HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: aqua w 13 Styczeń 2012, 16:36:39
-
Jakie są różnice w tych silnikach?
czy oba posiadają dpf i dwumasę
czy 113 daje radę (prędkość,wyprzedzanie)
no i oczywiście realne spalanie (nie producenta) w zależności od napędu (1 czy 2 osie)
-
O ile dobrze pamiętam:
113 nie posiada dwumasy i DPF'a. Skrzynia 5-biegowa
140 ma turbine ze zmienną geometrią (VGT). Skrzynia 6-biegowa.
-
O ile dobrze pamiętam:
113 nie posiada dwumasy i DPF'a. Skrzynia 5-biegowa
140 ma turbine ze zmienną geometrią (VGT). Skrzynia 6-biegowa.
113 trochę za słaby na tę masę auta
140 spokojnie daje radę +6 bieg przydatny na trasie
spalanie na podobnym poziomie srednia 8l/100 przynajmniej u mnie
-
Nie jeździłem 113, więc nie mam porównania. W 140 denerwujący jest pierwszy bieg, strasznie krótki(przynajmniej dla mnie).
Co do spalania: Ja swój utrzymuje na poziomie 8,5l/100km. Ale to wszystko zależy od stylu jazdy, jak i innych czynników. Temat rzeka...
-
Panowie - spalania to Wam zazdroszczę.Auta praktycznie takie same a u mnie w obecnej chwil 9 litrów/100 to norma.A moze to wina kierowcy,a nie auta ?Całkiem mozliwe.113 koni to moim zdaniem za mało do gabarytów tego auta,natomiast 140 koni pod maską i 1 osioł za kierownicą w zupełności wystarczy. :mrgreen:
-
Nie jeździłem 113, więc nie mam porównania. W 140 denerwujący jest pierwszy bieg, strasznie krótki(przynajmniej dla mnie).
...
Dziwi mnie Twoje zdanie :shock: .Świadomie wybrałeś auto pseudo terenowe.Nawet łatwe jazdy terenowe wymagają małych predkości,nie ma reduktora wiec jedynka MUSI być krótka ,ale i tak nawet nałatwy teren jest za szybka.Trzeba było kupić Sorento-ma reduktor.Poza tyk ,kto tobie broni jechać techniką :2-4-6.Jak tak czasem robię :-P
-
w jakich samochodach są stosowane te silniki ? oczywiście poza tucsonem
-
Ja mam Santka z silnikiem 113KM i ku mojemu zaskoczeniu daje radę, na trasie z wyprzedzaniem - bez szaleństw - nie mam problemów, trudne warunki drogowe również spoko, mam świadomość że nie jest to typowa terenówka i też tak traktuję Santka - nie przeginam - bo też nie mam potrzeby. Wystarczy mi że wyciąga mnie z zasp śnieżnych pod blokiem :) a i sąsiedzi korzystają :)
-
w jakich samochodach są stosowane te silniki ?
Tucson, Santa Fe, Elantra, Sonata, Trajet, chyba tyle....
-
w jakich samochodach są stosowane te silniki ? oczywiście poza tucsonem
Jeszcze rodzinkę samochodów KIA bym zaliczył Ceed,Sportage,Magentis,Cerato,Carens.
-
Temat tochę się rozjechał,bo są o pinie o Tucson i Santa Fe.
Pierwszego mam drugiego miałem ,wiec krótkie porównanie subiektywne
zwiazane z mocą i nie tylko:
Santa Fe :
-112 KM jazda tylko kierowca -Ok bez szaleństw
-z kompletem pasażerów już się męczy-wyprzedzanie :nie warto
-z przyczepą kempingową :jazda i jazda:zero wyprzedzania,za to niewrażliwy na przyczepę ,wiatr itd
Tucson 112 KM -zapewne trochę lepiej we wszystkich kategoriach -lżejszy
Tucson 140/150 KM
Ten wózek to po prostu rakieta :mrgreen:
Gęsto zestopniowana skrzynia 6-pozwala na naprawdę dobry start i do 160 jest migiem ,do 180 wolniej ,ale OK.
To tak pokrótce,gdyby było zapotrzebowanie ,mogę się pokusić o porównanie obu aut ,tylko wytyczne byłyby potrzebne
-
Ja mam 113km spalanie średnie w cyklu mieszanym 9,2-9,5 L silnik daje radę wyprzedzanie na 3 i4 biegu bajka, filtra DPF brak, brak dwumasy, turbina się tak szybko nie psuje w przeciwieństwie do 140 konnych jednostek (tam jest turbina grawitacyjna) i na koniec w 113 jednostce jak padną wtryskiwacze wymieniasz końcówki koszt ok 200pln/szt. natomiast w 140 konnej jednostce cała listwa Common Rail i tu już są tysiące PLN :)> Do 113 konnego silnika zakładasz CHIP i masz ten sam efekt za zdecydowanie mniejsze pieniądze i lepszą eksploatację.
-
Ja mam 113km spalanie średnie w cyklu mieszanym 9,2-9,5 L silnik daje radę wyprzedzanie na 3 i4 biegu bajka, filtra DPF brak, brak dwumasy, turbina się tak szybko nie psuje w przeciwieństwie do 140 konnych jednostek (tam jest turbina grawitacyjna) i na koniec w 113 jednostce jak padną wtryskiwacze wymieniasz końcówki koszt ok 200pln/szt. natomiast w 140 konnej jednostce cała listwa Common Rail i tu już są tysiące PLN :)> Do 113 konnego silnika zakładasz CHIP i masz ten sam efekt za zdecydowanie mniejsze pieniądze i lepszą eksploatację.
Lubie wyzwania : :mrgreen:
Podejście nr 2:
wyjaśniam dlaczego powyższe -to bzdury:
-silnik D4EA -to jest ten sam silnik od 2001 112KM w Santa Fe do ostatniego Tucsona i Sportage 150 KM
-Taki sam sposób zasilania:CR
-Elektronika fabryczna podnisła moc do 150 KM
-Turbiny:112 KM to WGT,125 KM VGT oraz 140/150KM VGT,
a nie wynalazek nieuka:turbin grawitacyjna
-nie ma czegoś takiego jak:wymieniasz końcówki
, albo regeneracja wtryskiwacza ,(tu serwis Bosch decyduje) albo wymian na nowy wtryskiwacz.
Amen,współczuję tym ,którzy czerpią wiedzę z takich bzdur jak cytowałem kolegę :Bociek.
-
Przepraszam wszystkich ,których zirytowałem swoimi wypowiedziami.
Moim zamiarem jest zwrócenie uwagi na poziom wypowiedzi. Chodzi o wiedzę techniczną.Jeśli ktoś czegoś nie wie i pyta-to jest OK.Ale jeśli ktoś nie wie i odpowiada:głupio,źle ,wprowadza kogoś w błąd świadomie lub nie i tym naraża na koszty-to jest nie w porządku.Przekazanie wiadomości sprawdzonych,napraw ,diagnostyk na swoim aucie będzie przydatne innym userom.Ja takie wiadomosci przekazuje -są pewne i takie też chciałbym czytać. pozdrawiam
-
a co na to kolega bociek???? :mrgreen: Ja również uważam że jeżeli coś piszemy odnośnie konkretnego tematu a nie pytamy to najpierw zaczerpnijmy prawdziwych informacji a nie coś tam ktoś tam.pozdr
-
Kurcze jak ja też lubię wyzwania :)
1. "silnik D4EA -to jest ten sam silnik od 2001 112KM w Santa Fe do ostatniego Tucsona i Sportage 150 KM, Taki sam sposób zasilania:CR, Elektronika fabryczna podnisła moc do 150 KM" -
zgoda to samo , więc jeśli jest pytanie o silnik który lepszy i są sugestie ( nie wskazując usera) że 140 km lepszy pomijając fakt że jest DPF i droższy w cenie zamiast 113 + chip to ja też się nie zgadzam na robienie ludziom wody z mózgu :)
2. "Turbiny:112 KM to WGT,125 KM VGT oraz 140/150KM VGT,
a nie wynalazek nieuka:turbin grawitacyjna" - nieuk prosi EInsteina dla dobra reszty ludzkości o wyjaśnienie różnic między turbiną WGT a VGT :) z chęcią się zapoznam z literaturą :) prosiłbym o wskazanie wad w przypadku jednej jak i drugiej :)
3. " nie ma czegoś takiego jak:wymieniasz końcówki " - Boże ten naród jest łatwowierny, skoro lubi dany user słychać wywodów Gienka ze Skrzypidołów dziupla 4 kanał 3 to proszę uprzejmie, proszę po raz kolejny nieuk prosi o dowód czy też wskazanie palcem skąd takie informację sympatyczny user posiada:) i czy sugeruje się tylko jedną opinią Gienka :) Amen :)
-
silnik 112 KM inni piszą 113KM, 115 KM teraz widze 125 KM. To błąd czy są takie wersje bo ja już się pogubiłem.
Ja mam oznaczenie w polisie sprzedającego 2.0 CRD 2.2t w dowodzie rej. 2.0 CRDI.
Ktoś mi to wytłumaczy (bez obelg :-P ) czy to to samo, czy ja czegoś nie wiem?
-
Otóż drogi kolego silniki CRDI są 3 i 1 z nich do jednostka dokładnie 112 km;
2 jednostka jest 140 konna;
3 jednostka napędowa jest 150 koni
-
silnik 112 KM inni piszą 113KM, 115 KM teraz widze 125 KM. To błąd czy są takie wersje bo ja już się pogubiłem.
Ja mam oznaczenie w polisie sprzedającego 2.0 CRD 2.2t w dowodzie rej. 2.0 CRDI.
Ktoś mi to wytłumaczy (bez obelg :-P ) czy to to samo, czy ja czegoś nie wiem?
Pomalutku:
1/Silnik 112 i113 KM,to jest ten sam silnik z turbosprężarkWGT,czy stałymi łpatkami.Różnica 1 KM ,bierze ,się z różnego sposobu pomiaru mocy w róznych krajach
2/Silnik 125 KM był montowany ok 2004 r.Było to zawodne rozwiązanie,zbierało słabe opinie-turbosprężarka z ruchomymi łopatkami,
albo o zmiennej geometrii -jeśli ktoś woli.
3/W 2005 lub 2006 silnik otrzymał usprawnioną turbosprężarkę i moc 140 KM.
4/Bardzo krótko pierwsze wersje Tucsona miały 112 KM -
pewnie z zapasów.Póxniej dłuuugo 140 KM-taki sam jak santa FE
5/Czy Kia Sportage miała 112 KM -nie wiem ,ale głosowałbym na nie
6/Dopiero w 2008/2009 Tucson otrzymał 150 KM ,mimo,ze Kia Sportage miała go już w 2007/2008
6/2,2 to silnik nowego Santa Fe
Moze pomogłem ?
-
140 km , jest 6 biegowy, ma koło dmumasowe.
-
Czy kolega Spry może się odnieść do powyższych postów bo już chyba dość długo czekamy wszyscy :)
-
Nie wiem co kolega spry, ja tych silników na pewno nie robiłem, a ludzie piszą , że są takie
" Ju¿ sam wybór jednostek napêdowych jest wyj¹tkowy. W gamie silników benzynowych znajduje siê silnik
V6 o pojemnoœci 2.7 litra i mocy 129 kW (175KM) oraz czterocylindrowa jednostka o pojemnoœci 2.0 i mocy 104 kW (141KM)
z systemem zmiennych faz rozrz¹du CVVT. Dla mi³oœników silników Diesela przewidziano jednostkê CRDi o pojemnoœci 2-litrów
wyposa¿on¹ w turbosprê¿arkê o zmiennej geometrii VGT i mocy 103 kW (140KM). Jednostka Diesla wspó³pracuje z 6 biegow¹
skrzynia manualn¹ natomiast jednostki benzynowe s¹ wyposa¿one w skrzynie 5 biegowe, dostêpna jest tez skrzynia
automatyczna dla wersji V6 4WD oraz dla CRDi 2WD." No i co powiecie, to jest z katalogu hyndaia.
[ Dodano: 2012-03-19, 21:38 ]
Odpowiadając na pytanie: 27 km
-
Czy kolega Spry może się odnieść do powyższych postów bo już chyba dość długo czekamy wszyscy :)
oczywiście mogę:
ale proszę o konkretne pytania,
bo nie wiem do czego mam się odnieść-
tylko zakres :Tucson i Santa Fe
nie wiem wszystkiego ,ale
odpowiem rzetelnie bez lejwody.
nie wiem:mówię :nie wiem
-
A co to za silnik 100kW (136KM) to to samo co 140KM?
-
Przepraszam ze tak krótko i wprost ale piszę z telefonu a sprawa jest pilna. Czy dwumas do silnika 150 km jest taki sam jak ten do silnika 140 km? Pozdrawiam Waldek
-
Mój jest z końca 2008 roku po vin-ie model 2009 .W pappierach 140 kM a może jednak 150 ? Jak to sprawdzić ( nie pytam o hamownie)
silnik 112 KM inni piszą 113KM, 115 KM teraz widze 125 KM. To błąd czy są takie wersje bo ja już się pogubiłem.
Ja mam oznaczenie w polisie sprzedającego 2.0 CRD 2.2t w dowodzie rej. 2.0 CRDI.
Ktoś mi to wytłumaczy (bez obelg :-P ) czy to to samo, czy ja czegoś nie wiem?
Pomalutku:
1/Silnik 112 i113 KM,to jest ten sam silnik z turbosprężarkWGT,czy stałymi łpatkami.Różnica 1 KM ,bierze ,się z różnego sposobu pomiaru mocy w róznych krajach
2/Silnik 125 KM był montowany ok 2004 r.Było to zawodne rozwiązanie,zbierało słabe opinie-turbosprężarka z ruchomymi łopatkami,
albo o zmiennej geometrii -jeśli ktoś woli.
3/W 2005 lub 2006 silnik otrzymał usprawnioną turbosprężarkę i moc 140 KM.
4/Bardzo krótko pierwsze wersje Tucsona miały 112 KM -
pewnie z zapasów.Póxniej dłuuugo 140 KM-taki sam jak santa FE
5/Czy Kia Sportage miała 112 KM -nie wiem ,ale głosowałbym na nie
6/Dopiero w 2008/2009 Tucson otrzymał 150 KM ,mimo,ze Kia Sportage miała go już w 2007/2008
6/2,2 to silnik nowego Santa Fe
Moze pomogłem ?
-
A co to za silnik 100kW (136KM) to to samo co 140KM?
Jest to dokładnie ten sam silnik co 103kw.Auto jest lub było zarejestrowane w Belgii i tam z powodów fiskalnych ,w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest 100kw.Pozdrawiam.
-
Reasumując wszystkie posty w tym temacie.
Czy silnik D4EA 140koni, który mi padł mogę zamienić na silnik 112/113 też D4EA. (mówię tu o gołym słupku).
Cały osprzęt wziąłbym ze swojego 140 konnego.
-
Ten silnik był produkowany przez dłuższy czas i podlegał w tym czasie licznym drobnym modyfikacjom. głównie osprzętu. Ale nie tylko:dla przykładu w silniku 113KM pompa wody występuje w dwóch typach-różnica polega na wielkości łopatek wirnika (a raczej jego "głębokości") co pokazuje, że różnice były też w konstrukcji bloku. Inny przykład-wielu ludziom wydaje się, że skrzynia manual do 113KM 4x4 była tylko jedna, ale są co najmniej dwa typy,które różnią się ilością wpustów na wale. Takich "kwiatków" jest więcej.
-
Wszędzie jak szukam części po katalogach widzę silniki 2.0 CRDi 100kW -136KM i 1.0CRDi 103kW i 140KM. Jakie są różnice pomiedzy tymi dwoma silnikami?
Ja w swoim mam wpisane 100kW i zastanawiam się skąd ta różnica 4 koni mechanicznych ? Te silniki się czymś faktycznie różnią?
-
Stary news ale ciekawy:
http://autokult.pl/4461,fiat-kupil-wloskiego-producenta-silnikow-wysokopreznych-vm-motori
Silniki VM Motori montowane są w Jeepach, Chryslerach, Lanciach, londyńskich taksówkach i Maserati. VM Motori dostarcza silniki również marynarce, rolnictwu i innym gałęziom przemysłu.
Taka karma, w Hondzie miałem silnik od kosiarki, w Hyundaiu od motorówki;-)[/i]
[ Dodano: 2016-08-07, 09:31 ]
Więcej info o RA 420 SOHC http://www.absolutelyeverythingabout.com/boats/vm-motori/ i fotka (http://www.sstarwines.pl/images/00528631.JPG)
-
BUMP
Pytanie jedno w sumie połączone z tym tematem.
Jak w H wygląda wymienność skrzyń biegów?
W przypadku kiedy mam skrzynię 5-biegową można wrzucić 6-biegową i to tyle? Czy są jeszcze jakieś specyficzne części, które nie są P&P ?
Czy jest jakiś jasny rozkład kiedy/gdzie/w jakich wersjach były montowane dwumasy? Czy same sprzęgła są jednakowe do obu wersji silnikowych czy czymś się róznią?
-
Witam
D4EA wystepuje w wersji z filtrem oleju na wkładki lub przykręcanym. Czy w tych wersjach sa jeszcze jakies roznice np w mocowaniach, ktore uniemozliwiłymy albo utrudniły zamiane silnikow?
-
Ktoś coś w temacie zamiany skrzyń jak opisywałem wyżej ?
-
No więc panowie jak to jest z tymi silnikami
Jak komuś się rozsypie silnik 140 i 150 koni i będzie musiał kupić nowy to panowie sobie cenią taki towar koło 5000 zł
Natomiast silnik 112km można kupić za dwa i pół tysiąca więc to jest połowa pieniędzy
z tego co się orientuję na pewno różnią się głowice nie są zamienne z wersji 112 konnej a140
Jest inny kształt kanału kwadratowe zamiast okrągłe
Z pewnością są różnice na kole zamachowym skrzynia sześciobiegowe mogą nie podchodzić tam gdzie byłey skrzynię 5 obiegowe
czy jest na forum jakiś kozak co mi powie czym się różni silnik 140 konny od 150
Czy mogę cały kompletny przełożyć z jednego do drugiego
Czy będzie pasowała skrzynia biegów
Silników 150 konnych praktycznie brak a jak są to mają ceny zabójcze
Dlatego chciałbym wiedzieć czy 140 konny jest kompatybilny z osprzętem od silnika 150 koni