tutaj oznaczenia znaków VIN konkretnie do hyundaia:
http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Identification_Numbers_%28VIN_codes%29/Hyundai/VIN_Codes
______________
Chyba znalazłem coś czego szukałem, choć nie do końca:
G4EH Carbureted: 71 hp (53 kW)
G4EH SOHC: 83 hp (62 kW)
G4EK: 92 hp (69 kW)
G4FK: 101 hp (75 kW)
G4ED: 110 hp (82 kW)
Czyli wychodzi na to, że potrzebuję silnika G4EH SOHC, tylko po czym poznać że to SOHC? Wiemy już, że po numerze VIN się da, ale ten sposób odpada, jakieś pomysły?
Jeśli ma się pewność, że silnik pochodzi z 98r lub starszego i jest o poj. 1.3 to też ma 84KM. Ale rocznik nie zawsze jest znany, więc trzeba szukać dalej.
Numer na silniku wygląda tak jak na zdjęciu niżej i nie ma słowa o SOHC.
-
Czy G4EH Carbureted: 71 hp (53 kW) nie różnił się od G4EH SOHC: 83 hp (62 kW) TYLKO sposobem zasilania (gaźnik/wtrysk) :?: Jeśli tak to oznacza, że są identyczne na co z resztą wskazuje oznaczenie silnika... Czy ktoś potwierdzi moją tezę?
-
Tak sobie rozmawiamy, a cytując "czy ... podejdzie bez przeróbek do LC" odpowiedź brzmi nie : inne mocowanie silnika, komputer+wiązki. Pytanie z ciekawości dlaczego ta zmiana.
-
kosmos2011, to prawda, sam nie rozumiem czemu z nowszego na starszy... bardziej bym zrozumiał chęć swap-u na 1.4 lub 1.6 z nowszego Accenta ale tam to już na pewno niezła przeróbka ;-)
-
Może "Afryka" jest tu kluczem do przeróbki czyli dostępności silnika.
-
Tak sobie rozmawiamy, a cytując "czy ... podejdzie bez przeróbek do LC" odpowiedź brzmi nie : inne mocowanie silnika, komputer+wiązki. Pytanie z ciekawości dlaczego ta zmiana.
A możesz podać źródło dzięki któremu twierdzisz, że nie pasuje?
Komputer + wiązki? Osprzęt cały zostaje ten sam, a do samego słupka silnika idzie tylko kilka kabelków od czujników, m.in. położenia wału, położenia wałka rozrządu, ciśnienia oleju itp. Wiązki i komputera w ogóle nie zamierzam ruszać.
Co do mocowania to z tego co się przyglądałem są inne poduchy na których wisi silnik, ale przecież mogę założyć swoje stare i powinno być ok, otwory mocujące poduszki są chyba w tych samych miejscach.
Powód wymiany: pęknięty blok, co doprowadziło do zatarcia silnika. Dlaczego na starszy? Bo różnica w cenie jest duża, no i więcej jest tych starszych na allegro niż nowszych :)
Przyglądałem się zdjęciom obu typów silników i większych różnic nie dostrzegłem.
Czy G4EH Carbureted: 71 hp (53 kW) nie różnił się od G4EH SOHC: 83 hp (62 kW) TYLKO sposobem zasilania (gaźnik/wtrysk) :?: Jeśli tak to oznacza, że są identyczne na co z resztą wskazuje oznaczenie silnika... Czy ktoś potwierdzi moją tezę?
Też mi się tak wydaje, ale czy tak jest naprawdę to będzie ciężko dowieść.
-
Gaźnik w Accencie? :shock:
Z tego co pamiętam to jeszcze były wersje z dławikiem (60KM)i z tego może wynikać różnica mocy.
-
A oto i gaźnik w:
X3 http://hyundai.epcdata.ru/accent-pony-excel/25067/engine/karbyurator-31321111/karbyurator_v_sbore_metall-32110/
LC http://hyundai.epcdata.ru/accent-verna/22852/engine/karbyurator-3132111/karbyurator_v_sbore_metall-32110/
[ Dodano: 2013-12-12, 22:01 ]
Schemat podłączenia ECM w X3 http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=10 17524.pdf, 17525.pdf, 17526.pdf
Schemat podłączenia ECM w LC z http://doc.hyundai-autoclub.ru/accent/ "Electrical Troubleshooting Manual 2001" SD.pdf strona 76
Myślę że porównanie pomoże stwierdzić jakiego rodzaju przeróbki trzeba dokonać.
-
Wszystko pokazałeś ładnie, pięknie ale tak jak pisałem nie zamierzam zmieniać osprzętu, czujników, sterownika wtrysków itd. wszystkie czujniki w x3 są w tym samym miejscu silnika co w LC.
Myślę, że krzywki i inne elementy ruchome z których jest sczytywany sygnał przez czujniki raczej się nie różnią, a nawet jeśli to w taki sposób, że komputer potrafi nad tym zapanować.
__________
Jednak po dłuższym przemyśleniu i przeczytaniu wielu stron, niestety jestem coraz bardziej przekonany, że jeśli mam silnik G4EA to muszę mieć o takim oznaczeniu, choć G4EH z zewnątrz wygląda niemal identycznie, ale zmiany pewnie znajdują się w środku i po zamontowaniu takiego silnika, jego praca może pozostawiać wiele do życzenia.
-
Bedziesz musiał przełożyć cewki wn oraz kolektor dolotowy z osprzętem, czujnnk położenia wałka rozrządu i czujnik spalania stukowego. Wszystko jest do ogarnięcia.
-
Bedziesz musiał przełożyć cewki wn oraz kolektor dolotowy z osprzętem, czujnnk położenia wałka rozrządu i czujnik spalania stukowego. Wszystko jest do ogarnięcia.
Piszesz to z myślą, że kupie G4EA, czy G4EH? Bo jeśli to pierwsze to wiem :) robiłem już takie przekładki, tylko że nie w hyundaiu. Nadal się zastanawiam czym różni się G4EA od G4EH. Może w końcu znajdzie się jakiś mądry i napisze jak to dokładnie wygląda.
-
Piszesz to z myślą, że kupie G4EA, czy G4EH? Bo jeśli to pierwsze to wiem :)
Z G4EA na G4EA nic nie trzeba wymieniać
-
Zgadza się, nie trzeba, ale kupując silnik kupię tylko goły słupek bez osprzętu, czujników i kolektorów, więc i tak wszystko muszę przerzucić.
Twierdzisz, że G4EA można zastąpić G4EH, tylko że on różni się chyba tylko pokrywą zaworów (przynajmniej zewnątrz), wątpię żeby producent zmienił oznaczenie silnika, bo inaczej wyprofilował pokrywę zaworów, chyba że zmienione oznaczenie ma służyć do odróżniania roku produkcji silników, ale to też wątpliwe.
-
Mam podobny problem, gdyż mam x-3 silnik po remoncie i LC 00. Mój mechanior stwierdził. że możliwe jest przłożenie silnika - oprócz czujników może być jeszcze problem ze skrzynią biegów bo mogą nie pasować a to może wiązać się z wymianą ukladu przeniesienia napędu aż do tarcz... Dopóki LC jeżdzi nie martwie sie ;D.
A korzystając z okazji poszukuje czujnika temperatury cieczy do LC 1.3 66KW 3-pinowy
-
http://www.fox.rzeszow.pl/CZUJNIK-TEMPERATURY-CHLODZENIA-zam-39220-38030(4,967,10499).aspx
http://kia.auto.pl/pdf_datasheet.php?products_id=2230
-
Marnow249: napisz jak możesz, co się stało w Twoim LC, że szykuje się wymiana silnika?
Sprzedawcy w sklepach mówią mi, że części to tych aut słabo schodzą, bo to się nie psuje, ale zauważyłem, że kompletne silniki do tych aut mają wzięcie i ciekaw jestem co je tak wykańcza, czy to, że ludzie montują LPG i te silniki nie wytrzymują, czy może po prostu taka jest jakość tego koreańskiego producenta.
Silnik miał bardzo dobre warunki pracy, olej zawsze zmieniany przed czasem i to na ten najlepszy ponad 120zł/4L, cały układ chłodniczy zawsze sprawny, bez wycieków oleju zewnętrznych jak i wewnętrznych, nie przeciążany, bez brawurowej jazdy i skończył się zaledwie po ponad 100tys. km.... Dziwne :-/
-
mac0071, te silniki są bardzo trwałe. To jest zmodyfikowana konstrukcja Mitsubishi z lat 80-ych. Pierwszy raz spotykam się z pękniętym blokiem. Nie mam pojęcia co mogło być powodem. Jak ja sprzedawałem swojego LC to miał najechane 144832 km. i chodził jak nówka. Czemu silniki mają wzięcie? Prosta sprawa. Jak komuś przyjdzie z jakiejś przyczyny zrobić górę- głowicę, popychacze, pierścienie to koszt jest porównywalny lub nawet wyższy (zależy co jest do zrobienia) niż kupno całego "używki" na alledrogo choć ja osobiście wolał bym zrobić niż kupować nie wiedząc w jaki jest stanie dany egzemplarz silnika...
-
Mam silnik G4EA 75KM w aucie z 2000 roku, silnik jest na wykończeniu więc chciałbym włożyć coś nieznacznie mocniejszego jak na przykład:
G4EA ale wersja 86KM albo 1.5 G4FK 105KM czy jest jakiś silnik który pasuje bez przeróbek w miejsce obecnego? Co z komputerem silnika?
-
Jeżeli masz LC2 po lifcie to poluj na 1,5/1.6 G4ED.
Pasuje na skrzynie.
Potrzebujesz silnik kmpl +kompa pewnie.
Inne są też poduszki(węższe na skrzyni w 1,3) ale myślę, że to detal. Przy zmianie lepiej zamontować skrzynie z 1,5 12v, gdyż jest szybsza. Jeżeli jeździsz po mieście to bez różnicy.