HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: esoes w 01 Grudzień 2013, 13:55:16
-
Witam,
bez zbędnego rozpisywania się. I30 Crdi (słabszy), rok 2008, 145 tys km za sobą. Jestem pierwszym właścicielem i ... mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić. Odczywalne na każdym biegu, ale powiedzmy ze na 2 i 3 najbardziej. Jade sobie na czwartym biegu puszczam gaz - szarp - dodaję gazu - szarp. Nie wiem co go boli - przejechałem tak juz 20 tys km (wczesniej absolutnie tego nie było). Problemem jest nawet jazda po mieście - chcesz wysprzęglić do zmiany biegu, szarpie. Najbardziej jednak wkurza właśnie to kiedy chcesz przychamować silnikiem i po odpuszczeniu gazu szarpnie, potem dodajesz gazu - szarpie znowu. Na wyższych biegach oczywiście jest to mniej odczuwalne, ale na niższych normalnie chce urwać łepetynę. Na ASO nie ma co liczyć - "nie widzę błędów na komputerze" - i to na tyle. Od początku śmierdzi mi to urwaną poduchą pod silnikiem, ale z racji tego, że jest to stosunkowo nowe auto wykluczam taką opcję, aczkolwiek te szarpnięcia na prawdę tak można odczuć. aaa... wiem dokładnie kiedy to się stało: ruszałem spod świateł - 2 dzieciaków w aucie więc o jakimś "kozaczeniu" i paleniu kapcia nie było mowy. Normalnie - zapaliło się czerwone, sprzęgło, jedynka i przy wysprzęglaniu do dwójki już tak zaczęło nim zrywać. Ja tam sobie jakoś z tym radzę, ale jak żon wsiądzie w furaka to silnik chce wysoczyć przez maskę (mniej ma czułą szłapę czy coś).
Będę baardzo wdzięczny za podpowiedź co to może być. Sprzęgło fakt faktem pomalutku będzie trzeba sprawdzać, ale nie może mieć to z nim nic wspólnego skoro szarpie "na biegu".
-
Cześć
znajomy miał podobne objawy jak ty okazało się ze przepustnica była tak brudna że się zacinała.
-
Mialem podobnie tylko w innej marce. Sprawdz jak masz mozliwosc w innym auce jak pracuje pedal przyspieszenia, jezeli u ciebie stawia sporo wiekszy opór ( w twoim aucie noga sie juz przyzwyczaila ), to warto sie zainteresowac ukladem ASR. U mnie wtedy pomogło czyszczenie ukladu i wymiana linki.
-
esoes - czy rozwiązałeś problem ?
Mam identyczny tylko przy 1,4 Benzyna + Gaz
dodatkowo u mnie jest jakby problem z wciśnięciem pedału gazu. Rano jest dosyć ciężko go nacisnąć. czuć jakby opór. Po kilku km jest znacznie lepiej. Ale kiedy auto postoi pare godzin problem powraca.
-
Mam to samo w i30 1.4 benzyna 2011 r. Jestem świeżo po serwisie, czyszczono przepustnicę, kasowano błędy, wymieniano filtr paliwa, dalej to samo - szarpanie na biegach, spadki mocy przy 100 km/h. Może ktoś pomoże???
-
Cześć, mam prośbę, czy możesz sprawdzić u siebie, kiedy otworzysz maskę przy zapalonym silniku spróbuj gwałtownie dodać gazu ruchem przepustnicy, czy masz taki jakby "syk" chociaż trudno to nazwać sykiem, w okolicach kolektora, takie opóźnienie w działaniu przyspieszenia?
Udało Ci sie cos w temacie ruszyć?
-
esoes - czy rozwiązałeś problem ?
Mam identyczny tylko przy 1,4 Benzyna + Gaz
dodatkowo u mnie jest jakby problem z wciśnięciem pedału gazu. Rano jest dosyć ciężko go nacisnąć. czuć jakby opór. Po kilku km jest znacznie lepiej. Ale kiedy auto postoi pare godzin problem powraca.
Witam
Ja mam też problem z zacinającym się pedałem gazu na zimnym silniku. Nie pomogło 3-krotne czyszczenie przepustnicy. Problem ustaje wraz z rozgrzwaniem się silnika.
Prośba o podpowiedź co może być przyczyną tej usterki
grzela99
-
Witam ponownie po długiej przerwie. Przez dwa lata nie posiadałem I30 u siebie, teraz ponownie do mnie powróciła (ta sama sztuka :)) Niestety u mnie problem dalej występuje. W piątek auto było w ASO, na sprawdzeniu luzów zaworowych. Stwierdzili, że mieszczą się w normie. Trochę to dziwne, bo zapłaciłem za sprawdzenie 70 zł i dziwnym trafem za uszczelkę nie policzyli, więc albo nie sprawdzali, albo założyli starą. Fakt faktem, że auto ma dalej problemy z szarpaniem przy mocniejszym wciśnięciu i puszczaniu pedału gazu. Chcę się zabrać jeszcze za wyczyszczenie przepustnicy, co prawda przed oddaniem auta w ręce teścia byłem u mechanika aby to wykonał, powiedział, że wyczyścił, ale nie wierze, ponieważ na moje oko żadna ze śrub nie była tykana :(. Chcę sam spróbować wyczyścić, czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie, jakąś instrukcję, lub rady ? Z góry dzięki i pozdrawiam
-
W piątek auto było w ASO, na sprawdzeniu luzów zaworowych. Stwierdzili, że mieszczą się w normie. Trochę to dziwne, bo zapłaciłem za sprawdzenie 70 zł i dziwnym trafem za uszczelkę nie policzyli, więc albo nie sprawdzali, albo założyli starą.
Prawdopodobnie sprawdzili na osłuch. Sprawdzenie w ASO kosztuje koło 250zł + uszczelka 100zł.
-
Właśnie teraz żałuję, że nie zażyczyłem sobie na dokumencie wartości, które tak pięknie podawał "bajkopisarz" :)
-
Panowie rozwiązaliscie problem...? :)
-
witam ,
Mom i30 2007 benzyna + gaz przejechane 135 tys i czytałem temat i mom to samo w moim i30 , byłem u mechanika by to zdiagnozował ale nie był w stanie jedynie mi polecił zrobić pomiar ciśnienia w zaworach czy któryś nie jest zapieczony lub nie popękane.
Na razie szukam mechanika który by mi to pomierzył ale czy to może być przyczyną ??
-
Panie kolego sprawdzić ciśnienie i jak będzie ok to na 99% wymiana rozrządu i wariatora. Miałem niemal identyczne objawy przy 115tys. Auto tez w gazie. Ciśnienie, luzy zaworowe, soby lambda i cała przepustnica była ok. Można zrobić test. Odpiąć wtyczkę od wariatora. Jeśli auto będzie chodzić ok to na 100% rozrząd
-
A możesz mi powiedzieć kaj mogę go zaleście, kaś koło rozrządu ??
-
Witam
To jest ta wtyczka widoczna na zdjęciu. Wyskoczy check engine ale tym sie nie przejmować. Sprawdzić czy auto pracuje poprawnie.
https://zapodaj.net/2730ae99220b0.jpg.html
-
ok dzięki , w najbliższym okresie sprawdza i dom znać
-
po czasie sprawdziłem odpiąłem wtyczkę od i silnik nawet nie zmienił odgłosu czyli bez różnicy ,
czyli co rozrząd już się sypie po mału ??
-
Rozwiązanie problemu szarpania silnika przy dodawaniu/odpuszczaniu gazu jest opisane pod linkiem:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=10023
Pierwsze posty to hipotezy ale w kilku postach pod koniec znajduje się skuteczne rozwiązanie tego problemu. Ok 60 zł, pół godzinki dłubania nad pedałem sprzęgła i po problemie. Pozdrawiam
-
podepnę się pod temat.
Mój problem polega na tym, że po nocy kiedy odpalam auto to przez pierwszych 5-10 minut pedał gazu chodzi jakby linka się zacinała w pancerzu. Po chwili jeździ się lepiej. Na początku myślałem, że to na mocowaniu pedała, popsikałem WD-40 ale nic nie dało. A może to przepustnica do czyszczenia? Linka gazu do wymiany lub też przesmarowania?
-
sprawdziłem przepustnicę i działa prawidłowo. W takim razie pozostaje linka lub samo mocowanie pedała gazu.
-
Jeśli jeszcze kogoś taki przypadek spotka, to polecam sprawdzenie czujnika położenia sprzęgła. Ja wymontowałem to coś i rozebrałem. Okazało się, że ułamał się koniec sprężynki wypychający taki biały kołeczek tego czujnika. To się da samemu zrobić, choć z pozoru to robota dla karzełka z dłońmi kosmity.Wszystko działa. Henio nie szarpie i zaczęło działać sugerowanie zmiany biegu ( na wyświetlaczu). :!:
Dziwnie wygląda podgląd sekcji tego czujnika...ale po kliknięciu jest lepiej.
-
i zaczęlo działać sugerowanie zmiany biegu ( na wyświetlaczu). :!:
A to jest przecie bezcenna informacja...
-
Ja przy sprzęgle nie mam czujnika tylko pod pedałem hamulca. Wersja ON różni się od Pb?
-
A masz ( na wyświetlaczu tzw. sugestię zmiany biegów? ) . Przy około 200orpm strzałka w górę i nr biegu ) . Ten czujnik ma z tym związek i z szarpaniem też. Z tempomatem ma też powiązanie ( ale ja nie mam tempomatu)...
-
Nie mam sugestii na wyświetlaczu oraz tempomatu u siebie w aucie
-
I to tłumaczy brak tego maleństwa.
Jeśli masz to szarpanie, to musi być z innego powodu, bo moje problemy zniknęły po opisanej wyżej operacji
Kilka postów wyżej jest link do forum Kia i tam, ktoś doktorat zrobił próbując ten problem rozwiązać.. współczuję, bo jazda z takim felerem m jest trudna do zignorowania.
Cytat z mądrego opisu działania tego switcha:
"Czujnik położenia pedału sprzęgła zapobiega niekontrolowanemu gaśnięciu silnika. Daje elektronicznemu modułowi kontrolnemu (ECU) sygnał o naciśnięciu sprzęgła, co powoduje, że komputer nie pozwoli silnikowi zgasnąć. Czujnik daje sygnał do ECU o odciążenie silnika. Zmieniają się dawki wtrysku paliwa oraz spowalniany jest spadek obrotów po naciśnięciu pedału, co zapobiega to szarpnięciom podczas zmiany biegów."