HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Grzesiek19 w 28 Listopad 2013, 20:32:11
-
mam pytanie do fachowców z forum, czy ktoś z was już wymieniał popychacze zaworów w sonacie 2.4, bo przymierzam się do ich wymiany, ale szczerze dokładnie nie wiem jak to zrobić i jakie wymienić elementy (uszczelki)? Chcę wymienić je ponieważ powoli silnik zaczyna klekotać jak diesel (mam przejechane 145 tyś km). Drugie pytanie dotyczy ubywania oleju, którego między wymianami dolewam ok. 2,5 - 3 litra (używam olej castrol edge 5W30), czy to normalne jest, że go tyle ubywa?
-
Już były takie posty. Pierwsze pytanie ile ma fabrycznie zjeść oleju? Prawdopodobnie 1l na 1500. To jakieś 10 litrów od wymiany do wymiany :). A może hałasuje łańcuch.
http://www.jimellishyundaiparts.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=413070&ukey_make=1033&modelYear=2009&ukey_model=14688
-
w instrukcji jest podane że może ubyć 1 litr oleju na 1500 km, ale czy benzyniak powinien tyle brać :-/ Trochę poczytałem na necie, że jak tyle bierze to jest coś nie tak z silnikiem, dlatego takie pytanie, może przez te popychacze gdzieś ubywa. Łańcuszek raczej by szumiał, a u mnie klekocze jak stary diesel i zapewne jest do wymiany popychacz, a raczej cały komplet. Rok temu wymieniano u mnie panewki bo się obróciły (z mojego zaniedbania), tak więc przy okazji został robiony rozrząd.
-
Napisz do producenta, że się nie zgadzasz :) i powinien brać mniej.
Poldas miał o,6 na 1000, a tu jak na takie auto to sporo, choć wszyscy się z tym dają jakoś radę. We wszystkich benzyniakach Hyundaja tak jest bo jak by nie było to GM pokrewieństwo z Oplem, a one to jedzą litrami. VW i ryby podobno nie biorą.
-
No nic trzeba się przyzwyczaić :-) wcześniej miałem Hondę i nie brała ani grama oleju dlatego się tak martwiłem, ale nie potrzebnie
-
ja jeżdżę na oleju castrol magnatek 5w-40 mam przejechane 170000 km wymieniam olej co 10-12 tys a w między czase dolewam może litr a może nie wiec jak kupie 5L tomi wystarcza z dolewką i zostanie. na razie silnik pracuje równo i cichutko.
a skoro już coś miałej robione przy silniku te panewki i coś jeszcze to skoro one padły to i coś zaczeło się dziać i z górą tylko zawory mniej dostały w kość i jeszcze jakos sie ruszały ale i w koncu one padły.
-
może się wstrzymam z wymiana popychaczy i zaleję przy wymianie 5W-40 może to pomoże.
-
Witam,
od pewnego czasu (2tyg.), po odpaleniu auta spod maski dochodzi metaliczny dźwięk (stukanie), które ustaje po jakichś 4-5minutach i podczas późniejszej pracy silnika nie jest słyszalne.
Po wizycie u mechanika stwerdzono, że to popychacze, ale "na razie można jeżdzić".
Poprosiłem, żeby zorientował się co do kosztów wymiany itd.
Mechanik ma jednak wątpliwości czy są to popychacze hydrauliczne czy "płytkowe" - proszę mnie poprawić jeśli niefachowo sie odnoszę.
Dodał, że jeżeli są to płytki to naprawa bedzie bardzo skomplikowana.
Czy możecie sie podzielic wiedzą na ten temat?
Z moich informacji wynika, że sa to jednak popychacze hydrauliczne, ale dowiem się tego jak odstawię samochód do warsztatu.
Czy może ktoś przybliżyć jak wygląda ewentualna wymiana popychaczy? Ile to roboty?
-
są to popychacze hydrauliczne. Jedynie co mogę ci doradzić to nie kupuj ich w Polsce, ponieważ koszt 16 popychaczy (bo wszystkie się wymienia, a nie tylko który jest już mocno zużyty) jest strasznie wysoka, u Koreańczyków razem z wysyłką zapłacisz ok. 400 zł, a w Polsce dwa razy tyle lub lepiej. Co do trudności wymiany nie mogę ci nic napisać ponieważ na chwilę obecną dopiero się przymierzam do ich wymiany - może latem. Jak już je wymienisz to podziel się wiedzą:)
-
Obaj poprawcie u Administratora profil macie silnik G4KC, a nie G4JS.
Grzesiek19 nie wiem gdzie widziałeś w 2.4l popychacze hydrauliczne, ale tak naprawdę to są wymienne popychacze o zmiennych rozmiarach co 0,015mm.
Na rysunku element o numerze 22226C.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
kosmos2011 taką informację uzyskałem od mechanika. Czyli wysokość dobiera się ze względu na zużycie krzywki czy bierze się pod uwagę inne parametry?
-
Myślę że tylko luz między krzywką, a "szklanką".
-
Dowiedziałem, się dzisiaj, że w Sonacie owszem są szklanki, natomiast bezpośrednio pod szklankami znajdują się płytki.
Regulacja luzów zaworowych odbywa się więc w sposób tradycyjny, tzn. należy szczelinomierzem zmierzyć luz pomiedzy krzywką wałka rozrzadu a szklanką. Jeżeli luz jest za mały lub za duży należy płytkę wymienić.
Aby dostać się do płytek trzeba zdjąć pokrywę, zluzować łańcuch i wyciągnąć wałki rozrządu. Generalnie nie ma dużo roboty. Gorzej jest z dobraniem odpowiednich płytek ale to opowiem jak już odbiorę auto z naprawy. Może w tym tygodniu. Sprawa nie jest aż tak kosztowna jak sądziłem z początku.
-
W silniku G4KC wymienia się "szklanki" które są do kupienia w różnych rozmiarach i pod nimi nie ma płytek tylko "zamek" (na rysunku element o numerze 22222) trzymający sprężynę zaworu.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
Jak mlody_wtd naprawa popychaczy?
-
A więc,
po zdjęciu pokrywy zostały pomierzone luzy zaworowe, jak się okazało jest wręcz "książkowo". Do tego auto trafiło do serwisu LPG, gdzie sprawdzono cały układ ale również nic nie wykryto.
Proszę o pomoc, bo na prawdę nie podoba mi się to, a czuje się bezradnie.