HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Hants w 20 Lipiec 2009, 13:45:41
-
Hejka. Przed chwila kolezanka nie przeszla przegladu przez pordzewiale przewody (rurki) hamulcowe. Same rurki sa tanie, narzedzia tez nie najdrozsze - decyzja zapadla - sam to mam naprawic.
Czego potrzebuję?
Na ebayu widze dwa zestawy do zaginania rur: metryczny i imperialny - jaki wystepuje w Accencie?
metryczny (http://cgi.ebay.co.uk/12PC-METRIC-CAR-BRAKE-FUEL-PIPE-FLARING-TOOL-KIT_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZQ7c293Q3a5Q7c294Q3a30QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em14QQhashZitem1c099e4bc1QQitemZ120420453313QQptZUKQ5fHandQ5fToolsQ5fEquipmentQQsalenotsupported)
i
krolewski (http://cgi.ebay.co.uk/PIPE-FLARING-TOOL-KIT-12-PC-FLARING-CUTTER-DE-BURRER_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZQ7c293Q3a1Q7c294Q3a30QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em14QQhashZitem5187d92998QQitemZ350171507096QQptZUKQ5fHandQ5fToolsQ5fEquipmentQQsalenotsupported)
Rurki gazowe w swoim LPG na szczelnosc polaczylem (skutecznie) wiec chyba i to dam rade: zastanawiam sie jednak - czego jeszcze potrzebuje?
Wszelkie rady i porady mile widziane.
No i ile metrow circa potrzebuje na calosc?
Czy zamiast stosowania lacznikow (o ile nie mozna ich uzyc powtornie) moge pociagnac jeden dlugi przewod od przodu - do konca auta?
-
Czego potrzebuję?
Zależy to tylko od tego jakie rurki i końcówki dostaniesz. Jeśli metryczne to metryczny zestaw. Ja zawsze używałem metrycznych. Końcówki to zazwyczaj gwint 10mm. Najlepiej kupić miedziane rurki (pięknie się je układa).
Czy zamiast stosowania lacznikow (o ile nie mozna ich uzyc powtornie) moge pociagnac jeden dlugi przewod od przodu - do konca auta?
A dlaczego nie?
Jeśli nie będzie to przeszkadzało w ułożeniu przewodów to śmiało. Zawsze to taniej bo łączniki są droższe niż przewody. Przynajmniej w PL.
P.S. Tanie macie te zestawy do zarabiania rurek.
-
Jak to powiadaja - tanie mięso to psy jedzą :-) Szybka wycieczka po ebayu pokazuje, ze bardziej reputowane marki sa jakies 3 razy drozsze.. Nos mi podpowiada, ze tak prymitywna konstrukcja powinna dzialac nawet w tych tanich narzedziach. a do warsztatu to sobie mozna kupic i takie:
http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.uktools.com/images/sp/big/flaremaster2.jpg&imgrefurl=http://www.uktools.com/thisweek.php&usg=__QUTl4psI6HzhX90r_wRJiK4kecY=&h=374&w=506&sz=41&hl=en&start=5&um=1&tbnid=HJOFLY78c8NlgM:&tbnh=97&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dpipe%2Bflaring%2Bkit%26hl%3Den%26rlz%3D1T4SKPB_enGB270GB270%26sa%3DN%26um%3D1
-
Hants, ciąłem kiedyś miedź taką tanizną i poszlo ok :)
-
Zestawik do odginania (? "pasowania") koncówek juz przyszedł, miedz kupiona, plyn na wymiane (2 litry) - tez. W piatek rozpocznę zabawę i jak zwykle zdam relację z problemow. Tak z ciekawosci - ile płynu wchodzi do akcentowego układu hamulcowego?
Troche zmartwilem sie ceną gumy od wahacza przedniego (tej poprzecznej, z mocowaniem gora-dół) - prawie 35 funtow u dilera - zdzierstwo. Drogie te Wasze bzyczki w naprawach :-)
-
Hants, 2 litry powinno spokojnie starczyć. A ile ta guma kosztuje w PL - może ktoś Ci podeśle?
-
Rano zamowilem, po poludniu juz byla do odbioru :-)
-
Komentarz po wymianie: prosta, przyjemna robota, nie wymagajaca ani sily, ani specjalnych zdolnosci..
Spartolilem tylko jedną rzecz: moglem kupic rurki w oslonie gumowej - ale to juz bede wiedzial na przyszlosc.
No i podpowiem jeszcze, ze warto kupic nieco dluzsze koncowki męskie - te ktore kupilem byly na styk (zostal mi ledwie mm po dociagnieciu - oryginaly mialy okolo 2,5 mm po dociągnieciu).
-
a jakies foty z relacji ?
:mrgreen: